Uitstel van Executie
dinsdag 29 januari 2019 om 22:15
Ik heb gekeken en vond het een prachtige maar heftige aflevering. Ook hier tranen toen ze gingen vertellen dat de hypotheekverstrekker toch openstond voor een oplossing en van het bericht dat ze was overleden.
Fijn ook dat ze ook nog geholpen worden met de verkoop van het huis.
Fijn ook dat ze ook nog geholpen worden met de verkoop van het huis.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.

dinsdag 29 januari 2019 om 22:17
Dat hakte er wel weer in inderdaad, logisch ook. Belastingdienst heeft enorme achterstanden, daar zal het wel aan liggen.COtweepuntnul schreef: ↑29-01-2019 22:16Snap alleen niet dat de belastingdienst zo laat kwam met die inkomstenbelasting.
Extra triest in dit geval.
Dierproeven.

dinsdag 29 januari 2019 om 22:27
Oh ja, dat zou goed kunnen. Heel triest ja.Calamitycat schreef: ↑29-01-2019 22:17Dat hakte er wel weer in inderdaad, logisch ook. Belastingdienst heeft enorme achterstanden, daar zal het wel aan liggen.
Extra triest in dit geval.
dinsdag 29 januari 2019 om 23:46
Dit komt omdat je als ZZP-er altijd achteraf pas afrekent met de fiscus. Zeg even dat iemand in loondienst van elke euro bijv. 40 % belasting en premies moet betalen. Dan houdt de werkgever die 40 % maandelijks in en draagt de werkgever dat geld direct en rechtstreeks af aan de fiscus zodat de werknemer maar 60 % (netto) ontvangt.COtweepuntnul schreef: ↑29-01-2019 22:16Snap alleen niet dat de belastingdienst zo laat kwam met die inkomstenbelasting.
Een ZZP-er brengt zijn kosten/loon zelf bij zijn klanten in rekening. Daar bovenop komt nog 21 % btw en die btw moet hij dan per maand of kwartaal aan de belastingdienst betalen.
Maar daarmee ben je er nog niet; er is ook nog de IB (inkomstenbelasting) en premies die hij moet betalen.
Doordat je als ZZP-er maar één keer per jaar afrekent met de fiscus (en het volgende kalenderjaar dan al loopt) kan de schuld aan de fiscus snel oplopen. Het gaat dan namelijk (zeg maar even voor het gemak) om het verschil tussen je bruto en netto (jaar)inkomen(s) dat je ten onrechte al hebt uitgegeven. Het betreft dus al snel (ter vergelijk met loondienst) zo'n 40 % van je JAAR salaris(sen).
Dus dat bedrag kunnen die zoon en dochter nu niet zomaar opbrengen.
Maar wat ik wilde vragen: ik heb het begin van de uitzending gemist. Op internet kon ik geen plaatsnaam o.i.d. vinden.
Weet iemand de woonplaats? Of misschien nog beter: het Funda linkje?
woensdag 30 januari 2019 om 05:45
woensdag 30 januari 2019 om 09:36
Dank voor het linkje.
Sympathieke actie van RTL dat zij hebben besloten het hele huis aan te pakken.
Nu RTL ook de verkoop (deels?) verzorgt, is dat voor die kinderen -zo lijkt mij- een grote zorg minder.
Ik kan mij hun ontheemde gevoel overigens wel voorstellen.
Maar gezien de omstandigheden, lijkt deze hulp van RTL passend en zeer welkom.
Ik hoop dat het allemaal goed uitpakt voor die kinderen.

woensdag 30 januari 2019 om 11:21
Ik weet hoe het werktGebruna schreef: ↑29-01-2019 23:46Dit komt omdat je als ZZP-er altijd achteraf pas afrekent met de fiscus. Zeg even dat iemand in loondienst van elke euro bijv. 40 % belasting en premies moet betalen. Dan houdt de werkgever die 40 % maandelijks in en draagt de werkgever dat geld direct en rechtstreeks af aan de fiscus zodat de werknemer maar 60 % (netto) ontvangt.
Een ZZP-er brengt zijn kosten/loon zelf bij zijn klanten in rekening. Daar bovenop komt nog 21 % btw en die btw moet hij dan per maand of kwartaal aan de belastingdienst betalen.
Maar daarmee ben je er nog niet; er is ook nog de IB (inkomstenbelasting) en premies die hij moet betalen.
Doordat je als ZZP-er maar één keer per jaar afrekent met de fiscus (en het volgende kalenderjaar dan al loopt) kan de schuld aan de fiscus snel oplopen. Het gaat dan namelijk (zeg maar even voor het gemak) om het verschil tussen je bruto en netto (jaar)inkomen(s) dat je ten onrechte al hebt uitgegeven. Het betreft dus al snel (ter vergelijk met loondienst) zo'n 40 % van je JAAR salaris(sen).
Maar wat ik wilde vragen: ik heb het begin van de uitzending gemist. Op internet kon ik geen plaatsnaam o.i.d. vinden.

woensdag 30 januari 2019 om 13:58
De meesten weten het wel, maar er zijn er genoeg die er of geen geld voor apart zetten of te weinig apart voor zetten.
Zo vaak meegemaakt, dat ze aan het einde van het jaar verbijsterd zijn dat ze zoveel moeten betalen. Normaal krijg je dat stukje ook niet in handen, dus dat doet dan ook minder pijn.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 30 januari 2019 om 14:08
Helemaal mee eens. Je mag toch verwachten dat mensen die op die manier werken zich vooraf goed informeren.

woensdag 30 januari 2019 om 14:12
Best wel wat zzp'ers gaan daar vrij stom mee om volgens mij. Veel ook niet hoor.
Maar ik denk dat als je net rond kan komen van je zzp-omzet dat je het dan negeert of zo? Zo van daar deal ik later wel mee / over een half jaar heb ik vast meer inkomsten / etc. Of de auto gaat stuk, huis moet verbouwd of zo... en betalen dat van het zzp-geld.
Maar de zzp'ers waarvan ik weet hoe ze de administratie regelen die hebben gewoon uitgerekend hoeveel ze terug moeten betalen, hebben een zakelijke rekening en keren zichzelf daarvan een salaris uit.
Maar ik denk dat als je net rond kan komen van je zzp-omzet dat je het dan negeert of zo? Zo van daar deal ik later wel mee / over een half jaar heb ik vast meer inkomsten / etc. Of de auto gaat stuk, huis moet verbouwd of zo... en betalen dat van het zzp-geld.
Maar de zzp'ers waarvan ik weet hoe ze de administratie regelen die hebben gewoon uitgerekend hoeveel ze terug moeten betalen, hebben een zakelijke rekening en keren zichzelf daarvan een salaris uit.
woensdag 30 januari 2019 om 15:01
COtweepuntnul schreef: ↑30-01-2019 14:12Best wel wat zzp'ers gaan daar vrij stom mee om volgens mij. Veel ook niet hoor.
En dat ook. Zeker als het geen vetpot is. En tja, je vaste lasten blijven lopen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 30 januari 2019 om 15:18
Je kunt als zzp'ers ook een voorlopige aanslag betalen in januari. Bij de definitieve cijfers wordt dan bekeken of je teveel of te weinig betaald hebt. Zo krijg je achteraf niet ineens nog een hele grote verassing. En als je gedurende het jaar weet dat je beter draait dan verwacht dan is het slim om hiervoor geld te reserveren.Gebruna schreef: ↑29-01-2019 23:46Dit komt omdat je als ZZP-er altijd achteraf pas afrekent met de fiscus. Zeg even dat iemand in loondienst van elke euro bijv. 40 % belasting en premies moet betalen. Dan houdt de werkgever die 40 % maandelijks in en draagt de werkgever dat geld direct en rechtstreeks af aan de fiscus zodat de werknemer maar 60 % (netto) ontvangt.
Als je eenmaal vooraf betaald krijg je netjes ieder jaar van de belastingdienst een voorlopige aanslag IB en zorgverzekeringswet. Als je je goed vooraf laat voorlichten, dan had ze dit kunnen weten.
Neemt niet weg dat ik het een trieste aflevering vond. Heel erg mooi dat ze haar en haar kinderen geholpen hebben. En dat ze volgende week nog meer voor ze gaan doen. Ik gun het ze wel.

dinsdag 5 februari 2019 om 21:16
Kijkt er vanavond nog iemand?
Ik lees net dat de hoofdrolspeelster van vanavond de woning toch niet wilde verkopen en nu in de schuldsanering zit.
https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~a24a3e96/
https://www.doneeractie.nl/help-myrjam- ... gen/-33486
Ik lees net dat de hoofdrolspeelster van vanavond de woning toch niet wilde verkopen en nu in de schuldsanering zit.
https://www.gelderlander.nl/overbetuwe/ ... ~a24a3e96/
https://www.doneeractie.nl/help-myrjam- ... gen/-33486
dinsdag 5 februari 2019 om 21:31
Hoe triest dit verhaal ook weer was, ik heb hier toch mijn vraagtekens bij.
Het huis staat ook niet meer te koop. Ze zit in de schuldhulpverlening nu maar er is wel een crowdfundactie opgezet om dat geld te verzamelen.
Ik weet t niet, ik vind het raar
Het huis staat ook niet meer te koop. Ze zit in de schuldhulpverlening nu maar er is wel een crowdfundactie opgezet om dat geld te verzamelen.
Ik weet t niet, ik vind het raar
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

dinsdag 5 februari 2019 om 21:37
Heel apart dit idd. Weg willen, dichter bij de kinderen, weg van de herinneringen. Hoppa hele keet laten opknappen door rtl en dan zeggen/ bedenken dat je er geen donder mee opschiet en het huis 'dichter bij het werk' staat. Riekt naar doorgestoken kaart. Je zou maar een bedrijf zijn dat spullen weggeeft aan deze verbouwing, zou me echt beetgenomen voelen.
dinsdag 5 februari 2019 om 21:47
Ik zag het meer als een vrouw met een vers rouw proces (man een jaar geleden gestorven tgv zelfmoord). Vrouw wanhopig door de financiële problemen. Buurvrouw heeft haar opgegeven voor het programma. Ze had gehoopt dat ze door het programma minder problemen zou hebben, maar ze zou na de verkoop van het huis een schuld hebben van meer dan €60000 en in de schuldsanering belanden. Dus dat schiet ook niet op

dinsdag 5 februari 2019 om 21:54
Ik weet niet wanneer het programma opgenomen is, maar haar man is ruim 1.5jaar geleden overleden. Los daarvan zag ze er niet uit alsof ze niet meer capabel was om na te kunnen denken. Integendeel, ze leek me niet dom.deenje schreef: ↑05-02-2019 21:47Ik zag het meer als een vrouw met een vers rouw proces (man een jaar geleden gestorven tgv zelfmoord). Vrouw wanhopig door de financiële problemen. Buurvrouw heeft haar opgegeven voor het programma. Ze had gehoopt dat ze door het programma minder problemen zou hebben, maar ze zou na de verkoop van het huis een schuld hebben van meer dan €60000 en in de schuldsanering belanden. Dus dat schiet ook niet op
dinsdag 5 februari 2019 om 22:07
Ja toen ze moest vertellen waarom ze een urgentie voor een sociale huurwoning nodig had was haar antwoord dat ze weg wilde uit dat vreselijke huis omdat het haar traumatische herinneringen gaf En nadat het was opgeknapt wilde ze ineens terug
Dat RTL daar mee instemt
Of zal ze de bouw nu zelf moeten betalen ? Want de bank gaf haar wel een bouwdepot
Dat RTL daar mee instemt
Of zal ze de bouw nu zelf moeten betalen ? Want de bank gaf haar wel een bouwdepot
dinsdag 5 februari 2019 om 22:11
Nou dat idd! Dat bouwdepot, hoe gaat dat dan verder?Honing14 schreef: ↑05-02-2019 22:07Ja toen ze moest vertellen waarom ze een urgentie voor een sociale huurwoning nodig had was haar antwoord dat ze weg wilde uit dat vreselijke huis omdat het haar traumatische herinneringen gaf En nadat het was opgeknapt wilde ze ineens terug
Dat RTL daar mee instemt
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!