Mode & Beauty alle pijlers

Amerikaanse maten

12-02-2019 10:29 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Iemand ervaring met het bestellen van Amerikaanse maten? Ik heb normaal voor broeken altijd maat 38 en heb nu de Amerikaanse maat 9 gekozen, volgens hun site is dat maat M, maar vraag me af of dit echt klopt?
Is er geen maattabel waarbij je dingen kan nameten (bijvoorbeeld je taille)?
Een Amerikaanse M is meestal wat we hier een L noemen, maar dat is heel erg algemeen en hoeft niet voor alle merken te gelden.
Jawel, alleen je kon dus voor de nederlandse maat M in Amerikaanse maat kiezen uit 7, 8 of 9... Vandaar mijn twijfel
Amerikaanse maten zijn net als europese maten niet echt betrouwbaar. Zoals een Italiaanse 36 een heel andere maat is dan een duitse 36, zo is een Californische 9 een heel andere maat dan een 9 uit Dallas of St. Louis. En dan verschilt het ook nog per merk.

Als er geen maattabel is, dan wordt 't lastig.
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Kledingmaten omrekenen

Maten kunnen trouwens altijd afwijken, een size L van merk X kan best een size M bij merk Y zijn. Idem met schoenen, dus garanties heb je niet echt.
We used to be friends...
CourtneyTT schreef:
12-02-2019 10:42
Kledingmaten omrekenen

Maten kunnen trouwens altijd afwijken, een size L van merk X kan best een size M bij merk Y zijn. Idem met schoenen, dus garanties heb je niet echt.
Dat is sowieso een probleem van online shoppen en ook in de winkel maar daar is het makkelijk passen.

TO welk merk is het misschien dat wij hier dan een beter advies kunnen geven.
fietsen varen vrouwelijk doen
Amerikaanse maten hebben een junior en normale versie. 2, 4, 6 en 8 zijn hetzelfde als 1, 3, 5 en 7, alleen de oneven getallen zijn gemaakt op jongere lichamen. In Nederland zijn maten ook verschillend als je bij een puberwinkel als Coolcat koopt of bij een winkel gericht op volwassen vrouwen. Bij maat 38 zou ik voor 9 of 10 gaan, afhankelijk van hoe "volwassen" je bouw is!
Zijn broeken van Fashionnova
Een lastige, vergelijlk ik dat met andere amerikaanse merken die ik draag (travestiet met EU38 maat) dan zou ik gaan voor een lage maat M dus een 7.

Under Armour heb ik meerdere sportbroeken van in M en toch ook Amerikaans.

Technisch gezien heb ik dan ook nog een maat 39 maar dat is een wel een middel maar geen kont verhaal.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven