Blaar op hiel
donderdag 31 januari 2019 om 22:19
2 weken geleden nieuwe schoenen gekocht. Zaten in de winkel heerlijk. Zelfde middag op gaan wandelen en na 20 min flinke blaar. Achteraf toen om moeten draaien maar ben nog verder gewandeld met als gevolg 2 grote open bloedende blaren op mijn hiel.
Nu 2 weken en blaar pleister, gaasje en helemaal Niks zijn ze nog steeds niet dicht.
Iemand nog een tip om ze zo snel mogelijk dicht te krijgen zodat ik weer normaal kan lopen.
Nu 2 weken en blaar pleister, gaasje en helemaal Niks zijn ze nog steeds niet dicht.
Iemand nog een tip om ze zo snel mogelijk dicht te krijgen zodat ik weer normaal kan lopen.
donderdag 31 januari 2019 om 22:25
En daarna afdekken of lucht laten drogen?excusemyself schreef: ↑31-01-2019 22:23Wassen met unicura handzeep. Bijt erg maar is zo weer dicht. Heb ik gedaan had ook tot bloeding toe!
donderdag 31 januari 2019 om 22:33
Niet afdekken laten luchten is vooral belangrijk dat kan het drogen en helen.
donderdag 31 januari 2019 om 22:37
excusemyself schreef: ↑31-01-2019 22:33Niet afdekken laten luchten is vooral belangrijk dat kan het drogen en helen.
Tegenwoordig wordt juist aanbevolen om wel af te dekken. Omdat je huid anders een laagje maakt dat de genezing vertraagt.
Maar TO, tegenwoordig heb je hele fijne blaarpleisters. En anders neem je een gaasje waar je een gat in knipt. Dan drukt je sok/schoen er niet tegenaan.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
donderdag 31 januari 2019 om 23:02
Als je een pleister op een wond doet moet die er ook weer af als het niet meer bloed zodat er een korstje op kan komen. Dus niet afdekken lekker de natuur het werk laten doen!Ceylon schreef: ↑31-01-2019 22:37Tegenwoordig wordt juist aanbevolen om wel af te dekken. Omdat je huid anders een laagje maakt dat de genezing vertraagt.
Maar TO, tegenwoordig heb je hele fijne blaarpleisters. En anders neem je een gaasje waar je een gat in knipt. Dan drukt je sok/schoen er niet tegenaan.
donderdag 31 januari 2019 om 23:06
En hoe moet je dat dan doen nu in de winter als je naar je werk moet?excusemyself schreef: ↑31-01-2019 22:33Niet afdekken laten luchten is vooral belangrijk dat kan het drogen en helen.
Ik heb vaak last van blaren en plak ze altijd af. Als ze open zijn met gewone pleister of gaasje met tape en als ze nog dicht zijn met blaren pleister.
Succes er mee, ik weet hoe rot het is.
donderdag 31 januari 2019 om 23:07
Dat is waar maar ik bedoel zodra je in huis bent laten luchten
donderdag 31 januari 2019 om 23:45
Die blaren zijn heel irritant. Ik heb ook een paar laarzen waarbij ik regelmatig mijn hielen open haal, heb preventief af plakken geprobeerd maar dat helpt niet want door de wrijving verplaatst die pleister ook. Duurt bij mij best lang voordat het echt weg is omdat het dor het lopen inderdaad steeds open gaat de eerste tijd, dan krijg je een korstje die kan gaan irriteren waardoor de boel weer kan gaan bloeden. Ik trek nu schoenen aan die zo min mogelijk op dat punt drukken.
Succes ermee.
Succes ermee.
vrijdag 1 februari 2019 om 08:25
Als je de volgende dag nog schoenen aan wil kunnen trekken heb je weinig keus want je wil geen openbaar bloedbad. Bovendien vermindert de pijn daardoor. Overigens kunnen blaren ook ontstaan in oude schoenen. Het hoeven geen nieuwe te zijn.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 1 februari 2019 om 08:30
Is wel voor de hand liggend hè want er moet een heel nieuwe laag huid worden opgebouwd.Nu 2 weken en blaar pleister, gaasje en helemaal Niks zijn ze nog steeds niet dicht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Blaar_(medisch)
En als het vuur gedoofd is komen er wolven