Onthouden vanwege feestdagen
maandag 18 februari 2019 om 16:35
Zojuist had ik het er met een vriendin over hoe ver men moet gaan in de maakbaarheid van je gezin en vroeg me af hoe jullie er over denken aan de ene kant snap ik haar wel en aan de andere kant vind ik het wel ver gaan
Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.
Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
Het volgende, ze zijn al een tijdje bezig voor een 2e en het frustreert haar dat het nog nog zo ver is. Aan de andere kant wil ze komende 2 maanden geen poging wagen omdat ze anders rond de feestdagen van sint, kerst en oudjaar zou kunnen bevallen. Klinkt tegenstrijdig maar ik snap het ook wel weer want rond die tijd zijn niet de meest rustigr en relaxte dagen en om er dan ook nog een kinderverjaardag bij te krijgen is ook al zoiets. Aan de andere kant denk ik dan ook... je kunt de verjaardag naar voren of naar achteren verplaatsen en sinterklaas wordt op gegeven moment ook wel weer rustiger als het echte spannende van de onwetendheid eraf is.
Wat vinden jullie, hoe maakbaar zou je zoiets moeten maken in relatie tot een kinderwens?
maandag 18 februari 2019 om 18:24
Zoiets zelf meegemaakt. Wij waren voor nr 2 afhankelijk van IVF. Eerste keer dat ik belde waren we meteen aan de beurt. Best gek, want dat was niet voorspeld. Bleek later dat stellen zelfs in dat traject rekening hielden met het millennium, en alles dat dat me te maken zou hebben. Zoon is van de eerste week van januari.
maandag 18 februari 2019 om 18:25
LadyMadonna schreef: ↑18-02-2019 17:122020 jaar is een schrikkeljaar, als ze goed mikt heeft ze maar 1 keer per 4 jaar die verjaardagsstress.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
maandag 18 februari 2019 om 18:26
ik heb er niet bij nagedacht, zou ik ook niet doen. maar achteraf zijn mijn kinderen nu in dezelfde maand jarig, de maand waarin ik ook jarig ben. Sterker nog, ik was beide keren uitgerekend op mijn verjaardag. Gelukkig besloot de een een paar dagen eerder te komen, en de ander 2 weken na mijn verjaardag. Mijn oudste is op dezelfde dag jarig als mijn broer. Tja.... ook niet ideaal. maarja, zo is er altijd wel wat.
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 18 februari 2019 om 18:31
maandag 18 februari 2019 om 18:32
Ik deed icsi in maart/april, dus tja. Was begin januari uitgerekend, kind kwam tussen kerst&oud en nieuw.
Nu uitgeteld begin oktober na 7 icsi, en hopelijk mik ik tussen de verjaardagen van moeder, zus en neefje in. En zo niet, dan niet.
T kan me geen bal schelen na al die jaren van ellende.
Toen we tig jaar terug starten met proberen hebben we die maanden ook niet overgeslagen maar eerlijk gezegd kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Nu uitgeteld begin oktober na 7 icsi, en hopelijk mik ik tussen de verjaardagen van moeder, zus en neefje in. En zo niet, dan niet.
T kan me geen bal schelen na al die jaren van ellende.
Toen we tig jaar terug starten met proberen hebben we die maanden ook niet overgeslagen maar eerlijk gezegd kan ik me er wel iets bij voorstellen.
.
maandag 18 februari 2019 om 18:38
Ik ben vaker zwanger geweest dan die twee keerLady*Voldemort schreef: ↑18-02-2019 17:15Je hebt toch maar twee kinderen? Hoe wist je dan zo zeker dat jouw lichaam zo perfect in elkaar zit dat er meteen een bevruchting plaatsvindt zodra er een zaadje naar binnen zwemt?
maandag 18 februari 2019 om 18:39
Nee.the_Wicked_Witch schreef: ↑18-02-2019 17:19Huh?
Schreef jij niet ooit dat je je kinderen met veel medische hulp had gekregen?
maandag 18 februari 2019 om 19:09
maandag 18 februari 2019 om 19:10
Nou het is niet zo, dus ik heb dat nooit geschreven. Je bent echt in de war met iemand anders.the_Wicked_Witch schreef: ↑18-02-2019 18:58Jawel hoor, maar dat was dan ws onder 1 van je vele oude nicks.
maandag 18 februari 2019 om 19:13
Wij hebben wel bewust "gemikt" op de lente. Beiden keren heel snel zwanger dus nu twee lente kinderen. Heerlijk jaargetijde om jarig te zijn en om verlof te hebben/snachts 10x je bed uit te moeten met een baby. Maar ik besef dat het ook een kwestie is van heel veel geluk.
Al met al zou ik wel een tijdelijke pauze ingelast hebben in nov-dec-jan, maar als ik al een jaar bezig was, had het me waarschijnlijk niks meer kunnen schelen (dus die kant snap ik ook heel goed).
Al met al zou ik wel een tijdelijke pauze ingelast hebben in nov-dec-jan, maar als ik al een jaar bezig was, had het me waarschijnlijk niks meer kunnen schelen (dus die kant snap ik ook heel goed).
maandag 18 februari 2019 om 19:26
Je kan in ieder geval voor 99,9% plannen wanneer je het niet wil en als je makkelijk zwanger raakt ook wanneer je het wel wil (ongeveer).
Wij wisten dat we het binnen een bepaald halfjaar wilden en dat lukte toen ook. Als het langer duurt, snap ik wel dat je gewoon doorgaat met proberen en het je op een bepaald moment geen zak meer interesseert wanneer het kind komt, als het maar komt.
Maar veel stellen hebben wel een keuze en waarom zou je het dan niet mogen plannen?
Verwend? Ja. Dat realiseer ik me wel.
maandag 18 februari 2019 om 19:32
Wij zijn in een gezin van 5 met 4 in oktober-november jarig en een in februari. Echt niet ideaal maar dat bedachten een ons iedere keer pas als ik weer overtijd was
.
Het is altijd wel wat en ik heb het geluk drie keer heel vlot zwanger te zijn geworden maar toch nooit vooraf bij stil gestaan of belangrijk genoeg om rekening mee te houden.
Het is altijd wel wat en ik heb het geluk drie keer heel vlot zwanger te zijn geworden maar toch nooit vooraf bij stil gestaan of belangrijk genoeg om rekening mee te houden.
maandag 18 februari 2019 om 19:34
Ik heb altijd gezegd dat ik liever geen kindje in november / december wil, aangezien dat bij ons al hele drukke maanden zijn. We hebben nu alleen besloten om gewoon maar door te gaan
We zijn nog niet zolang bezig, maar qua leeftijd willen we ook niet mega lang meer wachten. Dus ja.. Misschien is dit de goden verzoeken
maandag 18 februari 2019 om 19:46
Het zou mij echt geen bal kunnen schelen wanneer ik uitgerekend ben. Mij boeit het niet wanneer ik jarig ben, vond mijn eigen verjaardag als kind al niet zo belangrijk.
Ik hou van december en een verjaardag in die maand zou ik net zo oke vinden als in elke andere maand. Wel gezellig toch, bij de kerstboom je verjaardag vieren.
Wat anderen doen moeten ze zelf weten maar ik zou er zelf nooit een kans op een zwangerschap voor laten schieten als ik een kinderwens had.
Ik hou van december en een verjaardag in die maand zou ik net zo oke vinden als in elke andere maand. Wel gezellig toch, bij de kerstboom je verjaardag vieren.
Wat anderen doen moeten ze zelf weten maar ik zou er zelf nooit een kans op een zwangerschap voor laten schieten als ik een kinderwens had.
maandag 18 februari 2019 om 19:47
het gaat in mijn ogen er niet om of jij het als ouder een probleem vindt, maar of het fijn is voor je kind en er zullen er best zijn die het geen enkel probleem vinden, maar ik ken er genoeg die het helemaal niet leuk vindenlasvegas84 schreef: ↑18-02-2019 19:09Hier een kind van net na Sinterklaas. Vond ik geen enkel probleem, was uitgerekend vlak voor kerst en vond ik wel wat hebben.
Voor een tweede echter zal ik er wel rekening mee houden, niet om de feestdagen, maar omdat ik de kinderen niet vlak bij elkaar wil hebben qua verjaardag.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 18 februari 2019 om 19:49
Mijn broer is op 1 januari jarig en vindt het geweldig! Iedereen vrij en overal nieuwjaarsborrels, lekker met z'n allen de stad in. Als kind had hij ook altijd veel aanloop.
Ik heb een vriendin die 23 december jarig is en die viert haar verjaardag groots, als kick-off voor de feestdagen. Zij vindt het altijd geweldig.
Ik ken ook een stel dat een gepland keizersnede moest. Nee, doe maar geen 30 april, dan zit je altijd met Koninginnedag. Nou ja. Dat werd dus 27 april. Haha!
anoniem_363018 wijzigde dit bericht op 18-02-2019 19:56
32.90% gewijzigd
maandag 18 februari 2019 om 19:54
Zo ken ik ook een gezin. Alle drie de kinderen in een tijdsbestek van vier weken jarig. Kennelijk kon dat gewoon niet anders. Als zij die ene maand hadden overgeslagen om geen kind in december te krijgen dan hadden ze er nu misschien nog steeds geen een gehad.