Vakantie en geld
dinsdag 5 februari 2019 om 13:13
Ik neem aan dat jullie daar samen drankjes gaan doen, samen gaan eten en samen op excursie gaan. Dat kan dus makkelijk 50/50. Of je moet moeilijk doen over dat hij wel een toetje neemt en jij niet...
Als je apart dingen gaat doen, betaal je dat natuurlijk zelf. En als jij souvenirs wil en hij niet, betaal je dat natuurlijk ook zelf.
Als je apart dingen gaat doen, betaal je dat natuurlijk zelf. En als jij souvenirs wil en hij niet, betaal je dat natuurlijk ook zelf.
dinsdag 5 februari 2019 om 13:17
Ik ben totaaaal niet moeilijk. Ik ben meer iemand die echt geniet en genoeg geld uit kan geven aan eten, drinken en vakanties. Zijn echt mijn geniet en geluks momentjes.
Persoonlijk vind ik sowieso 50/50 en dan extra’s apart. Vriendlief is meer van joh we zien daar wel.
Ik heb zoiets van ik wil kopen wat ik zelf wil met mijn geld en niet constant moeten overleggen
Persoonlijk vind ik sowieso 50/50 en dan extra’s apart. Vriendlief is meer van joh we zien daar wel.
Ik heb zoiets van ik wil kopen wat ik zelf wil met mijn geld en niet constant moeten overleggen
dinsdag 5 februari 2019 om 13:21
dinsdag 5 februari 2019 om 13:24
dinsdag 5 februari 2019 om 13:29
Pot dus. En kan je niet gewoon pinnen daar? Of geld bij de bank binnen halen?Hondjeliefde789 schreef: ↑05-02-2019 13:27Lucifer2018: Omdat ik geen zin om constant af te moeten wachten wie zijn portomenee trekt. Vind dat zo’n gedoe allemaal. Daarbij moeten we ook van te voren geld omwisselen. Gaan namelijk buiten Europa op vakantie.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 05-02-2019 13:32
10.13% gewijzigd
dinsdag 5 februari 2019 om 13:33
Je zegt gewoon op vakantie: zullen we allebei 250 inleggen als pot? (vergeet niet een extra portemoneetje mee te nemen) Als dat op is aan uitjes diner etc, dan zeg je: joh, zullen we weer ieder 100 bijlappen?
Als jij een nieuwe tas wil kopen of wat dan ook, dan is dat vanzelfsprekend voor eigen rekening. Vergeet je pinpas dus niet.
Als jij een nieuwe tas wil kopen of wat dan ook, dan is dat vanzelfsprekend voor eigen rekening. Vergeet je pinpas dus niet.
dinsdag 5 februari 2019 om 13:38
dinsdag 5 februari 2019 om 13:47
Ik denk credit card; niet alle pinpassen werken in alle buitenlanden en met een credit card kun je bijna overal betalen
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
dinsdag 5 februari 2019 om 13:51
Moeten even kijken betreft dat wat we gaan doen. Mijn vriend heeft alleen een creditcard en gebruikt hem alleen voor noodgevallen. Dus zal eerder daar geld pinnen worden en dan contant betalen.
Erizon: zaten te denken aan ong 600 pp€ voor 8 dagen daar... goed te doen toch? Is alleen voor benzine eten en drinken. Hebben hotel met ontbijt. Dus zal alleen voor lunch diner en tussendoortjes zijn. Benzine daar ook van. En evt strandbedjes of evt uitgaan.
Erizon: zaten te denken aan ong 600 pp€ voor 8 dagen daar... goed te doen toch? Is alleen voor benzine eten en drinken. Hebben hotel met ontbijt. Dus zal alleen voor lunch diner en tussendoortjes zijn. Benzine daar ook van. En evt strandbedjes of evt uitgaan.
dinsdag 5 februari 2019 om 13:59
Ter plekke pinnen (ook opnemen uit een pinautomaat) is altijd een stuk goedkoper dan geld wisselen.
Maak verder gewoon een pot en je eigen aankopen los betalen. En ook als je gaat samenwonen hoef je niet perse een gezamenlijke rekening. Maar je moet wel met je vriend erover kunnen praten en iets regelen waar jullie je beide goed bij voelen.
Maak verder gewoon een pot en je eigen aankopen los betalen. En ook als je gaat samenwonen hoef je niet perse een gezamenlijke rekening. Maar je moet wel met je vriend erover kunnen praten en iets regelen waar jullie je beide goed bij voelen.
dinsdag 5 februari 2019 om 14:02
Het kan wel apart zijn maar vind het wel het eerlijkste. Gewoon hop iedere dag geld in die pot en klaar. Wat er over is, is extra voor dag erna. Ik wil gewoon eerlijke verdeling. Wij moeten er allebei hard voor werken, vriend heeft het iets breder dan ik. Wil het gewoon eerlijk houden. Nu doen wij echt niet moeilijk als ik bijv 20€ meer betaal dan hij. Maar wil het wel gewoon eerlijk hebben.