Cease therapie
woensdag 27 februari 2019 om 20:16
donderdag 28 februari 2019 om 21:49
Waarom zou ik dan op bijwerkingen moeten googelen?
Ik zeg dat medicatie helemaal niet alleen maar symptoombestrijding is. Het kan zelfs zeer helpend zijn, ondanks de bijwerkingen.
Feit is natuurlijk ook dat autisme niet te genezen valt, dus er ook niets ter genezing voorgeschreven kan worden.
donderdag 28 februari 2019 om 21:53
Dan denk ik dat we het aardig eens zijn hoor. Medicatie kan, mits goed gekozen en afgesteld, goed helpen. Dus ik ben ook niet per definitie tegen medicatie.Moire schreef: ↑28-02-2019 21:49Waarom zou ik dan op bijwerkingen moeten googelen?
Ik zeg dat medicatie helemaal niet alleen maar symptoombestrijding is. Het kan zelfs zeer helpend zijn, ondanks de bijwerkingen.
Feit is natuurlijk ook dat autisme niet te genezen valt, dus er ook niets ter genezing voorgeschreven kan worden.
donderdag 28 februari 2019 om 21:58
Dat lijkt me zo vanzelfsprekend dat dat niet eens genoemd hoeft te worden.
Ik vind dat jij in jouw berichten het geven van medicatie wel in twijfel trekken.
donderdag 28 februari 2019 om 22:01
donderdag 28 februari 2019 om 22:03
Als ouder van twee autisten word ik dus inmiddels horendol van al die mensen (onze hulpverleners gelukkig allang niet meer) die allemaal komen melden dat ik met mijn aanpak zo veel kan bijsturen.
Ja, dat zal heus kunnen helpen, maar ik blijf het aanmatigend vinden om dat zomaar even neer te plempen als 'alternatief' voor medicatie.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 28 februari 2019 om 22:05
Wat werk jij dan op een 'rare' werkplek.
Wij liepen bij een centrum voor kinder- en jeugdpsychiatrie en geen enkele mogelijkheid is onbenut gelaten.
donderdag 28 februari 2019 om 22:06
donderdag 28 februari 2019 om 22:10
Hier geen behandeling gehad voor onze zoon. We kregen de diagnose en dat was het. De rest hebben we zelf gedaan en school heeft ook veel bijgedragen (SO cluster 2), wat betreft logopedie enzo. Wat zou de medicatie moeten doen dan?
donderdag 28 februari 2019 om 22:11
Zo te lezen heb je al een heel traject doorlopen met je kinderen. Het is niet mijn bedoeling om je te kwetsen, ik ken je verhaal ook niet. Evenals die van TO. Het enige wat ik uit haar verhaal haal is dat ze naar hulp voor haar kind op zoek is en dat ze twijfelt aan medicatie. Jij reageert vanuit jouw verhaal, ik vanuit de mijne.Solomio schreef: ↑28-02-2019 22:03Als ouder van twee autisten word ik dus inmiddels horendol van al die mensen (onze hulpverleners gelukkig allang niet meer) die allemaal komen melden dat ik met mijn aanpak zo veel kan bijsturen.
Ja, dat zal heus kunnen helpen, maar ik blijf het aanmatigend vinden om dat zomaar even neer te plempen als 'alternatief' voor medicatie.
donderdag 28 februari 2019 om 22:13
donderdag 28 februari 2019 om 22:15
Bepaalde medicatie kan helpen om wat minder rigide te worden, of om wat minder last van prikkels te hebben, of om minder druk in het hoofd te zijn.
En vast nog meer mogelijkheden.
donderdag 28 februari 2019 om 22:23
Afhankelijk van welke medicatie het is, kan het bijv. voor woede-uitbarstingen zorgen, eetlust ernstig verminderen, zorgen voor depressieve gevoelens en de groei verstoren. Dus ik snap wel dat mensen er soms even goed over nadenken. De ene keer weegt het wel op en de andere keer niet, afhankelijk van de problematiek en de (mate van) bijwerkingen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 28 februari 2019 om 22:24
Nou, als het helpt doen toch. Maar dan is het idd symptoombestrijding. Hier gelukkig (nog) niet nodig gehad. Heb wel eens neurofeedback overwogen, maar die resultaten zijn ook niet wetenschappelijk onderbouwd. Bovendien is het behoorlijk prijzig.
donderdag 28 februari 2019 om 22:31
Ja, maar die overwegingen maak je toch in overleg met je arts?Malagueña schreef: ↑28-02-2019 22:23Afhankelijk van welke medicatie het is, kan het bijv. voor woede-uitbarstingen zorgen, eetlust ernstig verminderen, zorgen voor depressieve gevoelens en de groei verstoren. Dus ik snap wel dat mensen er soms even goed over nadenken. De ene keer weegt het wel op en de andere keer niet, afhankelijk van de problematiek en de (mate van) bijwerkingen.
Dat geldt voor alle medicatie wat mij betreft.
De algehele afkeer ervan begrijp ik niet.
donderdag 28 februari 2019 om 22:38
Ja dat sowieso, altijd overleggen en eventuele zorgen / signalen zsm bespreken. Ik denk dat het eerder angst dan afkeer is.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 28 februari 2019 om 22:41
donderdag 28 februari 2019 om 22:45
TO zegt dat er medicatie is geadviseerd, maar dat ze dat niet wil.
Ik lees en hoor dat zo vaak. Alsof medicatie iets vreselijks is.
Als je kind diabetes heeft ga je toch ook niet eerst van alles proberen omdat je zo'n moeite hebt met medicatie?
donderdag 28 februari 2019 om 22:46
donderdag 28 februari 2019 om 23:03
Medicatie is niet iets vreselijks, hoewel de neven effecten bij lang gebruik wel als iets vervelend omschreven kunnen worden. Jij hebt al een heel traject doorlopen met je kinderen, en bent ook goed in staat om in gesprek te gaan met de artsen/Gz psychologen.
Misschien kan ik als voorbeeld mijn eigen zoon nemen. Hij heeft astma. Gebruikt hier ook behoorlijk wat medicatie voor. Toch ben ik vanwege de lange termijn effecten huiverig voor deze medicatie en ga ik er kritisch mee om. Hij heeft ook fysiotherapie gehad om bepaalde ademhalingstechnieken te leren zodat hij effectiever en meer ontspannen kan adem halen. Ook zijn er bepaalde manieren van tapen die er voor zorgen dat de longen wat meer ontspannen zijn. Met name in het hooikoorts seizoen scheelt dit voor hem toch behoorlijk wat pufjes.
vrijdag 1 maart 2019 om 20:30
Nee we hadden wel een ambulante begeleider, maar dat stelde niet veel voor. Werd alleen verteld wat autisme inhoudt, maar alles wat ze vertelde, wist ik eigenlijk al... tegenwoordig kan je er zoveel over lezen en vinden op het internet.
vrijdag 1 maart 2019 om 20:31
Dankjewel... Echt een lief berichtje..clemance schreef: ↑28-02-2019 08:40Linda2007, er zijn ook andere plekken om informatie in te winnen hierover.
Vaccins hebben bijwerkingen. Dat is een feit en staat gewoon in de bijbehorende bijsluiters.
Jij bent de mama. Jij hebt gezien dat jouw kind tot 2,5 jaar zich normaal ontwikkelde. Vertrouw dat onderbuikgevoel en ga er op uit, lees, bel, mail, win informatie in! Jij bent de enige die voor je zoontje op kan komen.
Veel sterkte gewenst.