Waar alleen naar toe

02-02-2019 15:17 48 berichten
Ik ben erover aan het denken om ergens april/mei eens alleen een paar dagen weg te gaan.
Dus zonder man en kinderen
Nu is dit eng en spannend want ik heb in mijn hele leven nog nooit alleen gereisd.
Ik zou graag naar een warme locatie willen, een plek die makkelijk met het openbaar vervoer te doen is, waar je als vrouw alleen niet opvalt.
En bereisbaar voor een lang weekend, eventueel met vliegtuig
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in september alleen naar Porto, schijnt een relaxte stad te zijn voor ‘solo travelers’. Het ligt in een vallei bij de zee en aan de rivier de Douro. Ik heb een appartementje in de binnenstad via Airbnb geboekt.
Porto toevallig al twee keer geweest maar trouwens wel een erg leuke stad. Tot nu toe spreekt Rome en Sevilla me erg aan. Tickets naar Rome zijn trouwens echt niet duur.
lisbeth schreef:
02-02-2019 22:30
Porto toevallig al twee keer geweest maar trouwens wel een erg leuke stad. Tot nu toe spreekt Rome en Sevilla me erg aan. Tickets naar Rome zijn trouwens echt niet duur.
Ha, leuk dat je er al geweest bent. Rome is ook mooi en daar kan je prima in je eentje naartoe.
ninon schreef:
02-02-2019 22:27
Ik ga in september alleen naar Porto, schijnt een relaxte stad te zijn voor ‘solo travelers’. Het ligt in een vallei bij de zee en aan de rivier de Douro. Ik heb een appartementje in de binnenstad via Airbnb geboekt.
Portugal (Porto of Lissabon) zou ook mijn tip zijn! Wat een goed idee eigenlijk, misschien ga ik ook eens polsen bij man of ik een paar dagen alleen weg mag :)
Ik stem ook voor Lissabon.
lisbeth schreef:
02-02-2019 22:30
Dan stem ik voor Sevilla.
Al vind ik Rome ook prachtig maar Sevilla is wat gemoedelijker.
anoniem_372853 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 10:07
0.90% gewijzigd
Rome, prachtige stad, heerlijk eten en goed betaalbaar. Alles is er te lopen ook en je raakt niet uitgekeken qua kunst en cultuur. Het is een groot openluchtmuseum. Sevilla vond ik ook heel fijn, maar Rome is echt veel mooier. Drukker ook, dat wel, maar ik vond het een relaxte stad. En ik had er heerlijk weer in Februari en Maart toen ik geweest ben.
lisbeth schreef:
02-02-2019 17:52
Haha bloedmooi niet bijzonder en ook nog 40+ .
[...]het is meer dat ik niet wil opvallen als ik alleen ergens eet bijvoorbeeld. Ik wil opgaan in de menigte zeg maar.
Hey 40+ kan bloedmooi zijn hoor! Ik ben behoorlijk wit, met een sterrenstelsel aan sproeten en rood haar. Kortom: ik ga zowat nooit op in de menigte :’)
Maar mijn ervaring is dat opvallen echt niet gelijk staat aan lastig gevallen worden. Ik vind t juist een van de leuke dingen aan alleen reizen, dat je zo makkelijk contact maakt met anderen.

Maar wil je vooral met rust gelaten worden dan zou ik denk ik juist niet een mega toeristische plek doen als Barcelona. Daar wil iedereen iets van toeristen, van alle toeristen.

Maar nog meer zou ik je willen adviseren om dat ‘niet opvallen’ niet mee te laten wegen en lekker daar heen te gaan waar jij graag heen wil.

En hey je bent alleen. Andere voordeel is dat als je iets niet leuk vindt, je je tas pakt en je zonder overleg ergens anders heen kan gaan.
Lissabon, dan kan je trouwens gewoon de metro vanaf het vliegveld pakken. En daarmee sociaal contact tot een minimum beperken.

Porto en Sevilla vond ik ook erg leuk.
I choose happy!
ben zowel naar Rome als Lissabon alleen geweest en beide heel goed bevallen.
Als je alleen eet val je altijd op. Maakt niet uit waar je bent. De meeste mensen gaan nou eeaal niet alleen eten.

Je vindt van je zelf dat je het moet kunnen. Dat kan je ook vast wel. Tenzij je de vrouw van Jeroen bent uit dat relatie therapie programma.

Maar de vraag is ga je het ook echt leuk vinden om alleen te gaan. Waarom zou je iets doen wat niet echt leuk is aeen maar om te bewijzen dat je het kan.
sugarmiss schreef:
03-02-2019 19:54
Als je alleen eet val je altijd op. Maakt niet uit waar je bent. De meeste mensen gaan nou eeaal niet alleen eten.

Je vindt van je zelf dat je het moet kunnen. Dat kan je ook vast wel. Tenzij je de vrouw van Jeroen bent uit dat relatie therapie programma.

Maar de vraag is ga je het ook echt leuk vinden om alleen te gaan. Waarom zou je iets doen wat niet echt leuk is aeen maar om te bewijzen dat je het kan.

Ik heb zelden het gevoel dat ik opval als ik alleen eet. Misschien als je naar familierestaurant gaat ofzo. Ik eet als ik alleen ga in een restaurant aan de bar of in eetcafé-achtige gelegenheden. Ik reis overigens ook vaak genoeg met mijn man. Heb niet het idee dat ik met hem veel meer of minder opval. Hooguit dat de ober een beetje pijlt of je verlegen zit om een praatje als je alleen bent. Ik vind mezelf prima gezelschap dus doorgaans wimpel ik dat een beetje af.
I choose happy!
Ik vind alleen eten helemaal niet ongemakkelijk, vind het er ook niet raar uit zien als iemand anders alleen aan tafel zit. Zeker niet in bistro-achtige gelegenheden. Bovendien zit iedereen tegenwoordig toch op z'n telefoon te turen.
Gelukkig tegenwoordig niets bijzonders meer...en testen kun je dus makkelijk in elk zuid-Europees land...

Lekker zeg, geniet!!!
Afgelopen jaren waren in ons gezin behoorlijk stressvol, ik heb heel veel gewerkt afgelopen jaar
Ik ben moe en toe aan een paar dagen weg, even wat zon.
Ik kan goed alleen zijn. Daar maak ik me dus niet zo’n zorgen om.
Bij voorkeur ging ik met man maar dat gaat nu even niet. Ik heb geen zin om met vriendinnen te gaan want ik wil juist niet vier dagen rekening met een ander moeten houden. Ik wil rust.
Vandaar dus dit idee
Man heeft gezegd dat ik mezelf moet trakteren op klein weekje NY.

Wie heeft tips voor hotels daar als je alleen bent
Ik verbleef en ga verblijven in Hostellin NY.
Zit aan het Central Park.
lisbeth schreef:
08-02-2019 09:56
Man heeft gezegd dat ik mezelf moet trakteren op klein weekje NY.

Wie heeft tips voor hotels daar als je alleen bent
Lijkt me nu niet bepaald de ideale plek om te ontstressen. Ik ga al hyperventileren als ik die stad op tv voorbij zie komen ;-D
Als je een week weg mag van je man kun je ook lekker naar Curacao of St. Maarten. Daar zijn de temperaturen nu heerlijk!
redbulletje schreef:
09-02-2019 09:43
Lijkt me nu niet bepaald de ideale plek om te ontstressen. Ik ga al hyperventileren als ik die stad op tv voorbij zie komen ;-D
Als je een week weg mag van je man kun je ook lekker naar Curacao of St. Maarten. Daar zijn de temperaturen nu heerlijk!
Ontstressen is vooral een week zonder kinderen ;) moet vooral jij helemaal snappen :-D
Maar ik heb mijn ereader mee, er zijn parken dus komt helemaal goed.
En het fijne vind ik dat ik daar kan opgaan in de meute. Ik ben al vaker in de VS geweest, mensen zijn open en vriendelijk. Ik kan me verstaanbaar maken.
Ik heb er echt zin in. Had wel even een vlaag van paniek toen ik het geboekt had
lisbeth schreef:
09-02-2019 09:59
Ontstressen is vooral een week zonder kinderen ;) moet vooral jij helemaal snappen :-D
Maar ik heb mijn ereader mee, er zijn parken dus komt helemaal goed.
En het fijne vind ik dat ik daar kan opgaan in de meute. Ik ben al vaker in de VS geweest, mensen zijn open en vriendelijk. Ik kan me verstaanbaar maken.
Ik heb er echt zin in. Had wel even een vlaag van paniek toen ik het geboekt had
Okee, ja NY voelt vast als 'n haven van rust vergeleken met 'n druk gezinsleven ;-D
Wij verbleven in het Belvedère hotel vlakbij times square. Ook savonds voel je je daar veilig.
Super leuke trip! Ik ben benieuwd hoe je het gaat ervaren. Ik vind alleen op reis gaan heerlijk. Met mijn vriend vind ik het ook leuk maar alleen kan je alles zelf bepalen, geen overleg als je iets wel of niet wilt.

Enige waar ik zelf tegen aan loop is, soms heb ik een dag waar ik heel veel praatjes maak met andere mensen, kom toevallig andere alleenreizigers tegen of gewoon mensen die open staan voor een praatje. En soms is er een dag waar ik niemand spreek, ik vermaak mij dan nog steeds prima maar ik vraag mij dan af hoe anderen dat doen, ga je dan echt naar ontmoetingsplekken ofzo?
Ik heb nu the leo house geboekt in Manhattan.

Nu goed kijken wat ik wil gaan doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven