Centraal Moderatortopic

26-11-2018 14:43 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators zoals het wijzigen van topictitels, sluiten van topics, anonimiseren van accounts etc.

Het is natuurlijk ook mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of rechtsonder een posting. Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis. Wanneer er toch off-topic berichten geplaatst worden, zullen wij deze verplaatsen naar het Napraattopic.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/huisregels/

Veel gestelde vragen over het beleid:
https://www.viva.nl/moderatorbeleid/

Het vorige deel van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/426421

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-113/list_messages/443976

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Hier vind je alle linkjes naar de 2e pagina van alle pijlers:
overig/kijk-hier-voor-de-linkjes-naar-d ... =4&style=4

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 15-04-2019 11:46
5.83% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Het topic "Overtijd ... en nu?" is verplaatst naar de pijler 'Zwanger'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Het topic "Singlesmeet" is verplaatst naar het Prikbord (Contact).

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Selisela schreef:
17-02-2019 11:49
Mods, kan ik jullie een mail sturen
Beste Selisela,

Mail naar forum@viva.nl!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Waarom keuren jullie het eerste bericht van deze forummer memberlist.php?mode=viewprofile&u=382627 goed, inclusief een link naar zijn/haar eigen website? Is reclame maken voor je eigen toko tegenwoordig toegestaan?
Trotter schreef:
17-02-2019 12:37
Waarom keuren jullie het eerste bericht van deze forummer memberlist.php?mode=viewprofile&u=382627 goed, inclusief een link naar zijn/haar eigen website? Is reclame maken voor je eigen toko tegenwoordig toegestaan?

Was ik ook al enorm verbaasd over. En ik kon het bericht nog staffen toen ik het las, terwijl het er al even stond en iemand anders het ook al gequote had. Kan me niet voorstellen dat ik de eerste staffer was.
ModeratorViva schreef:
17-02-2019 12:36
Beste Selisela,

Mail naar forum@viva.nl!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
nou misschien kan je ook even in het openbaar zeggen dat amarna en ik geen dubbelnickers zijn want deze beschuldiging wordt ook openlijk geuit
Selisela schreef:
17-02-2019 11:49
Ben jij mod? Dacht dat ik hier een vraag aan de moderators kan neerzetten
Dan moet je ze mailen en niet openbaar aanspreken. Maar goed. Succes met je valse beschuldigingen.
¡Apagando las luces!
Hallo mod?
Komt er nog een rectificatie voor amarna en ik?
the_Wicked_Witch schreef:
17-02-2019 07:25
Het valt me op dat er steeds vaker posts gewist worden maar dat dan de quotes van die post gewoon blijven staan. Is dat nieuw beleid of reageren jullie zo blind op stafjes?

En ik zou hier graag nog een reactie op willen krijgen.
Ik neem aan dat als ik het hier vraag het wel gewoon kan? Dus bij deze: op anoniem graag.
the_Wicked_Witch schreef:
17-02-2019 07:25
Het valt me op dat er steeds vaker posts gewist worden maar dat dan de quotes van die post gewoon blijven staan. Is dat nieuw beleid of reageren jullie zo blind op stafjes?
Beste the_Wicked_Witch,

Het is zeker niet de bedoeling dat als een post verwijderd wordt de quotes blijven staan. Wij zullen er beter op gaan letten tijdens het verwijderen van een post, dat de quotes ook verwijderd worden.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

S-Meds schreef:
18-02-2019 09:17
Hallo mod?
Komt er nog een rectificatie voor amarna en ik?
Beste S-Meds,

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat jij en Amarna dezelfde persoon zijn.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva

ModeratorViva schreef:
18-02-2019 10:58
Beste S-Meds,

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat jij en Amarna dezelfde persoon zijn.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
Dank je wel.
Het topic 'Chaos in mijn hoofd' in de pijler 'Psyche' is verwijderd i.v.m. dubbel geplaatst.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva
moderatorviva wijzigde dit bericht op 18-02-2019 14:04
Reden: Toevoeging
9.92% gewijzigd

Trotter schreef:
17-02-2019 12:37

Ik herhaal mijn vraag nog maar eens, misschien dat de communitymanager erop kan reageren als de mods het niet willen/kunnen/durven/mogen.

Ik zie dat de link inmiddels is verwijderd, maar dan nog heb ik twee vragen:
- waarom komt een bericht met reclame voor iemands eigen bedrijf door de controle door een mod? Wat voegt die controle toe als zelfs spam er niet uitgefilterd wordt?
- waarom worden stafjes daarover rücksichtslos verwijderd, zonder dat het bericht wordt aangepast? Wat heeft het dan nog voor zin om spam te staffen?
Trotter schreef:
19-02-2019 08:44
Ik herhaal mijn vraag nog maar eens, misschien dat de communitymanager erop kan reageren als de mods het niet willen/kunnen/durven/mogen.

Ik zie dat de link inmiddels is verwijderd, maar dan nog heb ik twee vragen:
- waarom komt een bericht met reclame voor iemands eigen bedrijf door de controle door een mod? Wat voegt die controle toe als zelfs spam er niet uitgefilterd wordt?
- waarom worden stafjes daarover rücksichtslos verwijderd, zonder dat het bericht wordt aangepast? Wat heeft het dan nog voor zin om spam te staffen?
Beste Trotter,

Reclame maken of het plaatsen van spam is inderdaad niet toegestaan op het forum. Het bericht van deze forummer zal er tussendoor geglipt zijn, dat kan een keertje gebeuren. Het bericht is inmiddels aangepast, de spam is verwijderd.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
19-02-2019 09:45
Reclame maken of het plaatsen van spam is inderdaad niet toegestaan op het forum. Het bericht van deze forummer zal er tussendoor geglipt zijn, dat kan een keertje gebeuren. Het bericht is inmiddels aangepast, de spam is verwijderd.

Dat had ik gezien, zoals ik in mijn vorige bericht ook al schreef. Dat er een keer een bericht tussendoor glipt kan gebeuren (al is dat al bizar natuurlijk, als die extra handeling speciaal in het leven is geroepen om spam te weren), maar dan blijft de vraag waarom stafjes verwijderd worden zonder dat het bericht wordt aangepast. Eén keer een foutje kan gebeuren, maar waarom worden forummers doelbewust genegeerd als ze misstanden aankaarten op de manier waaraan jullie zelf altijd de voorkeur geven?
Trotter schreef:
19-02-2019 10:34
Dat had ik gezien, zoals ik in mijn vorige bericht ook al schreef. Dat er een keer een bericht tussendoor glipt kan gebeuren (al is dat al bizar natuurlijk, als die extra handeling speciaal in het leven is geroepen om spam te weren), maar dan blijft de vraag waarom stafjes verwijderd worden zonder dat het bericht wordt aangepast. Eén keer een foutje kan gebeuren, maar waarom worden forummers doelbewust genegeerd als ze misstanden aankaarten op de manier waaraan jullie zelf altijd de voorkeur geven?
Hi Trotter,

Naar mijn weten is het bericht aangepast nadat dit gemeld is. We vinden het dan ook heel vervelend dat je het gevoel krijgt dat wij niets met de stafjes doen. Wij beoordelen elk stafje altijd, en zijn er heel blij mee dat jullie ons op die manier helpen.

Vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

ModeratorViva schreef:
19-02-2019 10:55
Naar mijn weten is het bericht aangepast nadat dit gemeld is.

Dat is dus niet zo. Ik heb het aan het begin van de middag gestaft én er in dit topic een vraag over gesteld, zoals je hierboven kunt zien. Daarna kon Marana het wederom staffen (zoals ze aan het begin van de avond schreef), en wie weet hoeveel mensen nog tussendoor. En pas tegen tienen 's avonds is het bericht aangepast. Dus doe nou niet net of ik zit te liegen, terwijl jullie zelf je werk niet goed doen.
Waar is het overleden in showbiz topic heen?
chocolol schreef:
19-02-2019 13:24
Waar is het overleden in showbiz topic heen?

Is er hoor. Ik heb er net nog gepost.

entertainment/overleden-in-showbizzland ... #p29419200
bedankt :)
Het topic 'Stelling voor Nederlands' is verwijderd i.v.m. schoolopdacht.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Mods, mag 'aanmaning' in 'dagvaardiging' veranderd worden in mijn topictitel.
geld-recht/gerechtsdeurwaarder-onterech ... #p29610325
Littlebell schreef:
19-02-2019 16:58
Mods, mag 'aanmaning' in 'dagvaardiging' veranderd worden in mijn topictitel.
geld-recht/gerechtsdeurwaarder-onterech ... #p29610325
Beste Littlebell,

Ik heb het voor je aangepast.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva Forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven