Friendzone
maandag 4 maart 2019 om 06:58
Half jaar gedate met een jongere man, er was vanaf het begin meteen een hele goede connectie tussen ons. Alles was perfect en ik werd verliefd maar hij niet.
Omdat we toch op elkaar gesteld zijn willen we proberen vrienden te blijven. Ik weet dat het voor mij wellicht moeilijker word omdat ik nog steeds gek op hem ben maar het idee om definitief te breken en elkaar nooit meer zien wil ik niet.
Eigenlijk hoop ik dat als hij volgend weekend komt we weer op oude voet doorgaan; ik wil graag weer met hem slapen omdat ik nog verliefd ben op hem.
Nu respecteer ik dat hij zegt dat niet te willen dus ik ga mij niet wanhopig aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring hebben in een situatie als deze? Kan je vrienden zijn wanneer een van beide nog gevoelens heeft?
Ook denk ik aan het feit dat als hij misschien een andere vriendin krijgt hij mij toch zal laten vallen.
Wat is wijsheid in deze?
Omdat we toch op elkaar gesteld zijn willen we proberen vrienden te blijven. Ik weet dat het voor mij wellicht moeilijker word omdat ik nog steeds gek op hem ben maar het idee om definitief te breken en elkaar nooit meer zien wil ik niet.
Eigenlijk hoop ik dat als hij volgend weekend komt we weer op oude voet doorgaan; ik wil graag weer met hem slapen omdat ik nog verliefd ben op hem.
Nu respecteer ik dat hij zegt dat niet te willen dus ik ga mij niet wanhopig aanbieden.
Zijn er mensen die ervaring hebben in een situatie als deze? Kan je vrienden zijn wanneer een van beide nog gevoelens heeft?
Ook denk ik aan het feit dat als hij misschien een andere vriendin krijgt hij mij toch zal laten vallen.
Wat is wijsheid in deze?
maandag 4 maart 2019 om 10:09
Hij is toch niet echt een ex? Hij wil bevriend zijn en zegt duidelijk dat hij niks meer wil. Vrienden willen je graag zien, als het goed is.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 08:57Wat ik zo verwarrend vind is dat hij mij wel steeds graag wil zien en meteen wil afspreken.
Zelf heb ik dat gevoel nooit gehad wanneer ik klaar was met een ex.
Zijn er ook mannen die hier een verklaring voor hebben? Hoe werkt zoiets in een mannenbrein?
maandag 4 maart 2019 om 10:11
Nou, nou.
Wat wil je dan graag horen? Gewoon blijven hopen en jezelf op een niet bestaande wachtbank zetten?
maandag 4 maart 2019 om 11:09
maandag 4 maart 2019 om 11:09
Nogmaals: er zal geen seks aan te pas komen. Er is veel meer tussen ons dan de seks. We kunnen goed praten en hebben dezelfde humor. Houden beide van dezelfde muziek, er zijn raakvlakken.
Ik zal juist geen seks hebben met hem omdat het de afspraak is.
En wanhoop is het ook niet, ik kan nu een of andere snuiter appen die meteen langskomt. Is niet wat ik interessant vind noch wil. Wanhoop is aandacht willen van wie dan ook. Ik beschouw deze man niet als 'zomaar iemand'.
En wanhoop is het ook niet, ik kan nu een of andere snuiter appen die meteen langskomt. Is niet wat ik interessant vind noch wil. Wanhoop is aandacht willen van wie dan ook. Ik beschouw deze man niet als 'zomaar iemand'.
anoniem_382302 wijzigde dit bericht op 04-03-2019 11:11
30.49% gewijzigd
maandag 4 maart 2019 om 11:11
Maar waarom jezelf pijnigen door vrienden te worden (niet eens blijven) met iemand voor wie je romantische gevoelens hebt die niet wederzijds zijn? Iets zegt me dat het antwoord iets is in de trant van: zodat hij vanzlf tot inkeer komt dat je toch wel zijn type bent.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:09Nogmaals: er zal geen seks aan te pas komen. Er is veel meer tussen ons dan de seks. We kunnen goed praten en hebben dezelfde humor. Houden beide van dezelfde muziek, er zijn raakvlakken.
maandag 4 maart 2019 om 11:12
Waarom een topic openen als je vervolgens alles wat er gezegd wordt weer afschiet?
Je weet zelf heel goed dat dit niet gaat werken en dat je alleen maar gekwetst wordt. Maar prima, blijkbaar is dat wat je wil. Succes de komende tijd, we zien je topic wel verschijnen wanneer hij serieus met iemand anders gaat daten.
Je weet zelf heel goed dat dit niet gaat werken en dat je alleen maar gekwetst wordt. Maar prima, blijkbaar is dat wat je wil. Succes de komende tijd, we zien je topic wel verschijnen wanneer hij serieus met iemand anders gaat daten.
maandag 4 maart 2019 om 11:17
Murrmurr, om eerlijk te zijn was klaar ook klaar voor mij.
Ik wil juist kijken of ik sterk genoeg ben om ook om hem te geven zonder romantiek. Er zijn meer mensen die leuk met een ex/scharrel/date kunnen blijven omgaan zonder haat, jaloezie, dubbele agenda etc. gewoon omdat ze elkaar wel waarderen als persoon.
Mocht het op stront uitdraaien dan zie ik het wel.
Ik wil juist kijken of ik sterk genoeg ben om ook om hem te geven zonder romantiek. Er zijn meer mensen die leuk met een ex/scharrel/date kunnen blijven omgaan zonder haat, jaloezie, dubbele agenda etc. gewoon omdat ze elkaar wel waarderen als persoon.
maandag 4 maart 2019 om 11:18
Wanhoop naar een en man die jou niet wil is ook wanhoop. Je cijfer jezelf weg voor een mini beetje aandacht van hem. Want je bent nog verliefd en wil helemaal geen vriendschapChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:09Nogmaals: er zal geen seks aan te pas komen. Er is veel meer tussen ons dan de seks. We kunnen goed praten en hebben dezelfde humor. Houden beide van dezelfde muziek, er zijn raakvlakken.
Eigenlijk hoop ik dat als hij volgend weekend komt we weer op oude voet doorgaan; ik wil graag weer met hem slapen omdat ik nog verliefd ben op hem
maandag 4 maart 2019 om 11:21
Wat een onzin. Als jij jezelf kent, hoef je naar jezelf niks te bewijzen hoor.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:17
Ik wil juist kijken of ik sterk genoeg ben om ook om hem te geven zonder romantiek.
maandag 4 maart 2019 om 11:24
Hij is je wel aan het mind-fucken. Is ook lekker!ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:09Nogmaals: er zal geen seks aan te pas komen. Er is veel meer tussen ons dan de seks.........
En hij vind het ook lekker.
maandag 4 maart 2019 om 11:24
We zijn inmiddels ook al een paar uur verder. Je komt krachtig en stabiel overChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:21Annelleke, je hebt gelijk met je quote, nu ben ik juist vastberaden om gewoon netjes mijn fleece pyama aan te trekken en gewoon te gaan slapen als hij blijft.
maandag 4 maart 2019 om 11:33
En dan gezellig in hetzelfde bed tegen elkaar aan liggen. Als vrienden, uiteraard. En als hij dan iets probeert, wijs je hem af. Op die manier vind jij hem niet leuk, toch?ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:21Annelleke, je hebt gelijk met je quote, nu ben ik juist vastberaden om gewoon netjes mijn fleece pyama aan te trekken en gewoon te gaan slapen als hij blijft.
maandag 4 maart 2019 om 11:47
Voor jezelf zorgen is niet per definitie op je sterkst willen zijn, maar kan ook betekenen dat je erkent dat een bepaalde situatie voor nu te pijnlijk is.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:21Annelleke, je hebt gelijk met je quote, nu ben ik juist vastberaden om gewoon netjes mijn fleece pyama aan te trekken en gewoon te gaan slapen als hij blijft.
maandag 4 maart 2019 om 11:55
maandag 4 maart 2019 om 11:55
Je spreekt jezelf heel erg tegen.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:17Murrmurr, om eerlijk te zijn was klaar ook klaar voor mij.
maandag 4 maart 2019 om 13:39
Je vraagt om wijsheid maar eigenlijk wil je alleen maar steun voor je dwaasheid.
Het is liegen tegen jezelf en liegen tegen hem, het is niet eerlijk en met liefde heeft dit niet te maken. Dit is afhankelijkheid en wanhoop. Heb wat zelfrespect en verbreek het contact. Dat is ook eerlijker naar hem toe, als je echt zo veel om hem geeft als je beweert laat je hem los, als je om jezelf geeft laat je hem los.
Liefdesverdriet zuigt, maar je maakt het nu honderd keer erger voor jezelf.
Het is liegen tegen jezelf en liegen tegen hem, het is niet eerlijk en met liefde heeft dit niet te maken. Dit is afhankelijkheid en wanhoop. Heb wat zelfrespect en verbreek het contact. Dat is ook eerlijker naar hem toe, als je echt zo veel om hem geeft als je beweert laat je hem los, als je om jezelf geeft laat je hem los.
Liefdesverdriet zuigt, maar je maakt het nu honderd keer erger voor jezelf.
maandag 4 maart 2019 om 13:44
Ik ben trouwens bevriend met mijn exen. De enige manier om dat te bereiken is door je eerst op jezelf te richten. Geen contact meer met hem, eerst helen.
De manier waarin je het nu aanpakt zal er voor zorgen dat jullie nooit vrienden kunnen worden, want jullie contact nu is gebaseerd op leugens en slechte behandeling. Zulke dingen trekken niet meer recht. Dus wees eerlijk tegen jezelf en hem, jij kunt hem nu niet als vriend zien. Behandel hem en jezelf met respect en neem de tijd om te helen door het contact met hem te verbreken.
De manier waarin je het nu aanpakt zal er voor zorgen dat jullie nooit vrienden kunnen worden, want jullie contact nu is gebaseerd op leugens en slechte behandeling. Zulke dingen trekken niet meer recht. Dus wees eerlijk tegen jezelf en hem, jij kunt hem nu niet als vriend zien. Behandel hem en jezelf met respect en neem de tijd om te helen door het contact met hem te verbreken.
maandag 4 maart 2019 om 20:44
Hoe zoiets werkt in een mannenbrein?! Dat mannenbrein denkt heel simpel dat jij lekker makkelijk bent voor de seks for the time being, want een man kan seks en gevoelens veel en veel beter scheiden dan vrouwen dat kunnen. Zo simpel is het. Als hij zegt niet verliefd op jou te zijn geloof hem dan maar op zijn woord, hij is heel duidelijk namelijk. Jij gaat jezelf heel veel pijn doen als je toch seks met hem hebt in de hoop dat hij overstag gaat. Dat zal niet gebeuren, maar hij gaat straks wel een andere dame vinden met wie het er wel is en dat is heel pijnlijk voor jou om te moeten zien. Ik zou ermee stoppen en ook geen vrienden meer zijn met hem omdat jij er met andere motieven in zit dan hij. Dat is niet gelijkwaardig. Fwb is voor vrouwen sowieso erg lastig. Die krijgen altijd gevoelens.ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 08:57Wat ik zo verwarrend vind is dat hij mij wel steeds graag wil zien en meteen wil afspreken.
Zelf heb ik dat gevoel nooit gehad wanneer ik klaar was met een ex.
Zijn er ook mannen die hier een verklaring voor hebben? Hoe werkt zoiets in een mannenbrein?
maandag 4 maart 2019 om 20:49
Het is wel wanhopig, jij hoopt dat hij tot inkeer komt en jouw gevoelens wel beantwoord en dat hoop je te bereiken met seks. Dat werkt nooit. Hoe oud ben je eigenlijk? En hij?ChristianeF schreef: ↑04-03-2019 11:09Nogmaals: er zal geen seks aan te pas komen. Er is veel meer tussen ons dan de seks. We kunnen goed praten en hebben dezelfde humor. Houden beide van dezelfde muziek, er zijn raakvlakken.