Fijne handdoeken

24-02-2019 10:20 37 berichten
Welke handdoeken zijn nu echt lekker? Beetje dik, lekker zacht, en blijven mooi?
Ik heb nu gewone van de HEMA (kijk er doorheen) en de hotelkwaliteit van de HEMA (mwa).
Zijn er nog andere merken die gewoon mooi blijven en lekker zacht en een beetje luxe aanvoelen?
Alle reacties Link kopieren
meelezertjuh schreef:
24-02-2019 10:56
Ik heb ook ikea: handige maat en ze blijven lang goed
Handige maat :bonk: echt niet. Oh wat heb ik een hekel aan dat Ikea spul. Mijn werkgever is zweeds dus de boten waar ik op vaar zijn behangen met Ikea huishoudspul. Bekers die te dun zijn van onderen dus beetje slingeren en plop alle koffie over de vloer, handdoekken allemaal rare maten juist, beddegoed zonder instop lap, kussens die niet kussen. Wat een flutzooi allemaal.

Oh en mijn seahorse handdoeken thuis zijn nu na 17 jaar gebruik toch wel een iets aan vervanging toe. Eens zien of ik die jongens weer kan vinden.

Ikea, action die sla ik allemaal over.
fietsen varen vrouwelijk doen
LoiseauVélo schreef:
24-02-2019 11:51
In deze categorie: mijn handdoeken zijn altijd hard en ruw als ze uit de wasmachine komen. Ik gebruik maar weinig wasmiddel, maar het water is hier wel keihard en ik heb geen droger.
Nu komen mijn microvezeldoekjes wel altijd heel zacht uit de was, dus was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met van die dikke microvezelhanddoeken (dus dikker dan de doekjes, maar even dik en groot als normale handdoek zoals deze: https://www.neweco.nl/microvezel-handdoek-paars.html).
Of ander materiaal wat wel zacht blijft?
Oew geen flauw idee, heb een microvezel handdoek voor fietsvakantie droogt altijd goed, hoe nat die ook is van de dag daarvoor. Maar zou zoiets niet snel als handdoek thuis gebruiken, glijd toch minder goed over je lichaam. Dan maar schuurpapier handdoeken.
fietsen varen vrouwelijk doen
LoiseauVélo schreef:
In deze categorie: mijn handdoeken zijn altijd hard en ruw als ze uit de wasmachine komen. Ik gebruik maar weinig wasmiddel, maar het water is hier wel keihard en ik heb geen droger.
Nu komen mijn microvezeldoekjes wel altijd heel zacht uit de was, dus was ik benieuwd of iemand ervaring heeft met van die dikke microvezelhanddoeken (dus dikker dan de doekjes, maar even dik en groot als normale handdoek zoals deze: https://www.neweco.nl/microvezel-handdoek-paars.html).
Deze heb ik ook uitgeprobeerd en ze zijn nu in gebruik bij het sporten. Nemen namelijk geen vocht op. Helemaal niet fijn. Wel zacht, dat wel. Ook erg dun trouwens.

Nu heb ik 100% katoen (badstof) handdoeken.
Mermedina schreef:
24-02-2019 13:05
Deze heb ik ook uitgeprobeerd en ze zijn nu in gebruik bij het sporten. Nemen namelijk geen vocht op. Helemaal niet fijn. Wel zacht, dat wel. Ook erg dun trouwens.

Nu heb ik 100% katoen (badstof) handdoeken.
Hm, das niet positief. Ik heb van die dunne sporthanddoeken en die zijn vooral handig omdat ze weinig ruimte innemen, maar wil voor douchen thuis wel gewoon een lekkere dikke handdoek. Hoopte dat dit dan een goede compromis was. Maar ja, misschien moet ik dan gewoon eens nieuwe handdoeken kopen, deze zijn inmiddels ook alweer een jaar of 10 oud ;-D.
En zo zacht als die hotelhanddoeken zal wel nooit lukken zonder waterontharder en droger.
fiona2018 schreef:
24-02-2019 10:54
Verrassend maar waar: van de Action. Ik heb ze nu zo'n 5 jaar en ze zijn nog steeds heerlijk zacht.

Ik heb er 4 van de action en dat zijn zulke dunne vodjes.

Ook de goedkope van Ikea (€1.79 geloof ik) en die vind ik erg fijn. Ook niet heel dik en luxe ofzo maar drogen lekker af en blijven ook goed in de was/droger.
Pipistrello schreef:
24-02-2019 13:20
Ik heb er 4 van de action en dat zijn zulke dunne vodjes.

Ook de goedkope van Ikea (€1.79 geloof ik) en die vind ik erg fijn. Ook niet heel dik en luxe ofzo maar drogen lekker af en blijven ook goed in de was/droger.
Misschien komt het omdat ik geen droger heb, want die van mij zijn niet dun. Maar Action heeft volgens mij ook verschillende soorten handdoeken.
Virginia_38 schreef:
24-02-2019 11:14
Oprechte vraag aan Tickel, waarom was je op 75 graden??

On topic, de handdoeken van Rituals zijn echt heel erg fijn, dik en zacht. Wel prijzig maar ik heb ze dan ook 6 jaar geleden voor mijn verjaardag gevraagd (kreeg van iedereen 1 badlaken of handdoek) en van wat kadobonnen in de loop der tijd de rest bijgehaald.
Ik was met vloeibaar. Dus of de lakens gaan op kookwas, of de handdoeken op 75. Houdt de wasmachine vrij van vet/wasluis.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
DuchessMeganMarkle schreef:
24-02-2019 11:18
Ik zweer bij badlakens van Egyptische katoen te kopen, heerlijk zacht en gaat lang mee. Tip bij het wassen van badlakens wasverzachter erbij gooien en in de droger, zo blijven ze lekker zacht.
Wasverzachter zorgt ervoor dat handdoeken minder vocht opnemen door het (vettige)laagje wat rond de vezel komt.
ik heb sommige van mijn badlakens/handdoeken al wel dertig jaar. ze zien er niet meer uit maar drogen heerlijk af :mrgreen:
Ik heb juist een hekel aan pluizige, dikke handdoeken, daar kan ik me niet lekker mee afdrogen.Voor logees heb ik wel nieuwe, keurige in de kast liggen :-D .
overigens zijn mijn handdoeken wel in rap tempo achteruit gevlogen nadat ik een droger ging gebruiken......
LoiseauVélo schreef:
Dat die microvezeldoeken zacht zijn komt door de vezel. Probeer anders gewone katoenen handdoeken en doe een scheut azijn in het wasverzachter bakje.
fiona2018 schreef:
24-02-2019 15:07
Misschien komt het omdat ik geen droger heb, want die van mij zijn niet dun. Maar Action heeft volgens mij ook verschillende soorten handdoeken.

Kan hoor, (zowel van het slijten in de droger als de verschillende kwaliteiten)
Ik gooi alles in de droger en dat zal vast schelen in het slijten.
Nou, heb aardig wat tips en ga zeker even rondneuzen bij de IKEA en de action. Maar die merken klinken ook wel goed. HEMA heb ik echt afgeschreven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven