Break free BNN

vrijdag 8 april 2016 om 15:00
Je gaat op reis, besluit alles achter je te laten en een tijdje uit de sleur van het dagelijkse leven te breken. Maar wat als dat het laatste is wat je ooit zult doen?
In Break Free, een documentaireserie gepresenteerd door Chris Zegers, worden de levens gevierd van jonge mensen die in het buitenland op tragische wijze verongelukt zijn. In vijf afleveringen zie je een indrukwekkend eerbetoon door familie en vrienden in een poging de herinnering levend te houden.
Iemand die de laatste aflevering(en) gekeken heeft? Ik vind het hele mooie documentaires. Jonge mensen, in de bloei van hun leven, die hun droom achterna gaan. En dat vervolgens die droom dan eindigt in een nachtmerrie. Heftig, puur en mooi tegelijk! De documentaires zetten mij aan het nadenken over dromen, reizen, leven en de dood.
Wat vinden jullie van deze afleveringen?
In Break Free, een documentaireserie gepresenteerd door Chris Zegers, worden de levens gevierd van jonge mensen die in het buitenland op tragische wijze verongelukt zijn. In vijf afleveringen zie je een indrukwekkend eerbetoon door familie en vrienden in een poging de herinnering levend te houden.
Iemand die de laatste aflevering(en) gekeken heeft? Ik vind het hele mooie documentaires. Jonge mensen, in de bloei van hun leven, die hun droom achterna gaan. En dat vervolgens die droom dan eindigt in een nachtmerrie. Heftig, puur en mooi tegelijk! De documentaires zetten mij aan het nadenken over dromen, reizen, leven en de dood.
Wat vinden jullie van deze afleveringen?
maandag 9 april 2018 om 23:02
Wat een vreselijk zielig verhaal weer. Ik had zo te doen met die ouders, ze waren helemaal kapot. Een leuk, warm, liefdevol gezin. De liefde naar hun zoon spatte ervan af. Zo zielig ook dat die vader zijn droom heeft opgegeven. Als ouder kom je hier niet meer overheen.
Wel heel goed dat de ouders de reis hebben gemaakt. Dat is goed van dit programma, dat werkt helend.
En echt te bizar van die examinator. Wilde hij zelfmoord plegen ofzo?
Wel heel goed dat de ouders de reis hebben gemaakt. Dat is goed van dit programma, dat werkt helend.
En echt te bizar van die examinator. Wilde hij zelfmoord plegen ofzo?
dinsdag 10 april 2018 om 10:22
Het was een constatering. Niets meer. Niets minderintothewild schreef: ↑06-04-2018 23:01Ik snap ook niets van die opmerking. Dus, bepaalde mensen die getoond worden in dit programma kwamen uit gezinnen met geld, nou en?
Vergeet niet, dat je het hebt over échte mensen, die écht zijn overleden, met échte nabestaanden.
Maar omdat die mensen geld hadden, is het minder erg/erger..? Wat is het punt?
Arm gezin, rijk gezin, de hel waar al deze ouders in zitten blijft hetzelfde.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 10 april 2018 om 17:54
Denk ik ookappelientjex schreef: ↑10-04-2018 17:50Ik denk dat mensen uit rijkere gezinnen vaker hoogopgeleid zijn en hoogopgeleide jongeren hebben vaker de behoefte om te backpacken en andere culturen te ontdekken. Denk ik.
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 10 april 2018 om 18:12
appelientjex schreef: ↑10-04-2018 17:50Ik denk dat mensen uit rijkere gezinnen vaker hoogopgeleid zijn en hoogopgeleide jongeren hebben vaker de behoefte om te backpacken en andere culturen te ontdekken. Denk ik.
Ik denk dat ze meer de mogelijkheden hebben.....
dinsdag 10 april 2018 om 21:20
Hoe bedoel je? Ik werd niet gesponsord door mijn ouders hoor toen ik op reis ging. Alles betaald van mijn bijbaantjes. En de huur van mijn kamer moest ik ook zelf betalen. Een kwestie van sparen en weinig uitgeven verder.
Studie werd wel betaald maar dat staat los van wel/niet op reis.
Misschien dat het wel normaler is om te reizen, en dat je over het algemeen meer gestimuleerd wordt tot zelfontwikkeling.

dinsdag 10 april 2018 om 22:06
appelientjex schreef: ↑10-04-2018 21:20Hoe bedoel je? Ik werd niet gesponsord door mijn ouders hoor toen ik op reis ging. Alles betaald van mijn bijbaantjes. En de huur van mijn kamer moest ik ook zelf betalen. Een kwestie van sparen en weinig uitgeven verder.
Studie werd wel betaald maar dat staat los van wel/niet op reis.
Misschien dat het wel normaler is om te reizen, en dat je over het algemeen meer gestimuleerd wordt tot zelfontwikkeling.
Precies. Ik moest mijn studie wel zelf betalen, daarom ging ik pas reizen toen ik al werkte. Hadden m'n ouders niks mee van doen.

donderdag 7 maart 2019 om 13:46
Goed dat je het zegt! Ik ga kijkenKwebbeltje91 schreef: ↑07-03-2019 11:51Vanaf vanavond weer een nieuw seizoen, die in het teken staat van de MH17-ramp.
donderdag 7 maart 2019 om 22:55

vrijdag 8 maart 2019 om 18:23
Wat is het toch een mooi programma.
Vooral de laatste selfie van Tallander en die App over zijn begrafenis als het mis zou gaan vond ik heel heftig. Hoe kan het leven van de een op de andere dag zo anders zijn.
En wat een warm gezin. Die hebben veel steun aan elkaar. Ik vroeg me alleen wel af waarom de andere broer er niet bij was.
Vooral de laatste selfie van Tallander en die App over zijn begrafenis als het mis zou gaan vond ik heel heftig. Hoe kan het leven van de een op de andere dag zo anders zijn.
En wat een warm gezin. Die hebben veel steun aan elkaar. Ik vroeg me alleen wel af waarom de andere broer er niet bij was.