Mag dit?
zondag 13 januari 2019 om 14:56
Ik werk op een secretariaat met nog 1 andere collega. Met 1 van van de collega's binnen onze afdeling gaat het heel slecht,hij heeft nog maar enkele weken te leven.
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
Dit houdt in dat vanaf eind vorige week al zijn mailtjes automatisch naar ons worden gestuurd,wij alles verzamelen en 1 keer per week een afspraak hebben met de coördinator om al die mails door te spreken. Als mensen nog niet op de hoogte zijn doen we ook een mailtje van dat het door wordt gestuurd naar ons vanwege ziekte.
Is dit niet iets wat een coördinator hoort op te pakken?
maandag 14 januari 2019 om 09:49
Dus er is geen probleem meer?Michella_1991 schreef: ↑14-01-2019 08:34Heb het even bekeken en het is zo dat wij iedereen die een mailtje stuurt naar die collega een mailtje sturen dat het wordt doorgestuurd naar het secretariaat omdat collega door ernstige ziekte afwezig is. Geen automatische mail dus.

maandag 14 januari 2019 om 14:05
Zonder onnodig te willen generaliseren is mijn ervaring met systeembeheerders overwegend, niet uitsluitend, dat het mensen zijn die je maar beter geen wapenstok kan geven. Erg regel-geil.AnnA_C schreef: ↑14-01-2019 03:14Goed om te lezen.
Ik ben zelf 2 jaar geleden van het ene op het andere moment uitgevallen op mijn werk, en de itafdeling weigerde het verzoek van mijn leidinggevende om een out-of-office reply aan te zetten op mijn mail, zelfs toen ik zei dat ik dat goed vond.
Laat staan dat mails doorgestuurd werden. Die zijn dus allemaal in een zwart gat beland.
Had toen niet de energie om me daar druk over te maken, maar vond het (later) wel rot eigenlijk.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 14 januari 2019 om 14:12
Zeg dat.lise1985 schreef: ↑13-01-2019 15:43Jolly heeft wel een beetje gelijk. Je werkgever mag niet zonder jouw toestemming zich toegang verlenen tot jouw mailbox.
Ervan uitgaande dat de collega daar akkoord voor heeft gegeven, doet je werkgever of coördinator dus niets wat wettelijk niet mag.
Zelfs het communiceren dat je collega ziek is, mag als deze daar toestemming voor gegeven heeft.
Vermoedelijk ben jij daar niet van op de hoogte maar heb jij gewoon je opdrachten uit te voeren. Dat vind jij alleen nogal moeilijk he?
Mens, zoek een andere baan want je bent in al je topics alleen maar aan het zaniken over je taken, terwijl deze de simpelste secretaressewerkzaamheden zijn.
Huts!
zaterdag 26 januari 2019 om 22:32
zondag 27 januari 2019 om 08:39
Niet alles gelezen maar het openingbericht laat mijn haren al omhoog gaan... Wat mij opvalt tegenwoordig (ook bij mij op het werk)... Men kent enkel hun rechten en niet hun plichten. Vraag je iemand iets te doen, krijg je als antwoord: dat staat niet in mijn taakomschrijving
Doe gewoon je werk, het wordt vanzelf 17.00 uur.

Doe gewoon je werk, het wordt vanzelf 17.00 uur.
zondag 27 januari 2019 om 19:34
Volgens mij moet niet alleen de ontvanger toestemming geven voor het doorsturen van mails, maar ook de afzender. Die stuurt immers een mailtje aan meneer Jansen, en hoeft er dan niet impliciet mee akkoord te gaan dat mevrouw Pietersen hem leest.
Mijn werkgever heeft een algemeen mailadres, en na de invoering van de AVG mocht de mail die naar dat adres gestuurd werd, ineens niet meer zomaar doorgestuurd worden naar mensen die er ook wat mee konden.
zondag 27 januari 2019 om 23:16
Eze schreef: ↑27-01-2019 19:34Volgens mij moet niet alleen de ontvanger toestemming geven voor het doorsturen van mails, maar ook de afzender. Die stuurt immers een mailtje aan meneer Jansen, en hoeft er dan niet impliciet mee akkoord te gaan dat mevrouw Pietersen hem leest.
Mijn werkgever heeft een algemeen mailadres, en na de invoering van de AVG mocht de mail die naar dat adres gestuurd werd, ineens niet meer zomaar doorgestuurd worden naar mensen die er ook wat mee konden.
Dan heeft iemand de AVG-regels te strikt opgevat.
Natuurlijk mogen mails gericht aan info@bedrijf.nl worden doorgestuurd. Of hebben jullie iemand in dienst die Info heet?
Wat doen jullie er nu mee dan? Printen...? Terugsturen?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zondag 27 januari 2019 om 23:31
redbulletje schreef: ↑27-01-2019 23:27Een werkmail is toch sowieso geen privébezit? Als je privémail verstuurt gebruik je daarvoor je gmail. Een werkmail kan altijd geopend worden door derden als je plotseling uitvalt, dus zorg je zelf dat daar niets in te vinden is wat je niet wil delen met collega's.
Nee, dat is niet helemaal waar RB.
Ik weet de exacte spelregels niet, maar werkmail is tot op zekere hoogte wel degelijk privé.
Maar daar ging het vorige bericht niet over. Dat ging over inkomende mail op een algemeen mailadres die niet zonder meer doorgestuurd zou mogen worden.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 27 januari 2019 om 23:32
Los daarvan vind ik ook dat je werkmail niet privé moet gebruiken of andersom.
zondag 27 januari 2019 om 23:43
Het gaat niet om bezit, en ook niet om auteursrecht. Het gaat om de digitale vastlegging van persoonsgegevens.redbulletje schreef: ↑27-01-2019 23:27Een werkmail is toch sowieso geen privébezit? Als je privémail verstuurt gebruik je daarvoor je gmail. Een werkmail kan altijd geopend worden door derden als je plotseling uitvalt, dus zorg je zelf dat daar niets in te vinden is wat je niet wil delen met collega's.
Like a great eternal Klansman
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
maandag 28 januari 2019 om 20:44
Nope. Ook werkmail mag niet zomaar gelezen worden. Bij ons is laatst een collega in coma op de intensieve care beland (gelukkig goed afgelopen) en toen mochten wij dus niet in zijn mail om te kijken of er urgente zaken waren. Het kan technisch wel (dat wil zeggen, de ICT afdeling kan het), maar ze mogen en doen het echt niet.redbulletje schreef: ↑27-01-2019 23:27Een werkmail is toch sowieso geen privébezit? Als je privémail verstuurt gebruik je daarvoor je gmail. Een werkmail kan altijd geopend worden door derden als je plotseling uitvalt, dus zorg je zelf dat daar niets in te vinden is wat je niet wil delen met collega's.

maandag 28 januari 2019 om 21:23
Het zou de coördinator sieren als hij/zij een voorbeeldzinnetje zou plaatsen wat je kunt gebruiken. Iets waarin niets staat over de medische situatie.
Verder zal het werk toch verdeeld moeten worden onder het secretariaat... Als je hulp nodig hebt bij het tactisch verwoorden van de situatie, kun je ondersteuning vragen aan de coördinator, maar daarnaast krijg je er gewoon werk bij zolang de collega niet vervangen wordt.
Doorsturen van de mails mag volgens mij alleen met toestemming van de geadresseerde, maar ik ga ervan uit dat deze dat ook geregeld heeft.
Informatie geven over de ziekte mag volgens mij ook alleen met toestemming van deze collega.
Verder zal het werk toch verdeeld moeten worden onder het secretariaat... Als je hulp nodig hebt bij het tactisch verwoorden van de situatie, kun je ondersteuning vragen aan de coördinator, maar daarnaast krijg je er gewoon werk bij zolang de collega niet vervangen wordt.
Doorsturen van de mails mag volgens mij alleen met toestemming van de geadresseerde, maar ik ga ervan uit dat deze dat ook geregeld heeft.
Informatie geven over de ziekte mag volgens mij ook alleen met toestemming van deze collega.