Lelijk handschrift
maandag 25 februari 2019 om 20:51
dinsdag 26 februari 2019 om 10:22
Hulplijnen zijn denk ik wel een goede tip. Maar aan elkaar schrijven is vaak lastig als de motoriek niet zo goed is. Ik zou zelf niet meer teruggaan naar aan elkaar schrijven. Gaat veel te langzaam.nina1966 schreef: ↑26-02-2019 10:06Ik kom nog van een ouderwetse school, de eerste paar jaar iig. Wij hadden schriftjes met meerdere lijnen. Alle letters moesten met het middengedeelte in de middelste "balk" passen, de onderste verlenging als de j bv moest met de onderkant precies op het lijntje er onder komen en de bovenste deel van de letter bij bv k en l moest tot het bovenste lijntje.
Zoiets als dit (maar net ff anders)
En dan oefenen en oefenen. Je krijgt een heel gelijkmatig handschrift met die hulplijnen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dinsdag 26 februari 2019 om 10:30
Oefenen, maak er een project van. Kijk hoe de letters opgebouwd zijn, hoe ze aan elkaar zitten, wat je mooi vindt...
Ik heb geen vast handschrift, over beter gezegd, ik heb er meerdere. En ze wisselen regelmatig als ik iets zie dat ik mooi vindt.
Ik gebruik mijn handschrift voor mijn werk trouwens. Man heeft ook niet het mooiste handschrift (understatement
) maar heeft daar echt geen last van in het dagelijks leven. Ik geloof ook niet dat andere mensen er zo gauw wat van vinden hoor.
Ik heb geen vast handschrift, over beter gezegd, ik heb er meerdere. En ze wisselen regelmatig als ik iets zie dat ik mooi vindt.
Ik gebruik mijn handschrift voor mijn werk trouwens. Man heeft ook niet het mooiste handschrift (understatement
dinsdag 26 februari 2019 om 19:34
Aan elkaar schrijven gaat juist veel vlugger als je erin geoefend bent, juist omdát je niet na elke letter je pen hoeft op te tillen van het papier, maar in één vloeiende beweging een heel woord kunt schrijven.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!