Entertainment alle pijlers

Leaving Neverland

04-03-2019 13:18 3215 berichten
Alle reacties Link kopieren
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.

Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.

Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.

Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Renee_XX schreef:
09-03-2019 00:26
Interessant doen misschien. Om de aandacht misschien.
Maar het gaat hier om vrouwen die zelf beroemd waren en juist allerlei moeite deden om verborgen te houden dat ze een relatie met hem hadden. Dat lekte vervolgens toch uit, ze werden er naar gevraagd, gaven het schoorvoetend toe. En 20 jaar later toen de beschuldigingen losbraken ging men opnieuw achter hen aan of werden die verhalen weer opgeduikeld. Waarom zouden die vrouwen en hun families en collega's en werkgevers of werknemers en vrienden daar allemaal over liegen als hij eigenlijk een kindermisbruikende aseksuele pedo was?
Am Yisrael Chai!
Snoesje666 schreef:
09-03-2019 00:37
Maar is een pedofiel automatisch ook een pedoseksueel?
In dit geval wel denk ik.
Renee_XX schreef:
09-03-2019 00:35
Dat weet je niet. We weten wat we nu hebben gehoord en zelfs dat hoeft niet voor 100% waar te zijn.

MJ was een pedofiel, dat staat gewoon vast.

Oja? Wie heeft dat vastgesteld?
fashionvictim schreef:
Maar het gaat hier om vrouwen die zelf beroemd waren en juist allerlei moeite deden om verborgen te houden dat ze een relatie met hem hadden. Dat lekte vervolgens toch uit, ze werden er naar gevraagd, gaven het schoorvoetend toe. En 20 jaar later toen de beschuldigingen losbraken ging men opnieuw achter hen aan of werden die verhalen weer opgeduikeld. Waarom zouden die vrouwen en hun families en collega's en werkgevers of werknemers en vrienden daar allemaal over liegen als hij eigenlijk een kindermisbruikende aseksuele pedo was?
Wat heeft dit er nu weer mee te maken? Je draaft wel erg door en haalt er wel echt van alles bij zeg.
Snoesje666 schreef:

Er isgeen bewijs dat hij sex had .(hoewel ik niet twijfel aan de verhalen van deze jongens maar we weten het niet).

Geen pedoseksueel, wel pedofiel
Snoesje666 schreef:
Dan is een kind bij hem in bed laten slapen op zijn minst de kat op t spek binden.
Ik werd trouwens soms echt onpasselijk van sommige dingen die zij vertelden. Pfff best een heftig verhaal hoor. Ik heb mezelf tijdens het verhaal meerdere keren afgevraagd, zijn ze nu aan het liegen? Gewoon omdat ik vind dat je altijd naar twee kanten van het verhaal moet kijken. Maar ik kan me niet voorstellen dat dit gelogen is. Waarom zouden zij dit hun familie, vrouw en kindje aandoen. Nee, ik kan me dat echt niet voorstellen.
Ik ben benieuwd hoe die jongen van vetgezellig (youtube) reageert. Die is ook echt fan van MJ.
Louise70 schreef:
09-03-2019 00:32
Ik herken alles, grooming, coaching, 24 jaar wachten tot je het durft te vertellen. Verdringen, liegen, totdat je niet meer kan. Wade was 7! MJ was zijn held!

Waarom denk je dat de home alone acteur jarenlang verslaafd was.... ook hij is slachtoffer, komt nog wel uit.
Het aparte is dat Corey Feldman, ook een kindster en ook een vriend van MJ als kind al heel erg lang beweerd seksueel misbruikt te zijn in Hollywood door pedofielen. En dat hij daarover zegt dat hij dat al decennia lang onder de aandacht probeert te brengen en ook al jaren probeert de daders vervolgd te krijgen. Zijn verhaal is juist dat dat nog nooit gebeurd is omdat men liever Michael Jackson vals beschuldigt en dat hij al heel vaak gepusht is om MJ ook te beschuldigen. Ook zegt hij dat het juist MJ is die de enige is die hem geholpen heeft en zelfs gered heeft omdat hij de enige was die hem geloofde en begreep hoe kwetsbaar voor misbruik je als kindster bent.

Ook Macaulay heeft regelmatig gezegd dat MJ hem juist geholpen heeft om een einde te maken aan uitgebuit worden als kindster en ook Macaulay's vader zegt dat MJ volgens hem (en hij zegt ten onrechte) zijn zoon tegen zijn eigen ouders heeft opgezet en heeft wijsgemaakt dat hij werd uitgebuit.

Ook Emmanuel Lewis heeft iets dergelijks verteld, dat MJ hem heel erg beschermde tegen de gevaren van de industrie.

Persoonlijk vind ik het veel geloofwaardiger dat iemand's met MJ's achtergrond zich inderdaad inzet voor kinderen die in zijn ogen misbruikt worden in de entertainmentindustrie dan dat hij ze zelf misbruikt.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:

Dan experimenteerde hij er misschien op los. Dachten de vrouwen dat hij hetero was of kwamen na de sex erachter dat hij weirdo was. Een freak. Weet jij veel hoe hij sex had met vrouwen.

Misschien was hij sex verslaafd. Hoeveel gay mannen/vrouwen zijn eerst getrouwd geweest voor ze uit de kast kwamen.

Ik weet de reden niet.
anoniem_377870 wijzigde dit bericht op 09-03-2019 00:55
0.32% gewijzigd
Hetvrijewoord schreef:
09-03-2019 00:40
Oja? Wie heeft dat vastgesteld?

Met kinderen in 1 bed is best een beetje raar. Waarom doet een volwassen iemand dat?
En het pro-MJ kamp (om het zo maar even te noemen), wat vinden jullie van dat filmpje van La Toya?
hollandstheemutsje schreef:
09-03-2019 00:32
Ik heb wel enorm te doen met zijn kinderen.
Ik ook , ze hebben ook nooit een normaal leven gehad en nu deze docu ,niet te hopen dat zij over 10 jaar in een soortgelijke docu hun verhaal moeten doen zoals deze twee mannen :-| .
Ik lees ook dat hij niet de biologische vader is ?
al lijkt de jongste wel op hem , ik heb me er nooit in verdiept .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
sam1968 schreef:
09-03-2019 00:41
Wat heeft dit er nu weer mee te maken? Je draaft wel erg door en haalt er wel echt van alles bij zeg.
Dat heb ik toch al uitgelegd? James zegt dat Michael Jackson zijn eerste seksuele ervaring met hem had. Diverse mensen in dit topic zeggen dat MJ geen normale relaties met volwassenen had en bespotten mij omdat ik eerder postte dat hij diverse relaties met vrouwen heeft gehad.

Mijn vraag is simpelweg waarom al die vrouwen en hun hele omgeving daarover zouden liegen? En waarom ze dat al in de jaren 70 zouden doen als pas bekend zou worden dat hij alleen maar seks met kinderen had in de jaren 90? Dat is toch totaal onlogisch?
Am Yisrael Chai!
hollandstheemutsje schreef:
09-03-2019 00:49
En het pro-MJ kamp (om het zo maar even te noemen), wat vinden jullie van dat filmpje van La Toya?
Dat is al 26 jaar oud en daarover heeft LaToya en de hele familie Jackson al zo ontzettend veel over gezegd. LaToya heeft daar boeken over geschreven, een reality soap over gehad, de hele familie Jackson heeft daar tig statements over gegeven...
Am Yisrael Chai!
[quote=fashionvictim post_id=29679369 time=1552088858 user_id=6290]
Het aparte is dat Corey Feldman, ook een kindster en ook een vriend van MJ als kind al heel erg lang beweerd seksueel misbruikt te zijn in Hollywood door pedofielen. En dat hij daarover zegt dat hij dat al decennia lang onder de aandacht probeert te brengen en ook al jaren probeert de daders vervolgd te krijgen. Zijn verhaal is juist dat dat nog nooit gebeurd is omdat men liever Michael Jackson vals beschuldigt en dat hij al heel vaak gepusht is om MJ ook te beschuldigen. Ook zegt hij dat het juist MJ is die de enige is die hem geholpen heeft en zelfs gered heeft omdat hij de enige was die hem geloofde en begreep hoe kwetsbaar voor misbruik je als kindster bent.

Ook Macaulay heeft regelmatig gezegd dat MJ hem juist geholpen heeft om een einde te maken aan uitgebuit worden als kindster en ook Macaulay's vader zegt dat MJ volgens hem (en hij zegt ten onrechte) zijn zoon tegen zijn eigen ouders heeft opgezet en heeft wijsgemaakt dat hij werd uitgebuit.

Ook Emmanuel Lewis heeft iets dergelijks verteld, dat MJ hem heel erg beschermde tegen de gevaren van de industrie.

Persoonlijk vind ik het veel geloofwaardiger dat iemand's met MJ's achtergrond zich inderdaad inzet voor kinderen die in zijn ogen misbruikt worden in de entertainmentindustrie dan dat hij ze zelf misbruikt.
[/
quote]

Ja, dat vond ik ook totdat ik deze docu zag. Blijkbaar was MJ een opportunist en geen beschermengel van kinderen.
Wat een naargeestige docu.. zoveel levens kapot..

Misbruik uit een boekje... Zoals Louise hier eerder schreef.
Nou ja.. dat dus..
On claimcultuur Amerika ga je net zo lang door om maar geld te claimen als er geld is.

Mensen zijn echt verschrikkelijk. Waarom hebben deze knapen vroeger geen aangifte gedaan?

De documentairemaker wil gewoon lekker cashen op deze mediahype.

Er kan van alles gebeurt zijn maar dat is nu wel een beetje laat en zielig aan het worden.

Als het om eer ging had je niet zo lang gewacht.
fashionvictim schreef:
09-03-2019 00:47
Het aparte is dat Corey Feldman, ook een kindster en ook een vriend van MJ als kind al heel erg lang beweerd seksueel misbruikt te zijn in Hollywood door pedofielen. En dat hij daarover zegt dat hij dat al decennia lang onder de aandacht probeert te brengen en ook al jaren probeert de daders vervolgd te krijgen. Ook zegt hij dat het juist MJ is die de enige is die hem geholpen heeft en zelfs gered heeft omdat hij de enige was die hem geloofde en begreep hoe kwetsbaar voor misbruik je als kindster bent.

Maar MJ kon hem niet helpen zijn zaak voor de rechter te krijgen?

Juist mensen met een achtergrond van misbruik gaan datzelfde pad. En worden van slachtoffer dader.
HenkJan1 schreef:
09-03-2019 00:53
On claimcultuur Amerika ga je net zo lang door om maar geld te claimen als er geld is.

Mensen zijn echt verschrikkelijk. Waarom hebben deze knapen vroeger geen aangifte gedaan?

Er kan van alles gebeurt zijn maar dat is nu wel een beetje laat en zielig aan het worden.

Zozo HenkJan. Heb je wel gekeken?
HenkJan1 schreef:
09-03-2019 00:53

Deze mannen kunnen volgens mij heel goed zelf een belegde boterham verdienen .
ivm sluiten EHV /vloggers topic, verkast naar nieuw forum
Klopt dit?
Dus ook de naaktfoto's van minderjarigen waaronder onder de 14 ?
Heeft iemand het tegen bewijs dat dit niet zo is?
Hetvrijewoord schreef:
08-03-2019 23:55
Eén conclusie trek ik in elk geval: wat mogen we blij zijn dat we in Nederland geen juryrechtspraak kennen.
Nou zeg dat wel.
Renee_XX schreef:
09-03-2019 00:49
Met kinderen in 1 bed is best een beetje raar. Waarom doet een volwassen iemand dat?

Geen idee, raar is het.
Maar volgens jou staat het dan vast dat iemand een pedoseksueel is?
Hij was bij leven een ster bij vele mensen en toen hij dood was, was hij een sterretje aan de hemel zoals mensen de dood omschrijven voor kinderen. Ik denk na deze documentaire dat er echt veel mensen zijn die het sterretje aan de hemel niet meer willen zien. Ik sta daar hetzelfde in en ik las ook dat er radio is die zijn muziek niet meer willen draaien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven