Vertrouwen
donderdag 28 februari 2019 om 17:49
Dankjewel voor je reactie! Omdat ik vind dat flirten erbij hoort tot op bepaalde hoogte en ook zeker moet kunnen, mits het dan niet wordt ontkent als het ter sprake komt. Moet wel zeggen dat het flirten zelf helemaal niet veel voorkomt en ik weet van mezelf dat ik veel in mijn hoofd kan zitten, maar was toch even benieuwd naar jullie reacties omdat het nu een paar keer over dit onderwerp is gegaan met hem. Fijn om te lezen dat het niet raar hoeft te zijn in deze fase van de relatie.Flavoredia schreef: ↑28-02-2019 17:25Jullie zitten nog niet zo lang in een relatie dus dan kan je niet meteen verwachten dat je elkaar door en door kent. Jullie weten nog niet helemaal wat de ander prettig vindt en wat niet. Het komt uiteindelijk wel en jullie groeien beiden in de relatie.
Maar als jullie hier vaker een meningsverschil over hebben (als ik het goed begrijp), waarom stoppen jullie dan niet met flirten?
donderdag 28 februari 2019 om 18:00
Klinkt echt super relaxt en luchtig inderdaad.Jasmiene34 schreef: Heftige ruzies zijn er nog niet geweest; wel hebben we af en toe een meningsverschil. Ook hier wordt dan rustig over gepraat en luisteren we naar elkaars standpunten.
In deze gevallen werd dit later, toen we uit de situatie waren, op een luchtige manier verteld, zonder elkaar iets te verwijten, maar werd dit vervolgens door de ander ontkend omdat we beiden niet inzagen dat er sprake was van enig geflirt. 1 keer heeft dit (door mij) tot een pittig meningsverschil geleid omdat ik het gevoel kreeg dat hij niet eerlijk tegen me was.
Jezelf ergens niet in herkennen maakt je trouwens niet gelijk een leugenaar.
donderdag 28 februari 2019 om 18:01
Het leuke van flirten is natuurlijk de spontaniteit, het zou voor mij niet lekker werken als er regels aan zouden hangen. Ik ben wel zeer bereid om rekening te houden met de gevoelens van mijn vriend, dat is groot onderdeel van het houden van. Als ik weet dat een bepaald persoon gevoelig bij hem ligt hou ik diegene wat meer op afstand.
Flirten mag iets toevoegen, het is niet de bedoeling elkaar te kwetsen.
TO, als je achteraf van mening bent dat je partner heeft geflirt en hij heeft het anders ervaren dan is het geen liegen naar mijn idee. Gewoon een verschilletje in perceptie.
donderdag 28 februari 2019 om 18:05
Het is echt heel subjectief wat flirten precies is.
Ik was ooit met mijn vriend op stap en iemand flirtte met hem en hij had het niet eens door. Er zit heel veel grijs tussen aardig en geïnteresseerd zijn, vriendschappelijke contact, flirten, ...etc.
Je bent geen Siamese tweeling. Het is bijna onmogelijk dat jij en je vriend gedrag hetzelfde interpreteren. Waarom moet hij iets toegeven wanneer het gewoon mag?
Doet jouw vriend iets wat jou dwars zit wanneer hij met een ander omgaat?
Ik was ooit met mijn vriend op stap en iemand flirtte met hem en hij had het niet eens door. Er zit heel veel grijs tussen aardig en geïnteresseerd zijn, vriendschappelijke contact, flirten, ...etc.
Je bent geen Siamese tweeling. Het is bijna onmogelijk dat jij en je vriend gedrag hetzelfde interpreteren. Waarom moet hij iets toegeven wanneer het gewoon mag?
Doet jouw vriend iets wat jou dwars zit wanneer hij met een ander omgaat?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 28 februari 2019 om 18:29
donderdag 28 februari 2019 om 19:02
Jullie relatie is nog in de eerste fase, dus jullie moeten nog groeien. Vertrouwen is belangrijk, maar je moet elkaar niet aan riemen gaan leggen en gaan controleren, want dat is het begin van het eind. Ontspan je, en ga niet in de stress als je partner leuk doet tegen een ander, wat je dan meteen interpreteert als flirten. Jaloezie is geen leuk karakter trekje.
Liefde is een werkwoord
donderdag 28 februari 2019 om 20:13