Werk & Studie alle pijlers

contract niet verlengd, ziekmelden?

20-03-2009 19:41 226 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn jaar contract wordt niet verlengd. Nu werk ik al een aantal jaar voor deze werkgever maar eerst als freelancer (wel fulltime) en sinds bijna een jaar dus in dienst. Ik heb me altijd uit de naad gewerkt, had onlangs nog een goede beoordeling en toch lig ik er op een heel lullige manier uit. Bezuinigingen, ja dat weet ik, maar waarom de keuze op mij is gevallen weet ik niet. Wordt me niet verteld.

Ik heb veel verdriet, ben boos (ook omdat ik een aantal andere fikse tegenslagen heb moeten verwerken onlangs) en uitgeput. Ik heb keihard gewerkt voor dit bedrijf, dat zit in mijn aard en verlangt de organisatie ook wel van je. Daar zijn natuurlijk gradaties in. Ik ben behoorlijk productief en perfectionistisch. Mijn werk is inhoudelijk goed en snel af.

Nu ik er dus uit lig trek ik 't niet meer om terug te gaan. Ik heb de afgelopen jaren zoveel van mezelf gegeven, heb qua gezondheid een heftige periode door gemaakt (wat nog niet over is) maar waar mijn werkgever nauwelijks last van heeft gehad en ook geen weet van heeft (omdat ik bang was dat 't voor hen reden zou zijn om me niet te behouden).

Ik kan het niet meer aan me zo te moeten in zetten. De koek is voor mij op. Ik ben kapot, moe en voel me afgewezen. Ok dit alles is meer voor 't psyche forum waar ik idd over de last die ik hier van heb een topic heb geopend. Wat ik eigenlijk wil weten is kan ik me ziek melden? En wat zijn de consequenties daar van? Mijn contract loopt nog een paar maanden. Het idee om al die maanden keihard door te werken trek ik niet. Maar die maanden thuis zitten, is dat slecht voor de relatie met de werkgever en kan dat betekenen dat je geen referenties krijgt? Mijn werkgever weet dus niets van mijn andere problemen, maar dat zijn wel degelijk dusdanige problemen en met wat er nu bij komt zou er (ben ik bang) weer een depressie de kop op kunnen steken. Enigzins pas op de plaats is denk ik wel goed voor me. Maar snijd ik mezelf daarmee niet in de vingers?

Graag advies, als 't kan juridisch
In het centrum dus, Poezewoes.
...
Maar je bloed is goed, neem ik aan en de wg heeft er verder niks mee gedaan?

Maar lig je nou echt altijd op bed of?

Over 3 weken is je contract dus klaar en heb je wat anders?
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 13:43:

En ja, ik kan mij voorstellen dat je bovenstaande leest en denkt: 'wat een evil bitch' maar dan denk ik: 'het zal mij jeuken'. Zij hebben mij ook op het randje van de afgrond geholpen en ik wens niet verder te gaan.

Om eerlijk te zijn is dat helemaal niet wat in me op komt als ik je relaas lees. Verre van een 'evil bitch', eigenlijk. Eerder iemand die ontzettend over zich heen heeft laten lopen.

Ik krijg eerder de indruk dat jij zsm een assertiviteitstraining zou moeten gaan volgen. Ik krijg de indruk dat jij niet goed bij machte bent om op een constructieve manier goed voor jezelf op te komen.
Computer says nooooo
...
Kan ik me voorstellen, zeker in deze slechte tijd.

Het positieve is wel dat er een baan op je wacht!
....

weggehaald: te herkenbaar
Ik heb niet alles gelezen,

Uit ervaring weet ik dat je voor een werkgever of baan alles uit de kast kan halen, en het hoogst haalbare van je zelf kan vergen (ook al was het in mijn geval een kut baan, maar wel een baan) Als je dan te horen krijgt dat ze het best zonder jou af kunnen, krijg je toch het gevoel dat je alles gegeven hebt voor jan met de korte achternaam.

Daar kan je behoorlijk aan onderdoor gaan, omdat je eindelijk beseft dat je in een veel te hoge versnelling bezig ben, en je lichaam laat het eindelijk toe dat je 'ziek' bent omdat het toch niet meer uit maakt.

In dit geval moet je proberen jezelf toch sterk te houden, nu een paar maanden bij de pakken neer gaan zitten maakt je niet aantrekkelijker op de arbeidsmarkt als ze je huidige werkgever om een reverentie gaan vragen toch? Ook wordt je er niet fitter van.

Ik zou met je huidige werkgever een gesprek proberen aan te gaan, of iemand van p&o, uitleggen dat je je wel heel ellendig voelt en dat dit toch eigenlijk wel de spreekwoordelijke druppel is.

Vertel eerlijk dat je je toch echt even niet in staat acht je werk uti te voeren zoals ze van je gewend zijn, en meld je ziek voor een korte periode om alles op een rijtje te zetten. Vertel ze erbij dat je als je je energie weer op pijl hebt je de laatse maanden er weer voor ze zal zijn.

Wat ik ook zou vragen of er een mogelijkheid is dat zij jou helpen met het kijken naar vacatures bij bevriende bedrijven, en of ze jou de vrijheid kunnen geven om te soliciteren, en misschien zelfs tijd voor vrij kunnen maken.

Wat ik wel zou doen in in hun tijd alvast naar het UWV gaan.

En denk even om jezelf he, neem gewoon je pauzes, en werk alleen langer door als het op dat moment goed voelt, en niet voor je werkgever.
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 13:43:

En ja, ik kan mij voorstellen dat je bovenstaande leest en denkt: 'wat een evil bitch' maar dan denk ik: 'het zal mij jeuken'. Zij hebben mij ook op het randje van de afgrond geholpen en ik wens niet verder te gaan. Dan maar een 'griepje'. Iedereen heeft die toevallig weleens en nu ben ik aan de beurt.

daar was je zelf ook bij......

hoop voor je dat je je agressieve schreeuwige maar vooral verzuurde houding niet mee neemt naar je nieuwe baan.
[quote][message=2956288,noline]Tia Dalma schreef op 23 . Als klusserinnetje had doorgevraagd danwel zich op andere topics had ingelezen, had ze kunnen weten dat ik na meer dan 5 jaar loyale dienst ook per volgende maand op straat sta. [quote]

jee, wat klote Tia... .
@ Mips: je moest eens weten wat ik allemaal voor jou hoop!
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 14:18:

Het gekke is: ik ben rete assertief. Joh?
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 14:18:

Ik sta niet achter de werkwijze, ik sta niet achter het concept, ik sta niet achter hoe er met mensen omgegaan wordt.

... ik heb mij in allerlei bochten gewrongen om tóch te functioneren.

.Dat is niet assertief.
Computer says nooooo
Ben benieuwd of je je ook 'ziek' zou melden wanneer je contract verlengd zou zijn ..........
quote:Discus schreef op 23 maart 2009 @ 14:34:

Ben benieuwd of je je ook 'ziek' zou melden wanneer je contract verlengd zou zijn ..........Als je daar met een volle JA op kan antwoorden, zou ik zeggen, gelijk doen.
Ligt er aan wanneer... denk wel dat ik het zou rekken tot ik het nieuwe contract in handen zou hebben.. anders is het wel een beetje teveel risico ;)
Och jongens, ik vind het zo amusant...

Iedereen let het beste op zichzelf. Dat het kleine economie-tje van jou draaiende blijft. Ook bij jullie! Als het er op aankomt dan tellen de regels van het fatsoen ook niet meer zo hoor. Dan telt alleen wat het beste uitkomt voor jullie.
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 14:38:

Iedereen let het beste op zichzelf. Dat het kleine economie-tje van jou draaiende blijft. Ook bij jullie! Als het er op aankomt dan tellen de regels van het fatsoen ook niet meer zo hoor. Dan telt alleen wat het beste uitkomt voor jullie.Vanzelfsprekend. Maar dit wordt nogal een herhaling van zetten geloof ik.
Is het ook... herhaling van zetten.

Hoop dat TO in ieder geval doet waar ze behoefte aan heeft zodat er voor haar een situatie ontstaat waarin ze zich kan vinden. Onnodig om nu nog enorm voor die werkgever in te spannen..

Meer heb ik er ook niet over te zeggen...
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 14:38:

Och jongens, ik vind het zo amusant...

Iedereen let het beste op zichzelf. Dat het kleine economie-tje van jou draaiende blijft. Ook bij jullie! Als het er op aankomt dan tellen de regels van het fatsoen ook niet meer zo hoor. Dan telt alleen wat het beste uitkomt voor jullie.Nou nee hoor. En daarom noemen ze types als jij uitvreters. Niet omdat het zo normaal is.
Was de wereld maar vol met Whoppers .. wat zou dat mooi en vredig zijn... prachtig...

*snik*
Niet in zo'n geval!

Klusserin, als je zoals ik uit jouw posts opmaak je baan toch als tussenstation zie, alleen nu is je werkgever degene geweest die de keuze gemaakt hebt ipv jij (wat overigens zakelijk gezien de beste optie van de werkgever is geweest, stel hij had voor jou gekozen, een harde werker die ieder moment op zou kunnen stappen omdat mevr. wat beters heeft. Of iemand die haar droombaan niet geheel perfect uitvoert, maar wel een stabiele factor is)

Neem dan je verlies, en ga niet zo lopen janken. Het was zwz niet je droombaan zeg je, ja het is kut dat je in deze tijd op staat sta, maar daar in tegen had jij ook je werkgever in de strond laten zakken als de economie weer op gelapt was en het super druk zou zijn op de werkvloer toch?
quote:whopper schreef op 23 maart 2009 @ 14:42:

[...]

Nou nee hoor. En daarom noemen ze types als jij uitvreters. Niet omdat het zo normaal is.

Nah, daar valt een boompje over op te zetten hoor. "Darwinistisch aangepast" zou ook een goede term kunnen zijn.

Het leuke is dat je heel goed kan beargumenteren waarom "moreel hoogstaand gedrag" wel degelijk het eigenbelang dient. Het aantal mensen dat werkelijk zonder enig eigenbelang handelt moet, simpelweg op grond van logica, klein zijn. Het is een nogal ongezonde afwijking
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 14:44:

Was de wereld maar vol met Whoppers .. wat zou dat mooi en vredig zijn... prachtig...

*snik*Weer zo'n sneue reaktie.
quote:klusserin schreef op 23 maart 2009 @ 14:42:

Is het ook... herhaling van zetten.

Hoop dat TO in ieder geval doet waar ze behoefte aan heeft zodat er voor haar een situatie ontstaat waarin ze zich kan vinden. Onnodig om nu nog enorm voor die werkgever in te spannen..

Meer heb ik er ook niet over te zeggen...

Mijns inziens niet onnodig..... deze werkgever gaat wel voor referenties zorgen, en als ik TO was zou ik zorgen dat het f*cking goeie referenties gaan worden!

Je zult ze hard nodig hebben deze tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven