Gezondheid alle pijlers

Graag informatie over kippeneiwit allergie

24-03-2009 11:07 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zie dat hier al eerder vragen over zijn geweest maar die zijn niet geheel duidelijk vandaar dat ik een nieuwe heb aangemaakt.

Ik ben opzoek naar mensen die bekend zijn met het kippeneiwit allergie.

Waar heb je last van als je dit toch eet?

Tips?

Groetjes
Zwiepje had dit een tijdje en hij kreeg er uitslag van.
Een vriend van mij heeft dat ook en hij wordt er benauwd van. Denk dat de reacties er per persoon erg verschillend kunnen zijn.
Even googlen op F1 allergie
Marloes had er gisteren een goed topic over, misschien kun je daar nog wat informatie vinden.
Idd Parnell maar die heeft haar account op nonactief gesteld omdat de antwoorden niet bevredigend waren.

Dus even googlen op F1 en je hebt alle info.
ja klopt helemaal.

Maar zou het fijn vinden om met mensen in contact te komen die het zelfde hebben.
quote:Suzeli schreef op 24 maart 2009 @ 11:11:

Een vriend van mij heeft dat ook en hij wordt er benauwd van. Denk dat de reacties er per persoon erg verschillend kunnen zijn.

Mijn dochter heeft het ook vaag erg benauwd.

Hoeste je vriend ook erg veel?

En aften in zijn mond?
Geen idee. Ik weet wel dat hij nog geen stukje runderworst van een BBq eet waar ook kip op gelegen heeft. Hij let er erg goed op want zo ver ik weet kan je hem echt opvegen als hij kip binnenkrijgt. (als in direct naar arts)
quote:Suzeli schreef op 24 maart 2009 @ 11:22:

Geen idee. Ik weet wel dat hij nog geen stukje runderworst van een BBq eet waar ook kip op gelegen heeft. Hij let er erg goed op want zo ver ik weet kan je hem echt opvegen als hij kip binnenkrijgt. (als in direct naar arts)

zo dat is hefting zeg.

En hoe oud is hij?

Het komt namelijk voor al bij kinderen voor en zo gauw ze ouder worden groeien ze er over heen schijnt.
ik weet niet hoe het nu is maar toen we samen op vakantie waren (en dus BBQ) was hij begin 20.
Mijn zoontje heeft dit gehad en de eerste keer dat hij ei at ging hij vreselijk braken met veel slijmvorming. Schijnt niet echt een normale reactie te zijn. We hebben alles met ei toen een tijd weggelaten en toen langzaam weer geïntroduceerd. Hij is nu 3 en heeft er geen last meer van. Ik heb bij het Voedingscentrum een boek besteld waar alle kippenei(wit)vrije producten in staan. Kost iets van €16 geloof ik.
Mijn zoon heeft dit dus gehad, is er overheen gegroeid toen hij 4 jaar was.

Bij hem uitte het zich in roodheid, blaasjes rond zijn mond, zo erg dat hij met zijn handjes in zijn mond ging krabben, buikpijn, diaree, en hele erge uitslag met jeuk!

Hij is onder behandeling geweest van een Dermatoloog en een Allergoloog.

Hij heeft zijn BMR prik in het ziekenhuis gehad, (dagopname) omdat de BMR prik geent is op kippen-ei, dus dat er een heftige reactie zou kunnen komen.

Kippen-ei zit in veel produkten, ookal denk je er niet aan, altijd dus verpakkingen lezen en het uit het dieet verbannen.

Is er al getest, dmv een bloedtest?

Gaat het over je dochter?
quote:vos24 schreef op 24 maart 2009 @ 12:20:

Mijn zoon heeft dit dus gehad, is er overheen gegroeid toen hij 4 jaar was.

Bij hem uitte het zich in roodheid, blaasjes rond zijn mond, zo erg dat hij met zijn handjes in zijn mond ging krabben, buikpijn, diaree, en hele erge uitslag met jeuk!

Hij is onder behandeling geweest van een Dermatoloog en een Allergoloog.

Hij heeft zijn BMR prik in het ziekenhuis gehad, (dagopname) omdat de BMR prik geent is op kippen-ei, dus dat er een heftige reactie zou kunnen komen.

Kippen-ei zit in veel produkten, ookal denk je er niet aan, altijd dus verpakkingen lezen en het uit het dieet verbannen.

Is er al getest, dmv een bloedtest?

Gaat het over je dochter?

t gaat over mij dochter ja.

Ze is nu 4 en een half.

Ze is dmv een bloed test onderzocht het schijnt normaal te zijn dat je onder de 25 zit mijn dochter zat op 182.

Ze werd getest eigenlijk op astma enzo.

Ze hoest ontzettend veel al heel lang maar haar longen zijn elke keer schoon nu heeft haar vader ook astma.

Alleen is daar nog niks uit gekomen maar wel dat ze dus allergisch is voor kippeneiwit.

Vandaar dat ik ook benieuwd ben naar wat de bijwerkingen zijn van kinderen die het zelfde hebben.

Ze heeft namelijk vaak erge buikpijn.

Hoest veel en dan erg benauwd.

En heeft haar mond elke keer vol met grote aften.

Misschien komt dit bekend voor bij mensen?

Groetjes
Erge buikpijn, kan een teken van voedselallergie zijn, ja.

Benauwdheid ook.

Nu de bloedtest dus een allergie aangeeft, dan kan je dus al het ei schrappen uit haar voeding, koekjes, cake, zelfs sommige spaghetti.

Er blijft nog genoeg over wat ze wel kan eten, is niet zo een ramp dan, gelukkig maar.

Volgens mij bestaat er ook een lijst met ei vrije merkartikelen.

Maar met produkten lezen kom je er ook hoor!!
Let met zo'n allergie ook op knakworstjes en allerlei andere snacks (frikandel, kroket e.d.).
quote:RebekkaZ schreef op 24 maart 2009 @ 13:11:

[...]

Ze is dmv een bloed test onderzocht het schijnt normaal te zijn dat je onder de 25 zit mijn dochter zat op 182.

Exact dezelfde uitslag als bij Marloes haar kind, jammer dat ze inmiddels vertrokken is van het forum, anders hadden jullie ervaringen kunnen uitwisselen
Vaag.....ik kan idd haar berichtjes niet meer lezen helaas.

misschien nog meer mensen ervaring hier mee????
Wat wil je nog meer horen dan?

Je dochter is er dus blijkbaar erg allergisch voor, ze reageert op een bepaalde manier erop. Dus ik zou eerder een diëtiste gaan zoeken of advies vragen aan een kinderarts dan hier blijven vragen wie er 'ervaring' mee heeft. En snel die lijst met kippenei(wit)vrije artikelen opvragen bij het Voedingscentrum.
quote:Pammie schreef op 24 maart 2009 @ 14:30:

Wat wil je nog meer horen dan?

Je dochter is er dus blijkbaar erg allergisch voor, ze reageert op een bepaalde manier erop. Dus ik zou eerder een diëtiste gaan zoeken of advies vragen aan een kinderarts dan hier blijven vragen wie er 'ervaring' mee heeft. En snel die lijst met kippenei(wit)vrije artikelen opvragen bij het Voedingscentrum.

Uiteraard wordt dat al gedaan.

Zou het gewoon fijn vindne met mensen in contact te komen die hier ervaring mee hebben.

Thats all

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven