Werk & Studie alle pijlers

Man en werk

09-02-2019 22:25 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Even een vraag. Mijn man (32) werkt sinds zijn studie bij hetzelfde bedrijf. Hij is hier binnen gekomen als stagiair en na zijn studie blijven werken (ondertussen al 7 jaar). Het betreft een kantoorbaan bij een klein bedrijf in de financiële dienstverlening. Sinds een jaar wordt hij regelmatig naar het buitenland gestuurd voor verschillende klussen. Dit komt ongeveer 2 keer per maand voor en duurt dan ongeveer 3-4 dagen. In principe vinden wij dit geen probleem. Het lastige is echter dat ze dit steeds 1 of 2 dagen van tevoren aankondigen. Dus bijvoorbeeld op dinsdagdagmiddag: je moet morgenochtend naar Frankrijk, vervolgens komt hij vrijdagmiddag weer thuis.

Inmiddels heeft hij al een aantal keer aangegeven dat hij dit langer van tevoren wil weten (+/- een week). Soms geeft hij van tevoren ook aan een bepaalde week echt niet te komen (bijvoorbeeld vanwege mijn verjaardag of een belangrijke afspraak). Met beide wordt echter geen rekening gehouden. Inmiddels beginnen wij dit beide echt vervelend te vinden. Ik vind het heel lastig dat ik nooit weet wanneer hij wel of niet thuis gaat zijn en er ook geen rekening gehouden kan worden met bepaalde afspraken.

Mijn vraag is: mag dit zomaar en is dit een normale gang van zaken?
Ja dat mag en ja als hij zich als deurmat opstelt is het normaal
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Als het niet mag, dan is het een stom bedrijf.
Als het wel mag, dan is gebleken dat ze geen rekening met hem willen houden.
Misschien eens tijd om naar een andere baan te kijken?
chocolol wijzigde dit bericht op 09-02-2019 22:39
0.56% gewijzigd
Ik zou eens kijken naar een andere baan.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
In een klein bedrijf kan meestal alles.
Of moet maar alles kunnen.

Is zijn loon ook meegegroeid in al die jaren en voor al dat "vertrek morgen maar voor 3 dagen naar Frankrijk"-springen? En dus continu beschikbaar moeten zijn, het liefst nog 24u per dag?

Anders zou ik toch echt gaan denken over een andere baan.
Bij een groter bedrijf.
@Belg007:
Zijn loon is gelijk gebleven sinds het eerste jaar dat hij volledig in dienst was.
Als het ECHT NIET gaat, dan gaat hij toch gewoon niet? Ze flikken dat alleen omdat ze weten dat hij het toch doet.

Ik moet ook vaak en vaak onverwachts reizen, wat ik helemaal geen probleem vind - het is zelfs 1 van de redenen dat ik deze job zo leuk vind. Maar soms komt het echt niet uit. Toen ik pas begon zei ik nooit nee, dat durfde ik niet. Ondertussen is het makkelijker om te zeggen dat het soms helaas echt niet gaat, en dan gaat er iemand anders, of niemand (dan wordt de reis later gepland). Ik heb me in het begin genoeg bewezen, zodat mijn manager en ook mijn eigen team weten dat, als ik nee zeg, daar vast een goede reden voor is. Na 7 jaar lijkt het me dat je man ook wel eens voor zichzelf mag opkomen!

Edit: en om een loonsverhoging moet vragen!!
mango8 schreef:
09-02-2019 22:34
@Belg007:
Zijn loon is gelijk gebleven sinds het eerste jaar dat hij volledig in dienst was.
Ook een teken dat hij onvoldoende assertief is
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
mango8 schreef:
@Belg007:
OMG ik ben echt compleet in shock. Na 7 jaar? Hij had allang moeten gaan solliciteren. Hij laat zich echt gebruiken als deurmat.
Misschien aanpappen met degene die de tickets en het hotel regelt, het lijkt me ook niet zo economisch als het allemaal zo op stel en sprong gaat. Daar hebben ze in die andere bedrijven toch ook niet zo op korte termijn tijd voor, om iemand te ontvangen.
Salaris gelijk gebleven in 7 jaar? Sorry maar dat is toch niet reëel? Dit in combinatie met het niet luisteren naar wensen van je partner terwijl hij er al lang werkt geeft mij niet het juiste gevoel van waardering....

Ik zou toch eens om mij heen kijken als ik je man was.
Misschien een onbeschofte vraag, maar wat verdient hij? 7 jaar niet omhoog gaan is echt niet normaal. Al had je vriend ook eens kunnen bedenken om eens bij een ander bedrijf te gaan solliciteren natuurlijk.
mango8 schreef:
@Belg007:
:woa:
Valt je man onder een cao? Bouwt hij ook pensioen op via zijn werkgever? Als dat niet het geval is is het zeker verstandig om naar een andere baan te gaan zoeken.
prinsesmaxima schreef:
09-02-2019 22:38
OMG ik ben echt compleet in shock. Na 7 jaar? Hij had allang moeten gaan solliciteren. Hij laat zich echt gebruiken als deurmat.
In shock? Echt? Hoe overdreven zeg.
Hij is vrij onzeker en dat maakt het erg lastig is dit soort situaties. Zeker als er erg negatief wordt gereageerd als hij wel (eindelijk) eens voor zichzelf opkomt.

Ze hebben aangegeven dat hij erg goed is in zijn werk, dus dat komt ook niet overeen met de manier waarop ze nu met hem omgaan. Ik denk dat opzoek gaan naar een andere baan dan inderdaad toch maar de beste optie is.
mango8 schreef:
09-02-2019 23:00
Hij is vrij onzeker en dat maakt het erg lastig is dit soort situaties. Zeker als er erg negatief wordt gereageerd als hij wel (eindelijk) eens voor zichzelf opkomt.

Ze hebben aangegeven dat hij erg goed is in zijn werk, dus dat komt ook niet overeen met de manier waarop ze nu met hem omgaan. Ik denk dat opzoek gaan naar een andere baan dan inderdaad toch maar de beste optie is.
Wil je man dat ook? Dat lijkt me toch ook wel een dingetje.
Weet je zeker dat hij naar 't buitenland is voor de zaak en er geen minnares op na houdt waar hij af en toe 'n paar nachten doorbrengt?
Hij twijfelt.. Hij heeft het verder erg naar zijn zin maar vindt de huidige gang van zaken ook niet leuk meer. Gezien hij nog geen andere baan heeft gehad twijfelt hij of dit normaal of dat dit toch wel erg ver gaat.
mango8 schreef:
09-02-2019 23:00

Tuurlijk zijn zij tevreden.

Hij vangt al 7 jaar het start-loon terwijl hij qua takenpakket toch echt gegroeid is en hij springt maar wanneer zij "spring" zeggen.
Ongeacht of dat wel of niet uitkomt voor zijn gezin.

Maar hij moet natuurlijk wel eerst zelf willen veranderen van job.

Hij hoeft ook niet "morgen" een andere job te hebben.
Maar als ik hem was, zou ik toch echt gaan rondkijken en intussen blijven waar ie zit.
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2019 22:59
In shock? Echt? Hoe overdreven zeg.
Helemaal niet overdreven. Die werkgever had hem wel eens wat erbij mogen geven. Dus ik vind dit schandalig.
mango8 schreef:
@Belg007:
:woa:
Ik vind het ook echt ongelooflijk dat hij in 7 jaar geen loonsverhoging heeft gehad! Dan zit hij toch nog steeds op een starterssalaris? Bij de meeste bedrijven stijg je toch echt een treedje per jaar van zo'n 100 euro.

Je man laat zich echt behandelen als deurmat! Als hij nooit goed bij stuk houdt, is het lekker makkelijk voor zijn baas om nix te veranderen. Hij kan toch ook gewoon nee zeggen als hij weer naar het buitenland moet?

Volgens mij is hij erg gebaat bij een assertiviteitstraining
Wanneer zijn gedrag niet verandert, dan zal hij in zijn volgende baan weer tegen dezelfde problemen aanlopen.

Niet bij iedere baan zijn agenda's makkelijk te plannen, en kan het zijn dat je op korte termijn ergens anders heen moet. De ene persoon (en partner) kan daar beter mee omgaan dan andere mensen.

Laat je vriend eerst eens leren om beter voor zichzelf op te komen. Tijd voor een functioneringsgesprek, waarbij ook salariëring en inschaling wordt besproken.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Tijd dat je vriend een assertiviteitstraining gaat volgen. Na zeven jaar nog een starterssalaris hebben en als voetveeg gebruikt worden.. :-?

De eerstvolgende keer niet op reis gaan, en een gesprek aangaan inzake salaris, en beginnen met solliciteren en naar een groot bedrijf overstappen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven