Life after death?
donderdag 28 februari 2019 om 15:24
Dit klinkt alsof je zegt dat als je je er in verdiept, dat je dan tot de conclusie komt dat er leven na de dood is.Cateautje schreef: ↑28-02-2019 12:26Je hebt je er dus nooit in verdiept.
De charlatan waarvan jij overtuigd bent dat ik daar het slachtoffer van ben geworden heeft daar geen cent voor gevraagd, plus ik heb een gesprek gevoerd met ze.
Neem één ding van me aan, als het nep was geweest, dan had ik dat geweten.
Klopt dat of lees ik je niet goed?
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
donderdag 28 februari 2019 om 15:29
Cateautje schreef: ↑28-02-2019 12:26Je hebt je er dus nooit in verdiept.
De charlatan waarvan jij overtuigd bent dat ik daar het slachtoffer van ben geworden heeft daar geen cent voor gevraagd, plus ik heb een gesprek gevoerd met ze.
Neem één ding van me aan, als het nep was geweest, dan had ik dat geweten.
Wat zeiden ze dan over het hiernamaals? Hoe is het daar? Waren ze samen met al die miljoenen eerder overleden mensen? En ook dieren? Of alleen met bekenden/geliefden? En waar? In een andere dimensie of toch een hemel? Of zweefden ze rond op aarde om de mensen heen die nog leven? Slapen ze ook? Kunnen ze alles zien wat wij hier doen?
Ik ben daar oprecht nieuwsgierig naar.
donderdag 28 februari 2019 om 15:37
Er leiden meer wegen naar Rome.
Je er op geen enkele wijze mee bezig houden en toch een plaatstalen mening hebben, tja, ik kan daar niets mee.
donderdag 28 februari 2019 om 15:42
Het is daar een komen en gaan, daar hoef je niet voor naar het hiernamaals om daar antwoord op te krijgen.Eidde schreef: ↑28-02-2019 15:29Wat zeiden ze dan over het hiernamaals? Hoe is het daar? Waren ze samen met al die miljoenen eerder overleden mensen? En ook dieren? Of alleen met bekenden/geliefden? En waar? In een andere dimensie of toch een hemel? Of zweefden ze rond op aarde om de mensen heen die nog leven? Slapen ze ook? Kunnen ze alles zien wat wij hier doen?
Ik ben daar oprecht nieuwsgierig naar.
Er sterven dagelijks gemiddeld 140.000 mensen en er worden er dagelijks gemiddeld 210.000 geboren.
Ze zijn gelukkig, ze kunnen alles zien wat wij hier doen en jij noemt het de hemel, ik noem het het hiernamaals en dat bevindt zich op wel een ander plan, maar niet in een andere dimensie. Bekenden en geliefden trekken naar elkaar toe, zoals op aarde, maar je kan ook met anderen zijn.
donderdag 28 februari 2019 om 15:43
Maar Rome (a.k.a. leven na de dood) is het enige echte eindpunt?
Je trok die conclusie uit haar uitspraak dat ze geen definitieve mening heeft - het tegenovergestelde van een plaatstalen mening.
Terwijl de inhoud van haar posts al laat zien dat ze zich er in elk geval deels in heeft verdiept.
donderdag 28 februari 2019 om 15:47
Jawel, daar kwam ze later mee, nadat ik als slachtoffer werd neergezet.tyche schreef: ↑28-02-2019 15:43Maar Rome (a.k.a. leven na de dood) is het enige echte eindpunt?
Je trok die conclusie uit haar uitspraak dat ze geen definitieve mening heeft - het tegenovergestelde van een plaatstalen mening.
Terwijl de inhoud van haar posts al laat zien dat ze zich er in elk geval deels in heeft verdiept.
donderdag 28 februari 2019 om 16:00
Volgens jou was ik slachtoffer van een charlatan. Kom nou Cateau... weet je nog?herfstappeltaart schreef: ↑28-02-2019 15:56"Ze"is er nog hoor. En als je mijn eerste post in dit topic even leest zie je dat het niet klopt wat je zegt.
"Die troost is precies waar wij als mensen behoefte aan hebben en juist daarom is het geloof in het leven geroepen. Als een strohalm waar verdrietige en angstige mensen zich aan vast kunnen klampen. Heel begrijpelijk maar niets bovennatuurlijks. "
anoniem_64c64bf305ae7 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 16:02
31.32% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 16:01
Interessant onderwerp dit. Maar nu zit ik weer met dat liedje in mijn hoofd.
https://www.youtube.com/watch?v=xTaX4ZzN6R0
https://www.youtube.com/watch?v=xTaX4ZzN6R0
donderdag 28 februari 2019 om 16:06
Ja daar ben ik inderdaad bang voor. Ik geloof mensen die beweren dat ze je in contact kunnen brengen met overledenen niet.Maar ik heb geen plaatstalen mening over een leven na de dood zoals jij beweerde. Ik heb geen idee zei ik. Maar ik ben wel heel wantrouwend naar mediums.
Maar let's agree to disagree dat lijkt me het verstandigste.
Ik wil jou niets ontnemen of aanpraten en ik laat mij niks aanpraten.
Discussie gesloten. Fijne dag
donderdag 28 februari 2019 om 16:09
O ik zie dat je nog iets hebt toegevoegd. Ja daar sta ik helemaal achter. De hele invulling van geloof door de instituties als kerken, moskeën en wat dies meer zij (zei?) is naar mijn mening ontstaan door verzinsels, interpretaties van gebeurtenissen enz.
Dat maakt mijn "geen idee" op een leven na de dood niet anders.
donderdag 28 februari 2019 om 16:13
Zoals ik al stelde, ik heb geen geloof. Ik gruwel van kerken, bijbels, moskeeën en korans. Ik ben absoluut antireligieus. Desalniettemin...herfstappeltaart schreef: ↑28-02-2019 16:09O ik zie dat je nog iets hebt toegevoegd. Ja daar sta ik helemaal achter. De hele invulling van geloof door de instituties als kerken, moskeën en wat dies meer zij (zei?) is naar mijn mening ontstaan door verzinsels, interpretaties van gebeurtenissen enz.
donderdag 28 februari 2019 om 16:19
donderdag 28 februari 2019 om 16:25
De zeer specifieke info die ze doorgeven en die ze niet van internet gehaald kunnen hebben, hoe komen ze daar dan volgens jou aan?herfstappeltaart schreef: ↑28-02-2019 16:06Ik geloof mensen die beweren dat ze je in contact kunnen brengen met overledenen niet. Ik ben heel wantrouwend naar mediums.
donderdag 28 februari 2019 om 16:27
De waarzegger die dat kan moet dan wel wereldberoemd zijn, wie is het?Anoniem9482665 schreef: ↑28-02-2019 16:25De zeer specifieke info die ze doorgeven en die ze niet van internet gehaald kunnen hebben, hoe komen ze daar dan volgens jou aan?
donderdag 28 februari 2019 om 16:32
Anoniem9482665 schreef: ↑28-02-2019 16:25De zeer specifieke info die ze doorgeven en die ze niet van internet gehaald kunnen hebben, hoe komen ze daar dan volgens jou aan?
Daar geloof ik niet in. Ik geloof dat er mensen zijn die iemand psychologisch dusdanig goed kunnen manipuleren dat ze ze allerlei info kunnen ontfutselen zonder dat ze er zelf erg in hebben.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 28-02-2019 16:33
0.12% gewijzigd
donderdag 28 februari 2019 om 16:45
Derren Brown heeft een heel indrukwekkend onderdeel in zijn show waarbij hij mensen boodschappen doorgeeft van overleden naasten, dingen die hij volgens die mensen niet kan weten. Hij geeft de hele tijd aan dat hij NIET echt met doden communiceert maar hij kan ze details vertellen waardoor ze achterover slaan. Namen (niet alleen letters, complete en correcte namen), details over vakanties in het verleden, persoonlijke anekdotes. Fascinerend om te zien.
Ik geloof trouwens niet dat elk medium een oplichter is, ik denk dat een deel oprecht gelooft in wat ze doen. In ken zulke mensen, ook mensen die zich bewust afsluiten voor hun gave omdat ze geloven dat het niet goed is om je met die zaken te bemoeien. Ik geloof 100% in hun integriteit, maar heb een andere kijk dan zij.
Ik geloof trouwens niet dat elk medium een oplichter is, ik denk dat een deel oprecht gelooft in wat ze doen. In ken zulke mensen, ook mensen die zich bewust afsluiten voor hun gave omdat ze geloven dat het niet goed is om je met die zaken te bemoeien. Ik geloof 100% in hun integriteit, maar heb een andere kijk dan zij.
donderdag 28 februari 2019 om 17:01
Cateautje schreef: ↑28-02-2019 15:42Het is daar een komen en gaan, daar hoef je niet voor naar het hiernamaals om daar antwoord op te krijgen.
Er sterven dagelijks gemiddeld 140.000 mensen en er worden er dagelijks gemiddeld 210.000 geboren.
Ze zijn gelukkig, ze kunnen alles zien wat wij hier doen en jij noemt het de hemel, ik noem het het hiernamaals en dat bevindt zich op wel een ander plan, maar niet in een andere dimensie. Bekenden en geliefden trekken naar elkaar toe, zoals op aarde, maar je kan ook met anderen zijn.
Maar blijf je daar dan voor eeuwig of ga je daar ook 'dood' om opnieuw geboren te worden? Word je daar ook ouder?
Is dit trouwens wat je ouders je verteld hebben of heb je dit zelf geconcludeerd?
donderdag 28 februari 2019 om 17:01
Ik zit hier met verbazing te lezen, alsof er ooit iemand terug is gekomen om e.e.a. uit de doeken te doen. Al die mensen met BIJNA-doodervaringen hebben 1 ding gemeen: ze leven nog... bijna is niet helemaal.pamelacourson schreef: ↑28-02-2019 11:58Grappig dat bijna 70% denkt te weten dat er wel of geen leven na de dood is, terwijl niemand het kán weten.
Ooit hoorde ik een neuroloog daarover vertellen tgo mensen die heilig geloofden in de hemel of reïncarnatie: 'ok ze zien allemaal, overal ter wereld mooi licht, mooie kleuren, hun geliefden o.i.d. Diezelfde mensen voelen ook allemaal hetzelfde als ze met hun vinger tussen een deur komen..'
Hij weet al die tunnels met licht aan het eind en beelden van geliefden aan puur lichamelijke processen die het sterven wellicht wat makkelijker maken. Net zoals je soms 'bovennatuurlijke' krachten kunt hebben indien nodig. Ik denk aan een moeder die haar kind uit een brandend huis droeg met twee gebroken armen. Puur op adrenaline, eenmaal in veiligheid kon ze niks meer met haar armen.
Als iemand na een dag geen hartslag, hersenactiviteit en het ontbindingsproces van zijn lichaam al is begonnen tóch weer bijkomt en een verhaal oplepelt over leven na de dood wil ik daar wel graag naar luisteren.
Gek trouwens dat mensen die alleen maar opgelucht waren toen hun ouders/familieleden stierven omdat ze vreselijk mishandeld zijn door die ouders nooit bang zijn dat hun kwelgeesten ze weer op staan te wachten na hun dood.
Er zijn mensen gestorven inmiddels waarvan ik toch mag hopen dat ze echt dood zijn en dat ook blijven. Tot in de eeuwigheid.
donderdag 28 februari 2019 om 17:05
Ik heb daar wel eens naast gestaan. En ik was echt verbijsterd dat de vriendin die het betrof er echt van overtuigd was (en nog steeds is) dat het medium van alles wist wat ze niet kon weten.Anoniem9482665 schreef: ↑28-02-2019 16:25De zeer specifieke info die ze doorgeven en die ze niet van internet gehaald kunnen hebben, hoe komen ze daar dan volgens jou aan?
En ik zag een 'medium' dat gewoon de antwoorden uit mijn vriendin peuterde, cold reading.
Niet onverdienstelijk, maar voor mij redelijk doorzichtig.
De goedgelovigheid van mensen is sindsdien een intrigerend fenomeen wat mij betreft.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar