Al langer in de MMM
zondag 11 november 2018 om 13:06
Hoi Allemaal,
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Eerder schreef ik in een topic met andere dames die in de MMM molen zitten. In die topics zitten ook vaak dames die pas aan het begin van een traject zitten, of er binnenkort mee starten. Inmiddels zijn wij dik 2,5 jaar onderweg en ik zou het fijn vinden om in een klein groepje te praten met andere dames die al wat langer bezig zijn met hun kinderwens. Ik merk dat ik na 2.5 jaar dingen anders ervaar dan aan het begin van een traject. Zelf ben ik vrij nuchter, maar vind het fijn ervaringen te delen en soms wat te kunnen (na)vragen.
Wie schrijven er mee:
Naam | Leeftijd | Kindje | Bezig sinds | Doet nu | Wacht op |
---|---|---|---|---|---|
Botanietje | 35-34 | 1 | 08-2014 | Ovulatie Inductie (letrozol) | - |
ArcticFox | 27-37 | 1 | ? | Ovulatie Inductie | - |
DaisyLiz | 28-29 | eerste kindje overleden | 12-2014 | IVF | - |
Pergamon | 34-41 | 1 | 04-2016 | Ovulatie Inductie | - |
Saartje26 | 28-33 | 1 | 03-2016 | ICSI | - |
Redcurlz | 34-37 | 1 | 9-2016 | IUI | - |
Tijdelijk uit de tabel gehaald i.v.m. lang niet meeschrijven. Dames, laat het gerust weten als jullie wel weer willen meeschrijven! Van harte welkom!
Irish_W_W | 36-43 | 1 | 10-2016 | 3x IUI | - |
pergamon wijzigde dit bericht op 28-03-2019 10:48
48.31% gewijzigd
dinsdag 22 januari 2019 om 16:00
Super goed van je Arctic! Ik denk dat het je zeker kan helpen. Hopelijk heb je een goede klik.
Baggal wat ben jij toch altijd lief en attent! Alvast veel succes en sterkte met de operatie van je vader!
Hier: geen goed gevoel helaas... vanochtend een gevoelige test gedaan op 10/11 dpo, maar hij was spierwit (en ik kan goed turen). De ervaring leert dat dit geen goed teken is.
Baggal wat ben jij toch altijd lief en attent! Alvast veel succes en sterkte met de operatie van je vader!
Hier: geen goed gevoel helaas... vanochtend een gevoelige test gedaan op 10/11 dpo, maar hij was spierwit (en ik kan goed turen). De ervaring leert dat dit geen goed teken is.

dinsdag 22 januari 2019 om 21:15
Baggal schreef: ↑22-01-2019 14:37*een stille meelezer*
Pergamon: ik herken veel van je verdriet mbt je zusje en je hoeft je ook echt niet te schamen voor je gevoelens. Het is gewoon dubbel en vooral pijnlijk. Tijdens mijn MMM had ik ook iemand in de familie met een zwangerschapaankondiging - net toen wij begonnen waren met ICSI 1. En hoewel ik het haar best gunde, gunde ik het mezelf stiekem meer, want ik was al een tijd bezig met het krijgen van een kind en zij was zo’n geluksnummer van eerste ronde raak. En er was in die tijd verdomd weinig ruimte voor mijn verdriet... En ook Ik was bang dat het een meisje zou zijn en ze de naam die mijn man en ik voor ogen hadden, zou “kapen” als het ware. Het werd een meisje, de naam werd niet gekaapt en ik kreeg 5 minuten voor mijn inwendige echo bij de kliniek te horen dat ze bevallen was... Ik heb toen best even gevloekt en gehuild. Gewoon omdat het ku* voelde...
Het stomme is dat geluk en verdriet best naast elkaar kunnen bestaan en ik in dat kader de opmerking van jouw familielid niet helemaal kan plaatsen. Te meer nu deze persoon zelf ook niet zo snel zwanger werd. Weet je, de MMM is gewoon ontzettend onzeker en dan heb je juist behoefte aan steun, begrip en erkenning van je verdriet... En als je zelf hopelijk straks ook zwanger bent (ik duim mee) dan staat de zwangerschap van je zusje toch ook weer in een ander perspectief. Maar tot dat moment is het af en toe moeilijk en kl#te. Vandaar dat ik je even een dikkewilde geven, want ook ik weet hoe het voelt. Pas goed op jezelf... x
Wat een super lieve reactie, dank je wel

Eerste week van februari heb ik een gesprek staan met de maatschappelijk werker van de afdeling om wat meer richting te geven aan het omgaan met die spagaat.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:16
DaisyLiz schreef: ↑22-01-2019 16:00Super goed van je Arctic! Ik denk dat het je zeker kan helpen. Hopelijk heb je een goede klik.
Hier: geen goed gevoel helaas... vanochtend een gevoelige test gedaan op 10/11 dpo, maar hij was spierwit (en ik kan goed turen). De ervaring leert dat dit geen goed teken is.![]()
He gatver wat een klote berichtje. Ga zó duimen dat het toch nog goed komt!!!
dinsdag 22 januari 2019 om 21:19
Zusje kreeg uitslag van de NIPT. Zoals afgesproken een appje dat de uitslag binnen was en ik heb op een voor mij goed moment naar haar gebeld. Duurde even voordat ik haar te pakken had, vanwege files bleek later. Dat was iets waar ik zelf nog niet over had gedacht. Dat zij onbereikbaar is als ik net alle moed bij elkaar heb geraapt om rustig en positief te kunnen reageren. Heb uiteindelijk gelukkig heel goed kunnen reageren. Zusje klonk er bijna verbaasd over. Ben nu zelf wel even helemaal ‘op’ qua energie, maar dat hoeft zij niet te weten. (Uitslag is overigens goed, wat natuurlijk heel fijn voor ze is)
Nu thee en Grey’s Anatomy. Even dom wat wegkijken en alle stress proberen te vergeten.
Nu thee en Grey’s Anatomy. Even dom wat wegkijken en alle stress proberen te vergeten.
dinsdag 22 januari 2019 om 21:35
Ugh, klote! Van een medekampioen streep-turen: ik wil je graag hoop geven maar ik ken ook het gevoel van die witte schermpjes.

Goed gedaan, Pergamon. Klasse, wat ben je ook een lieve zus (ik deed het je echt niet na. Vraag het mijn broer maar). Je hebt wel een relax-sessie verdiend!Pergamon schreef: ↑22-01-2019 21:19Zusje kreeg uitslag van de NIPT. Zoals afgesproken een appje dat de uitslag binnen was en ik heb op een voor mij goed moment naar haar gebeld. Duurde even voordat ik haar te pakken had, vanwege files bleek later. Dat was iets waar ik zelf nog niet over had gedacht. Dat zij onbereikbaar is als ik net alle moed bij elkaar heb geraapt om rustig en positief te kunnen reageren. Heb uiteindelijk gelukkig heel goed kunnen reageren. Zusje klonk er bijna verbaasd over. Ben nu zelf wel even helemaal ‘op’ qua energie, maar dat hoeft zij niet te weten. (Uitslag is overigens goed, wat natuurlijk heel fijn voor ze is)
Goed van je! Ik hoop dat het je wat rust gaat brengen in je moeilijke situatie.Arcticfox1 schreef: ↑22-01-2019 10:40
Gistermiddag bij de huisarts geweest en ik heb aanstaande maandag een gesprek bij de praktijk begeleider van de huisarts
@ Hier: vandaag eindelijk een knallende ovulatietest.

Je moet niet alles geloven wat je denkt
dinsdag 22 januari 2019 om 21:36
Pergamon schreef: ↑22-01-2019 21:19Zusje kreeg uitslag van de NIPT. Zoals afgesproken een appje dat de uitslag binnen was en ik heb op een voor mij goed moment naar haar gebeld. Duurde even voordat ik haar te pakken had, vanwege files bleek later. Dat was iets waar ik zelf nog niet over had gedacht. Dat zij onbereikbaar is als ik net alle moed bij elkaar heb geraapt om rustig en positief te kunnen reageren. Heb uiteindelijk gelukkig heel goed kunnen reageren. Zusje klonk er bijna verbaasd over. Ben nu zelf wel even helemaal ‘op’ qua energie, maar dat hoeft zij niet te weten. (Uitslag is overigens goed, wat natuurlijk heel fijn voor ze is)

dinsdag 22 januari 2019 om 21:42
WAT DOE JE DAN HIER!! Hup!! Naar jullie sex-cave! (Of “sjoe! Sjoe!” (Met wegwuivende handgebaren) zoals mijn lieve omaatje zegt als je een beetje haastig wegmoet om de trein te halen bijvoorbeeld)
woensdag 23 januari 2019 om 07:52
Oh, die trein was al gehaald voor ik hier kwam posten hoor.

Allebei vroeg thuis vanwege de sneeuw, handig.
woensdag 23 januari 2019 om 09:39
botanietje schreef: ↑23-01-2019 07:52Oh, die trein was al gehaald voor ik hier kwam posten hoor.![]()
Allebei vroeg thuis vanwege de sneeuw, handig.

Net de echo gehad. Ik had weer die lieve verpleegster van de prikinstructie. Topwijf! Nog even navragen of alles wel goed met me gaat en of het gaat lukken. Echt fijn. Alles was goed, dus nu in de rij bij de apotheek.
woensdag 23 januari 2019 om 09:49
Hier is trouwens een aparte fertiliteit apotheek. Heel fijn, want niet zo druk en alle rust voor uitleg etc. Maar wat ik nooit begrijp, in de (aparte!) wachteruimte zit een opa met kleinzoon. Zo’n 1,5 jarig keffertje die alleen maar kan schreeuwen. (Niet een paniekaanval-huiltje ofzo, maar echt zo’n schreeuwer) 1) het is een irritant kind en 2) je zit in de speciale fertiliteitafdeling-wachtkamer. Wacht lekker even in de algemene ruimte (letterlijk) aan de andere kant van de gang ofzo. Prima als je je kind meeneemt voor een behandeling, snap ook wel dat je niet elke keer aan de oppas kan, maar als je met opa meekomt, zet opa dan lekker elders aan de koffie.
Of ben ik nou een zeur?
Of ben ik nou een zeur?

woensdag 23 januari 2019 om 10:39
Nee hoor, dat zou ik ook irritant vindenPergamon schreef: ↑23-01-2019 09:49Hier is trouwens een aparte fertiliteit apotheek. Heel fijn, want niet zo druk en alle rust voor uitleg etc. Maar wat ik nooit begrijp, in de (aparte!) wachteruimte zit een opa met kleinzoon. Zo’n 1,5 jarig keffertje die alleen maar kan schreeuwen. (Niet een paniekaanval-huiltje ofzo, maar echt zo’n schreeuwer) 1) het is een irritant kind en 2) je zit in de speciale fertiliteitafdeling-wachtkamer. Wacht lekker even inp de algemene ruimte (letterlijk) aan de andere kant van de gang ofzo. Prima als je je kind meeneemt voor een behandeling, snap ook wel dat je niet elke keer aan de oppas kan, maar als je met opa meekomt, zet opa dan lekker elders aan de koffie.
Of ben ik nou een zeur?
woensdag 23 januari 2019 om 12:05
Ik hoop dat je daar wat aan hebt, want het is verdomd lastig. En ik vind het knap dat je haar belde mbt de NIPT, want het is enorm dubbel. En weet gewoon dat je echt niet altijd juichend de tent door hoeft te gaan en af en toe ook mag balen van je eigen situatie. Dat maakt je geen heks, maar is gewoon menselijk. Altijd blij moeten zijn voor een ander, terwijl jij ook graag wil, al lang bezig bent en straks op kraamvisite moet komen is enorm pijnlijk. Ik hoop dat jij en de andere dames hier snel succesvol zwanger zijn. Hou moed en hang in there!
Daisy: He verdorie, wat verdrietig is dit zeg. Knuffel (velen).
**breek weer uit**
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 23 januari 2019 om 16:06
Mooi zo! Heel veel succes vandaag met de start. Ga je nog skypen met je vriend?
Kan me voorstellen dat die hysterische dreumes in de apotheek irritant was!
Bedankt!
Vanmorgen nog een controle-echo gehad en er was een mooi corpus luteum te zien, dus dat ei is gesprongen.

woensdag 23 januari 2019 om 19:22
Het duurde 4 minuten voordat ik durfde, maar het viel (met m’n ogen dicht
) alles mee! Voel het nu nog wel een beetje ‘na’, maar heb ook hard in mijn buik geknepen
Over onhandig getimde appjes gesproken: zit met vriend op de luidspreker met die pen in m’n hand, vriend hele verhalen (ik word rustig als hij praat dus het was op mijn verzoek) over zijn behandeling bij de fysio (dry needling) en hoe groot die naalden zijn (niet mijn verzoek qua onderwerp hahahaha) en dat je daar ook niks van voelt en bla bla bla zweethanden, eng, ik moet gaan prikken en aaahhhhhh!!!1!!!! Is het *piep piep* “Hoi Pergazus, zaterdag horen we of het een jongen of een meisje wordt!!!” zo lekker vól in het beeldscherm.
Echt. Wat een kut moment. Ze wééét dat ik de 23ste voor het eerst moet prikken. Had dat nou niet eeeeeven tot morgen kunnen wachten? (Ze weet natuurlijk niet dat ik dat om 19u zou doen, dus dat is dikke vette pech) maar gatverdamme wat een timing!!

Over onhandig getimde appjes gesproken: zit met vriend op de luidspreker met die pen in m’n hand, vriend hele verhalen (ik word rustig als hij praat dus het was op mijn verzoek) over zijn behandeling bij de fysio (dry needling) en hoe groot die naalden zijn (niet mijn verzoek qua onderwerp hahahaha) en dat je daar ook niks van voelt en bla bla bla zweethanden, eng, ik moet gaan prikken en aaahhhhhh!!!1!!!! Is het *piep piep* “Hoi Pergazus, zaterdag horen we of het een jongen of een meisje wordt!!!” zo lekker vól in het beeldscherm.
Echt. Wat een kut moment. Ze wééét dat ik de 23ste voor het eerst moet prikken. Had dat nou niet eeeeeven tot morgen kunnen wachten? (Ze weet natuurlijk niet dat ik dat om 19u zou doen, dus dat is dikke vette pech) maar gatverdamme wat een timing!!
pergamon wijzigde dit bericht op 23-01-2019 19:26
2.55% gewijzigd
woensdag 23 januari 2019 om 19:24
botanietje schreef: ↑23-01-2019 16:06
Vanmorgen nog een controle-echo gehad en er was een mooi corpus luteum te zien, dus dat ei is gesprongen.Toen mocht er nog een verpleegkundige op me oefenen met de buikecho. Alles voor de wetenschap (en voor de dames op de IVF-afdeling, waar deze verpleegkundige straks gaat assisteren).
Yes! Ik ga weer duimen voor jullie hoor! Lief, dat ze even mochten oefenen. Bij routine dingen vind ik dat ook altijd prima, maar bij nieuwe dingen heb ik het liever niet.
woensdag 23 januari 2019 om 19:24
Baggal schreef: ↑23-01-2019 12:05Ik hoop dat je daar wat aan hebt, want het is verdomd lastig. En ik vind het knap dat je haar belde mbt de NIPT, want het is enorm dubbel. En weet gewoon dat je echt niet altijd juichend de tent door hoeft te gaan en af en toe ook mag balen van je eigen situatie. Dat maakt je geen heks, maar is gewoon menselijk. Altijd blij moeten zijn voor een ander, terwijl jij ook graag wil, al lang bezig bent en straks op kraamvisite moet komen is enorm pijnlijk. Ik hoop dat jij en de andere dames hier snel succesvol zwanger zijn. Hou moed en hang in there!
Daisy: He verdorie, wat verdrietig is dit zeg. Knuffel (velen).
**breek weer uit**
Dank je wel

woensdag 23 januari 2019 om 21:58
Hoi allemaal,
Pergamon, je eerste keer prikken! Trots op jezelf zijn hoor, ik vond het de eerste keer ook mega eng dus ik voelde het gewoon weer even hoe je het schreef, heel herkenbaar! En nu zet ik er 2 op een dag. Die cetrotide is wel echt een rot spuit, die moet ik eerst zelf klaarmaken, wat een gedoe!! En dan de bulten/blauwe plekken die ik eraan over houdt. (Oke ik ben even in de klaagmodus)
Hoop dat alles goed gaat bij jou, fijn dat je vriend er op deze manier toch een beetje bij kan zijn!
Daisy wat verdrietig
voel met je mee. Echt kut gewoon!
Botanietje fijn dat je je eisprong hebt gehad! Ik ga zeker voor je duimen!
Arctic, knap dat je die stap hebt gemaakt, hoop dat het je gaat helpen! En dat het voor jou vanaf nu ook weer meer mee gaat zitten. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit hele traject gepaard gaat met zoveel teleurstellingen, en we moeten er keer op keer maar mee dealen, het is niet niks.
Baggal, wat lief van je. Je hebt ook al een keer zo lief gereageerd op een ander topic van mij. Dat doet goed!
Hier vandaag geen goed nieuws, op de echo waren helemaal geen eiblaasjes te zien. Wel is de cyste die er zat groter geworden. Ik moet zondag terugkomen en tot die tijd wel door gaan met de 2 injecties per dag, in de hoop dat er alsnog wat gaat groeien, maar de arts gaf me weinig hoop. Als er zondag niks gegroeid is dan moet de poging waarschijnlijk afgebroken worden. Baal echt zo erg. Had veel scenario’s in mijn hoofd maar deze zat daar eigenlijk niet tussen....
Pergamon, je eerste keer prikken! Trots op jezelf zijn hoor, ik vond het de eerste keer ook mega eng dus ik voelde het gewoon weer even hoe je het schreef, heel herkenbaar! En nu zet ik er 2 op een dag. Die cetrotide is wel echt een rot spuit, die moet ik eerst zelf klaarmaken, wat een gedoe!! En dan de bulten/blauwe plekken die ik eraan over houdt. (Oke ik ben even in de klaagmodus)
Hoop dat alles goed gaat bij jou, fijn dat je vriend er op deze manier toch een beetje bij kan zijn!
Daisy wat verdrietig

Botanietje fijn dat je je eisprong hebt gehad! Ik ga zeker voor je duimen!
Arctic, knap dat je die stap hebt gemaakt, hoop dat het je gaat helpen! En dat het voor jou vanaf nu ook weer meer mee gaat zitten. Ik ben er inmiddels wel achter dat dit hele traject gepaard gaat met zoveel teleurstellingen, en we moeten er keer op keer maar mee dealen, het is niet niks.
Baggal, wat lief van je. Je hebt ook al een keer zo lief gereageerd op een ander topic van mij. Dat doet goed!
Hier vandaag geen goed nieuws, op de echo waren helemaal geen eiblaasjes te zien. Wel is de cyste die er zat groter geworden. Ik moet zondag terugkomen en tot die tijd wel door gaan met de 2 injecties per dag, in de hoop dat er alsnog wat gaat groeien, maar de arts gaf me weinig hoop. Als er zondag niks gegroeid is dan moet de poging waarschijnlijk afgebroken worden. Baal echt zo erg. Had veel scenario’s in mijn hoofd maar deze zat daar eigenlijk niet tussen....

woensdag 23 januari 2019 om 22:30
@ah saartje wat rot. Hopen op beter nieuws op zondag
@pergamon dat met je zus is wel hele slechte timing geweest. Begrijpelijk dat het nogal kut voelde
Wel goed dat het prikken meeviel
@botanietje goed dat je iemand toelaat om op je te mogen oefenen. Iedereen zal het toch moeten leren haha
Ik ga weer met jou mee duimen
@pergamon dat met je zus is wel hele slechte timing geweest. Begrijpelijk dat het nogal kut voelde
@botanietje goed dat je iemand toelaat om op je te mogen oefenen. Iedereen zal het toch moeten leren haha
Ik ga weer met jou mee duimen
donderdag 24 januari 2019 om 12:22
Arcticfox1 schreef: ↑23-01-2019 22:30
Heb ook nog niet gereageerd op het appje. Kan het nog even niet. Prikken viel mee, maar vanavond weer en dat is toch ook wel weer een beetje spannend (maar wel een stuk minder). Ik zit gewoon even vol met mijn eigen dingen. Het klinkt super rot, maar kan die hele baby (nouja, vooral het bijbehorende baby gedoe) er nu even niet bij hebben. Ben ook weer een beetje boos ofzo. Ze weet hoe ik deze week zit. Had die echo nou niet een weekje later gekund? Hij was in eerste instantie gepand voor begin februari! Dus waarom NU? Maar dat voelt dan ook weer egoïstisch van mij om dat te denken.
donderdag 24 januari 2019 om 13:33
Nog even een nabrandertje:
Saartje: wat verdrietig weer. Bah, gewoon van dat K.U.* nieuws waar je geen rekening mee houdt. Knuffel.
Perga: priktips - ik pakte altijd een randje buikvet en vervolgens duwde ik zonder te treuzelen door. Als ik er tegen op zat te hikken was het des te pijnlijker.
En wat betreft je zus: het is voor de omgeving ook lastig, maar dat moment is wel erg ongelukkig gekozen. Ook hoeft ze de echo niet aan te kondigen. Een smsje/appje op zaterdag met: lieve Pergazus, we hebben inmiddels de echo gehad. Vind het lastig om je te delen, maar wil het ook niet geheim houden. Bel me maar wanneer jij er aan toe bent en ondertussen hoop ik dat alles ok met je is” oid was misschien wat taktischer geweest, want ik zou me kunnen voorstellen dat je nu al met je hoofd bij zaterdag (en mogelijk team roze) zit en dat terwijl jouw situatie op dit moment verdrietig is.
Saartje: wat verdrietig weer. Bah, gewoon van dat K.U.* nieuws waar je geen rekening mee houdt. Knuffel.
Perga: priktips - ik pakte altijd een randje buikvet en vervolgens duwde ik zonder te treuzelen door. Als ik er tegen op zat te hikken was het des te pijnlijker.
En wat betreft je zus: het is voor de omgeving ook lastig, maar dat moment is wel erg ongelukkig gekozen. Ook hoeft ze de echo niet aan te kondigen. Een smsje/appje op zaterdag met: lieve Pergazus, we hebben inmiddels de echo gehad. Vind het lastig om je te delen, maar wil het ook niet geheim houden. Bel me maar wanneer jij er aan toe bent en ondertussen hoop ik dat alles ok met je is” oid was misschien wat taktischer geweest, want ik zou me kunnen voorstellen dat je nu al met je hoofd bij zaterdag (en mogelijk team roze) zit en dat terwijl jouw situatie op dit moment verdrietig is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
donderdag 24 januari 2019 om 13:40
Baggal schreef: ↑24-01-2019 13:33
Dank voor de tips!!
Ik zit heel, heel, heel erg in Team Blauw. Had dat alleen nog graag even willen 'parkeren' en niet al moed op moeten gaan bouwen voor zaterdag terwijl ik nu zelf nog zo onwennig ben met de nieuwe medicatie en bijbehorende onzekerheid (slaat het aan, bijwerkingen, eerste echo > groeit er wat, etc). Enige gunstige is dat het een zaterdag is. Bij Roze heb ik even tijd om daar aan te wennen voordat ik weer aan het werk ga.

donderdag 24 januari 2019 om 19:15