Zwanger worden met PCOS vervolg

16-07-2018 14:15 1045 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg van het normale topic zwanger worden met PCOS.
Hier kan iedereen zelf de tabel bijwerken!

Inloggen kan alsvolgt:

Alle dames zijn ten alle tijden welkom, of je net ontdekt hebt dat je PCOS hebt of als je al jaren bezig bent. Hier respecteren wij elkaar, en elkaars trajecten. Je kunt hier alles delen! De mooie dingen, maar ook de minder mooie dingen. Wij zullen elkaar hier steunen en altijd netjes met elkaar omgaan.

Hoop voor iedereen dat de wens snel mag uitkomen! :loveys:
[table] [i][u]Iedereen die vanaf 01-06 actief was staat in de tabel. Mocht je jezelf missen, of toch mee willen schrijven sluit gerust aan en zet je eigen gegevens in de tabel! ( Sorry als ik iemand vergeten ben)[/u][/i] [b] Zwanger :flirting: [/b] [table][table]
Naam Leeftijd (v/m) Gestart sinds Gestart traject sinds Traject status NOD
Zoma17 25/26 03-2017 Geen traject Afvallen ivm cyclus +- 28 okt.
Nala90 28/34 09-2017 Geen traject Medicatie om TSH lager te krijgen, daarna pas traject starten 15-08-18??
KirstenvdVeen 23/26 02-2016 03-2018 4e ronde Clomid 150 MG 01-10-2018
MetteDoete 27/27 09-2017 05-2018 Gonal F 50 EH. 1ste ronde onbekend
Margriet26 26/26 12-2017 08-2018 Gonal F 75 13-01-2019
Zuster1992 25/31 01-2016 12-2018 1e ronde met Clomid 50 Mg ongeveer tussen 6&9 januari 2019
Manon12345 28/30 01-2017 10-2017 10e ronde gonal f injecties 112,5IU onbekend
Rossy2013 25/28 10-2017 na vakantie chlomid 50/ zaad onderzoek afwachting ?
Lucy387 31/ 32 1-1-2017 1-1-2018 4e ronde, tamoxifen 40 25 augustus 2018
Hardloopstudentje 25/27 mei 2018 nog geen traject wachten uitslag zaad en bloedonderzoek 4/9/2018 onbekend
JFirst13 29/40 07-2017 06-2018 clomid 50 mg 3-8 ?
Unicorn1234 32/30 01-2018 05-2018 Gonal F 87,5 EH. 1ste ronde 10-12
juf88 30/33 07-2017 04-2018 letrozol, utrogestan 4-12-2018
horecameisje 30/29 08-2017 11-2018 clomid 50 mg 25-12-2018
mar1786 32/36 okt 2017 april 2019 in afwachting van eerste iui 7-5-2019
maestro 32/37 09-2018 nog geen traject ziekte van Addison medicatie, bloedonderzoek in orde ??
Naam Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
ideetje88 Eerste - - -
american_girl Eerste 26-01-2019 - -
- - - - -
- - - - -
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:15
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
79.23% gewijzigd
Hier in de vriendenkring nog weinig mensen zonder kinderen en ik zal één van de weinigen zijn die nog probeert zwanger te worden. Ik word er dus minder mee geconfronteerd. Maar ik heb de vorige keer wel snel gezegd dat ik in behandeling was zodat er eventueel mee rekening kon gehouden worden. Mensen weten ook soms niet hoe ze moeten reageren of hoe ze best het nieuws melden dat ze zwanger zijn. Raar maar waar, ook voor hen is dat niet simpel...

Ik heb een cyste van 3cm en moet nu twee weken de pil nemen. 20/02 terug naar de gyn...
Hoihoi,

@makeupgirl, ik ben sinds maart ‘17 aan de gonal f. Begonnen met 50iu, stapjes van 12,5 steeds omhoog en nu dan 3 eitjes met 112,5iu. Tot nu toe vaak tot cd 17 geen resultaat, bloedprikken en dan omhoog in dosering. En wel elke keer met die verhoging een eisprong gehad rond dag 25-27. Cyclus van rond de 37-40 dagen nu! Dus heb nooit 2x moeten verhogen met 1 cyclus. Succes donderdag!!

Tsja blijft heel lastig al die zwangere om je heen, vooral diegene die na 2 maanden poef zwanger zijn. Ik heb gister gehoord van een vriendin die zwanger is (die zelf 3 jaar bezig was), dus daar was ik wel heel blij voor! Omdat we ook elkaars lief en leed deelde. Maar ze vond het zo moeilijk om te vertellen omdat ze het mij zo gunde. Nou kreeg tranen hoor haha. Maar ik vind het wel makkelijker omdat ik dan weet dat ze zelf ook al zo lang bezig is geweest dat ik het haar net zo gunde als mezelf. Maar met de andere zwangerschappen moet ik soms wel slikken..

@magnolia, aah shit zeg.. balen... en ja wel goed om open te zijn (mits je er zelf goed bij voelt). Mijn vriendin vertelde toen idd ook gestopt te zijn met de pil. Kan je toch beter voorbereiden ofzo.

@unicorn, pff dat duurt echt lang he, hou vol! Heb je een beetje afleiding?

@hardloopstudentje, ik ben heel erg benieuwd hoe je afspraak was! Hopelijk mag je starten!

Ik heb wel redelijk last gehad van die 3 eitjes die sprongen haha. Nu duimen. Heb wel nu al gevoelige tepels, normaal pas week voor nod en nu al met eisprong. Maar zal wel meer hormonen hebben nu het 3 eitjes zijn ipv 1.. en voel steeds steekjes en krampjes in mn liezen, maar goed zegt ook niks, zo snel al. Geduldig wachten dus maar!

:hug:

Liefs
Goedeavond allemaal,

@manon ga voor je duimen dat alles goed komt.

@hardloopstudentje ben heel benieuwd hoe het was vandaag.

In de vriendenkring hier is het grootste gedeelte nu druk bezig met hun baby’s. En de gene die er niet mee bezig zijn ook al even bezig. Wat op het moment vooral lastig vind dat een hele hoop neven en nichten nu ook zwanger worden. Zitten redelijk dicht bij elkaar qua leeftijd dus dat is niet heel gek. Maar bij elk appje dat je krijgt dat de zwanger zijn ben ik toch weer verdrietig. Al weet je niet hoe lang zei er over hebben gedaan. Bij mij weinig te melden wachten rustig af op volgende nod. Als die is geweest en er is niets gebeurd dan krijgen we weer een afspraak bij de gyno. Zullen dan waarschijnlijk eerst een test krijgen voor me vriend want we weten nog niet of bij hem alles goed zit. We gaan wel zien.

Liefs
In mijn omgeving ook veel mensen die zwanger zijn, elke keer toch weer even confronterend. Ligt er ook een beetje aan of ik een goede dag heb of niet. Op een slechte dag een zwangerschapsaankondiging dan kan ik echt even heel verdrietig worden.

@Manon, ik duim heel hard voor je dat 1 van de 3 een mooi bevrucht eitje word!

Gisteren inderdaad de afspraak. Lief dat jullie er naar vragen. Ik mag beginnen met clomid. Wel zonder echo's. Mijn gynaecoloog wilde het wel doen maar gaf aan dat de kans echt klein was dat er bij 50 mg meer groeide en dat ik dan 4 echo's ofzo moet wil het echt duidelijk zijn. Dit gaat ze pas doen bij 150 mg. Voor nu vind ik dat wel oké. Ik mag altijd aangeven als ik het alsnog wil. Dus dat geeft rust. Ik denk nu dinsdag beginnen. Verwacht zondag menstruatie van primolut.
@horecameisje, wanneer verwacht je de volgende nod? Testen bij je vriend kan idd geen kwaad!

@hardloopstudentje, fijn dat je mag beginnen! Opgelucht nu? Wel geruststelling dat je idd om echo’s kan vragen.

Hier niks nieuws. Mn borsten doen net zoveel zeer als normaal voor nod, alleen nu een week te vroeg. Zou mn verdwenen ei toch eisprong zijn geweest.. ze wist t bijna zeker van niet.. Nog een week geduld..

Liefs
@Manon, wel beetje opgelucht. Maar nu ook wel weer in spanning of clomid dan wel gaat werken. Ik Google me suf, daar moet ik echt mee stoppen maar mijn vingers typen elke keer toch snel dingen in, haha.

Voor jou nog een lange week op het wachtbankje dus. Ik duim nog steeds heel hard dat het deze ronde gewoon raak is!
Haha ja dat stomme google. Ik typ elke dag hetzelfde in en lees dezelfde dingen en dan denk ik: stop er ermee je weet het toch niet!! Gewoon wachten...
@manon nieuwe nod is 20 feb. Dus nog 10 dagen geduld. Idd testen bij hem kan zeker geen kwaad. Anders zijn we nu met dingen bezig die uiteindelijk geen zin hebben

@hardloopstudentje ik snap je gegoogle. Ik moet zeggen dat ik sinds dit forum en mee lezen van alle verhalen redelijk ben gestopt met het googelen. Komt misschien ook meer omdat ik meer rust heb gevonden dat ik niet de enige ben. Klinkt misschien gek maar gelijk gestemden helpt wel.

Liefs.
@Horecameisje, nog even spannend dus. Wel goed je eisprong benut?

Ik ben vannacht ongesteld geworden. Gisteren wilde het niet doorzetten. Nu is het volle kracht doorgezet. Zo erg dat ik niet in staat ben om vandaag te gaan werken. Hele zware krampen en veel stolsels en bloed. Super vervelend weer. Maar goed, nu woensdag beginnen met clomid.
Hey ladies,

Sorry voor de lange radio silence. Ik las wel mee maar had geen zin om een update te geven.

@Makeupgirl, wat raar dat de clomid opeens niet meer aansloeg. Mijn gynae zei dat als je het eerste keer pakt het daarna ook altijd zou werken... Maar kunnen we dus ook niet zeker van zijn dan. Wat jammer van die vriendin, is echt niet ok. Ik heb nu ook aan mijn vriendinnen gevraagd om het te zeggen wanneer ze beginnen proberen zodat het niet opeens als een stomp in mijn maag komt. Heb wel geen last van negatieve opmerkingen, bij mij is iedereen superlief en steunt iedereen me echt. Krijg constant berichtjes van mensen om te horen hoe het gaat. Maar zit natuurlijk nog in het begintraject.

@Magnolia, wat jammer! Wat nu?
@unicorn, hoe staat het nog bij jou?
@Manon, hoe voel jij je? Wanneer is je nod nu? Superspannend!
@horecameisje, goed dat je vriend ook getest wordt, is toch belangrijk om de goede behandeling te doen dan!
@hardloopstudentje, raar dat jij niet echo's moet hebben, ik moet elke keer een echo laten pakken. Zeker bij eerste keer lijkt het me toch goed dat ze dit even opvolgen, niet?

Ik heb ondertussen HSG onderzoek gehad, wat een pijn seg wow :-) Gelukkig was alles wel ok. Ben ook op Inofolic gestart, wel prijzig en lastig om goed in te nemen maar hopelijk helpt het wat. Had nu 2x50 mg genomen maar helaas niet verwachte reactie. Ondertussen al 10 dagen voorbij laatste dag clomid en zit met één cyste van 22 mm en dan eitje van 13 mm en 16 mm, dat van 16 wil niet meer groeien sinds zaterdag. Ben al 5 dagen op rij naar het ziekenhuis geweest voor bloed prikken en echo pf. Mijn waarden stijgen wel dus ze verwachten dat het elk moment zal zijn maar zeggen ze al van zaterdag. :-) Volgende keer dus op 150 mg beginnen... Met de verschuiving van de spuit ga ik nu ook mn regels krijgen los in ons weekje vakantie naar Tenerife, zo balen.

Dikke knuffel aan iedereen
Net gebeld geweest en mag straks nog spuiten!
Hoihoi,

@horecameisje, spannend! Hopelijk is het allemaal raak :)

@hardloopstudentje, aah shit wat balen dat je er zo'n last van hebt.. Succes met de clomid!

@belgiangirl, wat vervelend dat je er zo'n last van hebt gehad! Verschilt dan toch erg per persoon he.. Fijn dat je wel mocht spuiten! Wanneer is je nod nu? Tsja regels op vakantie, of juist heel mooi nieuws! Ook bijzonder lijkt mij:) Laten we duimen!

Met mij verder erg ongeduldig. Ik heb sinds eisprong echt last van mijn borsten, en normaal pas een week voor nod (nu dus 2 weken..). Dus dat is nieuw, maar zegt nog niks. Moet toch echt geduld hebben denk ik. Ergens nog het gevoel dat ik gewoon ongesteld ga worden, ondanks de 3 gesprongen eitjes, maar probeer positief te blijven!

Hebben jullie wel eens gehoord van een samenlevingstest? Iemand had dat daarover met mij, maar zelf nog nooit van gehoord.

Liefs :hug:
Hey Manon,

Ja wel leuk, maar zijn nu 16 uur na de spuit en heb echt nog nergens last van. Terwijl ik de eerste keer echt dubbel lag van de pijn na 12 uur. Iemand dit ook al voorgehad? Kan het zijn dat ik er deze keer anders op reageer en dat ik geen pijn heb? Of dat de eisprong gewoon later is? Of dat ik zelfs géén eisprong aan het maken ben (met dat het eitje toch maar 16mm was?). Als ik echt geen pijn heb de komende 24 uur ga ik wel om een bloedtest vragen om zeker te zijn dat ik wel of niet een eisprong heb gehad. Mijn nod is dus ongeveer 27 februari, los in onze vakantie.

Oh snap ik echt dat je spannend afwacht. Maar met 3 eitjes heb je toch al een mooie kans he. Ik duim!

Van de samenlevingstest heb ik nog nooit gehoord, wat is dat?
@belgiangirl, Ik spuit zelf pregnyl voor de eisprong en ze zeggen dan dat je een eisprong hebt na 40u. Ik voel hem dan idd echt goed zijn werk doen. Ik weet niet wat jij had? En ja zeker goeie kans met 3, maar als t nu weer mis is, denk ik toch wel van pfff als zelfs dat niet lukt, wat moet ik dan doen...

Samenlevingstest, dan kijken ze of het sperma wel goed doet in het baarmoederslijm. Soms gaat dat dan blijkbaar niet samen ofzo. Dan sterft het sperma af omdat het dan te zure omgeving is oid. Ik heb me er niet erg in verdiept nog!
Hey Manon,

Ja vorige keer had ik mijn eisprong al na 12 à 18 uur want toen had ik meeste pijn en ebde de pijn nadien echt weg. Maar mijn eitje was nu wel kleiner dus misschien komt het nu later.

Oh van die samenlevingstest heb ik nog niet gehoord. Pf als je hoort hoeveel er kan mis gaan denk je echt van wow wat een wonder. Vooral blijven positief denken!
@Manon, hoe gaat het nu? Nog steeds in spanning?

@Belgiangirl, je eitje nog voelen springen? Of contact opgenomen met het ziekenhuis?

Ik heb vandaag mijn eerste tabletje clomid ingenomen. Dus nu is het afwachten. Heb nu wel hoofdpijn, maar geen idee of het daardoor komt. Voelde jullie ergens aan of clomid werkt of niet?
Hey hardloopstudentje,

Niet echt. Vorige keer lag ik echt dubbel van de pijn, en wandelen deed zoveel zeer. Moest me echt in bochten wringen als ik lag om géén pijn te hebben. Nu amper last, misschien zo een beetje een zeurderig gevoel. Heb gebeld met de assistente en zij zei dat het eerder abnormaal was dat ik veel pijn had. Dus nu vroeg ik me af, hebben jullie al veel last gehad van pregnyl of helemaal niet? De vorige keer was wel mijn eerste keer pregnyl, en ik had mijn eerste eisprong sinds stoppen met de pil na 4,5 maand, misschien daarom dat het zo pijnlijk was? Hoop nu maar dat de spuit zeker gewerkt heeft en dat ik een eisprong heb gehad. :-)

Ik had niet zoveel last van clomid. Enkel héél af en toe (als in 1 of 2x tijdens het nemen voor 5 minuten) last gehad van opvliegers.
@belgiangirl, ik voel mijn eisprong goed door de pregnyl. Niet dat ik krom lig, maar wel echt zeurderig gevoel. Ze zeiden bij mij dat je echt een eisprong krijgt door pregnyl. Wel goed gebruik van kunnen maken?

@hardloopstudentje, wat ik mij kan herinneren van de clomid was opvliegers en stemmingswisselingen. Spannend!

Ik heb geen geduld meer.. zondag nod. Nu wel hoofdpijn wat ik altijd heb voor menstruatie, maar heb ook nachtdienst en dan heb ik het ook wel. Verder wat snotterig, maar heerst hier ook. Borsten leken wat minder pijn te doen dan vorige week, maar komt weer wat op. Pfff.. ik weet niet wat ik ervan moet denken.. zou zo balen als t weer niet zo is!

Liefs
Hey Manon,

Ja hoor we hebben goed ons kunnen bezig houden om de 2 dagen ;-). Wel zo jammer dat het zo moét, maakt het soms echt wel niet fijn vind ik.

Oh aftellen wel naar zondag, is niet zo lang meer he. Ik duim zo zo hard voor je!!!
Omg, ik kon mezelf niet bedwingen en heb een test gedaan. Ik zie een heeeeel licht streepje, denk bijna mijn verbeelding.. maar zou het dan toch!? Normaal zijn ze omo wit.... Word helemaal zenuwachtig. Morgen of overmorgen maar weer testen haha.
Spannend Manon! Ik zou als ik jou was overmorgen dan opnieuw testen, want hcg verdubbeld elke twee dagen. Ik hoop het zo voor jou, klinkt wel al positief! Heb je een foto van de test? :)
Omg omg, mijn clearblue test zegt ook gewoon zwanger 1-2!!!! Ik geloof het niet! Is veel te vroeg nog haha, denk nog steeds dat ik zondag ongesteld word..

Kan ik fotos hier plaatsen dan?🤭
Oh wauw Manon!! Wat gaaf!! Gefeliciteerd!! Zwanger op de clearblue zegt genoeg denk ik😉
Ooooh Manon zo spannend!!! Morgen nog eens testen en zien of hij even positief blijft. Hoe voel je je? Zo blij voor je!
Wauw Manon! Super, gefeliciteerd! Als de clear blue nu al positief is, zegt dat wel genoeg. Want die heeft meer hcg nodig om positief uit te vallen. Snap dat het nog onwerkelijk is. Gewoon over 2 dagen nog een keer testen, en dan heb je vast weer een positieve test :)

En foto plaatsen kan als je een foto upload op tinypic en dan hier de link plaatst. Maar de clear blue zegt al genoeg, hoeven we niet te helpen streepjes turen, haha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven