Friendzone
maandag 4 maart 2019 om 06:58
Half jaar gedate met een jongere man, er was vanaf het begin meteen een hele goede connectie tussen ons. Alles was perfect en ik werd verliefd maar hij niet.
Omdat we toch op elkaar gesteld zijn willen we proberen vrienden te blijven. Ik weet dat het voor mij wellicht moeilijker word omdat ik nog steeds gek op hem ben maar het idee om definitief te breken en elkaar nooit meer zien wil ik niet.
Eigenlijk hoop ik dat als hij volgend weekend komt we weer op oude voet doorgaan; ik wil graag weer met hem slapen omdat ik nog verliefd ben op hem.
Nu respecteer ik dat hij zegt dat niet te willen dus ik ga mij niet wanhopig aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring hebben in een situatie als deze? Kan je vrienden zijn wanneer een van beide nog gevoelens heeft?
Ook denk ik aan het feit dat als hij misschien een andere vriendin krijgt hij mij toch zal laten vallen.
Wat is wijsheid in deze?
Omdat we toch op elkaar gesteld zijn willen we proberen vrienden te blijven. Ik weet dat het voor mij wellicht moeilijker word omdat ik nog steeds gek op hem ben maar het idee om definitief te breken en elkaar nooit meer zien wil ik niet.
Eigenlijk hoop ik dat als hij volgend weekend komt we weer op oude voet doorgaan; ik wil graag weer met hem slapen omdat ik nog verliefd ben op hem.
Nu respecteer ik dat hij zegt dat niet te willen dus ik ga mij niet wanhopig aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring hebben in een situatie als deze? Kan je vrienden zijn wanneer een van beide nog gevoelens heeft?
Ook denk ik aan het feit dat als hij misschien een andere vriendin krijgt hij mij toch zal laten vallen.
Wat is wijsheid in deze?
maandag 4 maart 2019 om 07:20
Met dat idee heb ik ook moeite.
Maar als hij mij niet echt leuk zou vinden zou hij ook niet langskomen om tijd met mij te willen doorbrengen. Ik vind het zo verwarrend.
Ik blijf maar denken dat het wel goed komt, dat hij gewoon 'hard to get' doet nu.
Maar zoals ik zei; ik wil hem ook niet definitief verliezen.
Maar als hij mij niet echt leuk zou vinden zou hij ook niet langskomen om tijd met mij te willen doorbrengen. Ik vind het zo verwarrend.
Ik blijf maar denken dat het wel goed komt, dat hij gewoon 'hard to get' doet nu.
maandag 4 maart 2019 om 07:34
Geloof hem nou maar ; verliefd gaat hij niet worden. Nu dus stoppen, stoppen om met hem te slapen en om met hem vrienden te zijn. Jij bent verliefd en hij niet en jullie hebben al regelmatig seks gehad samen.
Naast hem blijven en hopen op meer gaat veel meer pijn doen dan nu zelf de stekker eruit trekken. En dan kun je altijd nog zien hoe zaken lopen over een jaar als jouw verliefdheid over is.
Naast hem blijven en hopen op meer gaat veel meer pijn doen dan nu zelf de stekker eruit trekken. En dan kun je altijd nog zien hoe zaken lopen over een jaar als jouw verliefdheid over is.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
maandag 4 maart 2019 om 08:25
Je 'hebt' hem niet, dus je kunt hem ook niet verliezen. Je kunt wel jezelf verliezen, door seks met hem te blijven hebben in de hoop dat ie van gedachten verandert.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 07:20Met dat idee heb ik ook moeite.
Maar wees eens eerlijk: als jij niet verliefd bent op iemand, hoe groot is dan de kans dat je dat na een jaar opeens wel wordt?
maandag 4 maart 2019 om 08:31
Ik heb dit vorig jaar mee gemaakt.
Ook wij bleven vrienden maar het was voor mij heel erg verwarrend. Hij appte mij elke dag en wou ook gewoon blijven afspreken. Het was zomer en toen gingen we bijv samen naar het strand, en vaak sliep ik bij hem want hij vond dat gezellig. In onze date periode hebben we 2 keer seks gehad maar daarna is dat niet weer gebeurd, terwijl ik best vaak bij hem sliep.
Het verwarde mij. Waarom appte hij me elke dag? Waarom samen slapen als vrienden? Ik had hoop... "valse hoop".
Totdat hij lachend zei ik moet je wat grappigs en awkwards vertellen. Toen vertelde hij dat ie met een andere meid had gedate en dat er iets vreemds was aan haar wat ik misschien wel grappig zou vinden. Het deed me alleen maar pijn want ik verwachtte niet dat hij had gedate.
Langzaamaan ging mijn gevoel weg en hij datete met andere meiden verder, vroeg mij zelfs vaak om raad. Hij kreeg weer een dame waarbij hij hetzelfde deed.. Haar afwijzen maar wel aldoor afspreken en samen slapen en hij begreep maar niet waarom zij soms moeilijk of jaloers deed. Wij zijn in ieder geval nog wel vrienden, mijn gevoel is gelukkig helemaal weg en we slapen natuurlijk ook niet meer samen. Ik denk nu zelfs: wat zag ik in hem haha.
Het kan dus wel! Maar blijf ajb geen hoop houden en denk verstandig na of samen slapen wel verstandig is. Want hij ziet je gewoon als vriendin en wie weet gaat hij verder daten en kwetst jou dat op den duur.
Sterkte!
Ook wij bleven vrienden maar het was voor mij heel erg verwarrend. Hij appte mij elke dag en wou ook gewoon blijven afspreken. Het was zomer en toen gingen we bijv samen naar het strand, en vaak sliep ik bij hem want hij vond dat gezellig. In onze date periode hebben we 2 keer seks gehad maar daarna is dat niet weer gebeurd, terwijl ik best vaak bij hem sliep.
Het verwarde mij. Waarom appte hij me elke dag? Waarom samen slapen als vrienden? Ik had hoop... "valse hoop".
Totdat hij lachend zei ik moet je wat grappigs en awkwards vertellen. Toen vertelde hij dat ie met een andere meid had gedate en dat er iets vreemds was aan haar wat ik misschien wel grappig zou vinden. Het deed me alleen maar pijn want ik verwachtte niet dat hij had gedate.
Langzaamaan ging mijn gevoel weg en hij datete met andere meiden verder, vroeg mij zelfs vaak om raad. Hij kreeg weer een dame waarbij hij hetzelfde deed.. Haar afwijzen maar wel aldoor afspreken en samen slapen en hij begreep maar niet waarom zij soms moeilijk of jaloers deed. Wij zijn in ieder geval nog wel vrienden, mijn gevoel is gelukkig helemaal weg en we slapen natuurlijk ook niet meer samen. Ik denk nu zelfs: wat zag ik in hem haha.
Het kan dus wel! Maar blijf ajb geen hoop houden en denk verstandig na of samen slapen wel verstandig is. Want hij ziet je gewoon als vriendin en wie weet gaat hij verder daten en kwetst jou dat op den duur.
Sterkte!
maandag 4 maart 2019 om 08:49
Maar echt doe jezelf er geen pijn mee. Ga niet met hem samen slapen, ookal verlang je er wel naar. Spreek elkaar af en toe en zie elkaar ook niet meteen te vaak. Dan slijt jouw gevoel en blijf je misschien wel echt goede vrienden. Steek er niet teveel energie in want het gaat je anders pijn doen!ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 08:35Vlindertje, ik heb zo een vermoeden dat het bij ons ook zo zal gaan. We zullen zien.
maandag 4 maart 2019 om 08:57
maandag 4 maart 2019 om 09:01
Mannen (en vrouwen) zijn dol op aandacht, omgaan met iemand die de grond kust waar jij gelopen hebt, is heerlijk voor je ego.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 08:57Wat ik zo verwarrend vind is dat hij mij wel steeds graag wil zien en meteen wil afspreken.
Zelf heb ik dat gevoel nooit gehad wanneer ik klaar was met een ex.
Zijn er ook mannen die hier een verklaring voor hebben? Hoe werkt zoiets in een mannenbrein?
maandag 4 maart 2019 om 09:04
De reden dat jij nog contact met hem hebt is niet omdat je bevriend met hem wil zijn maar omdat je je zo low key continu wanhopig aan kunt bieden.
Het is niet eerlijk naar hem toe als jij doet alsof hij gewoon een vriend is terwijl jij hem eigenlijk voor meer wil strikken. Respectloos van jouw kant ook. Respectloos naar jezelf omdat je als een zielige puppy achter hem aan blijft lopen en respectloos omdat je zijn wens voor vriendschap doelbewust negeert.
Eerst contact helemaal verbreken, en dan kun je over een jaar of twee kijken of er vriendschap in zit.
Het is niet eerlijk naar hem toe als jij doet alsof hij gewoon een vriend is terwijl jij hem eigenlijk voor meer wil strikken. Respectloos van jouw kant ook. Respectloos naar jezelf omdat je als een zielige puppy achter hem aan blijft lopen en respectloos omdat je zijn wens voor vriendschap doelbewust negeert.
Eerst contact helemaal verbreken, en dan kun je over een jaar of twee kijken of er vriendschap in zit.
maandag 4 maart 2019 om 09:07
Jawel hoor. Iemand zegt duidelijk dat hij niet meer wil dan enkel aandacht en seks en jij gaat hem blijven geven wat hij wil in de hoop dat hij van gedachte verandert. En jezelf terwijl telkens hard kwetsen want hij gaat je telkens blijven zeggen en laten voelen dat er 'n iets meer van komt.
Dat is jezelf wegcijferen en niet graag zien. Je gunt jezelf niet iemand die wel voor jou wil gaan.
maandag 4 maart 2019 om 09:19
Het getuigt wel van een gebrek aan zelfliefde. Eigenlijk houd jij te weinig van jezelf, waardoor een vorm van omgang met iemand wenst en accepteert, die minder is dan jij zou willen.
Als jij genoeg zelfliefde zou hebben, zou dit niet accepteren, afketsen, zodat je kunt openstaan voor een man die jou wel kan geven waar je naar verlangt.
Zolang je aan deze man blijft vasthouden, gaat dat niet gebeuren.
Interessant is om je af te vragen: wat maakt dat jij je vast blijft houden aan deze man, ookal wil hij niet bij jou zijn op de manier waarop jij bij hem wilt zijn?
Vaak heeft het een diepere oorzaak, waar je je soms zelf niet eens bewust van bent.
Hypothese:
Kan het zijn dat jij je (emotioneel) verlaten voelt door jouw biologische vader en het verlaten worden door een man die jou niet echt wil, vertrouwt voelt en dit dus een patroon is wat je beter zou kunnen doorbreken?
Probeer het patroon te doorbreken, blijven plakken aan een man die met zijn gedrag bevestigt, dat jij niet goed genoeg bent om bij te blijven (jouw negatieve eigenwaarde), gaat jou niet geven wat jij wilt en zal op langere termijn alleen maar meer schade aanrichten op emotioneel vlak.
maandag 4 maart 2019 om 09:47
Je kan zonder wie dan ook. Echt. Als een geliefde sterft pas je je ook aan en daarna zal je weer blij zijn en leven. Je kan dus ook zonder je huidige "ware".
Je moet dus accepteren dat er een geen relatie voor je inzit, en dit ook echt geloven.
Om de breuk makkelijker maken, zou ik hem zoveel mogelijk ontlopen. Later kan hij je niet meer schelen, maar je moet het je voorlopig makkelijker maken en dat doe je niet als je hem vaak ziet.
Je moet dus accepteren dat er een geen relatie voor je inzit, en dit ook echt geloven.
Om de breuk makkelijker maken, zou ik hem zoveel mogelijk ontlopen. Later kan hij je niet meer schelen, maar je moet het je voorlopig makkelijker maken en dat doe je niet als je hem vaak ziet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 4 maart 2019 om 09:49
Lilalinda, jij denkt dus dat het een ego ding is voor hem? Dat hij mij 'gebruikt' voor aandacht?
Ik seks niet meer met hem. Ik vind hem leuk genoeg als persoon, en de connectie die wij evengoed blijven hebben is een indicatie dat er dus een vriendschap kan overblijven.
Als het mogelijk is zou ik zelfs vrienden met willen blijven als hij wel een ander zou krijgen. Of dat lukt is een tweede.
Voor de negatievelingen; ik ga mij niet aanbieden wanneer hij dit weekend komt. Ik wil dat voor mijzelf niet, vriendschap is niet lichamelijk.
Ik seks niet meer met hem. Ik vind hem leuk genoeg als persoon, en de connectie die wij evengoed blijven hebben is een indicatie dat er dus een vriendschap kan overblijven.
Als het mogelijk is zou ik zelfs vrienden met willen blijven als hij wel een ander zou krijgen. Of dat lukt is een tweede.
Voor de negatievelingen; ik ga mij niet aanbieden wanneer hij dit weekend komt. Ik wil dat voor mijzelf niet, vriendschap is niet lichamelijk.
maandag 4 maart 2019 om 09:54
Je houdt jezelf voor de gek, maar dat is vrij algemeen onder mensen in jouw situatie omdat je er niet aan wil om hem op te geven. Je denkt: alleen maar vriendschap, alleen maar dat! Maar je jokt dan een beetje tegen jezelf. Je wil de band vasthouden; dan voel je je minder alleen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maandag 4 maart 2019 om 10:03
Is een nieuwe Trend onder (Jongemannen) been there done that.
Zogenaamd willen ze vriendschap dan maken ze je verliefd en als je geluk heb mag je lekker aan een lijntje blijven bungelen.
tot waneer hij het weer nodig acht om zijn Ego te strelen.
TS:
hij zegt geen sex te willen... maar als je doorgaat met deze ( vriendschap) zal je voor hem altijd beschikbaar blijven.
Denk je dat je straks sterk genoeg bent om hem af te wijzen waneer hij wel weer Seks met je wilt?
Zogenaamd willen ze vriendschap dan maken ze je verliefd en als je geluk heb mag je lekker aan een lijntje blijven bungelen.
TS:
hij zegt geen sex te willen... maar als je doorgaat met deze ( vriendschap) zal je voor hem altijd beschikbaar blijven.
Denk je dat je straks sterk genoeg bent om hem af te wijzen waneer hij wel weer Seks met je wilt?
Minds are Like Parachutes, they Only Function when open #.
maandag 4 maart 2019 om 10:07
Hij is toch gewoon eerlijk? TS gelooft hem alleen niet helemaal...Olina schreef: ↑04-03-2019 10:03Is een nieuwe Trend onder (Jongemannen) been there done that.
TS: