Wat is jouw favoriete seizoen?

16-02-2019 14:34 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Ik ben zelf groot fan van de lente. Het is weer langer licht! Temperaturen gaan omhoog! Vogels, bijen, vlinders, frisse blaadjes aan de bomen!
En ik heb een hekel aan de winter en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.

Welk seizoen vind jij het fijnst?

Totaal aantal stemmen: 78

Lente (36%)
Zomer (27%)
Herfst (22%)
Winter (15%)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
16-02-2019 15:11
Dit jaar wordt het lang niet zo'n hete zomer als vorig jaar.
Want?
De lente.

Na die lange winter eindelijk weer meer buitenleven.
De eerste warmere zonnestralen, het licht, de bloemknoppen, alles mooi aan de lente en beur helemaal op.
pamelacourson schreef:
16-02-2019 15:14
Want?
Ik weet dat soort dingen gewoon. :sun:
Alle reacties Link kopieren
Lente, (vroege) herfst, zomer, winter. In die volgorde.
Blij dat de lente blijkbaar nu al van start gaat, hopelijk blijft dat nog wel even zo.

Zowel de lente als de herfst staan bij mij boven aan. Maar ik heb lente ingevuld omdat lente ook het begin is van 'n half jaar met meer licht, meer natuur en meer warmte.

De winter vind ik akelig. Vooral omdat de natuur kaal is.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
16-02-2019 15:19
Ik weet dat soort dingen gewoon. :sun:
Qua temperatuur hoeft vorig jaar van mij niet in de herhaling. Mij veel te warm.
Dusse......vertel, hoe zit 't dit jaar?

Ik hoop op een droog en zonnig jaar waarbij de temperatuur niet boven de 30 graden uitkomt, met af en toe gigantische stortbuien die dezelfde hoeveelheid water droppen als 3 weken Hollands miezerweer.
De herfst! Ik word daar zo ontzettend vrolijk en blij van. Mooie warme herfstkleuren, en hoe grijzer hoe beter. Het ruikt dan ook zo lekker in het bos en regenbuien en storm in de herfst... heerlijk! Ook het korter worden van de dagen, eerder donker. Ideaal voor mij is het als het rond 16.00 uur al begint te schemeren, en om 17.00 en echt maximaal 18.00 uur gewoon echt donker. Dan dans ik letterlijk door mijn huis terwijl ik zingend de kaarsen aansteek.

Hoe guurder, grauwer en grijzer hoe beter, dan ben ik helemaal in mijn element! En als het dan ook nog eens een fijne temperatuur is dan ben ik dolgraag buiten. Lekker op de fiets, wind door de haren. Heerlijk fris en gezond weer noem ik dat.

En eenmaal weer binnen sfeerlicht en kaarsen aan, en op een donkere herfstavond iets leuks kijken op de laptop! Oooooh zalig... en ontzettend knus vind ik dat.

Ik ben sowieso wat daglicht betreft al heel blij als april, mei en juni in ieder geval voorbij zijn, dan zijn de allerlangste dagen weer geweest. Vooral als in de lente of zomer in de late namiddag de zon laag hangt word ik daar heel erg lam en hangerig van, en gaar van het vele felle licht. Als het guur en grijs is dan voelt dat als een soort fijne cocon :) en als het zo lang licht blijft heb ik ook het gevoel dat de dag maar nooit over gaat, terwijl ik het juist zo fijn vind om lekker in het donker de dag af te sluiten.

Zomer hoeft voor mij ook niet, de plaknachten en het zweet dat van je af gutst zodra je het waagt om even iets te gaan doen, binnen of buiten.

Appartement wordt dan ook een sauna dus als er geluk is dat het 's nachts in ieder geval wat afkoelt zit ik in het weekend dan ook graag 's nachts buiten.

Dus voor mij graag altijd herfst :) en de winter vind ik ook fijn. Vind alleen gladheid wat lastig, vanwege mijn val-angst. Maar dat heb ik opgelost met legerkisten. Daar heb ik zo ongeveer mijn hele tienertijd fulltime op doorgebracht, dus waarom nu niet meer. Stevig profiel, kans op uitglijden aanzienlijk minder.

En ik schilder in die seizoenen graag, vind ik echt een herfst-en winterhobby :) Ik kijk er nu alweer naar uit, heb weer een hoop nieuwe inspiratie!!

Dus winterslaap nee dank je, een zomerslaap daarentegen daar zou ik voor tekenen :D
redbulletje schreef:
16-02-2019 15:20
Zowel de lente als de herfst staan bij mij boven aan. Maar ik heb lente ingevuld omdat lente ook het begin is van 'n half jaar met meer licht, meer natuur en meer warmte.

De winter vind ik akelig. Vooral omdat de natuur kaal is.
Eens! In de lente komt alles tot leven, wordt het langer licht, het is een seizoen vol belofte, en in de herfst is er weer afscheidsconfetti in de vorm van alle kleuren hersftblaadjes en wind en regen.

De kou van de winter brengt alles tot stilstand en de zomer verdort alles. Ik kan daar weinig mee.
redbulletje schreef:
16-02-2019 15:20
De winter vind ik akelig. Vooral omdat de natuur kaal is.
O prachtig, die kale bomen in een grijs of wit winterlandschap :heart:
Dan maakt mijn hart wel even een sprongetje, zeg maar.
freja schreef:
16-02-2019 15:19
Ik weet dat soort dingen gewoon. :sun:
Spreek, Orakel. Spreek!! :D
Make my day :)
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-02-2019 15:24
Ik hoop op een droog en zonnig jaar waarbij de temperatuur niet boven de 30 graden uitkomt, met af en toe gigantische stortbuien die dezelfde hoeveelheid water droppen als 3 weken Hollands miezerweer.
:yes: Ik hoop met je mee! Dat zou voor mij hét ideale weertype zijn.

Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
16-02-2019 14:42
Ik haat alleen winter.

De lente is fijn en lekker opbouwend met nieuwe plantjes en morieljes, ik houd van de warmte en het strand in de zomer en ik ben dol op onze Indian summer met de paddenstoelen in herfst. Alleen de winter is volstrekt ruk met korte dagen en grijs weer.
Precies dit!
MockTurtle schreef:
16-02-2019 15:11
Lente... De ochtenden en avonden ruiken dan zo lekker. En alles begint weer te groeien en te bloeien. Maar een normale zomer vind ik ook wel fijn. Zoals al eerder gezegd, zoals afgelopen jaar hoeft van mij niet.
Haha, nu moet ik denken aan dat lente-liedje van Bassie&Adriaan nu ik die zin lees :$
viva-amber schreef:
16-02-2019 14:42
ik houd van de warmte en het strand in de zomer
Strand vind ik juist in het najaar mooi, vooral als het flink waait :)
Alleen niet naast de deur dus in de zomer vind ik het helemaal zonde om erheen te gaan, omdat iedereen dan als sardientjes in een blik daar zit. Zo druk. Maar in de herfst uitwaaien, fijn!!
Alle reacties Link kopieren
Nehemah schreef:
16-02-2019 15:31
Haha, nu moet ik denken aan dat lente-liedje van Bassie&Adriaan nu ik die zin lees :$
Wel helemaal uit zingen hoor, anders blijft ie de rest van de dag hangen! ;-)
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
MockTurtle schreef:
16-02-2019 15:35
Wel helemaal uit zingen hoor, anders blijft ie de rest van de dag hangen! ;-)
Ik was fan als kind, dus geen probleem ;-D
Zo'n grijze koude winterdag rond het vriespunt met de silhouetten van kale bomen in de verte, en dan liefst met een grote zwarte kraai op een tak, vind ik ook wel wat hebben.
Of zo'n winterse terwijl het vriest en de stijfbevroren blaadjes over de grond ritselen bij elk zuchtje wind, in combinatie met de zon die laag staat. Prachtig.
De echt koude winterse dagen hebben een soort van poëtische schoonheid in de natuur.
Sneeuw maakt ook alles mooi, zelfs een schroothoop.
Alle reacties Link kopieren
De herfst. Ik houd van de herfstkleuren, de geuren, het zachte licht, de aangename temperaturen. Oktober is mijn vaste vakantiemaand om er volop van te genieten en meteen ook wel mijn favoriete maand in het jaar.

Ik hou ook enorm veel van de winter, maar alleen als het vriest. Helaas doet het dat zelden, en de donkere, winderige dagen met vlagen motregen en een graad of 6 kunnen mij gestolen worden.

De lente vind ik vaak ook wel aangenaam, maar raakt mij niet zoals de herfst dat doet.

En de zomer....sja. Te warm, te druk, te licht. Te vaak door de warmte gedwongen om niks te doen. Ik vind het helemaal niks. Maar goed, ik ben dan ook absoluut geen zomermens, ik heb niks met zonnen, op het strand liggen en barbecueën en m'n buren wakker houden tot diep in de nacht met gelal en geschreeuw.
Grobbekuiken_ schreef:
16-02-2019 15:22
Qua temperatuur hoeft vorig jaar van mij niet in de herhaling. Mij veel te warm.
Dusse......vertel, hoe zit 't dit jaar?
Afbeelding

Het wordt dit jaar in het hele land niet warmer dan 32°C.
Zomer. Mmmmmmm
Serengeti schreef:
16-02-2019 14:55
De lente staat bij mij absoluut op 1. :D

De natuur die weer tot leven komt; de blaadjes aan de bomen, bloesem, lammetjes....
De dagen die weer langer worden na die vreselijke donkere winter. Ik fleur dan helemaal weer op. :daisy:

De zomer vind ik vaak weer te warm. Ik hou ook niet van die plaknachten.

De herfst vind ik nog wel okay, vanwege de mooie herfstkleuren.
Maar de winter vind ik echt verschrikkelijk omdat het voor mij dan veel te donker is. Ik zou het liefst een winterslaap houden. ;-D

Dit!
De zomer is wel mijn favoriete seizoen mits het een zomer is met veel zon en weinig regen. Ik vind het altijd zo jammer als de zomer weer voorbij is en we niet veel echt zomerweer hebben gehad. Wat mij betreft mag elke zomer zo zijn als afgelopen zomer. Lekker de BBQ aan en tot in de nacht buiten zitten met een wijntje.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
16-02-2019 16:02
Afbeelding

Het wordt dit jaar in het hele land niet warmer dan 32°C.
Je snapt zeker wel dat ik je daar aan hou hè!
Om hoeveel dagen 32 gr. gaat het ongeveer? Moet ik je op komen zoeken (want veel te veel dagen zo warm en jouw schuld dus :A: ), of gaat het goed zo denk je.... *noteert, evt. Freja de schuld geven is een optie*

De winter. Omdat het dan pas echt lekker fris is en omdat ik zo van sneeuw houd.
Herfst is goede tweede, vanwege de dan al lagere temperaturen en de prachtige kleuren in de natuur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven