Werk & Studie alle pijlers

Stage en stress

23-01-2019 21:13 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik zit nu in mijn 1 na laatste week van stage, en ik had al sinds het begin dat ik me niet op mijn gemak voel bij een van mijn stages (Ik loop bij 2 bedrijven stage). Eerst toen was het wel leuk. Toen had ze wat dingen wat ze met mij wou bespreken waar iedereen bij stond. De meeste dingen wat ze zei waren waar. Maar toen zei ze iets wat mij heel erg pijn heeft gedaan, dat ik me niet zo moet aanstellen. Omdat ik wel eens zucht.... Ik mocht ook niet te vroeg komen op het kennismakingsgesprek dat was niet "sociaal". Ik was soms te vroeg met de bus en dan was ik 15 min. Te vroeg. En omdat ze dat zei moest ik toen daarna elke ochtend van een half uur tot drie kwartier in de kou wachten. Ook doet ze soms gemeen tegen medewerkers. En dan raak ik helemaal in de stress, want dan ben ik bang dat ze weer op mij uitvalt. Dat deed ze wel eens. Nu ben ik vrijdag flauwgevallen op mijn andere stage van alle stress, en voelde me eergisteren en gisteren helemaal niet goed. Rillingen, koorts, buikpijn. Dus heb ik me ziek gemeld. Heb me daar 2 keer eerder ziek gemeld. Maar voel me nou schuldig omdat ik uren tekort kom. En ik wist niet dat deze dagen dan mijn laatste dagen zouden zijn bij die stage. Wat had ik anders moeten doen?

Met vriendelijke groet,
Anoniem
Wat klinkt dit ellendig voor je.
Gelukkig ben je bijna klaar. Knap, twee stages tegelijk. Heb je wel uitzicht op een goede beoordeling of heb je al iets afgerond?
En ik zou dit op school bespreken, en vragen of je meer stagebegeleiding of begeleiding van maatschappelijk werk mag.
Je bent nu al zover, probeer het af te ronden.
Adem in, adem uit. Nog maar anderhalve week. Zet hem op. Hou je doel voor ogen en daarna hoef je je stagebegeleidster niet meer te zien.
Stage is maar voor even en niet voor de rest van uw leven, gewoon even tanden bijten en je best doen ook al ziet het er niet plezant uit en krijg je stress, denk aan je diploma dan kun je kiezen bij welk bedrijf je wilt werken.
als het echt een serpent is, heb je geen stagebegeleider op school ofzo? kun je daar geen raad vragen of uw hart eens luchten als is het maar via mail?
Hallo allemaal,

Ik hoef nou nog alleen maar bij die andere stage stage te lopen, omdat ik klaar ben met die stage waar ik heb over heb. Daar loop ik maandag en dinsdag stage, en bij deze woensdag, donderdag en vrijdag. Maar ik maak me meer zorgen over de stageuren nu.
Heb bij allebei de stages een goede beoordeling, en krijg sowieso een goede beoordeling voor mijn stageverslag.

Met vriendelijke groet,

Britt
@Het-groepje
Heb een goede beoordeling bij allebei de stages, maar kom nu 4.5 uur tekort.
@Tinkerbel1000
Heb ik wel. Maar ik kon daar niet weg, omdat ik met een verpakking bezig was en een 7 had voor iets. Als ik dan niet tot het einde zou blijven sou dat een 6 worden.
Vraag of je nog een extra dagje op je nog lopende stage mag doen, als het aantal uren een probleem wordt. ( heb je dat op de opleiding al nagevraagd?)
Dat andere bedrijf is wel een fijn bedrijf? Ze vinden het vast goed als je nog een half dagje komt werken zodat je voldoende uren hebt. Dan kun je dat vervelende mens verder vergeten en je stageperiode afsluiten. Overigens kan ik me ook niet voorstellen dat als je je stage goed hebt afgerond, het stuk loopt op vier uurtjes.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
@Susan ik heb het met mijn stagebegeleider besproken van mijn andere stage en die zegt dat hij er gwn wat uren bijschrijft. Maar voor mij voelt het nu zo dat ik het heb opgegeven en dat mijn lichaam er niet meer tegen kon. En ik heb spijt dat ik de laatste dag niet ben gegaan. Maar wist ook niet dat dat de laatste dag was.

Met vriendelijke groet,

Britt
Even tanden op elkaar! Het is rot als je niet op je plek zit, maar probeer er toch het beste van te maken door ieder leermoment aan te grijpen.
Ik herken het volkomen. Ik loop momenteel ook stage en zit er ook niet bepaald op mijn plek, maar ik kan de weken aftellen, dus dat is het positieve eraan.
Be-grape-n?
@Druif-je
Ik ben klaar met de niet leuke stage. Maar zit nu met mijn stageuren, 4.5 uur tekort door 4 keer ziek zijn. Kan het denk Ik wel inhalen. Als ik flauwval op mijn andere stage door stress dan is dat niet goed en kon ik het beste de laatste 2 dagen van de niet leuke stage gwn even niet afmaken.

Met vriendelijke groet,

Britt
Hallo,

Ik ben klaar met mijn ene stage (loop stage bij 2 bedrijven) en moet nog 1 week bij mijn andere stage. Nou had ik me maandag ziek gemeld omdat ik me niet lekker voelde, en daarna dinsdag ook. Als je je al niet lekker voelt en dan ook nog stress hebt op stage dat je bang bent dat je stagebegeleider gemene opmerkingen maakt omdat ze dat wel eens gedaan heeft en dat extra doet. Dan kan ik gewoon niet meer doorzetten, en dat vind ik nogal vervelend. Zit daar al 5 maanden met stress en ze vroeg nog aan mij met beoordelingsgesprek of ik het daar wel leuk vind, eigenlijk vond ik dat niet maar kon daar ook niet weg. Dus ging elke keer met tegenzin naar mijn stage en vond het werk daar ook niet echt leuk. En ik ben die vrijdag daarvoor flauwgevallen en was bang dat dat die maandag en dinsdag ook zou gebeuren omdat ik weer de flauwvalbuikpijj had die ik die vrijdag ook had.

Ik voel me echt zo'n mietje nou en heb een rotgevoel dat ik de laatste dag niet ben gegaan. Mis 40 uren maar die kan ik denk ik wel inhalen.

Met vriendelijke groet,

Britt
@Druif-je
@Susan
@n00r
Zie bovenstaande reactie
Krijg hierover een gesprek op school met mijn stagebegeleider en hoef misschien die uren niet in te halen. Die dinsdag toen ik ziek was had ik pas te horen gekregen dat de laatste 2 dagen van die stage ze er niet eens was. Dus kon die stage niet eens normaal afsluiten.
@Druif-je
@Susan
@n00r

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven