Napraattopic deel 108
zondag 13 januari 2019 om 22:55
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic:overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

vrijdag 15 februari 2019 om 14:56
vrijdag 15 februari 2019 om 18:02
Contradictio in terminis wat mij betreft.
Maar ik haat wandelen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning

vrijdag 15 februari 2019 om 18:15
Ikke niet, ik heb zelfs vakantie op dit moment dus tijd zat om te forummen. Maar er is gewoon niks te beleven.PhoebeBananahammock schreef: ↑15-02-2019 13:21Het is heel rustig ja. Is iedereen gewoon aan het werk ipv aan het forummen ofzo?
Maar ik heb wel gewandeld, want het is inderdaad heerlijk buiten

vrijdag 15 februari 2019 om 20:54
Ik heb ook vakantie. Maar ja, je kunt beter vragen wanneer ik geen vakantie heb. En ik ga vliegen, voor een van de laatste keren, gezien mijn kind dat zei: "Ik snap niet waarom jij zo moeilijk doet met oud papier en plastic en ledlampen en biologisch vlees en vegetarisch als je wel gewoon met het vliegtuig gaat."
Het is soms een brutaal nest, maar ze had wel gelijk.

vrijdag 15 februari 2019 om 21:44

vrijdag 15 februari 2019 om 22:24
vrijdag 15 februari 2019 om 22:30
Zeer zeker heeft ze gelijk.Betty_Slocombe schreef: ↑15-02-2019 20:54Ik heb ook vakantie. Maar ja, je kunt beter vragen wanneer ik geen vakantie heb. En ik ga vliegen, voor een van de laatste keren, gezien mijn kind dat zei: "Ik snap niet waarom jij zo moeilijk doet met oud papier en plastic en ledlampen en biologisch vlees en vegetarisch als je wel gewoon met het vliegtuig gaat."
Ik ben ook van sorteren en bio en bakjes mee naar de slager/deli/kaasboer en soort van bh-was zakjes mee naar de super voor groeten en fruit en eten van het Hollandse seizoen en en... En toen kregen we eindelijk een container om ook plastic te scheiden. En de moed op beterschap voor het milieu zonk na een maand al in mijn schoenen. Niet te doen hoeveel plastic ik desondanks nog in huis haal! Man en ik zijn serieus door de voorraadkast en koelkast gegaan om te bekijken waar we nog plastic konden mijden. De opbrengst was minimaal. Conclusie was dat 1 van ons minder moet gaan werken om de boodschappen op markten te doen. Maar dan komen we niet meer uit met budget als we bio willen blijven kopen. Wat zouden jullie kiezen: Komkommer los of bio-komkommer die in plastic zit? Vind het allemaal maar moeilijk om het goed te doen. Al is het dan maar voor mijn gevoel en weet ik dat ik bepaald niets verander aan de wereld.
Niet uit vrije wil, maar al meer dan 5 jaar niet gevlogen. Wel veel auto gereden en mijn wens-elektrische auto zit nog niet binnen actieradius en budget.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
vrijdag 15 februari 2019 om 22:32
Was vanavond op het journaal. De supermarkten gaan de groente weer los verkopen.Oudblond schreef: ↑15-02-2019 22:30Zeer zeker heeft ze gelijk.
Ik ben ook van sorteren en bio en bakjes mee naar de slager/deli/kaasboer en soort van bh-was zakjes mee naar de super voor groeten en fruit en en... En toen kregen we eindelijk een container om ook plastic te scheiden. En de moed op beterschap voor het milieu zonk na een maand al in mijn schoenen. Niet te doen hoeveel plastic ik desondanks nog in huis haal! Man en ik zijn serieus door de voorraadkast en koelkast gegaan om te bekijken waar we nog plastic konden mijden. De opbrengst was minimaal. Conclusie was dat 1 van ons minder moet gaan werken om de boodschappen op markten te doen. Maar dan komen we niet meer uit met budget als we bio willen blijven kopen. Wat zouden jullie kiezen: Komkommer los of bio-komkommer die in plastic zit? Vind het allemaal maar moeilijk om het goed te doen. Al is het dan maar voor mijn gevoel en weet ik dat ik bepaald niets verander aan de wereld.
Niet uit vrije wil, maar al meer dan 5 jaar niet gevlogen. Wel veel auto gereden en mijn wens-elektrische auto zit nog niet binnen actieradius en budget.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
vrijdag 15 februari 2019 om 22:41
Ah heel goed. Ik ga nu naar de lidl en koop al alleen los en doe dat dan in mijn meegebrachte herbruikbare zakjes. Hiermee ga ik meer keuze hebben. Maar het is gewoon absurd hoeveel verpakking er rond dingen zit. Ik kocht een dagcreme.... grote doos gewikkeld in plastic. Plastic rond de flacon die ook van plastic is. Wasmiddel: grote plastic box. Ik ging op zoek naar waspoeder in een kartonnen tonnetje of zo. Eh nee. Meer 'afval' dan wasmiddel.

vrijdag 15 februari 2019 om 22:41
Ik heb ook zo'n dochter. Niet dat wij ooit ergens heen gaan, laat staan met het vliegtuig, maar dankzij haar niet aflatende gezeur loop ik nu rond met van die verantwoorde wasbare eko-groentezakjes in mijn tas voor als ik ergens per ongeluk een paar stronken witlof mee wil nemen. Ze heeft me ook zo gek gekregen om mee te gaan lopen met een Grote Klimaatmars, in Amsterdam. Schoonzoon gaat ook mee, dus dat wordt nog een gezellige happeningBetty_Slocombe schreef: ↑15-02-2019 20:54Ik heb ook vakantie. Maar ja, je kunt beter vragen wanneer ik geen vakantie heb. En ik ga vliegen, voor een van de laatste keren, gezien mijn kind dat zei: "Ik snap niet waarom jij zo moeilijk doet met oud papier en plastic en ledlampen en biologisch vlees en vegetarisch als je wel gewoon met het vliegtuig gaat."

vrijdag 15 februari 2019 om 22:46
Natuurlijk was het dat niet. Ik stelde een vraag en ik benoemde dingen. Ik vond het gewoon opmerkelijk, de wending die plaatsvond.
Als dat al provoceren is.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
vrijdag 15 februari 2019 om 22:49

vrijdag 15 februari 2019 om 22:51
Lady*Voldemort schreef: ↑15-02-2019 22:41Ik heb ook zo'n dochter. Niet dat wij ooit ergens heen gaan, laat staan met het vliegtuig, maar dankzij haar niet aflatende gezeur loop ik nu rond met van die verantwoorde wasbare eko-groentezakjes in mijn tas voor als ik ergens per ongeluk een paar stronken witlof mee wil nemen. Ze heeft me ook zo gek gekregen om mee te gaan lopen met een Grote Klimaatmars, in Amsterdam. Schoonzoon gaat ook mee, dus dat wordt nog een gezellige happening![]()

Voor de zekerheid maar die eko-groentezakjes meenemen, om commitment te tonen

vrijdag 15 februari 2019 om 22:59
Volgens dochter lult schoonzoon vijf kwartier in een uur over het klimaat en deszelfs problematiek, dus ik denk dat ie het wel meent. En natuurlijk gaan mijn zakjes mee, wat dacht jij dan. Trouwens, mijn moeder ging ook altijd mee als ik weer eens moest demonstreren tegen kruisraketten, bedenk ik me ineens. Dat vind ik wel een heel leuk idee, dat die geschiedenis zich herhaaltlemoos2 schreef: ↑15-02-2019 22:51Perfecte locatie en activiteit om te zien of schoonzoon ook een idealist is of meer idolaat van jouw dochter. Ik hoop het laatste, niets zo leuk als puppylove. Ook een statement gelijk, mijn moeder gaat mee.
Voor de zekerheid maar die eko-groentezakjes meenemen, om commitment te tonen![]()

anoniem_648c663507eb3 wijzigde dit bericht op 15-02-2019 23:02
15.05% gewijzigd

vrijdag 15 februari 2019 om 23:01

vrijdag 15 februari 2019 om 23:05
Lady*Voldemort schreef: ↑15-02-2019 23:01Oh gelukkig. Ik was al bang dat ik daar op de Dam de enige ouwe tang zou zijn.

Echt niet! Grijs maar niet wijs geweest is mijn motto. In mijn jeugd kwam ik op voor bedreigde diertjes. Ik had beter geweten dat we allemaal tot de beschermde soort horen door ons patroon. En dat weten de jongeren nu gelukkig wel.
oudblond wijzigde dit bericht op 15-02-2019 23:05
5.26% gewijzigd
vrijdag 15 februari 2019 om 23:05
Joh, je had ook de 'hij is toe aan een permaban'-mod kunnen treffen.
Spoel je mond, poets je ego op en beheers je vingers.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.