Relatie probleem
woensdag 30 januari 2019 om 10:17
Hi,
Ik zit ergens mee waar ik graag meningen over hoor. Hoewel ik het zelf misschien wel weet...
las hier al veel topics over relatie problemen maar dan is de vraag over iets wat de partner fout doet. En dan is het natuurlijk altijd fout. Maar er zitten 2 kanten aan..
in ons geval:
Wij hebben 8 jaar relatie, wonen samen met 2 kindjes.. dat maakt alles natuurlijk nog moeilijker.
Er zijn vanaf het begin al veel zorgen in ons leven. Wat niet direct met onze relatie te maken heeft maar het gaf altijd veel stress. Werk, familie, woonruimte, geld...
We hebben al jaren veel ruzie, en die ruzies lopen regelmatig uit de hand: Gescheld, geschreeuw dus erg respectloos gedrag.
Ik heb het idee dat dat bij hem begint. Ik voel me vaak alleen en heb het gevoel dat ik er alleen voor sta. We hebben geen vastigheid qua werk dus ook geen vaste afspraken over de kinderen en huishouden. Dingen komen niet uit hem zelf, Dus ik vraag (zeur)?misschien wel veel van hem.
Maar hij heeft ook het gevoel dat ik niet normaal kan praten en dat ik altijd zeur en dat daarom hij zo respectloos reageerd.
Het word er allemaal niet leuker op.. de ruzies doen me elke keer pijn en me hele dag verpest het. ik word gekleineerd en uitgescholden.
Ik zit ergens mee waar ik graag meningen over hoor. Hoewel ik het zelf misschien wel weet...
las hier al veel topics over relatie problemen maar dan is de vraag over iets wat de partner fout doet. En dan is het natuurlijk altijd fout. Maar er zitten 2 kanten aan..
in ons geval:
Wij hebben 8 jaar relatie, wonen samen met 2 kindjes.. dat maakt alles natuurlijk nog moeilijker.
Er zijn vanaf het begin al veel zorgen in ons leven. Wat niet direct met onze relatie te maken heeft maar het gaf altijd veel stress. Werk, familie, woonruimte, geld...
We hebben al jaren veel ruzie, en die ruzies lopen regelmatig uit de hand: Gescheld, geschreeuw dus erg respectloos gedrag.
Ik heb het idee dat dat bij hem begint. Ik voel me vaak alleen en heb het gevoel dat ik er alleen voor sta. We hebben geen vastigheid qua werk dus ook geen vaste afspraken over de kinderen en huishouden. Dingen komen niet uit hem zelf, Dus ik vraag (zeur)?misschien wel veel van hem.
Maar hij heeft ook het gevoel dat ik niet normaal kan praten en dat ik altijd zeur en dat daarom hij zo respectloos reageerd.
Het word er allemaal niet leuker op.. de ruzies doen me elke keer pijn en me hele dag verpest het. ik word gekleineerd en uitgescholden.
woensdag 30 januari 2019 om 10:38
Ik heb dus het gevoel dat ik dit alleen niet kan... dus blijft er 1 ding over... is dat dan echt het beste voor de kinderen?
woensdag 30 januari 2019 om 10:39
Wat? Pimo?
woensdag 30 januari 2019 om 10:40
Daar wil hij denk niet aan.
Ik zou wel een afspraak willen maken en hopen dat hij mee komt, maar dat kost geld wat we niet echt over hebben en straks komt hij niet mee...
woensdag 30 januari 2019 om 10:41
Ik ken pimo niet
woensdag 30 januari 2019 om 10:42
Ik ken pimo niet
woensdag 30 januari 2019 om 10:44
woensdag 30 januari 2019 om 10:55
Je kunt beginnen met hulp voor jezelf te zoeken. Bij ruzies zijn er altijd twee deelnemers en als één deelnemer er mee stopt, dan kan de ander er ook niet meer mee doorgaan.
Het gaat bij jullie duidelijk mis in de communicatie, dus zelf beter leren communiceren kan al een heel verschil uitmaken.
En levert dat niets op, dan kun je de volgende stappen gaan overwegen.
(Tenzij er nu al echt sprake is van agressie, of als de liefde al helemaal weg is. Dan is uit elkaar gaan beter).
woensdag 30 januari 2019 om 12:09
Al jaren ruzie, geen vastigheid qua werk en 2 kinderen die daar onder lijden.
Nou..... wanneer snap jij dat wat jullie de kinderen aandoen echt niet door de beugel kan en kom je voor hen op?
Nou..... wanneer snap jij dat wat jullie de kinderen aandoen echt niet door de beugel kan en kom je voor hen op?
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
woensdag 30 januari 2019 om 12:18
Is dit nu het derde topic in enkele dagen van een koppel met 2 kinderen en 8 jaar relatie?
Er zijn mannen die weinig uit zichzelf doen maar het niet erg vinden om dingen te doen wanneer hun partner het vraagt.
Maar dan is het wel belangrijk hoe je het vraagt. Niet 'jij zet nooit eens uit jezelf het afval buiten, als ik het niet doe dan blijft het gewoon staan'. Dat is zeuren.
Maar gewoon 'Schat zet jij het afval buiten?'
Er zijn mannen die weinig uit zichzelf doen maar het niet erg vinden om dingen te doen wanneer hun partner het vraagt.
Maar dan is het wel belangrijk hoe je het vraagt. Niet 'jij zet nooit eens uit jezelf het afval buiten, als ik het niet doe dan blijft het gewoon staan'. Dat is zeuren.
woensdag 30 januari 2019 om 12:43
Nou dit is onaardig! Me kinderen krijgen alles wat ze nodig hebben en ze zijn dol gelukkig in ons gezin. En ik weet zeker dat ik het goed doe!SweetFirefly schreef: ↑30-01-2019 12:09Al jaren ruzie, geen vastigheid qua werk en 2 kinderen die daar onder lijden.
Misschien zie jij het anders voor je dan hoe het is na het lezen van mn verhaal.
woensdag 30 januari 2019 om 12:45
Ik krijg ook de indruk dat iemand aan het tripple nicken is.Hadewychh schreef: ↑30-01-2019 12:18Is dit nu het derde topic in enkele dagen van een koppel met 2 kinderen en 8 jaar relatie?
woensdag 30 januari 2019 om 12:50
Wat kom je hier doen dan als alles pais en vree is?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 30 januari 2019 om 12:50
Voorbeeld: hij stampt die prullebak zo aan dat die zak TE vol is, niet dicht kan, niet in de ondergrondse container past. Dus terwijl hij m aan stampt zeg ik: niet te vol dan krijg ik m daar niet meer in. Hij zegt: ik gooi m zelf weg. (Geïrriteerd).Hadewychh schreef: ↑30-01-2019 12:18Is dit nu het derde topic in enkele dagen van een koppel met 2 kinderen en 8 jaar relatie?
Dan is die vol als hij er niet is en MOET ik m er wel uithalen. Dus ik zet m buiten met moeite dichtgeknoopt. Vraag savonds of hij die zak nog weg wilt gooien. Dan staat die zak daar 5 dagen. Na 5 dagen vraag ik voor hij wil vertrekken: oja wil je die zak nog weggooien? En dan doet ie het. 5 dagen irritatie van mij. En hij vind dat ik zeur omdat ik het zelf niet kan doen. Nadat ie het heeft gedaan moet hij dan vertellen dat het gewoon lukt.
woensdag 30 januari 2019 om 12:58
woensdag 30 januari 2019 om 12:58
Nummer*Zoveel schreef: ↑30-01-2019 10:55Je kunt beginnen met hulp voor jezelf te zoeken. Bij ruzies zijn er altijd twee deelnemers en als één deelnemer er mee stopt, dan kan de ander er ook niet meer mee doorgaan.
Het gaat bij jullie duidelijk mis in de communicatie, dus zelf beter leren communiceren kan al een heel verschil uitmaken.
En levert dat niets op, dan kun je de volgende stappen gaan overwegen.
(Tenzij er nu al echt sprake is van agressie, of als de liefde al helemaal weg is. Dan is uit elkaar gaan beter).
Ik denk dus al dat ik normaal communiceer... tot hij 1 antwoord geeft dat me het gevoel geeft dat ik het weer zelf uit kan zoeken. Of hij me weer afwijst als ik vraag mee te gaan iets doen samen of met de kinderen. Dan begin ik wel te zeuren: wanneer ga je nou is mee? Wanneer kies je nou eens voor ons? Waarom wil je niet mee? Wat ga je dan de hele dag doen?
Maar is het dan oke dat hij bijna altijd nee zegt? Hoe communiceer je dan ‘goed’ terug?
woensdag 30 januari 2019 om 13:15
Ik ben nieuw hier. Heb me net aangemeld. Googlede op schelden in relatie, toen zag ik hier vragen met reacties maar veel over wat de man allemaal fout doet en ja, daar komt dan geen positieve reactie op. Een gevoel komt altijd van 2 kanten dus wilde eens reactie op me eigen verhaal met zijn gevoel erover. Ik denk wel dat hij de enige is die alles fout doet..poezenmoedertje schreef: ↑30-01-2019 12:45Ik krijg ook de indruk dat iemand aan het tripple nicken is.
woensdag 30 januari 2019 om 13:20
Je leest toch dat niet alles oke is?! Maar met mn kinderen is er niets mis. Met geen vastigheid qua werk bedoel ik onregelmatigheid. Dan kan je ook niks vast regelen over wie wat doet op welke dagen.
Er is elke maand dubbel salaris, we hebben nooit onder een brug geslapen. De kinderen doen leuke dingen en krijgen wat ze nodig hebben. 99% van de ruzies is niet in hun bijzijn. Zo uitgebreid heb ik het allemaal niet beschreven. Dat maak jij er van door te zeggen ‘wat doe je je kinderen aan’.
Maar ja ze merken vast wel mijn verdriet.. en dat we niet veel met zn 4e zijn. en daarom ben ik hier dus
woensdag 30 januari 2019 om 13:22
Dat snap ik maar wat doe je als het maar voor 50% lukt.. dus de andere 50% niet wil of doet..viva-amber schreef: ↑30-01-2019 12:58In een relatie ben je beide voor 50% verantwoordelijk voor het verloop en de communicatie. Je kunt niet alleen wijzen naar de ander.
woensdag 30 januari 2019 om 13:23
Ik lees:
Schelden
Veel ruzies
Respectloos gedrag
Geen werk
En jij denkt dat je kinderen dat niets van mee krijgen? Tuurlijk joh...
woensdag 30 januari 2019 om 13:24
Of je gaat alleen met de kinderen en je stopt met je zin doordrijven en ruzie maken.SarahRa schreef: ↑30-01-2019 12:58Ik denk dus al dat ik normaal communiceer... tot hij 1 antwoord geeft dat me het gevoel geeft dat ik het weer zelf uit kan zoeken. Of hij me weer afwijst als ik vraag mee te gaan iets doen samen of met de kinderen. Dan begin ik wel te zeuren: wanneer ga je nou is mee? Wanneer kies je nou eens voor ons? Waarom wil je niet mee? Wat ga je dan de hele dag doen?
Maar is het dan oke dat hij bijna altijd nee zegt? Hoe communiceer je dan ‘goed’ terug?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.