Uitstel van Executie
woensdag 20 februari 2019 om 14:15
Eens! Dat denk ik ook bijna iedere aflevering. Er zijn zoveel excuses, redenen etc die genoemd worden voor de ellende waar ze inzitten.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

woensdag 20 februari 2019 om 14:28
Eens.biol schreef: ↑20-02-2019 12:21Maar los van het feit dat hij aldanniet zijn baan gedwongen kwijt raakt, hoe kan het dat hij zo makkelijk van zijn verplichting ontslagen wordt. Ja heel rot en sneu dat hij zijn baan kwijt raakt, maar het is wel de makkelijkste weg om te zeggen: ja ik kan het niet meer betalen, het is nu jouw probleem.
Mensen zitten zo makkelijk in de het overkomt me allemaal maar rol! Echt kom op, kweek wat ballen en neem verantwoordelijkheid.
Ik begrijp bijvoorbeeld niet waarom je een dusdanig hoge hypotheek neemt dat je, zelfs na jaren aflossen, nog met een restschuld eindigt bij verkoop.
Huizen prijzen dalen niet zo significant dat de hypotheekwaarde eerst wel overeen kwam met de marktwaarde.
woensdag 20 februari 2019 om 14:31
Algemene opmerking: ik vind dat ze goede dingen voor elkaar krijgen.
Erger me alleen steeds meer aan de manier waarop de nieuwe budgetcoach reageert, en aan Martijn als hij gaat "bedelen" voor een nieuwe badkamer etc.
Breng dan de naam van het bedrijf gewoon wat vaker in beeld, staat toch al op de shirts en zo.
Erger me alleen steeds meer aan de manier waarop de nieuwe budgetcoach reageert, en aan Martijn als hij gaat "bedelen" voor een nieuwe badkamer etc.
Breng dan de naam van het bedrijf gewoon wat vaker in beeld, staat toch al op de shirts en zo.
woensdag 20 februari 2019 om 14:32
12 jaar geleden waren de huizenprijzen ook heel hoog. en toen kon je nog aflossingsvrij afsluiten en bijlenen wat je wilde. Dus zij hebben niks afgelost alleen rente betaald. Ze had mazzel dat ze die beleggingsverzekering had waar 37.000 gespaard was, daar kon ze de achterstanden mee wegwerken
Alleen dit huis is wel ooit veel te duur gekocht gezien de staat waarin het verkeerde. want blijkbaar hadden ze geen geld om onderhoud te plegen gezien de rotte kozijnen, het enkel glas en de vervallen badkamer.
Don't cry, buy a bag and move on.

woensdag 20 februari 2019 om 14:36
Dat begrijp ik wel hoor, het is ook goed dat de regels voor hypotheekverstrekking aangescherpt zijn om mensen tegen zichzelf te beschermen.daenerys79 schreef: ↑20-02-2019 14:3212 jaar geleden waren de huizenprijzen ook heel hoog. en toen kon je nog aflossingsvrij afsluiten en bijlenen wat je wilde. Dus zij hebben niks afgelost alleen rente betaald. Ze had mazzel dat ze die beleggingsverzekering had waar 37.000 gespaard was, daar kon ze de achterstanden mee wegwerken
Alleen dit huis is wel ooit veel te duur gekocht gezien de staat waarin het verkeerde. want blijkbaar hadden ze geen geld om onderhoud te plegen gezien de rotte kozijnen, het enkel glas en de vervallen badkamer.
woensdag 20 februari 2019 om 14:37
nou idd. Hij laat zijn ex-vrouw en kinderen wel in de stront zakken op deze manier. hij werkte verdorie in de IT, hij kan ook zelfstandig daarin verder gaan en mediumpje spelen als hobby, en die vrouw had ook wel wat harder voor haar ex kunnen zijn.

woensdag 20 februari 2019 om 14:38
Hij ging ook als zelfstandige aan de slag, dat was juist het probleem. Hij had beter een andere baan kunnen zoeken.daenerys79 schreef: ↑20-02-2019 14:37nou idd. Hij laat zijn ex-vrouw en kinderen wel in de stront zakken op deze manier. hij werkte verdorie in de IT, hij kan ook zelfstandig daarin verder gaan en mediumpje spelen als hobby, en die vrouw had ook wel wat harder voor haar ex kunnen zijn.
donderdag 21 februari 2019 om 06:38
Zeker weten. hadden ze veel eerder moeten doen. dan was veel mensen een hoop ellende bespaard gebleven. en “aflossingsvrij” betekent niet dat je niet mag aflossen. dat is ook iets wat veel mensen niet weten.
donderdag 21 februari 2019 om 06:48
Dat is overigens oerstom van die mensen. Ze tekenen immers zelf.daenerys79 schreef: ↑21-02-2019 06:38Zeker weten. hadden ze veel eerder moeten doen. dan was veel mensen een hoop ellende bespaard gebleven. en “aflossingsvrij” betekent niet dat je niet mag aflossen. dat is ook iets wat veel mensen niet weten.
Het mooie van (al dan niet gedeeltelijk) aflossingsvrij is bovendien dat je júist zoveel als je wil kan en mag aflossen, extra. Zonder boete. Maar dan moet je daar wel de discipline voor hebben.

donderdag 21 februari 2019 om 08:48
Wat ik mij afvroeg; deze mevrouw noemde heel expliciet het beroep van haar ex en ook zijn plannen om spiritueel medium te worden. Dat had RTL er uit kunnen knippen wegens pricacy regels, maar hebben ze niet gedaan. Zouden ze via een omweg proberen om die man op deze manier te kakken te zetten? Hij is namelijk wel redelijk herkenbaar voor mensen in zijn omgeving, zoveel mensen zullen er niet zijn die nu in de ICT werken en kenbaar maken dat ze als spiritueel medium willen gaan werken......
donderdag 21 februari 2019 om 09:33
Dat heb ik wel vaker gemerkt, dat ze dat soort dingen doen. Ook bijvoorbeeld bij `help mijn man is klusser dat altijd nadrukkelijk wordt verteld dat de man in kwestie heel goed en vaak klust bij anderen, en dat er dan vrienden in beeld worden gebracht die dat beamen.ohohwatnuweer schreef: ↑21-02-2019 08:48Wat ik mij afvroeg; deze mevrouw noemde heel expliciet het beroep van haar ex en ook zijn plannen om spiritueel medium te worden. Dat had RTL er uit kunnen knippen wegens pricacy regels, maar hebben ze niet gedaan. Zouden ze via een omweg proberen om die man op deze manier te kakken te zetten? Hij is namelijk wel redelijk herkenbaar voor mensen in zijn omgeving, zoveel mensen zullen er niet zijn die nu in de ICT werken en kenbaar maken dat ze als spiritueel medium willen gaan werken......
donderdag 21 februari 2019 om 09:41
ach, de meeste mensen weten helemaal niet wat ze tekenen. ze hebben gezien wat de maandlast wordt en dat is het dan. Ze werden/worden ook helemaal niet zo goed voorgelicht wanneer ze een huis kopen van de gevolgen wanneer hun persoonlijke situatie verandert. Dat zie je in al die programma's. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig veel meer onderzoek doen en beter op de hoogte zijn dan 20 jaar geleden. maar dat soort informatie is ook veel toegankelijker dan toen. dan was het gewoon wat 1 makelaar en een adviseur je vertelde. Ik kocht mijn eerste huis toen ik 20 was toen wist ik ook niet goed waar het allemaal over ging, ben nu bijna 40 en een aantal huizen verder. Inmiddels ben ik heel wat beter op de hoogte.mienbillekesjeuken schreef: ↑21-02-2019 06:48Dat is overigens oerstom van die mensen. Ze tekenen immers zelf.
Het mooie van (al dan niet gedeeltelijk) aflossingsvrij is bovendien dat je júist zoveel als je wil kan en mag aflossen, extra. Zonder boete. Maar dan moet je daar wel de discipline voor hebben.
Er is nog een hele grote groep mensen, voornamelijk senioren, die nu nog in huizen wonen en een aflossingsvrije hypotheek hebben, die over een tijdje afloopt. dan hebben ze dus niets afgelost, en kunnen ook niet meer oversluiten. moeten dan dus verhuizen maar waarheen? dat wordt over een jaar of 10 echt nog een ding, let maar op.
donderdag 21 februari 2019 om 14:51
Dat scheelt zeker een berg. Maar ik heb gemerkt dat er nog steeds mensen zijn die het niet interesseert of ze snappen het gewoon niet.daenerys79 schreef: ↑21-02-2019 09:41ach, de meeste mensen weten helemaal niet wat ze tekenen. ze hebben gezien wat de maandlast wordt en dat is het dan. Ze werden/worden ook helemaal niet zo goed voorgelicht wanneer ze een huis kopen van de gevolgen wanneer hun persoonlijke situatie verandert. Dat zie je in al die programma's. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig veel meer onderzoek doen en beter op de hoogte zijn dan 20 jaar geleden. maar dat soort informatie is ook veel toegankelijker dan toen. dan was het gewoon wat 1 makelaar en een adviseur je vertelde. Ik kocht mijn eerste huis toen ik 20 was toen wist ik ook niet goed waar het allemaal over ging, ben nu bijna 40 en een aantal huizen verder. Inmiddels ben ik heel wat beter op de hoogte.
Er is nog een hele grote groep mensen, voornamelijk senioren, die nu nog in huizen wonen en een aflossingsvrije hypotheek hebben, die over een tijdje afloopt. dan hebben ze dus niets afgelost, en kunnen ook niet meer oversluiten. moeten dan dus verhuizen maar waarheen? dat wordt over een jaar of 10 echt nog een ding, let maar op.
Een vriendin van mij kocht een nieuw huis. Deels aflossingsvrij en deels annuitair. Toen ze dat vertelde had ik iets gezegd of dat niet alle rente en zo aftrekbaar is. Ja, dat wist ze en de adviseur had alles helemaal uitgezocht en de gunstigste verdeling geadviseerd. Deed ik een jaar later de aangifte voor haar (en partner), verbazing alom. Waarom kregen ze nu maar zo weinig geld terug, de hypotheek was toch 2x zo hoog geworden. Eh... ja aflossingsvrij weet je wel.

Maw, de informatie is er wel, maar genoeg mensen die het toch niet begrijpen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 21 februari 2019 om 16:40
Precies, wat jij zegt is helemaal waar. Ze krijgen dan ook nog eens geen hypotheekaftrek meer want dat stopt ook na 30 jaar.daenerys79 schreef: ↑21-02-2019 09:41ach, de meeste mensen weten helemaal niet wat ze tekenen. ze hebben gezien wat de maandlast wordt en dat is het dan. Ze werden/worden ook helemaal niet zo goed voorgelicht wanneer ze een huis kopen van de gevolgen wanneer hun persoonlijke situatie verandert. Dat zie je in al die programma's. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig veel meer onderzoek doen en beter op de hoogte zijn dan 20 jaar geleden. maar dat soort informatie is ook veel toegankelijker dan toen. dan was het gewoon wat 1 makelaar en een adviseur je vertelde. Ik kocht mijn eerste huis toen ik 20 was toen wist ik ook niet goed waar het allemaal over ging, ben nu bijna 40 en een aantal huizen verder. Inmiddels ben ik heel wat beter op de hoogte.
Ik gooi zelf élke extra cent in mijn huis, zeker nu ik zzp’er ben.
Dan maar geen vakanties enzovoort.
Netflix heeft nu een interrsssante serie, How to live mortgagefree.
Zeer leerzaam en inspirerend.
dinsdag 26 februari 2019 om 21:03
dinsdag 26 februari 2019 om 21:07
Inderdaad. Goede post.daenerys79 schreef: ↑21-02-2019 09:41ach, de meeste mensen weten helemaal niet wat ze tekenen. ze hebben gezien wat de maandlast wordt en dat is het dan. Ze werden/worden ook helemaal niet zo goed voorgelicht wanneer ze een huis kopen van de gevolgen wanneer hun persoonlijke situatie verandert. Dat zie je in al die programma's. Ik heb het idee dat mensen tegenwoordig veel meer onderzoek doen en beter op de hoogte zijn dan 20 jaar geleden. maar dat soort informatie is ook veel toegankelijker dan toen. dan was het gewoon wat 1 makelaar en een adviseur je vertelde. Ik kocht mijn eerste huis toen ik 20 was toen wist ik ook niet goed waar het allemaal over ging, ben nu bijna 40 en een aantal huizen verder. Inmiddels ben ik heel wat beter op de hoogte.
We used to be friends...
dinsdag 26 februari 2019 om 21:08
Beetje rare foto's.
“Don’t look back – you’re not going that way.”

dinsdag 26 februari 2019 om 21:33
De fiets etc staan ook op de fotos op funda...Lucifer2018 schreef: ↑26-02-2019 21:24Die zijn van de buren volgens mij. Ze liepen net ook langs een open schutting en die buren sparen troep zo te zien.