Entertainment alle pijlers

Hij is een zij

08-01-2014 23:12 189 berichten
Arie Boomsma volgt vijf jonge mensen die in het verkeerde lichaam zijn geboren en een lange weg gaan om van vrouw man te worden of andersom. Freddie, Mick, Sophie, Arjon, Martin en Bo staan centraal.



Elke dinsdag om 21:55.



Iemand gisteren de eerste aflevering gezien? Hoop dat veel mensen kijken, want ik merk dat er nog veel onbegrip is over transgenders.

Ik vond die Freddie en Mick overigens echt leuke jongens, heel 'goed gelukt' ook. Daar zou je het echt nooit van raden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer eens aan het kijken
Maria moet nog een lange weg gaan om er als een vrouw uit te gaan zien
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
05-02-2019 20:58
Ik ben weer eens aan het kijken
Maria moet nog een lange weg gaan om er als een vrouw uit te gaan zien
Ik vind haar uitstraling juist heel vrouwelijk. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, met haar grote neus en hoekige kaken heeft ze veel mannelijke lijnen in haar gezicht. Maar haar uitstraling vind ik dus echt heel vrouwelijk.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
05-02-2019 23:42
Ik vind haar uitstraling juist heel vrouwelijk. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt, met haar grote neus en hoekige kaken heeft ze veel mannelijke lijnen in haar gezicht. Maar haar uitstraling vind ik dus echt heel vrouwelijk.
Ja? Ik dus totaal niét. Ze loopt ook nog heel mannelijk
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de uitstraling van haar gezicht heel vrouwelijk, haar manier van lopen en haar bouw (nog) niet. Maar ik begreep gisteren pas dat ze binnenkort begint met hormonen.

Ik vind haar doen wel veel natuurlijker dan die vrouw die in de bruidsjurk een feest gaf.

En ik kwam er gisteren pas achter dat dat meisje van het jonge koppeltje een piemel heeft.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
06-02-2019 09:02
Ik vind de uitstraling van haar gezicht heel vrouwelijk, haar manier van lopen en haar bouw (nog) niet. Maar ik begreep gisteren pas dat ze binnenkort begint met hormonen.

Ik vind haar doen wel veel natuurlijker dan die vrouw die in de bruidsjurk een feest gaf.

En ik kwam er gisteren pas achter dat dat meisje van het jonge koppeltje een piemel heeft.
Dat feest en die bruidsjurk vond ik wat overdreven.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, Keuken maar ieder zijn meug ;-) volgens mij zit zij wat meer in de drag queen scène en Maria totaal niet. Verschillende werelden lijkt mij.
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef:
06-02-2019 08:51
Ja? Ik dus totaal niét. Ze loopt ook nog heel mannelijk
Ik wel, ik vind haar uitstraling en manier hoe ze zich presenteert vrouwelijk. En ze gebruikt nog geen hormonen, dus dat ze lichamelijk bij gezicht en lichaam nog mannelijk is vind ik logisch.
Alle reacties Link kopieren
Overigens heb ik me gisteren tranen gelachen om dat stuk waar Ivan en Luna naar die winkel gaan voor een piemel en een broekje. Niet uitlachen hoor, ik vond met name het uitzoeken van zo’n piemel echt grappig en ik vond de reacties van de presentator ook hilarisch!
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
06-02-2019 14:05
Overigens heb ik me gisteren tranen gelachen om dat stuk waar Ivan en Luna naar die winkel gaan voor een piemel en een broekje. Niet uitlachen hoor, ik vond met name het uitzoeken van zo’n piemel echt grappig en ik vond de reacties van de presentator ook hilarisch!
Echt? Mwah...ik vond het vooral awkward.
Bij Ivan zie ik nog steeds heel veel twijfel of hij wel echt man wil worden

Ik vond de reactie van Kess zo sneu voor zijn tweelingzus. Toen ze hem een kus wilde geven en hij haar weg duwde. Niet sympathiek
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
06-02-2019 16:36
Echt? Mwah...ik vond het vooral awkward.
Bij Ivan zie ik nog steeds heel veel twijfel of hij wel echt man wil worden

Ik vond de reactie van Kess zo sneu voor zijn tweelingzus. Toen ze hem een kus wilde geven en hij haar weg duwde. Niet sympathiek
Dat proces waar ze door moeten is heel heftig ik zie die twijfel niet waar jij het steeds over hebt. Lang niet elke trans kiest voor een volledige transitie dus ik zie daar geen twijfel in.

Over Kess en zijn zus elke broer en zus hebben wel eens iets dat zegt niks over hun verdere relatie en houden van .
louise1 schreef:
06-02-2019 09:43
Ik ook, Keuken maar ieder zijn meug ;-) volgens mij zit zij wat meer in de drag queen scène en Maria totaal niet. Verschillende werelden lijkt mij.
Klopt wel wat jij zegt de dragscene is heel anders alhoewel zich daar ook veel transgenders in bewegen . Zij zoekt echt de veiligheid van Coevorden misschien dat dat ook nog verandert .
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
06-02-2019 14:00
Ik wel, ik vind haar uitstraling en manier hoe ze zich presenteert vrouwelijk. En ze gebruikt nog geen hormonen, dus dat ze lichamelijk bij gezicht en lichaam nog mannelijk is vind ik logisch.
Ze heeft sprankelende ogen en een zachte blik ja. Ook de manier van lachen. Ik vind haar ook echt een vrouw qua uitstraling.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Ivan vooral verlegen en introvert. Absoluut geen uitbundig type, waardoor hij ook onzekerder overkomt dan de meer uitgesproken personen die hun wens heel goed kunnen verwoorden.

Dat je geen phalloplastiek wil kan ik me heel goed voorstellen. Dat is een heftige operatie met matige succesresultaten. Veel complicaties etc. Ik kan me goed voorstellen dat je dan liever wacht en hoopt dat de techniek verbetert en je lichamelijke situatie leert accepteren, omdat je uiterlijk en innerlijk zo al veel beter in overeenstemming zijn en anderen je als een man zien.
Alle reacties Link kopieren
Ze zijn nog veel te jong maar ik dacht dat als ze over tien jaar nog samen zijn en ze hebben een kinderwens dan kan dat samen. Maar zij gaf aan zsm van haar piemel af te willen en ze zijn nog veel te jong ;-)
Poep, wie heeft jou gescheten?
aikidoka schreef:
06-02-2019 14:05
Overigens heb ik me gisteren tranen gelachen om dat stuk waar Ivan en Luna naar die winkel gaan voor een piemel en een broekje. Niet uitlachen hoor, ik vond met name het uitzoeken van zo’n piemel echt grappig en ik vond de reacties van de presentator ook hilarisch!
Wij kijken met 2 pubers en vonden het ook hilarisch. In de goede zin van het woord hoor, geen uitlachen idd. Dochter keek mij redelijk in shock aan, is dat gemiddeld???
En Jan was ook in shock ja!
Alle reacties Link kopieren
louise1 schreef:
06-02-2019 20:12
Ze zijn nog veel te jong maar ik dacht dat als ze over tien jaar nog samen zijn en ze hebben een kinderwens dan kan dat samen. Maar zij gaf aan zsm van haar piemel af te willen en ze zijn nog veel te jong ;-)
Volgens mij wordt er in het traject ook wel aandacht besteed aan wil je biologisch eigen kinderen en ook gekeken naar opties om bijvoorbeeld zaadcellen of eicellen op te slaan. Al vermoed ik dat Luna puberteitsremmers gebuikt en ik weet niet of er dan bruikbaar zaad wordt geproduceerd.
Alle reacties Link kopieren
Ivan en Luna zijn niet meer samen las ik op instagram , jammer .. maar ben wel benieuwd hoe Ivan er nu verder in staat omdat ik soms wel het idee hebt dat Luna hem een beetje meetrekt (niet perse negatief
Alle reacties Link kopieren
Annabeldiekenjewel schreef:
07-02-2019 12:53
Ivan en Luna zijn niet meer samen las ik op instagram , jammer .. maar ben wel benieuwd hoe Ivan er nu verder in staat omdat ik soms wel het idee hebt dat Luna hem een beetje meetrekt (niet perse negatief
Ik vond vooral dat ze echt ‘verkering’ hadden en denk ook dat er nog weinig sexualiteit bij betrokken was. Ook met Lula naar hormoonremmers. Niet dat dat erg is, absoluut niet, maar ik denk wel dat als dat meer naar voren komt je andere keuzes gaat maken. En wat ik ook Opvallend vond is dat veel transgenders hetero zijn en dus vallen op het geslacht hoe zij geboren zijn. Ruben viel juist op een man. Verder mooi dat ze een kind hebben kunnen krijgen en hoewel ik Ruben in de zwangerschap heel erg afstandelijk vond overkomen vond ik hem juist op en top liefdevol naar de kleine toe!
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
07-02-2019 13:16
Ik vond vooral dat ze echt ‘verkering’ hadden en denk ook dat er nog weinig sexualiteit bij betrokken was. Ook met Lula naar hormoonremmers. Niet dat dat erg is, absoluut niet, maar ik denk wel dat als dat meer naar voren komt je andere keuzes gaat maken. En wat ik ook Opvallend vond is dat veel transgenders hetero zijn en dus vallen op het geslacht hoe zij geboren zijn. Ruben viel juist op een man. Verder mooi dat ze een kind hebben kunnen krijgen en hoewel ik Ruben in de zwangerschap heel erg afstandelijk vond overkomen vond ik hem juist op en top liefdevol naar de kleine toe!
Dat vind ik ook wel logisch. Op dat moment werd hij wel heel erg geconfronteerd met zijn vrouwelijke lijf en ik kan me voorstellen dat dat best heel zwaar kan zijn.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Alle reacties Link kopieren
DG2015 schreef:
07-02-2019 17:23
Dat vind ik ook wel logisch. Op dat moment werd hij wel heel erg geconfronteerd met zijn vrouwelijke lijf en ik kan me voorstellen dat dat best heel zwaar kan zijn.
Absoluut, begrijpelijk, maar ook over de baby zelf vond ik het afstandelijk. Ik dacht wel, als dat allemaal maar goed gaat met al die hormonen na de zwangerschap.
Alle reacties Link kopieren
stokske schreef:
07-02-2019 13:16
Ik vond vooral dat ze echt ‘verkering’ hadden en denk ook dat er nog weinig sexualiteit bij betrokken was. Ook met Lula naar hormoonremmers. Niet dat dat erg is, absoluut niet, maar ik denk wel dat als dat meer naar voren komt je andere keuzes gaat maken. En wat ik ook Opvallend vond is dat veel transgenders hetero zijn en dus vallen op het geslacht hoe zij geboren zijn. Ruben viel juist op een man. Verder mooi dat ze een kind hebben kunnen krijgen en hoewel ik Ruben in de zwangerschap heel erg afstandelijk vond overkomen vond ik hem juist op en top liefdevol naar de kleine toe!
Ruben??
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Ruben is uitgebreid aan bod geweest in de vorige 2 afleveringen. Is vrouw naar man transgender die voor hij start met de transitie samen met zijn vriend Kevin een kind heeft gekregen.
Alle reacties Link kopieren
aikidoka schreef:
07-02-2019 22:29
Ruben is uitgebreid aan bod geweest in de vorige 2 afleveringen. Is vrouw naar man transgender die voor hij start met de transitie samen met zijn vriend Kevin een kind heeft gekregen.
Aha, die uitzending heb ik niet gezien.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
Wow! Het gezicht van Elise is echt vrouwelijk geworden door de operatie.
Fijn voor haar!
Licht uit.
Zelfspot aan.
Alle reacties Link kopieren
Tróia schreef:
14-02-2019 15:51
Wow! Het gezicht van Elise is echt vrouwelijk geworden door de operatie.
Fijn voor haar!
Knap wat artsen tegenwoordig kunnen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven