Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
donderdag 24 januari 2019 om 19:17
Arcticfox1 schreef: ↑24-01-2019 19:15Pen moet op nul staan. Dan heb je de aangegeven hoeveelheid eruit gespoten.
Bij mij gaat gij altijd terug naar nul tenzij de ken leeg is
Fuck. Wat nu? Nog een keer spuiten? Druk jij lang of kort in?
donderdag 24 januari 2019 om 19:18
Even snel: hij moet inderdaad op 0 staan. Als de pen op is, dan blijft er in beeld staan wat je nog moet spuiten. Als de pen niet leeg is, heb je hem niet goed genoeg ingedrukt. Wat rot voor je meis. Ik check altijd of ie op 0 staat, met de naald er nog in.
donderdag 24 januari 2019 om 19:20
Ik ga gewoon opnieuw spuiten. Gisteren is het dan ook niet goed gegaan. Realiseer me het nu pas. Gelukkig spuit in slechts 37.5, dus zal het met de schade wel meevallen als het mis is gegaan in het begin

donderdag 24 januari 2019 om 19:23
Dat is niet wat je wil horen.
Blijft elke keer weer steken
Hier zondag eten net mijn kant van de familie en oma. Eerste keer in weken dat ik schoonzus en broer weer zie
donderdag 24 januari 2019 om 19:26
Arcticfox1 schreef: ↑24-01-2019 19:23Dat is niet wat je wil horen.
Blijft elke keer weer steken
Hier zondag eten net mijn kant van de familie en oma. Eerste keer in weken dat ik schoonzus en broer weer zie
Dat moet een lastig bezoekje voor je worden!
donderdag 24 januari 2019 om 19:41
Jeetje, dat is ook wat zeg! Ik kom er een beetje laat bij hier (niet dat je aan mij iets had gehad, weet nada van spuiten), maar ik wilde nog even zeggen: Superknap dat je al die prikken al hebt gezet. Je hebt het gedaan, je hebt de naald erin gejetst. Held.
Wel superongelukkig van die app tijdens het prikken. Dit vind ik toch wel erg onnadenkend van je zusje, als ik het zo mag zeggen. Ik zou ook even niet weten wat ik daarmee aan moest. Ik bedoel, nu heb je een paar dagen om eraan te wennen ipv dat je het dit weekend plompverloren hoort, maar het blijft rot. Enne:
Team blauw! Team blauw! Team blauw!

Pfff, lastig. Veel sterkte. Hopelijk kunnen ze het ook nog over wat anders hebben.Arcticfox1 schreef: ↑24-01-2019 19:23Hier zondag eten net mijn kant van de familie en oma. Eerste keer in weken dat ik schoonzus en broer weer zie
Ach, wat ontzettend rot. Dat is ook het laatste nieuws waar je op zit te wachten. Heel veel sterkte zondag.Saartje26 schreef: ↑23-01-2019 21:58Hier vandaag geen goed nieuws, op de echo waren helemaal geen eiblaasjes te zien. Wel is de cyste die er zat groter geworden. Ik moet zondag terugkomen en tot die tijd wel door gaan met de 2 injecties per dag, in de hoop dat er alsnog wat gaat groeien, maar de arts gaf me weinig hoop. Als er zondag niks gegroeid is dan moet de poging waarschijnlijk afgebroken worden. Baal echt zo erg. Had veel scenario’s in mijn hoofd maar deze zat daar eigenlijk niet tussen....
@Daisyliz: hoe gaat het bij jou? Zou je nu op 13dpo moeten zitten?
Je moet niet alles geloven wat je denkt
donderdag 24 januari 2019 om 19:47
He pergamon, wat gek! Wat is er mis gegaan dan? Ik vind je in ieder geval super stoer! En ik begon pas op dag 5 dus het is vast niet erg als het gisteren niet goed ging. Oh en hier ook keihard team blauw!
Arctic kut he, dat soort bezoekjes. Ik kan erover meepraten.
Botanietje jij zit nu weer op het wachtbankje he? Gaat het goed of valt het je zwaar?
Saartje wat ontzettend rot zeg. Dit is echt niet wat je wil horen. Ik duim dat er toch nog wat gaat groeien. En die cetrotide spuiten zijn inderdaad rot, ik heb een keer een heleboel geknoeid met morsen en was toen volledig in panike. Rotdingen!
Hier vanochtend voor de vorm nog een keer getest, maar weer negatief dus ik ben nu ook gestopt met mijn medicijnen. Hopelijk mag ik meteen door voor een nieuwe cryo, want het is zo druk in het ziekenhuis...
Arctic kut he, dat soort bezoekjes. Ik kan erover meepraten.

Botanietje jij zit nu weer op het wachtbankje he? Gaat het goed of valt het je zwaar?
Saartje wat ontzettend rot zeg. Dit is echt niet wat je wil horen. Ik duim dat er toch nog wat gaat groeien. En die cetrotide spuiten zijn inderdaad rot, ik heb een keer een heleboel geknoeid met morsen en was toen volledig in panike. Rotdingen!
Hier vanochtend voor de vorm nog een keer getest, maar weer negatief dus ik ben nu ook gestopt met mijn medicijnen. Hopelijk mag ik meteen door voor een nieuwe cryo, want het is zo druk in het ziekenhuis...
donderdag 24 januari 2019 om 19:53
DaisyLiz schreef: ↑24-01-2019 19:47He pergamon, wat gek! Wat is er mis gegaan dan? Ik vind je in ieder geval super stoer! En ik begon pas op dag 5 dus het is vast niet erg als het gisteren niet goed ging. Oh en hier ook keihard team blauw!
Die rode dop is zeg maar in twee delen. Het stuk wat je draait en wat je indrukt. Ik had niet door dat het stuk dat je draait ook omhoog komt en dat je dat ook mee moet indrukken. Ik drukte dus alleen dat bovenste stukkie in. Maar nu niet meer! We gaan toch de medicatie afstellen deze cyclus, dus ik ben al ingesteld op evt op wat langer prikken. 1 dagje niet 37.5 zal vast geen wereld van verschil maken. Morgen nog even bellen voor de zekerheid, maar denk dat ik nu wel goed zit.
Zo balen voor je dat het niet is gelukt! Zou je meteen de volgende cyclus weer mogen? Zou wel het fijnste zijn!
Fijn dat iedereen Team Blauw is

donderdag 24 januari 2019 om 20:11
Ik weet ook nu al dat mijn oma gaat vragen wanneer wij een baby krijgen. Zij is niet op de hoogte van onze situatie en oma heeft nul tact
Zaterdag eerst verjaardag van andere schoonzus (zus van vriend) dan daar maar eens vertellen dat wij een neefje/nichtje krijgen
Ik zit nu echt even in de klaag modus.
Ben al niet lekker en dit gedoe bah
Sorry hoor dames
Zaterdag eerst verjaardag van andere schoonzus (zus van vriend) dan daar maar eens vertellen dat wij een neefje/nichtje krijgen
Sorry hoor dames
donderdag 24 januari 2019 om 20:19
Arcticfox1 schreef: ↑24-01-2019 20:11Ik weet ook nu al dat mijn oma gaat vragen wanneer wij een baby krijgen. Zij is niet op de hoogte van onze situatie en oma heeft nul tact
Sorry hoor dames
Oh ik vertel niemand dat ik een neefje / nichtje krijg. Helemaaaaal geen zin in, dus dat doe ik niet. Voel je niet schuldig als je dat ook niet wil vertellen hoor!
Ik heb alleen geen advies voor ontactvolle oma’s... behalve sterkte

donderdag 24 januari 2019 om 21:09
Hah dat deed ik ook nooit. Ook niet dat mijn beste vriendin zwanger was. Zei de oma van mijn vriend op een dag: he, is je beste vriendin zwanger, waarom heb je dat niet verteld??? Eh.... waarom wel? Wat boeit jou dat? Ze is verdorie in ronde 1 zwanger geraakt, een maand nadat ik beviel van mijn zoontje. Het is hartstikke pijnlijk. Dat ik het mijn ouders vertelde sprongen ze nog net geen gat in de lucht en niemand die vroeg hoe het met mij ging. Ik vond het wel ff prima. Ik deel helemaal niks wat niet nodig is.
donderdag 24 januari 2019 om 22:16
Wat rot dat het zo ging!DaisyLiz schreef: ↑24-01-2019 21:09Hah dat deed ik ook nooit. Ook niet dat mijn beste vriendin zwanger was. Zei de oma van mijn vriend op een dag: he, is je beste vriendin zwanger, waarom heb je dat niet verteld??? Eh.... waarom wel? Wat boeit jou dat? Ze is verdorie in ronde 1 zwanger geraakt, een maand nadat ik beviel van mijn zoontje. Het is hartstikke pijnlijk. Dat ik het mijn ouders vertelde sprongen ze nog net geen gat in de lucht en niemand die vroeg hoe het met mij ging. Ik vond het wel ff prima. Ik deel helemaal niks wat niet nodig is.

En ik hoop dat je heel snel voor de volgende poging terecht kunt!

donderdag 24 januari 2019 om 22:36
Thanks voor de lieve woorden weer meiden.
Toch heb ik ergens het gevoel dat wij het onze schoonouders en schoonzus horen te vertellen.
Waarom weet ik ook niet zo goed. Ze hebben niet heel veel met mijn familie te maken. Mijn moeder spreekt vriend zijn ouders soms. Meestal op verjaardagen of om een oppas rooster voor de katten af te spreken als wij op vakantie zijn
@Daisy dat klinkt echt heel rot. Er lijkt zo weinig begrip te zijn voor het schuitje waar wij allen in zitten soms
Toch heb ik ergens het gevoel dat wij het onze schoonouders en schoonzus horen te vertellen.
Waarom weet ik ook niet zo goed. Ze hebben niet heel veel met mijn familie te maken. Mijn moeder spreekt vriend zijn ouders soms. Meestal op verjaardagen of om een oppas rooster voor de katten af te spreken als wij op vakantie zijn
@Daisy dat klinkt echt heel rot. Er lijkt zo weinig begrip te zijn voor het schuitje waar wij allen in zitten soms
vrijdag 25 januari 2019 om 14:50
DaisyLiz schreef: ↑24-01-2019 21:09Hah dat deed ik ook nooit. Ook niet dat mijn beste vriendin zwanger was. Zei de oma van mijn vriend op een dag: he, is je beste vriendin zwanger, waarom heb je dat niet verteld??? Eh.... waarom wel? Wat boeit jou dat? Ze is verdorie in ronde 1 zwanger geraakt, een maand nadat ik beviel van mijn zoontje. Het is hartstikke pijnlijk. Dat ik het mijn ouders vertelde sprongen ze nog net geen gat in de lucht en niemand die vroeg hoe het met mij ging. Ik vond het wel ff prima. Ik deel helemaal niks wat niet nodig is.

Kijk, dat mensen niet helemaal snappen hoe ik me nu voel, dat kan ik nog een ietsie begrijpen. Maar dat je niet even rekening houdt met iemand die net een kindje is verloren vind ik wel heeeeeel erg bout! Wat onwijs super naar voor je dat dat begrip er niet is!
Arcticfox1 schreef: ↑24-01-2019 22:36Thanks voor de lieve woorden weer meiden.
Voel je niet verplicht hoor, dat het 'moet' ofzo. Je kan ze ook een berichtje sturen ofzo. Pas op jezelf, dat je je eigen grenzen in deze goed bewaakt. Hartstikke fijn voor je broer dit allemaal, maar jij bent er ook nog. Als zij geen rekening met jou houden, dan mag jij wat meer rekening met jezelf houden ter compensatie.
Gatver wat KLOTE voor je

vrijdag 25 januari 2019 om 16:46
Nog even een hele suffe, praktische tip. Ik houd een lijstje bij met alle afspraken rondom dit traject + de kilometers die ik retour (!) heb moeten afleggen naar die afspraak + kosten die ik maak (medicatie die niet vergoed wordt bijvoorbeeld. Eigen risico niet meegeteld). Als aan het einde van dit jaar dit bedrag boven een bepaalde voet komt, dan kan je het aftrekken van de belasting. Voorwaarde (van mijn boekhouder dan) is dat alles goed gedocumenteerd staat.
Niet alles komt er voor in aanmerking, maar vervoer kan je (net als op je werk) berekenen door de kilometervergoeding te hanteren. Vooral als je wat verder moet reizen telt dit vaak lekker op.
Kijk hier voor meer info (voor 2018, 2019 staat er nog niet op)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... zorgkosten
en hier staat info over de drempel;
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... edrag-2018
Niet alles komt er voor in aanmerking, maar vervoer kan je (net als op je werk) berekenen door de kilometervergoeding te hanteren. Vooral als je wat verder moet reizen telt dit vaak lekker op.
Kijk hier voor meer info (voor 2018, 2019 staat er nog niet op)
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... zorgkosten
en hier staat info over de drempel;
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/ ... edrag-2018
vrijdag 25 januari 2019 om 21:41
Ja, dat zou ik wel handig vinden! Ik ga naar een ziekenhuis in een andere plaats dan mijn woonplaats. Ik durf zo snel niet te zeggen of ik de drempel haal, maar het is wel een rekensom waard. Al die tripjes op en neer voor de voortgangsecho's, wie weet. Een suffe vraag misschien, maar hoe toon jij aan dat je bij het ziekenhuis geweest bent?
vrijdag 25 januari 2019 om 21:50
botanietje schreef: ↑25-01-2019 21:41Ja, dat zou ik wel handig vinden! Ik ga naar een ziekenhuis in een andere plaats dan mijn woonplaats. Ik durf zo snel niet te zeggen of ik de drempel haal, maar het is wel een rekensom waard. Al die tripjes op en neer voor de voortgangsecho's, wie weet. Een suffe vraag misschien, maar hoe toon jij aan dat je bij het ziekenhuis geweest bent?
Moet wel per mail denk ik - kan hier geen bestand bij een PM toevoegen geloof ik. PM me maar een mailadres. Mag ook anoniem! Excel staat zo dat het bedrag meteen wordt berekend. Dan kan je het zelf afzetten tegen de drempel die op jullie inkomen van toepassing is.
Ik houd dus een gedetailleerd lijstje bij. Als ze meer bewijs willen laat ik de afschriften van de zorgverzekering wel zien. (Maar ze hebben mij dat nooit gevraagd)

zondag 27 januari 2019 om 01:48
Wat fijn voor jou zeg. Nu is het gedoe van de naam in ieder geval van tafel
Hier vanavond schoonzus en schoonouders verteld dat we oom en tante worden. Meer laten vallen eigenlijk
Heel kort over gesproken. Vriend heeft met zijn zus lopen grappen hoe irritant hij schoonzus "kijk mij eens zwanger zijn" gedrag vind.
Zijn zus heeft niet echt iets net kinderen.
Verder heel gezellig haar verjaardag gevierd vandaag
Morgen met mijn familie en oma enzo eten. Ben benieuwd. Kijk er niet naar uit