Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat t hier met de dames ?

Vandaag voor het eerst het hartje gehoord met de Angelsound die ik van een vriendin heb geleend. Zo bijzonder :flirting:
Ah wat heerlijk diamantje! Ik ben te bang dat ik t hartje noet vind en dan in paniek raak 🤭😂 van de week de gyn maar eens vragen!

Hier gaat het wel goed, alhoewel ik soms ineens weer word overspoeld met onzekerheid. Lastige dagen vind ik dat. Van de week afspraak met gyn dus dan eens vragen of ze extra willen checken; luisteren is goed maar echo mag natuurlijk ook 😉

Hoe gaat het met jullie?
Gaan er nog dames naar de negenmaandenbeurs? Iemand ervaring?
@diamantje;
Wat gaaf! Ik sta ook te popelen om de eerste keer het hartje te horen. Dat is nog niet gebeurd. Heeft die vriendin hem gehuurd of is die van haar?
En ja ik snap koekoek ook dat je onzeker kan worden als je het hartje een keer niet vindt..

@9mndbeurs
Ik ben er vorig jaar geweest. Zelf vind ik het leuk omdat je toch op nieuwe dingen stuit. Het is niet goedkoper dan in de winkels (lijkt misschien zo maar ik vond het niet aantrekkelijk qua prijzen). Je krijgt wel wat gratis dingetjes maar daarvoor hoef je het niet te doen, het zijn kleine goedkope gratis dingetjes.
Zelf zou ik zeggen dat het een plek is voor inspiratie en als je dingen op je lijstje hebt kun je wel gelijk wat inslaan. Het zijn vele winkels onder 1 dak. En het is vreselijk druk natuurlijk. Maar ik ben blij dat ik vorig jaar ben geweest en ga dit jaar wss weer.
Als je je er op instelt dat het druk is en overal vrouwen lopen die gieren van de hormonen, dan overleef je het wel :bonk:
Ik zou dan wel erheen gaan met de intentie wat te kopen.

Ik begreep dat je ook naar de huishoudbeurs kan met dezelfde kaartjes maar daar ben ik niet geweest. Dat lijkt me nog veel drukker haha
Ah thnx voor de insider tips Ijsmonster! Lijkt mij inderdaad vooral een leuk dagje weg in babysfeer en ideeen opdoen en misschien wat leuke dingetjes kopen. Ik ben enorme fan van Tinymoon en die staat er ook dus hoop daar wel een aanbieding te scoren 😁 we zullen zien!
Waar ben je dan onzeker over KoekoekK, je hebt een goede termijnecho gehad toch? Probeer beetje te genieten hoor meis, komt echt wel goed !

Hier met vlagen onzeker maar het gaat eigenlijk heel erg goed, zeker nu ik dus gister het hartje even heb kunnen horen. Heb er wel veel vertrouwen in dat het goedkomt nu!

IJSmonster: de angelsound is van m'n vriendin dus ik mocht m zo lang lenen als ik wilde.

9 maanden beurs: lijkt me persoonlijk wel leuk , afgezien van de drukte waar ik niet van houd, maar ik ga er nu niet heen want heb nu toch geen budget om babyspullen te gaan kopen. Wij krijgen volgende week de sleutels van ons nieuwe koophuis en eind maart gaan we ook trouwen dus al onze centjes zijn zowat op aan het huis, de verbouwing en de ringen. Trouwen doen we echt in het klein met alleen onze ouders, daarna lekker lunchen met z'n allen en dat was het. We willen als het huis af is en het mooier weer wordt een bbq ofzo organiseren om ons trouwen te vieren en dan heeft gelijk iedereen ons nieuwe huis gezien.

Bedoeling is om daarna te beginnen met de baby uitzet, heb mijn vakantiegeld voor de uitzet gereserveerd :) :-P heb al wel wat leuke dingen gezien. Wil de hemnes ladekast als commode maar dan met gouden knoppen. En een normale pax kast ipv een babykast . Ledikantje, box, wieg en tummytub kunnen we krijgen van familie. Twijfel nog om een nieuwe kinderwagen te kopen of toch van marktplaats, vind het zo zonde voor maar eventjes en willen toch wss maar 1 kindje. Zag een zo goed als nieuwe en overcomplete Mutsy voor minder dan de helft. Scheelt toch weer!

Cadeautjes : hebben jullie ook al leuke cadeautjes gehad. Wij hebben al best wat kleding/rompertjes/speelgoed gekregen als felicitatie op de zwangerschap, echt superleuk! Heb zelf nog niks gekocht behalve een fotolijstje voor de echofoto, vind het nog steeds best onwerkelijk om die kleine babykleertjes te zien. Mijn vriend was echt mega enthousiast toen die gister 2 kleine rompertjes in z'n handen had met diertjes erop, en hij zei ohh zie je het voor je straks die kleine babybeentjes hierin. Ik smelt dan echt :love:
Onzekerheid - hier ook wel heel af en toe maar nergens op gebaseerd. Ik voel niet dat ik zwanger ben, voel me helemaal fit etc dus het zal dat wel zijn. Maar beginnend buikje en af en toe een bloedneus zeggen toch dat het echt zo is :) Oh ja, en afgelopen weekend weer onverwachts moeten overgeven.
Dus ik zal maar lekker genieten van deze tijd en het feit dat ik me goed voel. Kan beter hier maar dankbaar voor zijn. Over een week controle + echo :yes: :love:

9 maanden beurs Lijkt mij leuk en niet leuk tegelijk haha. Zou de drukte vreselijk vinden maar om inspiratie op te doen is het dan wel leuk. Maar ben niet van plan om te gaan.

Baby uitzet - Nog niet aan begonnen. In mijn hoofd tijd genoeg haha. Maar hier wel van plan om als we straks een weekendje weg op de planning hebben alvast iets te kopen. Hier wel alles nodig en zijn allebei ook wel een beetje van het all-in gaan dus ook een nieuwe kinderwagen etc. Voor mij blijft het waarschijnlijk bij 1 kindje (vriend heeft al een kindje) en wil het daarom allemaal nieuw. :p: En ook geen geduld om op Marktplaats te gaan kijken :-$ Grote dingen gaan wij waarschijnlijk pas tegen mei/juni halen.

Cadeautjes - Van schoonouders een superleuk setje kleding gekregen die wij evt. mooi kunnen gebruiken om ons kindje aan te doen als wij naar huis gaan na de bevalling. Heel leuk die kleine kleertjes :love:
Wauw wat is er veel geschreven de afgelopen dagen! Sorryvoor mijn afwezigheid, zat even helemaal in mijn babybubbel en drukte van werk en vrijwilligersdingen.

Fijn om te zien dat het over het algemeen zo goed gaat hier! Hopelijk is de onzekerheid snel weg dames, want we moeten lekker zo veel mogelijk proberen te genieten nu.

Gisteren een goede termijnecho gehad. Ben 20 augustus uitgerekend. En oh wat kun je verliefd op zo’n klein frummeltje zijn he :flirting: Kraamzorg aangemeld en over vier weken weer echo. Nu al zin in. Ben ook zo benieuwd of ze dan kan zien wat het wordt.... Vreselijk nieuwsgierig. Het hartje heb ik nog niet gehoord. Volgende keer zei de verloskundige, want ze had op deze locatie de apparatuur niet.

9maandenbeurs Die sla ik over hoor. Word al gek op een drukke dorpsmarkt dus een beurs van dat kaliber lijkt me vreselijk haha!

uitzet Na carnaval gaan we de eerste dingen shoppen en een kinderwagen uitkiezen. Kunnen het een en ander ook overnemen, zoals wiegje en ledikantje. Maar wil ook eigen nieuwe dingen, zoals de grote Hemnes commode van IKEA.
Hier ook al zwangerschapsdagboek, knuffels, paar kleertjes gekregen van familie en vrienden. Zo lief! En vriendin die net bevallen is gaf me al een hoop zwangerschapsbroeken die ik mag lenen.

Jullie je verdiept in een of andere zwangerschapscursus? Ik heb nog geen flauw idee.... En babyboxen besteld? Twijfel ik ook nog over, vanwege al die reclame die je over je heen krijgt.

Ohja moet deze of volgende week gaan prikken voor de NIPT. Kijk er een beetje tegenop, nooit bloed geprikt en beetje bang voor naalden....
anoniem_355159 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 16:31
Reden: Aanvulling
5.46% gewijzigd
Wauw wat veel berichten! Leuk om te lezen hoe en wat jullie allemaal bezig houdt; vooral al die spullen! Hier de tweede dus helaas weinig meer dat aangeschaft hoeft, alhoewel ik nog dik voor mezelf moet shoppen en we nog wel wat dingetjes nodig denken te hebben.

Diamantje; die onzekerheid bij mij komt door de twee miskramen die ik afgelopen jaar had, waarvan een missed abortion. Ik vind het daardoor af en toe reuzespannend en leef soms nog een beetje van controle naar controle. Al komen er ook wel meer genietmomentjes. Ik geniet alleen niet meer zo onbezorgd en volledig als in m’n eerste zwangerschap en dat vind ik ook oke, want het is verklaarbaar.

Over een cursus; ik heb vorige keer yoga gedaan, vond het wel fijn maar uiteindelijk tijdens bevalling niet veel aan gehad. Ik ben nog niet uit over een cursus maar wil wel gaan zwangerschapszwemmen; lijkt me relaxed! Iemand ervaring mee?
Er is idd weer veel geschreven!

9 maanden beurs: oef nee, daar moet ik niet aan denken. Ik heb al veel spullen van de oudste en heb ook niet zulke romantische ideeën over zwanger zijn. Ik zie het meer als noodzakelijk kwaad om uiteindelijk een kind te krijgen. Wil niemand beledigen hoor, maar om op zo'n beurs rond te lopen met allemaal stralende zwangere vrouwen: nee dank u, daar ben ik een beetje allergisch voor.

Cursus: ik ga denk ik weer mom in balance doen, heb ik vorige keer ook gemaakt en dat was wel leuk.

@Koekoekk: wat naar die twee miskramen. Ik kan me voorstellen dat je door zo'n missed abortion wel een beetje vertrouwen verliest. Hopelijk blijft deze gewoon zitten, met hoeveel weken had je de vorige keer een missed abortion?
Hahahaha Sneeuwwitje ik moest hardop lachen om jouw beeld bij de negenmaandenbeurs 😂 ik vind t mooi!

Missed abortion heeft toen een maand gesluimerd als in wel of niet goed en uiteindelijk met tien week opgewekt. Miskraam kwam met 6 weken. Maaaaaaar ik kom net bij de gynaecoloog vandaan en heb een prachtig zwemmende baby gezien en een heerlijk kloppend hartje gehoord en dus ben ik nu officieel het eerste trimester goed door! Zeer blij nu dus 😄
9maanden beurs is mij te ver weg, en te druk. Dus ik sla ook over!

Zwangerschapszwemmen zit ik wel aan te denken. Binnenkort het zwembad even bellen vanaf wanneer dat kan en is.

Even geen puf om overal op te reageren, ben ziek. Pff lang geleden dat ik mezelf zo slecht heb gevoeld. Heb vandaag met pijn en moeite 1 boterham, 1 pakje crackertjes en 1 kant en klare pannenkoek gehad. Probeer wel te blijven drinken, maar heb nu nog maar een halve liter water gehad. Hoop dat ik snel weer op knap!
Hoi dames, ook van mijn kant een mort berichtje voordat ik ga slapen. Vandaag termijn echo gehad en alles was goed. Paar dagen vooruit gezet en uitgerekende datum is nu 25 augustus.

@beurs was ik wel nieuwsgierig naar maar door drukte met verhuizing en klussen geen tijd voor.

@zwemmen/yoga, ik heb bij de eerste zwangerschapsyoga gedaan en dat heeft mij erg geholpen tijdens de bevalling dus wil ik weer gaan doen. En daarnaast wil ik kijken of zwanger fit iets is en anders ook gaan zwemmen.

@babyuitzet, nog niks gekocht voor deze kleine alleen een 9 maanden dagboek. Wij hebben nog van alles liggen en gaan in ons nieuwe huis wel even kijken wat we voor de babyuitzet nog nodig hebben.
Pff hier afgelopen week ziek geweest en het blijft lang hangen. Normaal was ik allang weer op de been met een paracetamolletje en wat neusspray, maar nu moet ik dus even ouderwets uitzieken met fruit en veel drinken. Heb wel steeds meegelezen, maar het ging zo snel, dat ik niet de puf had om op iedereen te reageren. Vandaag eerste dag dat ik weer een beetje wat kan doen :) hier is het verder rustig, wacht vol spanning op de uitslag van de nipt. Voor mij kan daarna het feest echt beginnen (spulletjes kopen, geslachtsecho plannen, bedenken hoe we de kamer gaan inrichten ;-D)

Oké, nu proberen zoveel mogelijk op iedereen te reageren!

@ijsmonster, heb je de soda test al gedaan? Ben erg benieuwd!

@twilight, hebben jullie al besloten welke test het gaat worden? En staat het grote nieuws al op social media? Wat balen dat je ziek bent! Hoop dat je je snel weer beter voelt!

@sneeuwwitje, wat fijn die goede echo! Echt een opluchting lijkt mij? 2 babies betekent ook 2x de zorgen? :P

@negenmaandenbeurs, ik ga er heen. Ga ook altijd naar de huishoudbeurs met m'n moeder, gewoon voor de gezelligheid en het hebben van een samenuitje. Dit jaar gaan we dus weer en combineren we de 2. Heb niet echt een doel, gewoon beetje kijken wat er allemaal is.

@diamantje, spannende periode zeg voor jullie! Wanneer krijgen jullie precies de sleutel?

@cadeautjes, hier nog weinig gekregen. Vind het ook nog wel wat vroeg, wij hebben zelf nog niet eens wat gekocht. Een rompertje van mijn moeder toen we het nieuws vertelden en een paar minislofjes van mijn collega. Hebben 2 kaartjes gekregen met de post met felicitaties, vond dat toch ook wel weer heel leuk.

@pienut, heerlijk zo'n een goede echo! Goed dat je ook. Lekker in je babybubbel zit! Heb je al bloedgeprikt voor de nipt? Het valt echt heel erg mee. Op die locaties waar je kan prikken doen ze ook de hele dag niets anders, dus ze zijn er heel goed in :)
Pfff Sharebear dus ook al ziek geweest. ik kan me niet heugen ooit 3dagen achtereen ziek te hebben gemeld! Begin me nu eindelijk wat beter te voelen!
We hebben echt ongelooflijk veel enthousiaste reacties gehad! Iedereen leefde ook al zo lang met ons mee!

*Hier vandaag 7 buisjes bloed laten prikken. Waaronder ook bloed voor de Nipt test. Ik had eigenlijk al eerder deze week willen laten prikken, maar de griep gooide roet in het eten.

Zometeen komt er een mevrouw van moeders voor moeders, daar ga ik ook nog een paar weekjes aan mee doen.

Wij hebben echt iets van 15 kaarten ofzo al gehad! Zo lief van iedereen! En heb ook al 4 cadeautjes gekregen. (2 knuffeldoekjes ofzo iets, 1 baby douche gel, en een 9 maanden dagboek).
Verder van een nichtje wat zwangerschapsbroeken en handige baby dingetjes.
Hoihoi, even een vraagje, kan ik nog meeschrijven hier of is de tabel al vol? Ik schrijf eigenlijk mee in het september topic (hoewel na de eerste echo bleek dat ik 30 of 31 augustus ben uitgerekend), maar die is doodgevallen omdat iedereen op Facebook verder ging. Ik schrijf daar ook mee maar merk dat ik het toch mis om in een topic te kunnen kletsen.
Diamantje en sneeuwwitje kende ik al uit een zwanger-worden topic :)

Ik ben 29 jaar en nu 11 weken zwanger van mijn tweede kindje. Heb een zoontje van mei '17. Tot nu toe verloopt de zwangerschap ongeveer gelijk aan de vorige, erg misselijk geweest maar sinds deze week klachtenvrij. Hoop dat de buik snel gaat groeien!
Wat fijn twiligth! Ohh en dames die ziekte was naar! Echt extra vatbaar he tijdens zwangerschap?

Herfstbladeren wat mij betreft zeer welkom! Gefeliciteerd. Hopelijk snel minder misselijk. Had je dat bij de vorige lang?
Wat mij betreft ook welkom! Oh misselijkheid de horror! Hopelijk blijft het nu weg!

Oh net een super zachte baby wikkeldoek gekregen omdat ik me ga doen aan moeders voor moeders. Kan nog net 4 weekjes.
Jeetje wat heb jij al een cadeau Twilight! Lieve mensen! Ik hoor hele goede dingen over die wikkeldoek van moeders voor moeders, zou me er bijna door gaan aanmelden :P 4 weken is ook nog wel te overzien nu.

Koekoekk, ja echt extra vatbaar. En bij mij hielp de vakantie ook niet mee. Ben eigenlijk altijd de eerste dagen van de vakantie ziek. Loop dan denk ik toch net te lang en te hard door. Zodra ik dan weet dat ik "rust" heb, stopt mijn lichaam er mee.

Herfstblaadje, helemaal welkom hoor! Gefeliciteerd! Wat leuk zo op de valreep van de maand :)
Gezellig Herfstblaadje dat je hier komt meeschrijven!

Ik dacht dat MvM alleen tot 11 weken kon ofzo ? Wist niet dat je zo lang nog kon meedoen. Ik ga t niet doen hoor want logeer nu bij schoonmoeder. Over een weekje de sleutel van ons nieuwe huis. Jippie. Gelukkig hoeven we niet veel te doen, alleen nieuwe vloeren en een likje verf. Heerlijk!
Ja echt blij met zoveel lieve leuke mensen om ons heen!!

Starten kan tot week 12. En dan door tot 16 weken. Ik ben nu 11+ nog wat, dus kan nog net mooi 4weekjes mee doen. (liep ergens iets verkeerd met aanmelden, anders was ik 2 weken eerder gestart).
Dankjewel allemaal! Heb maandag termijnecho en weet dan de uitgerekende datum, zal dan de tabel aanvullen.

Hier sinds 6 weken moeders voor moeders, vorige keer ook meegedaan. Ben nu wel iets makkelijker, vang bijvoorbeeld niet 's nachts meer op. En het scheelt dat er nu maar 4 flessen zijn itt 7 de vorige keer. Is dat bij jullie ook zo? De vrouw die de intake deed zei dat ze eigenlijk een teveel hebben en dat je daarom minder hoeft op te vangen.
Heerlijk zacht inderdaad die doek, en vond de tijdschriften ook erg leuk. Maakte het allemaal wat echter.
Hier inderdaad ook 4 flessen.
Ben benieuwd hoe dat gaat: plassen in een kan. Kijken of dat lukt zonder te veel gesmeer haha.
Ik moet mijn gegevens ook nog steeds aanpassen....
Hier ook nog vijf weken meedoen, voelt toch goed! Plassen in de kan gaat hier best prima eigenlijk. En inderdaad fijn dat het er 4 zijn! Goed te doen zo.
Even een kort egoberichtje, net de uitslag van de nipt gehad en die was goed. Ook geen nevenbevindingen gevonden :cheer:

Uitslag was er blijkbaar dinsdag al, een week na het prikken, maar verloskundigen hadden wat vertraging.

Superblij en opgelucht nu!
Goed nieuws zeg, fijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven