Mode & Beauty alle pijlers

Couperose camoufleren

17-02-2019 23:01 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eigenlijk nooit echt make-up gebruikt, en ik heb er dus ook totaal geen verstand van. Nu heb ik couperose en ik heb daar de laatste tijd meer ‘last’ van in de zin van dat ik me eraan erger. Ik zou daar dus graag wat tegen doen met make-up, maar op internet staan zoveel verschillende dingen dat het me een beetje duizelt. Ik heb dus couperose maar verder een lichte huid, en mijn huid is ook vrij droog. Ik gebruik nu af en toe BB cream, maar dat helpt maar heel beperkt en verder gebruik ik eigenlijk alleen dagcrème omdat mijn huid na het douchen anders zo droog aanvoelt. Omdat ik het allemaal nog uit moet proberen, wil ik er in eerste instantie niet veel geld aan uitgeven (dus geen dure merken als Clinique). Eerst maar eens kijken wat me bevalt. Ik las iets over groene make-up en dat leek me wel wat, maar als ik sommige blogs lees heb je wel vijf producten over elkaar heen nodig en ik heb geen idee, dus je kunt mij alles wijsmaken. Toch denk ik dat het misschien wel wat minder kan, ik wil wel dat het natuurlijk oogt.

Heeft iemand tips?
drackie wijzigde dit bericht op 17-02-2019 23:10
15.01% gewijzigd
Wil zelf eerst kijken of een crème ook helpt. Scheelt hoop geld.
Ik heb van Premier ooit eens een crème gekocht (dode zee masker) waardoor de couperose verdween en tegelijkertijd mijn gezicht een liftend effect. Eén kant van mijn gezicht laten doen en verschil was echt dagenlang te zien. Anderen merkten het ook op. Alleen is dat gigantisch duur, was gewoon en keer om te proberen.
Soulsista schreef:
18-02-2019 20:19
Vaak zie je de roodheid toch door de make up heen bij mensen met couperose. Is er niks tegen de aandoening te doen? Zou daar liever mijn geld in steken.
Ik heb het maar licht. Als het erger wordt is dat zeker een optie, maar vooralsnog denk ik dat make-up wel voldoet.
Renee_XX schreef:
18-02-2019 20:15
https://www.bol.com/nl/rnwy/product_com ... 0106236598

Wat is het verschil tussen deze?

Oude en nieuwe verpakking. Zelfde spul
Klein beetje couperose weglaseren kost echt niet veel geld, ongeveer €50,- per keer.
Relatief weinig als je het gaat vergelijken met levenslang make-up. Afhankelijk van hoe erg het is, moet je het 2 keer of vaker herhalen. Plaatselijk concealer camoufleert het beste.
Geel schreef:
18-02-2019 22:26
Klein beetje couperose weglaseren kost echt niet veel geld, ongeveer €50,- per keer.
Relatief weinig als je het gaat vergelijken met levenslang make-up. Afhankelijk van hoe erg het is, moet je het 2 keer of vaker herhalen. Plaatselijk concealer camoufleert het beste.
Maar moet ik dan steeds weer? Komt het weer terug?
Drackie schreef:
18-02-2019 23:23
Maar moet ik dan steeds weer? Komt het weer terug?
De huidtherapeut zei inderdaad dat het vaak terugkomt. Zij adviseerde mij 3 behandelingen. Ik heb het een halfjaar geleden 1 keer laten doen, hiermee was het meeste al weg (ik had een kleintal vaatjes bij de neus). Er is geen nieuwe couperose bijgekomen. Ik denk dat de mensen bij wie een groot gedeelte van het gelaat aangedaan is meer behandelingen nodig zullen hebben en een grotere kans hebben dat het terugkomt.
Geel schreef:
19-02-2019 18:56
De huidtherapeut zei inderdaad dat het vaak terugkomt. Zij adviseerde mij 3 behandelingen. Ik heb het een halfjaar geleden 1 keer laten doen, hiermee was het meeste al weg (ik had een kleintal vaatjes bij de neus). Er is geen nieuwe couperose bijgekomen. Ik denk dat de mensen bij wie een groot gedeelte van het gelaat aangedaan is meer behandelingen nodig zullen hebben en een grotere kans hebben dat het terugkomt.

Dan is het dus 3x 50 euro. Voor dat geld kan ik 15 tubes CC creme kopen. Ben ik voor de komende tien jaar klaar.

(Ik vind het leuk om me op te maken en het past ook bij mijn werk, dus het kost mij geen extra tijd).
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik vind het niet leuk om mezelf op te maken (ja, als ik een avondje uitga ofzo, maar niet elke dag) dus ik ga dat laseren toch maar eens serieus overwegen.
Ik heb een tube besteld en dacht dat er meer in zou zitten. Op het plaatje leek de tube groter :facepalm: en dacht eerst dat het proeftubes waren haha. Lees nu pas bij bol dat er maar 30 ml inzit.

Ik overweeg toch een laserbehandeling te nemen tzt. Als ik hier boven lees dat na 1 behandeling al resultaat te behalen is en met ca 3 behandelingen het een stuk minder is dan heb ik het er wel voor over.

Misschien wil iemand meer vertellen over de diverse behandelingen en waar het beste resultaat uit te halen valt.
Ik heb een laserbehandeling gehad. Pijn viel 100% mee, af en toe een klein prikje. Daarna had ik een paar korstjes, die vielen er na een paar dagen af. Dus ik zou zo’n behandeling niet doen vlak voor een feestje oid. Na 3 behandelingen waren de adertjes weg.
Nu is het twee jaar later en helaas spotte ik laatst wel weer een paar adertjes 😔.
Ben niet zo heel bang voor pijn. Heb pmu (wenkbrauwen en eyeliner) gehad, en een cosmetische ingreep en vind het altijd wel meevallen. Denk altijd maar aan het eindresultaat.

Heb net de nude magic crème gebruikt en het helpt idd goed, de rode vlekken zijn weg. Je hebt ook niet zo veel van nodig dus ik denk dat ik wel lang met de tube doe.
Ik heb de CC Cream van L’Oreal nu een paar keer gebruikt en ik ben niet heel tevreden. De rode vlekjes gaan niet helemaal weg en ik heb er echt nog een ander product overheen nodig, omdat mijn gezicht er een hele rare kleur van krijgt.
Jammer.

Je kunt nog bij de parfumeriewinkel kijken voor ... ehm ... is tegen roodheid, bepaald merk. Vraag er even naar. En vraag eerst monstertjes, want het is nogal prijzig. Die l`oreal is een tientje, dat is erg jammer maar kost je de kop niet. Die andere creme is wel duur.

Je kunt erover lezen in een topic hier, iets met ´werkt product X echt?´. Even googelen. Er zijn wel meer dames tevreden over die creme.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Met een goede concealer op de plekjes in je eigen huidskleur zie je er niets meer van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven