Wat is jouw favoriete seizoen?

16-02-2019 14:34 75 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gewoon omdat ik nieuwsgierig ben.

Ik ben zelf groot fan van de lente. Het is weer langer licht! Temperaturen gaan omhoog! Vogels, bijen, vlinders, frisse blaadjes aan de bomen!
En ik heb een hekel aan de winter en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.

Welk seizoen vind jij het fijnst?

Totaal aantal stemmen: 78

Lente (36%)
Zomer (27%)
Herfst (22%)
Winter (15%)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nehemah schreef:
16-02-2019 15:25
De herfst! Ik word daar zo ontzettend vrolijk en blij van. Mooie warme herfstkleuren, en hoe grijzer hoe beter. Het ruikt dan ook zo lekker in het bos en regenbuien en storm in de herfst... heerlijk! Ook het korter worden van de dagen, eerder donker. Ideaal voor mij is het als het rond 16.00 uur al begint te schemeren, en om 17.00 en echt maximaal 18.00 uur gewoon echt donker. Dan dans ik letterlijk door mijn huis terwijl ik zingend de kaarsen aansteek.

Hoe guurder, grauwer en grijzer hoe beter, dan ben ik helemaal in mijn element! En als het dan ook nog eens een fijne temperatuur is dan ben ik dolgraag buiten. Lekker op de fiets, wind door de haren. Heerlijk fris en gezond weer noem ik dat.

En eenmaal weer binnen sfeerlicht en kaarsen aan, en op een donkere herfstavond iets leuks kijken op de laptop! Oooooh zalig... en ontzettend knus vind ik dat.

Ik ben sowieso wat daglicht betreft al heel blij als april, mei en juni in ieder geval voorbij zijn, dan zijn de allerlangste dagen weer geweest. Vooral als in de lente of zomer in de late namiddag de zon laag hangt word ik daar heel erg lam en hangerig van, en gaar van het vele felle licht. Als het guur en grijs is dan voelt dat als een soort fijne cocon :) en als het zo lang licht blijft heb ik ook het gevoel dat de dag maar nooit over gaat, terwijl ik het juist zo fijn vind om lekker in het donker de dag af te sluiten.

Zomer hoeft voor mij ook niet, de plaknachten en het zweet dat van je af gutst zodra je het waagt om even iets te gaan doen, binnen of buiten.

Appartement wordt dan ook een sauna dus als er geluk is dat het 's nachts in ieder geval wat afkoelt zit ik in het weekend dan ook graag 's nachts buiten.

Dus voor mij graag altijd herfst :) en de winter vind ik ook fijn. Vind alleen gladheid wat lastig, vanwege mijn val-angst. Maar dat heb ik opgelost met legerkisten. Daar heb ik zo ongeveer mijn hele tienertijd fulltime op doorgebracht, dus waarom nu niet meer. Stevig profiel, kans op uitglijden aanzienlijk minder.

En ik schilder in die seizoenen graag, vind ik echt een herfst-en winterhobby :) Ik kijk er nu alweer naar uit, heb weer een hoop nieuwe inspiratie!!

Dus winterslaap nee dank je, een zomerslaap daarentegen daar zou ik voor tekenen :D
Hier sluit ik me volledig bij aan!
tonkje schreef:
16-02-2019 14:34
En ik heb een hekel aan de winter en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.

Ik dacht even dat je niet alleen een hekel hebt aan de winter, maar ook aan mensen die dat als favoriet seizoen hebben. Maar het viel mee. :lol:
Grobbekuiken_ schreef:
16-02-2019 16:12
Je snapt zeker wel dat ik je daar aan hou hè!
Om hoeveel dagen 32 gr. gaat het ongeveer? Moet ik je op komen zoeken (want veel te veel dagen zo warm en jouw schuld dus :A: ), of gaat het goed zo denk je.... *noteert, evt. Freja de schuld geven is een optie*
Jij mag mij in deze barre tijden van fakenews overal aan houden! Je weet waar je me kunt bereiken.
FadeToBlack schreef:
16-02-2019 16:16
Hier sluit ik me volledig bij aan!
Ik ook! :worship:
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
16-02-2019 16:20
Jij mag mij in deze barre tijden van fakenews overal aan houden! Je weet waar je me kunt bereiken.
Niet helemaal (pb ' s een keer ? ik weet dat ik je moet kennen maar ik ben hier zóóóóó slecht in ....).

Maar hey! Iemand de schuld kunnen geven want 'ik voel je kut want.....' is nooit weg, en irl zijn ze me nu wel zat dus jij bent vanaf nu dat beestje met de lange oren :proud:

Alle reacties Link kopieren
ik hou van echte winter, maar hier in NL kun je de winter geen echte winter noemen.
De herfst haat ik. Dus het meeste van de nederlandse winter haat ik ook.
Van de lente en dagen zoals vandaag wordt ik blij!
Echte bloedhitte hou ik ook niet zo van.
Dus zomer is favoriet, mits tussen 20-25 graden.
Don't cry, buy a bag and move on.
FadeToBlack en RégineFilange :cheers:
Alle reacties Link kopieren
Ik hou van herfst en lente. Ik heb een hekel aan erge kou en een hekel aan hitte
Alle reacties Link kopieren
Ik vind alle seizoenen top, misschien de zomer iets minder dan de rest. Tegen het einde van de zomer kijk ik altijd uit naar kortere dagen, knusse avonden met kaarsjes en kou. Andersom heb ik dat aan het einde van de winter niet. Vandaag heerlijk in de zon op het terras gezeten, maar bedacht me wel dat ik het jammer vond dat de winter maar zo kort heeft geduurd.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
Grobbekuiken_ schreef:
16-02-2019 16:31
Niet helemaal (pb ' s een keer ? ik weet dat ik je moet kennen maar ik ben hier zóóóóó slecht in ....).

Maar hey! Iemand de schuld kunnen geven want 'ik voel je kut want.....' is nooit weg, en irl zijn ze me nu wel zat dus jij bent vanaf nu dat beestje met de lange oren :proud:
:rofl:
Wat bedoel je nou?
Hoewel ik me realiseer dat we in maart of zelfs april nog winterweer kunnen krijgen, doet zo'n lenteweek in februari wel enorm goed. De natuur krijgt er een boost van!
Is dat wel goed dan voor de natuur, zo'n vroege boost? Lijkt me dat er ook een boel kapot kan gaan als het daarna nog weer koud wordt?
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
16-02-2019 17:02
:rofl:
Wat bedoel je nou?
Dat ik denk dat ik je 'ken' (oftewel, wie wás je dan?), én dat als het weer -meteorologisch- anders is dan jij nu schetst, ik jou dús de schuld kan geven als het weer niet naar mijn zin is. Dus.....beroerd weer = Freja = haar schuld = het haasje = of zo.....

....ik geleuf niet dat ik het zelluf nog schnap inmiddels.....

Grobbekuiken_ schreef:
16-02-2019 17:15
Dat ik denk dat ik je 'ken' (oftewel, wie wás je dan?), én dat als het weer -meteorologisch- anders is dan jij nu schetst, ik jou dús de schuld kan geven als het weer niet naar mijn zin is. Dus.....beroerd weer = Freja = haar schuld = het haasje = of zo.....

....ik geleuf niet dat ik het zelluf nog schnap inmiddels.....

Sommige dingen zijn gewoon niet zo heel eenvoudig uit te leggen.
Alle reacties Link kopieren
Herfst en kersttijd. Maar ik vind alles goed. Rond deze tijd komen er langzaamaan groene puntjes aan de struiken en ook de sneeuwklokjes zijn er al.

Zomer vanaf juni tot half augustus vind ik niet zoveel aan maar ach, kom ik wel doorheen. Des te leuker is de herfst dan weer.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Akeleila schreef:
16-02-2019 16:16
Ik dacht even dat je niet alleen een hekel hebt aan de winter, maar ook aan mensen die dat als favoriet seizoen hebben. Maar het viel mee. :lol:
Dat zou wel heel erg zijn. :O

En de lente wint in de pol! :jump:

De meteorologische begint al over 2 weken. :cheer2:
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Nehemah schreef:
16-02-2019 16:49
FadeToBlack en RégineFilange :cheers:
Yeah 8-)
Alle reacties Link kopieren
Winter!
Herfst is ook fijn, zelfs lente kan fijn zijn.

Ik HAAT zomerhitte, veel en te lang licht, lange dagen en drukte buiten.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Lente en zomer vaak onweeren dat vind ik niks
Winter dan maar maar dan geen gladheid
Winter. Kou, sneeuw, guur, wind, vroeg donker - heerlijk.

Lente en herfst vind ik ook wel prima, maar de zomer absoluut niet. Te warm, de zon is te overweldigend en het is te hysterisch.
Alle reacties Link kopieren
Zomer natuurlijk. :sun:
We used to be friends...
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerder al lente gestemd, maar als de winter is zoals deze week, kan het er net mee door ;-)
-Bladora- schreef:
16-02-2019 16:58
Tegen het einde van de zomer kijk ik altijd uit naar kortere dagen, knusse avonden met kaarsjes en kou. Andersom heb ik dat aan het einde van de winter niet.
:heart:

Aan het einde van de winter word ik wat melancholisch dat de periode met knusse avonden, kaarsjes en kou alweer voorbij is ;-D
Bedacht me vandaag ook dat ik het zo jammer vond dat de winter maar zo kort was, toen ik naar huis fietste en ik het echt warm vond buiten. En dat in februari...
tonkje schreef:
16-02-2019 14:34
En ik heb een hekel aan de winter en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.

Ik heb een hekel aan de zomer en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.
Nectarinepit schreef:
26-02-2019 10:48
Ik heb een hekel aan de zomer en mensen die dat als favoriet seizoen hebben, daar snap ik weinig van.
Dit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven