Life after death?

28-02-2019 01:46 258 berichten
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk zijn er enorm veel topics over, maar laten we hiervan een poll maken!
Kijken hoe onze viva-mensen denken!

Is er leven na de dood?

Totaal aantal stemmen: 165

Ja (27%)
Nee (43%)
Ik weet het niet (30%)
:) je masker is maar moeilijk te handhaven he. Laat je nou niet verleiden je allergie voor mij te uiten en daarmee zo zichtbaar te maken wie je werkelijk bent
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Tjongejongejonge! Ik hoop echt dat dit een kwestie is van een ochtendhumeur, want ik zou niet met mezelf kunnen leven als dit de dagelijkse heledagpraktijk zou zijn.
Jij kan uitstekend met jezelf leven :D
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Gezellig weer hier zeg.

Een vroeger vriendinnetje van mij had trouwens een moeder die ook geesten zag en stemmen hoorde. Ik vond het altijd maar eng als ik er sliep en haar moeder me vertelde over mijn vader die ergens in de hoek stond te kijken naar ons. Mijn vriendinnetje beweerde ook stemmen te horen van jongs af aan. Ik wist nooit zo goed wat ik ervan moest denken.

Tijdens mijn jeugd bij de paragnosten heb ik ook wel geregeld dingen gehoor die zo prive waren dat ik ze nooit tegen iemand verteld had en die ze dus echt onmogelijk konden weten maar ik heb helaas ook vaak zat vage dingen meegemaakt waar geen hout van klopte. Dus ja ik twijfel nog over wel of geen geesten, wel of niet voortleven als ziel na de dood. Ik weet het gewoon niet.
We zien het wel.
[quote=AllyMcBeal post_id=29645742 time=1551381562 user_id=254497]
Nou je mag de bewijzen ook aan wetenschappelijke instanties overhandigen hoor. Het hoeft niet hier natuurlijk.
[/quot
Sorry ik quoot de verkeerde. Opnieuw
tyche schreef:
01-03-2019 09:59
Algemene vraag: zouden jullie anders leven als je het omgekeerde gelooft van wat je nu doet?

Ik zat daar net over na te denken en kwam tot de conclusie dat het voor mij weinig uit zou maken. Wellicht als ik het echt 100% zeker zou weten dat ik dan zou proberen contact te leggen, maar echt anders leven dan nu... Nee.
Het enige wat er voor mij dan zou veranderen is dat ik de zin van het leven niet, of in mindere mate, zou inzien. Ik geloof dat wij door God op aard zijn gezet om een steentje bij te dragen aan het grotere geheel.
Zonder dat besef zou ik wellicht een ietwat roekeloos leven leiden, zonder eerbied voor lichaam en geest, bij tegenslagen eerder geneigd zijn het bijltje erbij neer te gooien. Dus ja, mijn geloof in God geeft mij kracht en is bepalend geweest voor het verloop van mijn leven.
God heeft zich vaak genoeg bewezen in mijn leven en ik heb genoeg paranormale zaken meegemaakt waardoor ik er niet omheen kan dat er daadwerkelijk meer is.
Had ik dit allemaal niet meegemaakt was ik waarschijnlijk ook een ongelovige geweest hoor, zou nooit klakkeloos kunnen afgaan op een boek, of op de ervaring van anderen.
Wat dat betreft ben ik een rationele gelovige.
Volgens Freek de Jonge

Of je Christen, Zen Boeddhist bent, Islamiet of Jood
Er is leven, er is leven na de dood
Rij dus rustig door oranje en geef extra gas bij rood
Refr.:
Na de dood, (na de dood), na de dood, (na de dood)
Eet gerust wat Engels rundvlees bij je groente of op brood
Als je weg wilt uit Tirana, pak eens voor de gein de boot
Refr
Volgens m'n vader in de hemel is het alle dagen feest
En m'n vader kan het weten, want die is er geweest
Wat kon Seedorf nou gebeuren toen hij van elf meter schoot
Steek je snikkel zonder rubber in een hetero of een poot
Refr
Heb je je doodsangst overwonnen
Wordt het alle dagen feest
Dus vandaag maar vast begonnen
Voor je 't weet, ben je er geweest
Refr.(2x)
Er is leven, er is leven na de dood (2x)
Cateautje schreef:
28-02-2019 20:15
Beetje moeilijk hè, om dat via het forum te doen, dus je staat dan voor altijd bekend als leugenaar, ook al wordt dat niet hardop uitgesproken.

Ik vind jou geen leugenaar hoor Cateautje. Ik ben er van overtuigd dat jij gelooft wat je zegt, alleen ik heb daar moeite mee. Niks ten nadele van jou verder.
tyche schreef:
01-03-2019 09:59
Algemene vraag: zouden jullie anders leven als je het omgekeerde gelooft van wat je nu doet?

Ik zat daar net over na te denken en kwam tot de conclusie dat het voor mij weinig uit zou maken. Wellicht als ik het echt 100% zeker zou weten dat ik dan zou proberen contact te leggen, maar echt anders leven dan nu... Nee.

Nee ik zou niet anders leven. Ik zou het wel heel fijn vinden als ik bijvoorbeeld zeker zou weten ooit mijn vader terug te zien. Maarja....dat geloof heb ik helaas niet.
Oprechte vraag voor mensen die geloven dat er een 'leven' na de dood is en dat je elkaar dan weerziet: wat maakt het huidige leven dan beter dan de dood?
Dan kun je toch beter elkaar een hand geven, samen de dood inspringen en in het leven hierna met zijn allen verdergaan?

Voor mij zou de dood in bovenstaand geval namelijk beter zijn dan het leven. Dat weiger ik te geloven, dus geloof ik niet in een leven na de dood.
We leven nu en met de dood is het klaar.
Duufje schreef:
01-03-2019 10:51
Oprechte vraag voor mensen die geloven dat er een 'leven' na de dood is en dat je elkaar dan weerziet: wat maakt het huidige leven dan beter dan de dood?
Dan kun je toch beter elkaar een hand geven, samen de dood inspringen en in het leven hierna met zijn allen verdergaan?

Voor mij zou de dood in bovenstaand geval namelijk beter zijn dan het leven. Dat weiger ik te geloven, dus geloof ik niet in een leven na de dood.
We leven nu en met de dood is het klaar.
Je leeft omdat je erg veel leert via de les der ervaring. Het zijn die lessen die groei met zich meebrengen en groei is het doel van het leven.
Cateautje schreef:
01-03-2019 10:53
Je leeft omdat je erg veel leert via de les der ervaring. Het zijn die lessen die groei met zich meebrengen en groei is het doel van het leven.
Amen
Dat vind ik geen (bevredigend) antwoord op de vraag wat het leven nu dan beter maakt dat het leven in het hiernamaals.

Maar dat is waarschijnlijk ook precies waarom ik niet kan geloven in een leven na de dood.
Duufje schreef:
01-03-2019 11:13
Dat vind ik geen (bevredigend) antwoord op de vraag wat het leven nu dan beter maakt dat het leven in het hiernamaals.

Maar dat is waarschijnlijk ook precies waarom ik niet kan geloven in een leven na de dood.
Als je het feit dat het leven er is om te groeien niet vindt volstaan, dan kan ik niets voor je betekenen.
Niemand heeft ooit beweerd dat het leven op aarde er is om enkel en alleen maar gelukkig te zijn.
Het leven heeft helemaal geen doel. Het leven is 'per ongeluk' ontstaan.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik denk dat hetgeen niemand beweert altijd de absolute waarheid is.
Soulsista schreef:
01-03-2019 10:46
Het enige wat er voor mij dan zou veranderen is dat ik de zin van het leven niet, of in mindere mate, zou inzien. Ik geloof dat wij door God op aard zijn gezet om een steentje bij te dragen aan het grotere geheel.
Zonder dat besef zou ik wellicht een ietwat roekeloos leven leiden, zonder eerbied voor lichaam en geest, bij tegenslagen eerder geneigd zijn het bijltje erbij neer te gooien. Dus ja, mijn geloof in God geeft mij kracht en is bepalend geweest voor het verloop van mijn leven.
God heeft zich vaak genoeg bewezen in mijn leven en ik heb genoeg paranormale zaken meegemaakt waardoor ik er niet omheen kan dat er daadwerkelijk meer is.
Had ik dit allemaal niet meegemaakt was ik waarschijnlijk ook een ongelovige geweest hoor, zou nooit klakkeloos kunnen afgaan op een boek, of op de ervaring van anderen.
Dit herken ik van toen ik nog wel geloofde, dat vond ik een heel troostend gevoel.

Precies door wat jij zegt, een gebrek aan overtuigende ervaring of voor mij acceptabel bewijs, heb ik dat geloof niet meer.
Eerbied voor het leven (van mezelf en anderen, en van natuur in het algemeen) heb ik wel behouden. Wat ik ervaar als ik door de natuur loop komt denk ik overeen met wat voor andere mensen religieus of spiritueel is. Dat je goed met elkaar moet omgaan en zin moet geven aan je eigen leven staat voor mij los van geloof, maar ik snap ook dat dat voor andere mensen juist verbonden is met geloof (wat niet zegt dat ze zonder geloof geen goede mensen zouden zijn).
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Cateautje schreef:
01-03-2019 10:53
Het leven heeft geen doel.
Soulsista schreef:
01-03-2019 10:46

Amen!
Eeuwige zielen is niet voor de hand liggend wat mij betreft, want gecompliceerd voor wat betreft de levensvormen waarvoor ze geschikt zijn en het heeft geen toegevoegde waarde voor het voortbestaan van de genen.
Daarbij lijkt het me een ware nachtmerrie om ergens eeuwig rond te zweven zonder doel en einde. Dan liever geen bewustzijn meer.
parbleumondieu schreef:
01-03-2019 18:02
Eeuwige zielen is niet voor de hand liggend wat mij betreft, want gecompliceerd voor wat betreft de levensvormen waarvoor ze geschikt zijn en het heeft geen toegevoegde waarde voor het voortbestaan van de genen.
Daarbij lijkt het me een ware nachtmerrie om ergens eeuwig rond te zweven zonder doel en einde. Dan liever geen bewustzijn meer.

Eeuwig is ook wel heul lang. Meerdere levens geloof ik dan weer wel in.
Cateautje schreef:
01-03-2019 11:15
Als je het feit dat het leven er is om te groeien niet vindt volstaan, dan kan ik niets voor je betekenen.
Niemand heeft ooit beweerd dat het leven op aarde er is om enkel en alleen maar gelukkig te zijn.
Nee, volgens de catechismus die ik ooit moest leren zijn wij op aarde om pas in het hiernamaals gelukkig te zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Maar begon dat dan bij de oerbacteriën, of bij de eerste zoogdieren, of bij de homo erectus, of bij homo sapiens?
parbleumondieu schreef:
01-03-2019 18:11
Maar begon dat dan bij de oerbacteriën, of bij de eerste zoogdieren, of bij de homo erectus, of bij homo sapiens?

Wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven