Life after death?
donderdag 28 februari 2019 om 20:05
Misschien omdat niemand ze spot?Marie-Antoinettexx schreef: ↑28-02-2019 19:58bewijzen dat iets wel bestaat is dezelfde moeilijkheidsgraad. Kabouters; hoe weet je dat zo zeker?
I like being a mess. It's who I am.
donderdag 28 februari 2019 om 20:09
Maar wat als iemand hier nu gaat beweren dat hij/zij ze wel heeft gespot en ze dus bestaan. 100% zeker.
Maakt dat het dan meteen echt waar?
Of denk je dat je dan dat die persoon wat minder paddenstoeltjes moet eten?
donderdag 28 februari 2019 om 20:12
We willen dan wel bewijs natuurlijk.Lucifer2018 schreef: ↑28-02-2019 20:09Maar wat als iemand hier nu gaat beweren dat hij/zij ze wel heeft gespot en ze dus bestaan. 100% zeker.
Maakt dat het dan meteen echt waar?
Of denk je dat je dan dat die persoon wat minder paddenstoeltjes moet eten?
donderdag 28 februari 2019 om 20:15
Beetje moeilijk hè, om dat via het forum te doen, dus je staat dan voor altijd bekend als leugenaar, ook al wordt dat niet hardop uitgesproken.
donderdag 28 februari 2019 om 20:19
Nou je mag de bewijzen ook aan wetenschappelijke instanties overhandigen hoor. Het hoeft niet hier natuurlijk.
donderdag 28 februari 2019 om 20:20
Dat is nou grappig. Als er wetenschappelijk bij staat, dan kan je iedereen echt van alles wijsmaken.AllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 20:19Nou je mag de bewijzen ook aan wetenschappelijke instanties overhandigen hoor. Het hoeft niet hier natuurlijk.
donderdag 28 februari 2019 om 20:22
Nou dit.
Ik ben ook niet heel erg thuis in de materie, maar bewijzen dat iets niet bestaat is wel een stuk ingewikkelder dan bewijzen dat iets wel bestaat.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 28 februari 2019 om 20:23
AllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 20:19Nou je mag de bewijzen ook aan wetenschappelijke instanties overhandigen hoor. Het hoeft niet hier natuurlijk.
De kern van wetenschappelijk is nou juist dat het niet om wijsmaken gaat.
donderdag 28 februari 2019 om 20:24
GMTAAllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 20:23Nee dan gaat het juist niet over wijsmaken maar over bewijzen.
donderdag 28 februari 2019 om 20:26
Ik weet het niet.
Ik geloofde er wel in, maar ik heb na een ernstig ongeluk in coma gelegen toen was er niets. Ongeveer net zoals je flauw valt of onder narcose gaat. Je merkt niet dat je wegvalt, 'ineens' ben je er weer. ( Het langzaam ontwaken, dat merkte ik dan wel. Ik kon mij niet bewegen en niet praten maar ik kon anderen wel horen en het voelen als ze hun hand op mijn arm of been legden.). Waardoor ik ben gaan denken dat er dus niets is als je hersenen zijn uitgeschakeld.
Maar uiteraard, coma is niet hetzelfde als dood.
Ik geloofde er wel in, maar ik heb na een ernstig ongeluk in coma gelegen toen was er niets. Ongeveer net zoals je flauw valt of onder narcose gaat. Je merkt niet dat je wegvalt, 'ineens' ben je er weer. ( Het langzaam ontwaken, dat merkte ik dan wel. Ik kon mij niet bewegen en niet praten maar ik kon anderen wel horen en het voelen als ze hun hand op mijn arm of been legden.). Waardoor ik ben gaan denken dat er dus niets is als je hersenen zijn uitgeschakeld.
Maar uiteraard, coma is niet hetzelfde als dood.
donderdag 28 februari 2019 om 20:27
Ja, dat doet me denken aan die vrouw die door het gebruik van wetenschappelijk bewezen antidepressiva een dubbele moord pleegde. Net een paar weken geleden.AllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 20:23Nee dan gaat het juist niet over wijsmaken maar over bewijzen.
Het doet me ook denken aan de promovendus die dat verkreeg met zijn scriptie dat stelde dat het goed is om aambeien te hebben, want dat sluit de anus dusdanig af dat je geen last meer hebt van winderigheid.
Ik bedoel maar.
donderdag 28 februari 2019 om 20:32
Dat is het mooie aan wetenschap, het blijft in ontwikkeling.Cateautje schreef: ↑28-02-2019 20:27Ja, dat doet me denken aan die vrouw die door het gebruik van wetenschappelijk bewezen antidepressiva een dubbele moord pleegde. Net een paar weken geleden.
Het doet me ook denken aan de promovendus die dat verkreeg met zijn scriptie dat stelde dat het goed is om aambeien te hebben, want dat sluit de anus dusdanig af dat je geen last meer hebt van winderigheid.
Ik bedoel maar.
In tegenstelling tot jouw mening.
donderdag 28 februari 2019 om 20:32
Echt dit vind je een goed verklaring om niet in wetenschap te geloven?Cateautje schreef: ↑28-02-2019 20:27Ja, dat doet me denken aan die vrouw die door het gebruik van wetenschappelijk bewezen antidepressiva een dubbele moord pleegde. Net een paar weken geleden.
Ik bedoel maar.
donderdag 28 februari 2019 om 20:33
In wetenschap hoef je niet te geloven, dat is nou juist het fijne van wetenschap.AllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 20:32Echt dit vind je een goed verklaring om niet in wetenschap te geloven?
donderdag 28 februari 2019 om 20:35
Er zijn wetenschappers die goed bezig zijn, maar het merendeel maakt er een rotzooitje van.AllyMcBeal schreef: ↑28-02-2019 20:32Echt dit vind je een goed verklaring om niet in wetenschap te geloven?
donderdag 28 februari 2019 om 20:36
Andersom juist.
Maar gelukkig houden ze elkaar in de gaten.
donderdag 28 februari 2019 om 20:41
donderdag 28 februari 2019 om 22:40
Anoniem9482665 schreef: ↑28-02-2019 20:45De wetenschap wordt sterk beïnvloed door de tijdgeest. Wat gisteren werd verworpen, wordt morgen als bewijs aangenomen. Zo gaat het al eeuwen.
Uhm, nee hoor.