Naam twijfel

07-02-2019 09:13 68 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiiii

Mijn man en ik komen er nog niet echt uit qua jongensnaam. We vinden allebei andere namen leuk😅bij de eerste duurde het ook erg lang voordat we het eens waren😂

Maar we hebben nu

Kian
Logan
Ethan
Myles

Ik ben echt verliefd op de naam Kian en me man op Ethan.

Ons zoontje van 2 heet Jason.
Mijn lieve Kianneke, Logannetje, Mylesje. Hm.

Robbie, Bobbie, Timmie, Donaldje, Donnie (tegen een baby) klinken dan weer wel. Maar ja die namen zijn niet erg uitzonderlijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Kian vind ik het mooist.
Tian zou ook nog een optie kunnen zijn.

Heeft je man nog een beetje de th klank.
Is idd een persoonlijke keuze waar jullie volgens mij zelf over moeten beslissen. Elke naam heeft hier zowel voor- als tegenstanders, wat de keuze uiteindelijk moeilijker maakt. En trek het je niet aan TO, onze zoon krijgt ook een Engelse naam ;-)

Wat betreft problemen met de schrijfwijze van de namen en dergelijke.. tja dat heb je met Nederlandse namen ook hoor dus zou ik me ook niet teveel van aantrekken. Kies iets waar jullie beiden achter staan. Wie weet vinden jullie nog een andere naam die jullie allebei even graag horen?
Stephanie05 schreef:
07-02-2019 09:50
Heeeeeel persoonlijk vind ik dit.
Maar. Als je toch om meningen vraagt; ik ga liever voor een klank zuivere naam. Geen gedoe met schrijven of uitspreken. Dan komt Kian het meest in de buurt.
kian:
K EE - ae n
k ee y aa n
key see yes car no
k AY - eh n
KEY ihn
(Key)-yaHn
k ee n
Ik vind ze geen van allen mooi en weet niet of je je kind een plezier doet met een op z'n engels uitgesproken naam. Maar dat ben ik.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik zou denk ik voor Kian gaan, ook ik denk dat veel mensen en kinderen moeite gaan hebben met de correcte uitspraak van Ethan. Wordt al snel Eetan.
GinnyJones schreef:
07-02-2019 10:04
Ik zou denk ik voor Kian gaan, ook ik denk dat veel mensen en kinderen moeite gaan hebben met de correcte uitspraak van Ethan. Wordt al snel Eetan.
Dit inderdaad.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Kian hoor je zooooo veel, daar zou ik om die reden niet voor kiezen.
Ethan niet vanwege lastig uitspreken.

Een van mijn kinderen heeft een vriend Miles. Moest er eerst best aan wennen, maar nu vind ik het leuk. Ook omdat het een heel leuk joch is denk ik.

Van dit rijtje zou mijn voorkeur uitgaan naar Logan. Maar in combi met Jason, vind ik Miles leuker klinken. Jason en Miles. Jason en Logan.
Niks mis met een (normale) Engelse naam.
Ik zou voor Miles gaan (dus niet met y).
Ethan vind ik ook mooi maar de "th" klank kan vrij lastig zijn.
Dank jullie wel voor het reageren en geven van jullie mening of andere ideeën.

Ethan is inderdaad twijfel omdat wat de meeste zeggen dan Eethan wordt gezegd.
Hoe zou je Kian trouwens uitspreken?
Ik zou Kie-an zeggen maar dat is dan natuurlijk geen Engelse naam.
Ik vind het allemaal een beetje belachelijk voor een doorsnee Nederlands gezin. Maar goed, dat vind ik van Jason ook al. Klinkt voor geen meter bij een achternaam a la van de Berg.
Maar goed, dat moet er niet toe doen voor jullie. Jullie kind, jullie keuze. Kies wat jullie het mooist vinden!
-
Phloxx schreef:
07-02-2019 10:24
Ik vind het allemaal een beetje belachelijk voor een doorsnee Nederlands gezin. Maar goed, dat vind ik van Jason ook al. Klinkt voor geen meter bij een achternaam a la van de Berg.
Maar goed, dat moet er niet toe doen voor jullie. Jullie kind, jullie keuze. Kies wat jullie het mooist vinden!
Wat een onzin zeg. Moeten we allemaal een oer-Hollandse naam kiezen? Al mag een hippe Scandinavische naam vast wel.
En niet iedereen heeft van de Berg als achternaam.
Als je in het buitenland komt vinden ze het daar altijd juist leuk als je een naam hebt waar ze hun tong op kunnen breken. Honderd keer moet je dan vertellen waar de naam vandaan komt en dan doen ze het na met veel plezier. In Engeland maak je geen indruk met een vreemd uitgesproken Engelse naam en in Nederland ook niet.

Voorspoedige bevalling in elk geval!
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
RoseHip schreef:
07-02-2019 10:18
Hoe zou je Kian trouwens uitspreken?
Ik zou Kie-an zeggen maar dat is dan natuurlijk geen Engelse naam.
Ik vind daardoor Kian (kie-an) de beste optie, omdat hij Nederlands klinkt. Maar zo spreek ik hem dus ook uit.
RoseHip lastig om zo op te schrijven hoe we het zouden uitspreken maar het zou dan zo worden als ik goed naar mezelf luister😅
Kie-jun

Voor mij gaat de uitspraak vanzelf dus het is lastig om zo over na te denken hoe het precies uitgesproken wordt
anoniem_379290 wijzigde dit bericht op 07-02-2019 10:35
28.61% gewijzigd
Is Liam een optie ipv Kian?
Vind ik persoonlijk een veel mooiere naam en ook makkelijker uit te spreken voor mede Nederlanders. Ik kende vroeger ook een Liam, prima naam voor een Nederlandse jongen.
De andere namen vind ik niks en zijn alleen leuk als je in Engeland woont.
lilalinda schreef:
07-02-2019 09:28
ah nee, er zijn geen kinderen die Ja-Son op zijn Nederlands heten, nee toch?
Nee toch???
Ik ken een Jason waarbij de naam dus lekker op z'n Nederlands uitgesproken wordt.
Iedereen die hem aanspreekt bij de engelse uitspraak, kan een boze reactie verwachten.
Ik zou er nooit voor kiezen in elk geval.
Jaa liam had ik eerst ook echt een hele leuke naam, maar die vindt mijn man absoluut niks.
Oh dat is jammer. Tja dan zou ik toch ook voet bij stuk houden voor Kian. Dat vind ik veruit de leukste naam. Ook niet super leuk, maar leuker dan de overige keuzes.
Ik zou voor Kian gaan. Logan ook wel leuk, maar vind ik toch iets te Engels. Ethan en Miles zou ik zeker niet doen vanwege de uitspraak.
TO, kies fijn voor een Engelse / Schotse naam hoor, als jullie dat mooi vinden! Zijn Finn, Liam en James niet allemaal top 10 namen? Die tokkie associatie is volgens mij wel op zijn retour.

Ik zou inderdaad wel rekening houden met klanken die in het Nederlands niet voorkomen en dus door de gemiddelde Nederlander niet goed worden uitgesproken. De th van Ethan zou ik vermijden (Ietun), of de A van Andrew (wordt al gauw Endru :lol: ) bijvoorbeeld. Ook de tweeklank van Miles is voor Nederlanders soms lastig. Van jouw lijstje zou ik dus kiezen voor Logan of Kian. Beide namen passen ook goed bij Jason.
Kian wordt wel heel snel 'vernederlandst'.

Iemand suggereerde nog de naam Tian, om de th klank erin te houden. Maar dan zou het dus Thian worden, maar dat zal ook 'vernederlandst' worden.

Dat 'vernederlandsen' is natuurlijk sowieso een risico bij deze namen.
Dream1993 schreef:
07-02-2019 10:31
RoseHip lastig om zo op te schrijven hoe we het zouden uitspreken maar het zou dan zo worden als ik goed naar mezelf luister😅
Kie-jun

Voor mij gaat de uitspraak vanzelf dus het is lastig om zo over na te denken hoe het precies uitgesproken wordt
Toch zou ik juist wel over de uitspraak nadenken.
Ik denk nl dat ik dat Kian meer als Kiejan wordt uitgesproken. Dat is niet leuk als jullie hem Kiejun willen noemen.
RoseHip schreef:
07-02-2019 11:39
Toch zou ik juist wel over de uitspraak nadenken.
Ik denk nl dat ik dat Kian meer als Kiejan wordt uitgesproken. Dat is niet leuk als jullie hem Kiejun willen noemen.
Dat denk ik ook. Maar dat verbeter je een keer en dan zegt iedereen "oooh Kiejun, okee". Lijkt me niet zo onoverkomelijk als een naam kiezen waarbij een deel van de Nederlanders met de beste wil van de wereld de naam niet kan uitspreken zoals jullie hem bedoeld hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven