Werk & Studie alle pijlers

Onafgeronde opleiding

01-03-2019 15:28 17 berichten
Goedemiddag beste mensen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe baan en daardoor ben ik mijn CV aan het oppoetsen. Ik loop tegen iets aan waarvan ik niet precies weet hoe ik het vorm moet geven.

Ik ben een aantal jaar (5) geleden begonnen met fulltime werken terwijl ik de laatste tentamens aan het afronden was. Vanwege alle hectiek en persoonlijke problemen heb ik de opleiding niet afgerond. Dat wil zeggen, alle tentamens heb ik behaald, maar mijn scriptie moet ik nog inleveren. Nu is mijn scriptie wel al klaar en mag ik het binnenkort inleveren. Ik zit alleen wel met de vermelding op mijn CV.

Wat er nu staat is:

2018 tot heden Naam instelling - Afstudeerrichting

2010 tot 2013 Propedeuse behaald Naam instelling

Mijn vraag is hoe kan ik dit op een slimme en tactische manier vermelden op mijn CV?

Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een vermoedelijke datum van afstuderen vermelden. Nu lijkt het alsof je nooit afgestudeerd bent en dat ook nooit meer gaat gebeuren terwijl dat juist wel het geval is. Petje af dat je na al die tijd nog je scriptie gaat inleveren.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Scriptie afgerond en ingeleverd. Verwacht afronden studie: ... 2019
lilalinda wijzigde dit bericht op 01-03-2019 15:34
1.49% gewijzigd
2010-2013 Naam instelling en opleiding en daaronder 2018-heden Naam instelling en opleiding.

Propedeuse zou ik helemaal weglaten, is niet interessant.
Vermoedelijke datum afstuderen vermelden. Ik zou propedeuse weglaten, eventueel nog onderwerp van scriptie toevoegen als dat relevant is. In je brief zou ik wel een toelichting schrijven hoe het in elkaar zit. Je verhaal en daarmee het doorzettingsvermogen dat daaruit blijkt, lijkt me erg in je voordeel werken voor een nieuwe werkgever!
masatu schreef:
01-03-2019 15:52
Vermoedelijke datum afstuderen vermelden. Ik zou propedeuse weglaten, eventueel nog onderwerp van scriptie toevoegen als dat relevant is. In je brief zou ik wel een toelichting schrijven hoe het in elkaar zit. Je verhaal en daarmee het doorzettingsvermogen dat daaruit blijkt, lijkt me erg in je voordeel werken voor een nieuwe werkgever!
In je sollicitatiebrief zet je niet hoe alles in elkaar zit. In een sollicitatiebrief zet je waarom je voor dat bedrijf wilt werken en waarom jij zo geschikt bent voor die functie.
Inderdaad; van-tot weglaten en alleen vermoedelijke afstudeerdatum vermelden.
SjaanRoeispaan schreef:
01-03-2019 16:08
In je sollicitatiebrief zet je niet hoe alles in elkaar zit. In een sollicitatiebrief zet je waarom je voor dat bedrijf wilt werken en waarom jij zo geschikt bent voor die functie.
Eens
2010-2013, 2018-2019 Naam instelling, HBO xxx, afronding in 2019
...
Ik heb: afgestudeerd november 2014.
Ik werkte toen al wel en dat heb ik dan weer bij mijn werkzaamheden/ervaring gezet.
Vermelden: in afrondende fase.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Gewoon aangeven wat het is, duidelijkheid is belangrijker dan passen in de structuur van je cv. En imho kan je beter heel expliciet zijn over “tekortkomingen” dan ze wegpoetsen en in een gesprek alsnog moeten vertellen. Ter vergelijking, ik heb bij mijn belangrijkste opleiding altijd nadrukkelijk de toevoeging staan: geen scriptie, dus geen titel. Opdrachtgevers en werkgevers houden zelden van verrassingen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
geen scriptie is opleiding niet afgerond - er is dus geen diploma
als je nog aan het afronden bent zet je er bij (bijna afgerond)
Jawlensky schreef:
01-03-2019 15:34
Propedeuse zou ik helemaal weglaten, is niet interessant.
Zeker als je er 3 jaar over hebt gedaan om die propedeuse te halen!
Wat hier inderdaad aangegeven wordt: in afrondende fase.
Propedeuse weglaten.
Foodisgood schreef:
02-03-2019 17:14
Wat hier inderdaad aangegeven wordt: in afrondende fase.
Propedeuse weglaten.

Of verwachte afstudeerdatum
Propedeuse voegt idd niks toe
Bedankt voor alle reacties!

Ik heb mijn CV aangepast. Ik heb jaartal - afrondende fase - afstudeerrichting ( belangrijk voor vacature waarop ik wil reageren). Nu duimen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven