Peutertopic
dinsdag 6 februari 2018 om 18:53
Na het babytopic en het dreumestopic..
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
Tijd voor de eigenwijze peuters!
Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters!
maandag 4 februari 2019 om 19:14
Ik ga er ook niet heen omdat ik ze zo chill vind, maar omdat zoon zich daar heerlijk vermaakt. En de koffie hier is niet heel slecht, maar dat is logisch, want daar moeten ze het van hebbenGlitterCupcake schreef: ↑04-02-2019 18:47Ik ga trouwens nooit naar krijspaleizen binnenspeeltuinen. Wat vinden jullie daar zo chill aan?![]()
Buitenspeeltuinen vind ik eigenlijk ook niks. Tis niet dat we dr echt kunnen ontspannen of genieten.
Ik heb er ook een hekel aan Het staat ook niet in mijn lijst met favo bezigheden om door de geitenstront op de kinderboerderij te banjeren, of om op vakantie in een peuterdisco te staan, of om 5 weken achter elkaar hetzelfdw boekje voor te lezen. Maar ja, zoon vindt het allemaal geweldig, dus dan wil ik er best in meegaan.
@laura: ik bedoel niet specifiek alleen de binnenspeeltuin, maar ook "los lopen" in de dierentuin, of in de speelhoek in een cafeetje, zeg maar dat soort gelegenheden.
maandag 4 februari 2019 om 19:25
maandag 4 februari 2019 om 19:33
chill is het niet, vaak erg druk en niet inspirerend;) maar als je bij openingstijd komt is het nog rustig en onze zoon vindt zoiets wel echt leuk. Dus af en toe gaan we er heen.GlitterCupcake schreef: ↑04-02-2019 18:47Ik ga trouwens nooit naar krijspaleizen binnenspeeltuinen. Wat vinden jullie daar zo chill aan?![]()
maandag 4 februari 2019 om 20:02
Dit idd. Zeker met dit rotweer is het een prima en goedkoop uitje (10 rittenkaart). Van heel de dag thuis worden wij beiden heel chaggi van, ze slaapt ook niet meer.Morgenstond_ schreef: ↑04-02-2019 19:25Hier net als bij Maartje: zoon vindt het leuk. En aangezien hij verder eerder lui dan moe is, vind ik het heerlijk dat hij dan zo actief is. En ik kan me verbazen over de dingen die hij durft.
Buitenspeeltuinen vind ik ook leuk. En de zandbak. Zo lang peuter zich goed vermaakt ben ik blij.
Dochter vindt het leuk en durft best veel! Ik ben trouwens heel makkelijk denk ik. Ze is 2,5 en mag van mij in bepaalde toestellen alleen dr gang gaan. Ik kan dan een koffietje drinken (ik zie haar dan wel vaak gewoon voorbij komen hoor). Dochter is geen wegloper dus dat scheelt. Qua taal zit het hier meer dan goed.. Kleine baas is het
maandag 4 februari 2019 om 20:16
GlitterCupcake schreef: ↑04-02-2019 18:47Ik ga trouwens nooit naar krijspaleizen binnenspeeltuinen. Wat vinden jullie daar zo chill aan?![]()
Wij ook niet, misschien als ze wat ouder is. Ze zal het vast leuk vinden, maar ik zou er gillend gek worden. Net als Bumba, dat vindt ze ook leuk, maar komt er hier ook niet in. Ik word juist wel gelukkig van rondstampen door de geitenpoep, dus we gaan eerder naar de kinderboerderij of de (buiten)speeltuin om de hoek.
maandag 4 februari 2019 om 22:13
Als je onder schooltijd naar zon speelpaleis gaat is het prima te doen hoor. Soms zijn er dan slechts 5 kinderen ofzo! Mijn kinderen vinden het te gek en vragen er regelmatig om, maar oudste kan alleen nog op studiedagen, want weekenden/vakanties lijken me echt niet grappig. Het is ook goed voor de motoriek en ze worden er lekker moe van.
Ze zijn een keer met grootouders op zaterdag geweest en dat was idd alleen het eerste uur leuk.
Ze zijn een keer met grootouders op zaterdag geweest en dat was idd alleen het eerste uur leuk.
dinsdag 5 februari 2019 om 12:41
Blijkbaar moedigen wij peuter heel veel aan en dat gaat ie nu terug doen
dinsdag 5 februari 2019 om 12:48
Hier gaat het krijspaleis per 1 maart dicht en ik ben er niet rouwig om.
We zijn er ook niet vaak geweest. Het is ook maar een kleine binnenspeeltuin.
In de stad verderop zit een Monkey Town, maar daar vind ik het echt verschrikkelijk. Daar is het altijd zo ontzettend druk.
Nu zwemmen we elke maandag en vanaf 1 april is de kinderboerderij weer open dus met mooi weer zitten we veel daar.
In de stad verderop zit een Monkey Town, maar daar vind ik het echt verschrikkelijk. Daar is het altijd zo ontzettend druk.
Nu zwemmen we elke maandag en vanaf 1 april is de kinderboerderij weer open dus met mooi weer zitten we veel daar.
dinsdag 5 februari 2019 om 13:00
Wij gaan zo eens in de twee, drie maanden naar de plaatselijke Monkey Town. Alleen ‘s ochtends, dan is het wel te doen. De koffie is daar ook uitstekend
Vandaag ben ik voor het eerst met zoontje naar de bioscoop geweest! Hier draaide een Nick Jr-film van een uurtje. Wat vond hij het prachtig
Zowel de film als het gebouw als de popcorn: helemaal blij en enthousiast werd hij ervan. Zo leuk!
Vandaag ben ik voor het eerst met zoontje naar de bioscoop geweest! Hier draaide een Nick Jr-film van een uurtje. Wat vond hij het prachtig
woensdag 6 februari 2019 om 07:38
Ja, die is gisteren gelijk langs geweest. Toen hij me voor het eerst zag met de baby keek hij wel een beetje boos, maar was zo over. En toen hij huilde zij hij: ikke kusje geven. Toen stopte de baby met huilen. Dus peuter helemaal trots! Ikke daan he!Morgenstond_ schreef: ↑06-02-2019 07:34Jaa, zo fijn snowgirl! Gefeliciteerd hoorHeeft peuter al kennisgemaakt?
Daarna wist hij het even niet wat hij er van moest vinden. Bij het weggaan wilde hij wel zijn broertje even een kusje geven, dus komt allemaal best goed denk ik zo.
woensdag 6 februari 2019 om 11:24
Zo lief! Van hartesnowgirl1 schreef: ↑06-02-2019 07:38Ja, die is gisteren gelijk langs geweest. Toen hij me voor het eerst zag met de baby keek hij wel een beetje boos, maar was zo over. En toen hij huilde zij hij: ikke kusje geven. Toen stopte de baby met huilen. Dus peuter helemaal trots! Ikke daan he!
Daarna wist hij het even niet wat hij er van moest vinden. Bij het weggaan wilde hij wel zijn broertje even een kusje geven, dus komt allemaal best goed denk ik zo.