Wat is dit?

19-02-2019 20:26 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hii. Sinds nu een aantal dagen ervaar ik met momenten een nogal krampend gevoel in mijn onderbuik/onderrug en vaginaal/rectaal. Dit drukt ook enorm en krampt. Maar na een tijdje trekt dit wel weer weg. Voelt soms beetje als menstruatiepijn.
Het komt paar keer per dag op zetten.

Ik ben nu 30 weken zwanger.
Die druk klinkt alsof de baby aan het indalen is, erg vervelend gevoel. Heb je onlangs nog een echo gehad?

Ow en als de baby daadwerkelijk laag zit en dan gaat bewegen kan dat ook heeeel pijnlijk zijn.
Verloskundige al gebeld met je vraag?
TardisBlue schreef:
19-02-2019 20:28
Die druk klinkt alsof de baby aan het indalen is, erg vervelend gevoel. Heb je onlangs nog een echo gehad?

Ow en als de baby daadwerkelijk laag zit en dan gaat bewegen kan dat ook heeeel pijnlijk zijn.
Ik heb vrijdag weer in een academisch ziekenhuis een echo. Ik ben niet meer onder controle van de VK ivm te veel vruchtwater en verkorte baarmoedermond.
gizzmo-returns schreef:
19-02-2019 20:29
Verloskundige al gebeld met je vraag?
Ik loop niet meer bij een verloskundige. De gynaecoloog bellen voor iets wat niet dringend is nu vind ik beetje overdreven. Was zelf gewoon benieuwd naar wat het kan zijn aangezien hier waarschijnlijk vaker dit soort klachten gevoeld zijn.
Anoniem0894 schreef:
19-02-2019 20:31
Ik loop niet meer bij een verloskundige. De gynaecoloog bellen voor iets wat niet dringend is nu vind ik beetje overdreven. Was zelf gewoon benieuwd naar wat het kan zijn aangezien hier waarschijnlijk vaker dit soort klachten gevoeld zijn.
Maar is ook geen vraag voor een forum, toch bellen
Ja het indalen inderdaad. Dat gebeurt bij je eerste kindje vaak rond deze periode...
Anoniem0894 schreef:
19-02-2019 20:30
Ik heb vrijdag weer in een academisch ziekenhuis een echo. Ik ben niet meer onder controle van de VK ivm te veel vruchtwater en verkorte baarmoedermond.
En dan kom je niet op het idee om de gyn even te bellen? Hemel mens, bel die beste man/vrouw.
Anoniem0894 schreef:
19-02-2019 20:31
Als je echt ongerust bent is bellen naar mijn mening nooit overdreven. Daar zijn ze voor toch?
Bellen, als dit niet indalen is kunnen het weeen zijn.
TardisBlue schreef:
19-02-2019 20:35
Als je echt ongerust bent is bellen naar mijn mening nooit overdreven. Daar zijn ze voor toch?
Klopt. Maar ze hebben mij de instructies gegeven dat ik echt moet bellen als ik pijnlijke harde buiken etc. krijg. Deze heb ik niet. Ik maak me verder niet ongerust momenteel, maar ik vraag me alleen af wat het kan zijn. Nieuwsgierigheid.
Sophiever schreef:
19-02-2019 20:36
Bellen, als dit niet indalen is kunnen het weeen zijn.
Tsja; ik wilde eigenlijk niks zeggen maar toen ik dacht dat mijn baby aan het indalen was bleken bij het 30 weken wel degelijk weeën te zijn, en zeker als ik hoor dat je vanwege dergelijke klachten al onder controle bent zou ik even bellen...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Hm, ik zal toch maar jullie advies even opvolgen en bellen. Kijken wat deskundigen er van zeggen. Bedankt voor jullie reacties.
Het enige dat ik continu hoor vd verloskundige is dat je ALTIJD mag bellen. Ook als je vraag simpel is. Zo heb ik eens gebeld om te vragen welke neusspray ik wel of niet mag gebruiken. Klinkt als een “stomme” vraag, maar bellen is altijd even fijn.
Doen dus!!
Bel maar wel hoor, daar zijn ze voor! Al is het maar om je gerust te stellen, dat hoop ik althans.
Ze denken dat het niks zorgwekkends is. Moet nu ff voor zekerheid ctgtje maken.
Better safe than sorry.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
CTG was nu goed. Moet morgenochtend nog eens, iets wat ik wel beetje raar vind... Vooral omdat nu alles goed is
Goed dat je gebeld hebt hoor! Het kan ‘gewoon’ indalen zijn, maar met jouw achtergrond wil je toch even zeker weten dat het niet stiekem toch weeen zijn. Want die voelen echt niet altijd als harde buiken. Ik vond ze ook meer voelen als menstruatie kramp.
Anoniem0894 schreef:
19-02-2019 22:40
CTG was nu goed. Moet morgenochtend nog eens, iets wat ik wel beetje raar vind... Vooral omdat nu alles goed is
Ze nemen net zekere voor het onzekere. Check check dubbel check. Wees blij dat ze je goed in de gaten houden:)
Mocht er toch iets zijn/gebeuren, kun jij straks in ieder geval niet zeggen dat zij hun best niet hebben gedaan:)
Heb je even geloept, maar ik begrijp niet helemaal waarom je het “gek” vindt dat ze je extra controleren gezien je achtergrond een weekje terug... je hebt al van alles toegediend gekregen, bent opgenomen geweest.. dan is het toch meer dan logisch dat ze je extra controleren?
Vreemd...
Inderdaad; ik zou willen dat ik destijds wat meer was gecontroleerd; misschien was dat hele vroeggeboortecircus me dan bespaard gebleven - daar had ik graag wat extra CTG’s voor over gehad...
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven