Vakantie en geld

05-02-2019 12:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2019 09:15
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
98.92% gewijzigd
Ik zou kiezen voor 50/50 voor alles wat je gezamenlijk doet en eigen aankopen uit eigen zak betalen.
Persoonlijk keuze van mij zou zijn: 1 pot maken (naar rato) voor eten, drinken, excursies en benzine.
Souveniers = ieder apart betalen.
Met beide instemming natuurlijk.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Als jullie wel een gezamenlijke rekening zouden hebben, zou je daar toch ook niet aankopen die voor jouzelf zijn uit betalen?

Gewoon een potje maken voor alle dingen die jullie samen doen dus.
50/50
Waarom zou je dat anders willen?
En dan souvenirs of zo uit eigen zak
Dat lijkt me toch niet zo moeilijk?
Beiden evenveel inleggen voor eten, drinken en excursies.

Souvenirs of andere persoonlijke aankopen ieder voor zichzelf betalen.
Ik neem aan dat jullie daar samen drankjes gaan doen, samen gaan eten en samen op excursie gaan. Dat kan dus makkelijk 50/50. Of je moet moeilijk doen over dat hij wel een toetje neemt en jij niet...

Als je apart dingen gaat doen, betaal je dat natuurlijk zelf. En als jij souvenirs wil en hij niet, betaal je dat natuurlijk ook zelf.
Ik ben totaaaal niet moeilijk. Ik ben meer iemand die echt geniet en genoeg geld uit kan geven aan eten, drinken en vakanties. Zijn echt mijn geniet en geluks momentjes.
Persoonlijk vind ik sowieso 50/50 en dan extra’s apart. Vriendlief is meer van joh we zien daar wel.
Ik heb zoiets van ik wil kopen wat ik zelf wil met mijn geld en niet constant moeten overleggen :)
Bedoeling is om uiteindelijk wel een gezamenlijke rekening te openen en dan alles op 1 hoop te gooien. Maar elkaar wel zakgeld geven per maand. Wanneer we samenwonen uiteraard.
Je ziet daar dus dan wel.
En neem een gezamenlijke rekening waar je beide een aandeel op stort voor vaste lasten. De rest is voor jezelf. En een gezamenlijke spaarrekening voor vakanties en onverwachte of jaarlijkse uitgaven. Kun je verder doen wat je wilt met je geld.
Waarom niet daar zien? Ik zou voor mijzelf een budget bedenken en dan samen daar kijken wie wat betaald en waarvoor.

Nu ben ik geen shopper en ik heb ook niks met souvenirs dus daar zou ik voor een ander niet aan mee betalen. De pot zou dan echt voor de uitjes samen zijn en het eten ect.
Dat is ook absoluut de bedoeling Doreia. Thanks :)
Lucifer2018: Omdat ik geen zin om constant af te moeten wachten wie zijn portomenee trekt. Vind dat zo’n gedoe allemaal. Daarbij moeten we ook van te voren geld omwisselen. Gaan namelijk buiten Europa op vakantie.
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 13:27
Lucifer2018: Omdat ik geen zin om constant af te moeten wachten wie zijn portomenee trekt. Vind dat zo’n gedoe allemaal. Daarbij moeten we ook van te voren geld omwisselen. Gaan namelijk buiten Europa op vakantie.
Pot dus. En kan je niet gewoon pinnen daar? Of geld bij de bank binnen halen?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 13:32
10.13% gewijzigd
Vantevoren geld wisselen? Nee joh, gewoon daar doen. Ik weet niet waar je heen gaat, maar excursies en etentjes en zo kun je meestal wel met een kaartje betalen. Dat is juist lekker overzichtelijk met verrekenen.
Je zegt gewoon op vakantie: zullen we allebei 250 inleggen als pot? (vergeet niet een extra portemoneetje mee te nemen) Als dat op is aan uitjes diner etc, dan zeg je: joh, zullen we weer ieder 100 bijlappen?

Als jij een nieuwe tas wil kopen of wat dan ook, dan is dat vanzelfsprekend voor eigen rekening. Vergeet je pinpas dus niet.
Wij gaan naar Dubai. Kunnen daar geld pinnen maar willen liever contant hebben omdat je constant extra moet betalen voor het pinnen daar. Kunnen gelukkig bij gwk geld terug inwisselen bij terugkomst aan dezelfde wisselkoers dus dat is geen probleem.
Ik ben in Dubai geweest en betaalde alles met kaartjes. Cash is achterhaald.
Erizon: je bedoelde met de pinpas of?
Pinpas, creditcard werkt allemaal hetzelfde. En een stuk veiliger dan cash.
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 13:44
Erizon: je bedoelde met de pinpas of?
Ik denk credit card; niet alle pinpassen werken in alle buitenlanden en met een credit card kun je bijna overal betalen
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Moeten even kijken betreft dat wat we gaan doen. Mijn vriend heeft alleen een creditcard en gebruikt hem alleen voor noodgevallen. Dus zal eerder daar geld pinnen worden en dan contant betalen.
Erizon: zaten te denken aan ong 600 pp€ voor 8 dagen daar... goed te doen toch? Is alleen voor benzine eten en drinken. Hebben hotel met ontbijt. Dus zal alleen voor lunch diner en tussendoortjes zijn. Benzine daar ook van. En evt strandbedjes of evt uitgaan.
Een pot maken met je geliefde vind ik wel een beetje apart. Ik zou eerder om en om doen, en dan aan het eind van de vakantie bekijken of dat een beetje eerlijk verdeeld is.
Ter plekke pinnen (ook opnemen uit een pinautomaat) is altijd een stuk goedkoper dan geld wisselen.

Maak verder gewoon een pot en je eigen aankopen los betalen. En ook als je gaat samenwonen hoef je niet perse een gezamenlijke rekening. Maar je moet wel met je vriend erover kunnen praten en iets regelen waar jullie je beide goed bij voelen.
Het kan wel apart zijn maar vind het wel het eerlijkste. Gewoon hop iedere dag geld in die pot en klaar. Wat er over is, is extra voor dag erna. Ik wil gewoon eerlijke verdeling. Wij moeten er allebei hard voor werken, vriend heeft het iets breder dan ik. Wil het gewoon eerlijk houden. Nu doen wij echt niet moeilijk als ik bijv 20€ meer betaal dan hij. Maar wil het wel gewoon eerlijk hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven