Huis naam geven
vrijdag 1 februari 2019 om 00:35
Klinkt als...Sri-is-back-now schreef: ↑31-01-2019 23:07Nee, vreselijk. Kennissen vonden het een goed idee om een combinatie van hun namen aan hun huis te geven. Ronald en Anita werd dus Ronani. Daar krijg je toch eeuwigdurende jeuk van?
Punani
vrijdag 1 februari 2019 om 00:37
Wel verwarrend om je huis 22 te noemen, je woont op nummer 34 toch?
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vrijdag 1 februari 2019 om 00:39
Zelf vind ik het vooral mooi/leuk bij historische panden. Dat er een verhaal bijhoort. Zou niet zo snel zomaar iets bedenken voor een simpel huis. Maar als iemand er wel waarde aan hecht, zeker doen.
Al moet ik zeggen dat ik er wel om zou lachen. Een naam in diamond paint is wel erg extravagant voor een flat.
Al moet ik zeggen dat ik er wel om zou lachen. Een naam in diamond paint is wel erg extravagant voor een flat.
vrijdag 1 februari 2019 om 00:43
Ik wil nu ook een naam voor mijn huis.... Maar ik kijk alleen op huizen, dus dan wordt het "huize huiszicht" .
Ik heb wel laatst mijn voordeur in een opvallende kleur geverfd. Is wel handig zoeken voor mensen die er nog nooit geweest zijn: "huis met de groene deur". Ook een topnaam.
Ik heb wel laatst mijn voordeur in een opvallende kleur geverfd. Is wel handig zoeken voor mensen die er nog nooit geweest zijn: "huis met de groene deur". Ook een topnaam.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
vrijdag 1 februari 2019 om 06:51
Staat in Drenthe langs de snelweg-Darkside- schreef: ↑31-01-2019 23:58Ik heb ook wel eens een huis met die naam gezien! Ik weet alleen niet meer precies waar. Kop v Noord-Holland dacht ik.
Later is nu
vrijdag 1 februari 2019 om 07:08
-Darkside- schreef: ↑31-01-2019 23:58Ik heb ook wel eens een huis met die naam gezien! Ik weet alleen niet meer precies waar. Kop v Noord-Holland dacht ik.
Hier in Brabant verschillende huizen met die naam. Zou ik dan weer niet kiezen omdat ik zo vier huizen aan kan wijzen met die naam.
vrijdag 1 februari 2019 om 08:04
In Maastricht is een Huize Zeezicht. Het is een rijtjeshuis en ligt aan een drukke weg.
vrijdag 1 februari 2019 om 16:39
vrijdag 1 februari 2019 om 22:43
In Drenthe zijn er meer woningen met spreuken:krek wa'k wol (dialect) of carpe diem of met christelijke teksten erop.
Ik vind het grappig maar een naam of jaartal kan ook erg decadent overkomen. Het ligt dus aan het huis en aan de naam of ik het leuk vind.
vrijdag 1 februari 2019 om 23:24
Dus de grap maar uitgelegd. Ik vind dat nu wel weer humor, om zo’n voormalig arbeidershuisje in M’tricht zo te noemen.
dinsdag 5 februari 2019 om 10:17
Jaaaa, ik ken dat huis
Ik heb enigszins een trauma opgelopen in mijn jeugd door een huis met een naam..
In het dorp waar ik vandaan kom, heet een huis ‘Bekèk 't mar’. Toen ik een jaar of 5/6 was, bracht mijn vader mijn zusje en ik naar de zwemles en toen we langs dat huis reden, las ik hardop voor wat daarop stond. Mijn vader, die helemaal niet doorhad dat ik het over dat huis was maar dacht dat dat mijn antwoord was op de vraag die hij op datzelfde moment stelde, is nog nooit zo boos op me geworden als toen
dinsdag 5 februari 2019 om 19:54
Geen idee.
Als ik een gewoon rijtjeshuis koop dan ruk ik dat bord gewoon van de gevel.
Als ik een monumentale boerderij koop die al 250 jaar Dijkzicht heet, dan laat ik het zo.
dinsdag 5 februari 2019 om 20:08
Deze ken ik ook vanuit de kop van Noord-Holland-Darkside- schreef: ↑31-01-2019 23:58Ik heb ook wel eens een huis met die naam gezien! Ik weet alleen niet meer precies waar. Kop v Noord-Holland dacht ik.
Ken ook een huis dat heet "nooit gedacht maar toch gekregen". Dat is gewoon een standaard rijtjeshuis in een standaard wijk. Maar t zal heel geweest zijn denk ik.