Meisjesnamentopic

07-01-2019 21:44 1422 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is weer tijd om een nieuw topic te openen, dus bij deze!

Het vorige topic vind je hier: [url][/kinderen/meisjesnamen/list_messages/311033]

Veel plezier!

Junior
Alle reacties Link kopieren Quote
Jan
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik ben voor iemand opzoek naar mooie Noorse (of Scandinavische) meisjesnamen die toch ook weer niet té Noors klinken.

Wie wil helpen?
Zelf vonden we Malin al erg mooi.
Wie helpt aanvullen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tove
Bodil
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren Quote
Majlis
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor LAgirl82

Ella
Zeia
Oda
Ina
Agnes
Tova
Eline
Siri
Erna
Nora
Thea
Elsa
Emeia
Lena
Julie
Anna
Loga
Liv
Else
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
10-01-2019 19:43
Ik ben voor iemand opzoek naar mooie Noorse (of Scandinavische) meisjesnamen die toch ook weer niet té Noors klinken.

Wie wil helpen?
Zelf vonden we Malin al erg mooi.
Wie helpt aanvullen?

Lova
Ida
Saga
Olina
Loveia
Kari
Marit
Line
Hedda
Solveig
Maja
Anne
Leia
Florei
Lise
Maren
Jensine
Laila
Iselis
Flora
Lea
Eske
Lana
Svea
Lovisa
Lia
Linnea
Yulene
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
10-01-2019 19:43
Ik ben voor iemand opzoek naar mooie Noorse (of Scandinavische) meisjesnamen die toch ook weer niet té Noors klinken.

Wie wil helpen?
Zelf vonden we Malin al erg mooi.
Wie helpt aanvullen?
Liv :flirting:
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben in juni uitgerekend van een meisje en heb wel al een naam op nummer 1 staan, maar ben toch nog niet helemaal overtuigd dat dat De naam is. Misschien weten jullie nog wat leuks? Ik zoek een korte naam, max. 2 lettergrepen, liefst 1, maar die vind ik dan vaak weer niet zo leuk :facepalm:
Onze zoon heet Chris, het hoeft echt geen jut en jul te worden, maar wel een beetje in dezelfde stijl. En ik vind jongensnamen voor een meisje ook wel wat hebben.

Op nummer 1 staat nu Jess, maar Quinn en Joey zijn nog in de running. Ik vind namen als Bobbie, Teddy, Frankie en Billie ook leuk, maar man niet.
CHL schreef:
17-01-2019 16:34
Ik ben in juni uitgerekend van een meisje en heb wel al een naam op nummer 1 staan, maar ben toch nog niet helemaal overtuigd dat dat De naam is. Misschien weten jullie nog wat leuks? Ik zoek een korte naam, max. 2 lettergrepen, liefst 1, maar die vind ik dan vaak weer niet zo leuk :facepalm:
Onze zoon heet Chris, het hoeft echt geen jut en jul te worden, maar wel een beetje in dezelfde stijl. En ik vind jongensnamen voor een meisje ook wel wat hebben.

Op nummer 1 staat nu Jess, maar Quinn en Joey zijn nog in de running. Ik vind namen als Bobbie, Teddy, Frankie en Billie ook leuk, maar man niet.
Chris vind ik leuk!

Bo, Pascal, Robin, Renè, Fem, Femme, Jis, Jisse, Sam, Noor, Jacky, Lenne, Jette, Jet, Felice, Hanne, Mare, Lindy, Charlie, Guusje.
anoniem_270703 wijzigde dit bericht op 17-01-2019 16:57
0.48% gewijzigd
Chris en..

-Noor
- Sam
-Lynn
-Sasha
-Ilja
-Dani
-Tess
-Alex
Alle reacties Link kopieren Quote
Zoe (met puntjes op de e)
Isa
Bibi
Amy
Jacky
Nouschi schreef:
10-01-2019 20:30
Tove
Bodil
Bodil vind ik heel mooi.
.
anoniem_352267 wijzigde dit bericht op 25-11-2019 11:55
99.50% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
@LAgirl82 Mette
Alle reacties Link kopieren Quote
In mei verwachten we onze tweede dochter en we zijn nog op zoek naar een naam. Onze eerste dochter heet Lauren Charlotte (roepnaam Lauren) en ik vind Julie een leuke naam (uitgesproken op z’n Frans) en mijn man vindt Bo leuk. Dat vind ik dan weer minder :-?

Ik heb een hekel aan namen als Samantha, Kimberley enz en het liefst ook geen naam die in de top 10 staat. Toen we onze dochter Lauren noemden stond die naam bij lange na niet in de top 50 en prompt het jaar erop was ie ineens populair, maar helaas is dat niet te voorspellen.

Wie wil er met me meedenken?
Loetje77 schreef:
25-01-2019 14:17
In mei verwachten we onze tweede dochter en we zijn nog op zoek naar een naam. Onze eerste dochter heet Lauren Charlotte (roepnaam Lauren) en ik vind Julie een leuke naam (uitgesproken op z’n Frans) en mijn man vindt Bo leuk. Dat vind ik dan weer minder :-?

Ik heb een hekel aan namen als Samantha, Kimberley enz en het liefst ook geen naam die in de top 10 staat. Toen we onze dochter Lauren noemden stond die naam bij lange na niet in de top 50 en prompt het jaar erop was ie ineens populair, maar helaas is dat niet te voorspellen.

Wie wil er met me meedenken?
Charlie, Jacky, Femme, Fenne, Frederique, Lois, Loïs, Mare, Imme, Jonne, Jonna, Mara, Yfke, Mila, Luuke, Mette, Lizzy, Hanne, Nena, Riva, Sarah, Jody, Senna, Diede, Fèline, Fèlice, Fiene, Faye.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiene had ik zelf ook al opgeschreven, vind ik heel leuk maar man helaas minder. Charlie ook leuk, maar zo heet een van de katten al en dat vind ik dan toch een beetje raar. Hanne of Hannah vind ik ook leuk. Frederique was mijn eigen naam geweest als mijn moeders schoonmoeder er niet op had gestaan dat ik vernoemd zou worden (helaas heeft mijn moeder daar naar geluisterd). Vind ik nog steeds jammer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor Loetje77:

Fenna
Irene
Nina
Elle
Philine
Flora
Diane
Aleste
Zoë
Iselin
Rhea
Valeine
Bis vincit, qui se vincit in victoria.
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Loetje77:

Maxime
Celoë
Estelle
Juna
Violet
Celine
Odette
Carice
Eline
Noëlle
Dea
Soïse
Elodie
Delphine
Louise
Célis
Avélie
Cécile
Estee
Suelle
Willen jullie meedenken voor een naam voor onze derde dochter?
Onze andere dochters heetten M
en B.

Shortlist tot nu toe:
Cato
Eva
Doris

Vinden jullie deze namen passend? En nog andere suggesties?
anoniem_64a2989da772f wijzigde dit bericht op 30-01-2019 19:35
2.96% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind die namen wel passend. Met name de eerste twee.

Nog wat andere opties:

Caro
Jeske
Fenna
Lova
Anna
Roos
Nienke
Liselle
Femke
Veerle
Laudet
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedankt Nera en Elinde_Levine voor het meedenken!
Ik vind Louise een mooie naam en Elle ook, had zelf Ella op mijn lijstje gezet.
Stof tot nadenken weer, maar ik vind het echt lastig! Met Lauren waren we er heel snel uit, die naam hadden we al heel snel en daar hebben we niet meer over getwijfeld. Vind het nu vele malen lastiger en heb nog bij geen enkele naam het gevoel gehad dat dat ‘m zonder twijfel zou moeten worden.

Meer suggesties zijn altijd welkom, graag zelfs!
loetje77 wijzigde dit bericht op 25-01-2019 19:03
Reden: Typefout
0.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
LAgirl82 schreef:
10-01-2019 19:43
Ik ben voor iemand opzoek naar mooie Noorse (of Scandinavische) meisjesnamen die toch ook weer niet té Noors klinken.

Wie wil helpen?
Zelf vonden we Malin al erg mooi.
Wie helpt aanvullen?
Söra of Ingeborg
Alle reacties Link kopieren Quote
CHL schreef:
17-01-2019 16:34
Ik ben in juni uitgerekend van een meisje en heb wel al een naam op nummer 1 staan, maar ben toch nog niet helemaal overtuigd dat dat De naam is. Misschien weten jullie nog wat leuks? Ik zoek een korte naam, max. 2 lettergrepen, liefst 1, maar die vind ik dan vaak weer niet zo leuk :facepalm:
Onze zoon heet Chris, het hoeft echt geen jut en jul te worden, maar wel een beetje in dezelfde stijl. En ik vind jongensnamen voor een meisje ook wel wat hebben.

Op nummer 1 staat nu Jess, maar Quinn en Joey zijn nog in de running. Ik vind namen als Bobbie, Teddy, Frankie en Billie ook leuk, maar man niet.
Ik zou geen jongens namen doen voor een meisje. Ik vind dat echt zielig voor dat meisje want zij gaat er dan denk ik in de toekomst echt mee gepest worden. Denk “zou mijn meisje het leuk vinden om als ze ouder is Joey (of die andere namen) genoemd te worden. Ik denk het niet.

Ik zou gewoon voor simpele meisjesnamen gaan. Zoals Isa, Fiene, Mee. Zo iets

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven