!Februari 2009!

18-03-2009 17:23 3036 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bij deze open ik dan maar een nieuw topic, aangezien we aan ons limiet zaten dames..

*** Ik heb de tabel opgeschoond, mocht je er uit zijn, maar toch graag terug willen, no problemo!! ***

En de link naar ons 'oude' topic Februari 2009

MAMALFT.BEVALLENNAAMBROERTJES/ZUSJESGEWICHT/LENGTEKabouter3526-12Tessa5860 gr. 65 cm.Anna2919-01RosanneSjaanie2626-01Linn6240 gr. 67 cm.Bagheera3727-01Zoon8390 gr. 68,5 cm.Konela2629-01Veerle6920 gr. 67 cm.Ringelding3103-02FennaMayte 20-01-077700 gr. 67 cm.Frans2906-02BojanMilena 18-03-067000 gr. 67 cm.Floortje2908-02Freek7220 gr. 68,5 cm.Fesa2408-02Dochter8560 gr. 67 cm.B1210-02JesseSummer2211-02T.Barrel3513-02MerleHidde 13-07-05Mientje2813-02Guus7230 gr. 65 cm.Bokito2616-02Zoon Zoon 24-05-077345 gr. 68 cm.Draakjenoah3416-02ThomasNoah 22-04-076340 gr. 67 cm.Mara2617-02Dochter5330 gr. 61 cm.Bluester4020-02Zoon7120 gr. 62 cm.Jannes2627-02Zoon C.Zoon T.Ibbel3105-03MilaSeppe 12-11-076460 gr. 64 cm.Skoempie2605-03Zoon5560 gr. 61 cm.
Konela en Sjaanie dikke knuffel voor jullie!

Jullie hebben het over het spelen in de box, maar wat bedoelen jullie daar precies mee?

Jesse vind het niks aan in de box en zet het meteen op krijsen en is niet stil voordat ik hem eruit haal.

Iemand een idee wat ik daar aan kan doen?

En ook het badje en de tummy vind die niks aan, douchen gaat redelijk maar met aankleden is het weer krijsen.

Volgens mij heeft die een hekel om in zijn blootje te liggen.
@bokito, ossegalzeep is een wondermiddel! haal je alle vlekken mee uit.

@b12 spelen kun je het nog niet echt noemen, meeste babies kunnen naar iets kijken wat ze heelerg interessant vinden. Wat een baby nu heel leuk kan vinden is iets wat qua kleur heel sterk contrasteerd zwart en wit bijvoorbeeld. Fenna vindt het dan ook geweldig om naar ons hoofdeinde te kijken. Heeft een krullerige vorm die zwart is tegen een witte muur. Maar je kan ook met zwarte stift een simpele tekening maken op een wit papier en die in de box neerzetten.

zijligging, Fenna heeft de kraam week op haar zij gelegen (behalve s'nachts) vanwege de misselijkheid. als ze dan al moest spugen, dan kon ze er niet in stikken.....lijkt me ook niet fijn hoor, als je misselijk bent en dan te gorgelen met je eigen kots.....Nu ligt ze alleen "onder toezicht" op haar zij wanneer ze in de box ligt, ivm voorkeurshouding. idem met op de buik liggen.
Goedemorgen meiden,

Ossegal zal ik ook eens proberen tegen die poepvlekken, krijg het er hier met vanish zelfs niet uit!

Ik leg engeltje ook wel eens op haar zij hoor, maar niet op haar buik, hoewel ze het liefste op haar buik wil liggen! En dan nog het liefst op mij natuulijk, man kon er gisterenavond niet meer tegen! Ze was wakker vanaf de voeding van 20.00 uur tot 22.00 uur en wilde dan gewoon op je liggen met haar speen die ze er steeds uitgooide maar die je er dan wel weer gelijk in moest doen, als het niet snel genoeg ging zette ze het op een krijsen! Daarna wel weer lief gaan slapen.

Bokito: ik hoef haar niet iedere week te komen wegen hoor, heb begin april weer een afspraak als ze 9 weken is om te vaccineren en dan ga ik weer wegen. Mag wel tussendoor komen als ik er niet zeker van ben of ze goed groeit. Nu gaat het volgens mij hartstikke goed, geef nu twee borsten per keer en volgens mij is de melkproductie flink toegenomen en ze is altijd tevreden na de voeding.

Konela en Sjaanie: succes met jullie kindjes en een dikke knuffel voor jullie. Ik laat haar ook niet te lang huilen hoor, bij mij gaat het door merg en been! Vind het ook zielig hoor.
Bagheera ik las dat je 2 zwangerschappen achter de rug hebt, heb je een miskraam/vroeggeboorte gehad?

Zoon was had om half 7 voor het laatst gegeten maar ik was zo moe toen ik uiteindelijk naar bed ging dat ik hem niet wakker had gemaakt. Had ik beter wel kunnen doen want nu was het half 1, half 5 en half 8. Ik heb ook nog eens koppijn en ben dus lekker gaar!

Engel wat fijn dat Engeltje tevreden is en dat je het idee hebt dat de bv goed loopt!

Moet zo naar de verjaardag van m'n nichtje maar het is echt zeikweer... Het is wel hier in het dorp maar heb echt geen zin om met dit weer naar buiten te gaan. Nou ja even doorzetten maar, het is haar 1ste verjaardag dus dat is wel super bijzonder!

Ik was ook bij de bevalling, het heel gek dat dat alweer een jaar geleden is! Ik gaf toen nog bv aan zoon en moet je hem nu eens zien...
quote:Bokito schreef op 23 maart 2009 @ 21:18:

ohja, weten jullie nog een goed middel tegen poepvlekken?

Ik gebruik vanish oxi action. Omdat meisje een heel gevoelig huidje heeft maken we haar billetjes altijd met hydrofiele washandjes schoon. Die washandjes gaan in een emmer met water en vanish en in de ochtend worden ze gewassen. Gaat erg goed, maar als iemand een minder agressief middeltje weet hoor ik het graag.

Ik ga eens even haar slaap bijhouden. Ze heeft bepaalde tijden waarop ze helemaal wakker is en anderen waarop ze lang slaapt (in de nacht gelukkig ) Maar als ik jullie zo hoor vraag ik mij af of ze ook zo veel slaapt.

Ik heb trouwens een vraagje voor de andere BV mama's. Kolven jullie vaak? En is dat dan ipv een voeding of kolven jullie ook wel eens om je borsten te verlichten? Ik kolf nu ongeveer 1 keer per dag omdat meisje langere pauzes neemt tussen de voedingen en mijn borsten toch gespannen blijven. En ik vind dat er dan veel uitkomt, ik doe dit namelijk altijd na een voeding en dan haal ik er toch nog zo'n 80 a 100cc uit (2 borsten). Ik vraag mij nu af of ze te weinig drinkt.. (misschien een beetje stom) maar ik vind het namelijk zoveel. Iemand een idee?
Mara, ik heb dat ook wel extra hoor. Ik geef meestal 1 borst per keer en het hang er een beetje vanaf hoeveel hij drinkt wat er nog uit komt. Soms maar 20 cc, maar ook wel eens 80 (uit 1 borst dan he?). Ik ga er maar vanauit dat hij neemt wat hij nodig heeft en als hij weinig drinkt dat hij dan weer eerder komt en het inhaalt. Maar ja dat vertrouwen heb ik natuurlijk omdat hij met zijn onderkinnetjes kan zwaaien. Ik kolf altijd de laatste voeding. Dan kolf ik ongeveer 180 cc. die geef ik (of man, maar die is er nu niet) op bed. Dan drinkt hij soms 180 cc, maar soms ook maar 80. Dat zal ie aan mijn borst ook wel zo doen denk ik.

Gisteren had ik hier de eerste spuitluier! Wel al veel poep gehad, bij iedere verschoning zat er poep in. Gisteren was dat niet, maar had hij wel smiddags de poep tot in zijn nek zitten. Haha en hij lachen. Gekkerd. Heb het zooitje maar in de was gegooid, ben benieuwd of de vlekken eruit gaan.

Net in de Hema gezocht naar een plakboek om de kaarten in de plakken die we gekregen hebben toen Bojan geboren is, hadden ze niks. Waar zou ik dan een plakboek kunnen kopen? V&D misschien. Het ging regenen, dus ik had niet zo'n zin meer om buiten te lopen. Het is hier of stralende zon of plensregen. Raar.

Bojan heeft in de kraamweek op zijn zij gelegen en daarna op zijn rug. Maar ik leg om hem dus wle eens op zijn buik in de box te slapen.

Hij ligt nu al weer drie kwartier te miepen, stil, huilen, stil, huilen, stil huilen. Lastig hoor, of ik hem dan moet pakken of niet. Hij ligt nu niet in de puckababy want die is in de was, meestal was ik als hij wakker is, maar nu dus niet. Ik denkdat het daaraan ligt.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Heb ook zo'n plakboek gekocht voor de kaarten. Wel bij de Hema trouwens, was maar 2,95. Misschien van de week nog maar eens kijken, ze lagen in de buurt bij de fotoboeken, bij onze hema dan.

Mara: ik probeer ook 1 of 2 keer te kolven per dag nadat ik een voeding heb gegeven. Probeer meestal na de eerste voeding en derde voeding te doen. Krijg er dan meestal ook niet echt veel uit hoor het meeste wat ik heb gekolved is 80 cc en het minste 10. De ene keer drinken ze natuurlijk ook meer dan de andere keer. Volgens mij drinken ze altijd genoeg, ze pakken zelf wat ze nodig hebben lijkt mij!

Boktio: ik had engeltje gisterenavond de laatste voeding om 20.00 uur gegeven en was al in slaap gevallen voor de voeding van 23.00 uur dus vannacht er ook weer eens uit geweest om 04.30 ben nu ook een beetje brak. Ze is ook bijna de hele ochtend wakker geweest en ligt nu net weer even te slapen, duik er zo maar eens even bij.

Nog even een vraagje. Engeltje slaapt nu nog bij ons op de kamer, hoe pakken we de overgang naar haar eigen kamer aan en wanneer is het verstandig om hiermee te beginnen. Hoe doen jullie dit? Zat te denken om haar overdag eens op haar eigen kamer te leggen in het ledikant dan om alvast te wennen.

Urineverlies: heb ik gelukkig niet, bij mij is de onderkant volgens mij ook nog niet helemaal op orde, als ik moet moet ik ook nu! Plas nog net niet in mijn broek maar de spieren doen het nog niet helemaal geweldig vrees ik.
Bagheera > Veerle krijgt 6 flessen per dag en alleen na de late en de nacht gaat ze meteen terug naar bed om te slapen. Na de 4 flessen overdag is ze meestal een uur wakker en daarna valt ze in slaap. Of in de wieg, of als we weg gaan in de maxi-cosi of wandelwagen. Tegenwoordig slaapt ze niet meer tot aan de volgende voeding, dus dan pak ik haar wel wat eerder. Verder speelt ze hooguit een kwartiertje per keer alleen. Zet haar nu in zo'n wippertje in de box en dat vindt ze leuk. Kijkt dan rond en flink lachen, maar hooguit 15 min, dan is ze het beu. Dus hier geen uur / uren in de box.

Maar de keren dat ze in haar wiegje moet slapen, wordt ze ieder half uur (soms iedere 10 min) wakker. In de wandelwagen slaapt ze makkelijk 3 uur door.

Bluester > hoe doet jouw vriend dat, douchen met baby? Ik durf dat niet zo goed. Worden de haren van baby dan nat of alleen het lijfje?

Sjaanie > lotgenoot...... Bij jou al wat beter vandaag? 's Nachts is ze wel altijd heel rustig en ik merk dan dat ik 's ochtends echt weer vol goede moed opgeladen ben. Maar zo tegen een uur of 18 ben ik het helemaal beu! Herkenbaar?

Kabouter > hmmmmmm, dat klinkt veel en veel beter dan die bloemkool, gekookte aardappels en kippenbout die wij vanavond eten!!! Bezorg je ook aan huis???

Frans > grappig dat jouw zoon en dochter qua karakter zo verschillend zijn. Dat zal voor jou een verademing zijn dat Bojan zo rustig is vergeleken bij Milena! Misschien ook wel beetje het verschil tussen jongens en meisjes?

B12 > ik heb ook het idee dat Veerle niet zo van bloot houdt. In badje wordt ze tegenwoordig ook onrustig en op het aankleedkussen ook. Heb ook niet de indruk dat zij geniet van massage.

Eerst huilde Veerle ook alleen maar in de box, tot ik de helft van ale knuffels er uit heb gegooid (waaronder zo'n mega-vuurrode olifant, haha, geen wonder dat ze bang was, dat ding was 4 x zo groot als zijzelf). Weet niet of het toeval is, maar vanaf toen wilde ze er in. Maar hooguit 10 / 15 minuten, dan is ze het echt beu.

Engel > wij legden Veerle al in de kraamweek op haar eigen kamer. Ze maakte zoveel geluidjes dat vriend en ik de hele nacht wakker lagen. Ik zou denk ik ook beginnen met haar overdag op haar eigen kamertje te laten slapen en dan daarna de nachten ook. Dat deden wij toen ook en heb je niet het gevoel het "ineens" te veranderen, maar een beetje af te bouwen.

Poepvlekken? Die heb ik dus nooit (afkloppen). Ze poept nu gelukkig weer 2x per dag, maar nooit buiten haar luier. Heb volgens mij 1x een mini-stipje poepvlek gehad toen ze met haar voetje in de luier kwam en daarna de hydrofielluier aanraakte. Jullie kindjes soms wel onder de poep?

Scheelkijken was hier ook heel erg, maar nu steeds minder. Opa maakte zich zelfs serieus zorgen, dacht dat het ernstig was, haha. Maar nu bijna niet meer.

Lachen komt nu een beetje met geluid, bij jullie ook? Merk dat ze nu contact maakt als we met haar spelen en een beetje terug "kirt". Zó leuk! Gisteren deed ze dat 's ochtends de hele tijd naar vriend toen hij naar z'n werk ging en ik zag gewoon dat hij tranen in z'n ogen kreeg. Zó vertederend is dat!!! (en nadat vriend weg was trouwens alleen nog gehuild, dat was toen ik er mee zat, haha).

Verder is het hier vandaag (tot nu toe) heeeeeel goed gegaan. Ze wordt alleen al 2 nachten om 6 uur wakker. Geen honger, gewoon jengelen. Dus til al 2 nachten om 6 uur de wieg naar onze kamer zodat ik de speen er makkelijk in kan stoppen. Want steeds uit bed ben ik dan ook wel beu!

Ze komt trouwens iedere nacht stipt om 3 uur voor de voeding en vannacht moest vriend om 4 uur beginnen met werken. Kwam goed uit, hij om 3 uur de wekker gezet, wilde haar de fles geven en dan door naar z'n werk. Maar ze kwam niet.... Vriend om 4 uur de deur uit en om 4.12 uur werd madam wakker. Ze is echt haar moeder aan het pesten lijkt wel, die enige nacht dat ik een x door kon slapen! Maar als ik dan weer met haar op de bank zit dan smelt ik weer helemaal hoor... Dan kan het me niks schelen dat ik m'n bed uit moest...

De zon begint hier weer te schijnen!!! Hoop dat ik zo nog even naar buiten kan.
Ik lees terug zover als ik tijd heb

Engel: overgang naar kamer: wij hebben Nelis 3 dagen geleden gewoon in zijn eigen bedje gelegd. Hij sliep daar heerlijk

Kolven: dat is het voordeel van een hongerlap die ieder uur wil drinken. Als hij eens een nacht minder komt, sta ik op springen. Vannacht kwam hij 4 uur niet, ik heb hem gevoed en 300 ml gekolfd. Toen was ik nog niet leeg..... Ik heb al bijna 3 liter in de diepvries. Kan hij al 3 dagen zonder mama

Lachen: doen jullie kleintjes dat al? Had ik al gevraagd, maar het topic was dicht voordat ik het kon lezen Nelis maakt nog geen aanstalten, maar ja, die was ook een week te vroeg. De 6 weken zullen er dus wel 7 worden.

Ik lees al dingen over doorslapen???? Tjongejonge, ik ben al blij als hij minder dan 5 keer komt! Vannacht was het 23.30, 2.00, 4.00 en 5.30. Dat is weinig......

Zijligging: ze mogen volgens onze kraam best op hun zij, maar op hun rug mag ook. Aangezien Nelis na 3 dagen al zelf op zijn rug draaide, ligt hij daar nog steeds op. Vorige week draaide hij zich al zelf op zijn buik in de box, dus wat dat betreft een hele snelle! Dat heeft hij nog niet herhaald.

Verschil in karakter: helaas hebben wij 2 kindjes met pit die heel vroeg op zijn en heel weinig slapen. Ook overdag ben ik blij als Nelis meer dan een uurtje aan een stuk slaapt. Meestal is het korter. Hij is meer wakker dan dat hij slaapt. En we hadden zo gehoopt op een relaxte slaper

O jee, slaaptijd is om: baby-alarm!
O ja, nog even snel: Douchen met baby: Gewoon in je armen houden. Ze vinden het heerlijk dat de stralen op hun lijfje vallen. Echt, gewoon hoofdje onder water, geeft niets. Alleen geen zeep of zo gebruiken, dat glijdt wel heel erg.......
even kort, 1 vingertypend ivm zoon.

douchen gewoon doen maar wij doen het altijd samen, 1 doucht en de andere geeft kind aan en pakt kind naderhand weer aan. We hebben er mooie foto's van.

hij vindt met z'n rug eronder het lekkerst en anders drinkt hij ook teveel water en moet spugen.

origineel: dat is echt weinig slaap!

Vandaag wezen shoppen maar helaas werd ik nat en huilde zoon, dus maar 1 broek, 3 shirts en 1 blouse gekocht. is voorlopig wel genoeg.

ik moet met zoon naar buiten nu, wandelen tot zijn volgende voeding, laters
Bokito, had jou wel een werkster toegewenst hoor Engel, jij bent dus de bofkont. Ik ga maar eens actoever op zoek naar huishoudelijke hulp. De kraamzorg beviel heel erg!!

Hier moest zoon ook op de rug liggen en eventueel in de box op zijn zij en dan inderdaad alleen als wij erbij zijn.

Floor, het is een bezorgpizza geworden. Lekker hoor maar volgens mij wel krampjesbevorderend dus de komende weken maar niet meer doen.

Tegen poepvlekken...direct in een heet sopje en ik doe daar de ouderwetse dreft in. Daarna in de witte was en dan op 75 graden en dat gaat tot nu toe prima.

Engel, heb eerlijk gezegd nog niet nagedacht over de overgang vann een wiegje op onze kamer naar een ledikantje op zijn eiigen kamertje. Wil hem nog wel even bij ons houden. Maar kraamhulp vertelde wel dat het lekker is om dan wel even met een kruik te werken. Ledikantje is groter en dus ook kouder en met een kruik wordt het wat behaaglijker en knusser en de overgang hopelijk makkelijkker.

Konela, vriend zorgt er eerst voor dat de temperatuur lekker is en stapt dan met zoon op 1 arm onder de douche. Hij staat zelf direct onder de straal en zorgt ervoor dat er genoeg water over zoon heen stroomt. Op een gegeven moment pakt hij zlefs de douchekop en sproeit daarmee het hele lijfje af. ook zijn hoofdje wordt dan nat maar niet door er direct met de straal op te richten hoor. Als het genoeg is dan pak ik zoon over in een badcape en kleed hem dann lekker op ziijn kamertje aan. Als je alleen bent dan kun je hem (in een handdoek) in zijn wipstoeltje zetten zodat jezelf even af kunt douchen. Zoon vindt het fascinerend en geeft geen kik en kijkt lekker om zich heen.

Veerle is dus haar moeder een beetje aan het pesten Ach, ze wil heel graag qualitytime met jou en zorgt daar op deze manier voor.

Hier heeft zoon wel grimassen en ik twijfel of het lachjes zijn. Hij is ook nog maar ruim 4 weken dus volgens de 6-wekenregel heeft hij nog eventjes.

Ai Orgineel, dat nachtprogramma is wel intensief. Hier ook nog niet echt doorslapen maar ik vind 1 keertje 's nachts al heel goed en ben dan helemaal trots op hem.

Floor, je bent nu druk bezig met je verplichte wandelingetje. Wat kunnen die kleintjes je dagindeling bepalen he Freek is in ieder geval erg goed voor je conditie.

Dacht net wat is vriend toch lang boven...is hij aan het slapen. haha hij doet de luiers 'snachts en die hakken er blijkbaar toch wel in. Hoop dat hij nog wel gaat koken straks want wil vanavond wel lekker gezond eten. Zal wel stamppot boerenkool worden...heerlijk!!
Hier liggen de meisjes alweer in bed....en papa en mama o apegapen.

Overgang van onze kamer naar eigen kamer....met Mayte hebben we het ook cold turkey gedaan met 5 weken geloof ik. maar die sliep toen al het klokje rond....(van 22.00 tot 7.00 geloof ik) met Fenna duur thet even wat langer denk ik, omdat zij meer mee gaat met het ritme van mayte. Heb laatst nog wat baby foto's van Mayte bekeken en daar staan nog de tijdstippen op. Waren we ook tot een uur of 23.00 met haar aan het klooien..... De reden dat ik Fenna niet wakker maak rond 23.00 is dat we dat een keer bij MAyte hebben gedaan, haar niet wakker kregen, erg warm aanvoelde, bij temperaturen een ondertemp had van 35.8 (ongeveer) en wij in paniek zijn geraakt, doktersdienst gebeld en zij in de veronderstelling dat het koortsstuipen waren, met als gevolg een ambulance voor de deur. Maar wat bleek....dametje lag gewoon lekker te tukken en wilde gewoon niet wakker worden en heeft lekker door alle commotie heen geslapen.....en heeft dat sindsdien eigenlijk altijd gedaan.

Prima dagje hier. moest alleen fenna wel uit d'r slaap plukken om zus naar school te brengen. Ik rook al iets verdachts, maar geen tijd meer om te verschonen. Thuis hele broek onder de poep en heb haar dus helemaal moeten verschonen. Krijg daar dan wel heeeeel veel lachjes en gekir voor terug.....en lekker aangeteut met z'n tweetjes vanmiddag. Merk dat ze daar dan wel erg van geniet even alle aandacht voor haar zodner drukke zus in d ebuurt.
Ik ook op apegapen. Maar goed weer een dag alleen voorbij, nog 4 te gaan.

Bojan had vandaag een miepdagje. Gezellig .

Ringel, sorry maar voor die ambulance terwijl je alleen een slaperig meisje had. Haha.

Bojan zit ook zo heerlijk te lachen als je hem verschoont, tenzij ik ook truitjes en rompers enzo over zijn hoofd ga doen, daar heeft ie echt een hekel aan!

Hij maakt ook geluid nu trouwens, niet bij het lachen. Maar als ik gezellig tegen hem klets krijg ik antwoord: huh. Een echte man dus
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Was ik weer.

Het wandelen is voor iedereen fijn, voor Freek en voor mij.

Mijn weegschaal geeft nog steeds een daling van mijn gewicht weer dus ik heb er alle vertrouwen in.

Het gaat eigenlijk best goed, in mijn eentje, alle tijd en aandacht is voor freek. Ik hoef niks voor manlief op te ruimen en koken hoeft ook nauwelijks, ik heb voor deze week nog allemaal restjes in de vriezer, dus om stipt 5 uur eet ik en het is nog gezond voedsel ook. Ik geniet meer dan ooit van freek en kan alles lekker op mijn eigen manier doen en plannen.

Vanaf vrijdag ga ik een paar dagen naar mijn schoonouders want af en toe is praten met een volwassene ook wel weer fijn. ik heb nog wat vrienden in Leeuwarden dus die ga ik zondag bezoeken. Ik verveel me geen moment en tot nu toe valt het me erg mee. Ik heb ook heel veel tijd voor het huishouden. Wie schreef dat dat er bij in liep? Ik heb alle ramen gezeemd, de tuin gedaan en de keuken uitgelapt. Als hij slaapt, na elke voeding ong 3 uur heb ik echt alle tijd en mijn conditie vertoont ook nog steeds een stijgende lijn.

s'Avonds ben ik wel moe, om 9 uur/ half 10 lig ik er in.

Ik heb door het almaar poepen op het potje geen ervaring met poepvlekken. Alhoewel, ik veeg zijn kontje dan af met een hydrofiel washandje maar die wordt gewoon schoon bij 40 graden in de was. Ik gebruik ecover vloeibaar wasmiddel van de natuurwinkel. Ik heb vandaag alle kleding maatje 62 gewassen want 56 is te klein geworden. Best leuk om weer wat nieuws aan te trekken. Het verschilt per merk wat hij nog aan kan maar lang zal het niet meer duren voordat echt alles te klein is.

Wilde meer reageren maar zit er nog niet helemaal in.
freek begint ook steeds meer geluidjes te maken, heel leuk en in de ochtend is hij echt blij als ik hem eruit haal.

Uit- en aankleden blijft niet favoriet maar in badje is hij druk aan het spartelen (zal foto op de hyves zetten)
Jaaa Bojan begint sochtends ook zo heerlijk te lachen als ik hem uit bed haal! Dat is zoooo lief. Hij begint zelfs te lachen als Milena dan zijn kamer opstormt en naar de wieg rent. Haha zij zegt dan: stil maar kereltje, stil maar. En hij lachen in de wieg

Floor, ik heb het ook wel hoor, dat het zonder man ook wel lekker loopt. Hoewel we nu wel erg moeten wennen met zijn drietjes. Vooral het eten (Milena eet nogal vervelend en Bojan zit dan in zijn huiltijd, dus ik spoor het ene kind aan en heb het andere op mijn arm en probeer zelf ook wat naar binnen te schuiven, haha) en het naar bed brengen. Daar moeten we even een ritme in krijgen. Maar ik ruim mijn eigen troep direct op, er is geen troep van vent. Ik hoef niet te overleggen over wat we wanneer doen enzo. Maar ik vind het ook wel saai hoor. Toch veel lekkerder om savonds samen op de bank te ploffen

Maar hartstikke goed van je dat het zo lekker loopt!!
Kabouter, wat vreemd, want mn huisarts zei dat ik na 6 weken spiraal kon laten zetten. Hm, nou ja, ik zal morgen wel merken of de gyn het wel of niet doet.

Melle ligt wel altijd op zn zij met slapen en in de box ook wel op zn buik, maar dan ben ik erbij.

Hij "speelt" wel in de box. Ik heb er een speeltje hangen en als hij daar met zn voetjes tegen aan schopt, gaat er een muziekje spelen. Ook heb ik een tuimelaar bij zn handje liggen en aan de andere kant een bal met een rammel. Het lijkt wel of hij daar bewust mee "speelt".

Konela, ik douche ook met Melle, hij ligt dan op zn zij in mn armen. En dan draai ik hem met zn rug tegen (of eigenlijk tussen) mn borsten en mn hand onder zn kont. Hij vindt het hartstikke lekker. Het spettert heel erg in zn gezichtje, maar dat vindt ie niet erg. En dan zing ik liedjes voor hem. Ik gebruik dan geen zeep, want dan wordt het zo glibberig.

Over dat jongens/meisjes. Mn moeder zegt altijd: liever 3 jongens dan 1 meisje. Niet omdat ze niet lief zijn hoor, maar meisjes schijnen pittiger te zijn. Ze heeft er trouwens 2 (meiden) en 1 jongen.

Engel, ik heb Melle ook gewoon (na de kraamweek) in zn kamer gelegd. Was geen enkel probleem eigenlijk. 1e slaapje daar was trouwens wel overdag.

Origineel, ik heb geluk, want Melle lacht al vanaf zn 3,5 week. Ik dacht dat dat niet kon, maar toen deed hij het ook bij 1e keer op CB en de arts zei dat het een echte bewuste lach was. Bewust lachen schijnt al met 2 weken te kunnen, maar meestal is het later.

Heftige nachten maak jij trouwens. Respect hoor. Lijkt me heel zwaar.

Ibbel, heb je mail gehad hoor
Wie had het over spuitluiers? Hier doet ze het lekker live. Volgens mij weet ik wat ons meisje later voor een beroep gaat kiezen. interior designer. Ze heeft nu al tich keer de muur een mooi geel kleurtje bezorgd dmv live pooping . Wit heeft overduidelijk niet haar voorkeur. Vanochtend waagde ze weer een poging, maar ik was haar mooi te slim af dacht ik. Ik had de luier nl nog voor haar billetjes laten zitten dus die was mooi opgevangen. Maar het bleek dat meisje niet voor een gat te vangen is, ze probeerde het gewoon nog een keer. Gelukkig had ik net een washandje voor haar billetjes. 2-0 voor mama! Inmiddels had ik het idee dat al het live pooping wel over was. Dus ik snel een nieuwe luier pakken... en jahoor in die luttele twee seconden hoppa tegen de muur! En over de hele commode. Daar stond ik dan met een kind en muur onder de poep en zonder schone washandjes.... Vriendlief toch maar even z'n bed uitgeroepen. Nu ik er over nadenk misschien wordt ze wel comedienne.
Zo meisje ligt op bed, dus even tijd om te reageren!

Dochter slaapt 's nachts altijd op haar rug (was ook advies van kraamzuster). Overdag leg ik d'r ook wel eens op dr buikje in bed. En in de box ligt ze ook soms op haar buik. Echt spelen doet ze trouwens niet. Ze volgt nu wel de knuffeltjes die aan haar mobile hangen, en daar kijkt ze dan met hele grote ogen naar

Engel: Wij hebben meisje in het begin inderdaad eerst overdag in haar ledikantje gelegd en later ook 's nachts. Ging eigenlijk meteen goed. De wieg werd ook wat klein al, omdat ze het liefst met haar armen weid gespreid ligt te slapen.

Konela: Wij douchen ook vaak samen met dochtertje. Inderdaad wel met zn tweetjes, net als Floor.

Wat leuk al die lachende en kirrende kindjes . Ukje lacht wel al af en toe (vaak 's morgens) maar vind haar nog wel zuinig ermee, ik wil meer! Maar ze is nu net 6 weken en ruim een week voor de uitgerekende datum geboren... dus hoop dat het snel meer lachjes worden.

Wij hebben vanmorgen, op aanraden van de vlk, de werveltjes van ons meisje na laten kijken. Ze is natuurlijk met de tang gehaald en door het trekken aan haar nekje kan er een werveltje verkeerd komen te zitten. Dat is bij meisje dus ook het geval. Hij heeft haar gemasseerd en we merkten meteen al verschil! Ze oogt veel vrolijker en draait dr hoofdje ook vaker naar de niet-voorkeurskant. We moeten nu veel met haar oefenen en volgende week gaat hij haar nekje nog een keertje losmaken (als dat dan nog nodig is).

Hier geven we trouwens nu ook 2 dagen geen infacol meer en het spugen is beduidend minder geworden! Ze heeft vooralsnog niet meer krampjes gekregen, dus hoop dat het zo blijft.

Nou nog even lekker browsen en dan lekker naar bed. Welterusten allemaal!
goedemorgen!

Hier weer alles dikke prima....goede nacht (van 19.30 tot 5.15) dus ikke blij. zo visite dus hou het hier ff bij.
Goedemorgen,

Sorry dat ik een tijdje niet heb geschreven, man is nog thuis, heb het daar drukker mee dan met de kleine.

Zoon doet het heel goed, huilt wel iets meer nu, heb het vermoeden dat hij toch een beetje krampjes heeft. Maar langer dan 20 min na de voeding is het niet, leg hem dan in bedje en slaapt dan. Nacht's ligt zoon ook op rug en overdag wisselend op zijn zij, rug, buik... maar net hoe hij lekker inslaapt. Maar ik kijk dan ook wel iedere 10 min even in de wieg. Nacht's kijken vriend en ik regelmatig even in de wieg om te kijken of hij het nog wel doet... ze zijn soms zo stil en het ademhalen zie en hoor je amper.

Zoon is gister voor eerst met vriend onder de douche geweest, zit dan met rug tegen vriend aan rechtop, hij vind het heerlijk en ik vind het makkelijker dan badje. Ik sta dan buiten de douche klaar met handoek.

Ik probeer idd geen bitch te zijn naar vriend toe en doe meestal of ik het niet hoor of zie. Eigenlijk doet hij het hartstikke goed. We zijn beide nog een beetje onzeker, maar zolang de kleine zo tevreden is, maak ik me geen zorgen.

Later meer.

Groetjes
quote:mararoulette schreef op 24 maart 2009 @ 20:53:

Wie had het over spuitluiers? Hier doet ze het lekker live. Volgens mij weet ik wat ons meisje later voor een beroep gaat kiezen. interior designer. Ze heeft nu al tich keer de muur een mooi geel kleurtje bezorgd dmv live pooping . Wit heeft overduidelijk niet haar voorkeur. Vanochtend waagde ze weer een poging, maar ik was haar mooi te slim af dacht ik. Ik had de luier nl nog voor haar billetjes laten zitten dus die was mooi opgevangen. Maar het bleek dat meisje niet voor een gat te vangen is, ze probeerde het gewoon nog een keer. Gelukkig had ik net een washandje voor haar billetjes. 2-0 voor mama! Inmiddels had ik het idee dat al het live pooping wel over was. Dus ik snel een nieuwe luier pakken... en jahoor in die luttele twee seconden hoppa tegen de muur! En over de hele commode. Daar stond ik dan met een kind en muur onder de poep en zonder schone washandjes.... Vriendlief toch maar even z'n bed uitgeroepen. Nu ik er over nadenk misschien wordt ze wel comedienne.

Sorry beetje leedvermaak
Mara,:rofl: Bojan is gelukkig wat beschaafder, hoewel hij wel dikke vette natte scheten kan laten als ik bezig ben zijn billen te vegen. Lekkerrrr
Skoemp, haha je bent drukker met je vent dan met je baby

Fesa wat zielig datv het niet helemaal goed zat in haar nekje.

Marianne, hier ook, zo duidelijk. Milena was'/is zo'n driftig ding en Bojan is tot nu te veel rustiger.

Engel, ik heb Bojan eigenlijk cold turkey op zijn eigen kamer gelegd. Ik was het ineens zat. En dat ging heel erg goed. Maar nu moet ikzeggen dat hij wel in zijn eigen bedje bleef. HIj ligt dus nu in zijn wiegje op zijn eigen kamer.

Hmm ik hoor al beetje gemopper uit de babyfoon komen, dus mag zo weer gaan voederen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven