Leaving Neverland
maandag 4 maart 2019 om 13:18
Om het topic over het al dan niet nog beluisteren van de muziek van R. Kelly en Michael Jackson niet nog meer te vervuilen, heb ik maar een apart topic aangemaakt over Leaving Neverland, de 'documentaire' over twee mannen, Wade Robson en James Safechuck, die beweren als kind misbruikt te zijn geweest door MJ en die komende vrijdag te zien zal zijn op de Nederlandse en Belgische televisie.
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
Ik ben zelf vrij goed geïnformeerd wat deze beschuldigingen betreft (en ook van die van 1993 en 2005). Voor wie de feiten op een rijtje heeft (en dan bedoel ik echt feiten, en geen veronderstellingen als 'Michael zou zoiets nooit doen, hij zag kinderen veel te graag'), is het heel duidelijk dat Robson en Safechuck uit hun nek kletsen, al doen ze dat gezien de reacties op de documentaire blijkbaar wel heel geloofwaardig.
Jan met de pet die de documentaire zal zien, beschikt echter niet over eerlijke achtergrondinformatie (die wordt immers ook totaal niet gegeven in Leaving Neverland zelf), en zal waarschijnlijk onterechte conclusies trekken.
Ik weet zelf niet goed wat ik wil met dit topic. Mensen overtuigen over Michaels onschuld wellicht. En mijn frustraties uiten over het feit dat de media (waaronder ook zogenaamde kwaliteitszenders en -kranten) de documentaire zonder duiding uitzenden en/of erover berichten zonder stil te staan bij de achtergrond ervan. Aargh!
donderdag 14 maart 2019 om 07:45
Dit dus. Het is toch overduidelijk. Guilty as hell.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑14-03-2019 00:38Djiezus.
Mj fans. Seriously. Hou toch eens op om je in duizend onzinnige feitjes en zogenaamde onjuistheden en gedraginkjes vast te bijten en kijk eens naar the bigger picture.
Zeker de mensen die zich zogenaamd voordoen als neutraal maar stiekem, zo naar gelang t topic blijkt, ook gewoon fans zijn.
Geloof lekker je eigen naïeve dingen maar hou eens op met opkomen voor een duidelijke pedofiel en je victim bashing en wat al niet meer. Schandalig.
En nee, dit denk ik echt niet pas na het kijken van de docu.
MJ defenders, zet die oogkleppen toch af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
donderdag 14 maart 2019 om 08:01
Die Wade. En zijn moeder trouwens ook niet meer.
aragog wijzigde dit bericht op 14-03-2019 08:10
14.08% gewijzigd
donderdag 14 maart 2019 om 08:06
donderdag 14 maart 2019 om 08:06
Ook eens.
Onvoorstelbaar dat men door een aantal linkjes die mafklapper verdedigt.
En rechtbankverslagen. Kinderen onder de allerhoogste druk waar maar weinig deelnemers in deze draad verstand van hebben, hoe misbruik werkt. En in een land als de US waar alles en iedereen om te kopen valt.
Geld is macht en geld had hij.
Stuitend om Jackson te verdedigen.
donderdag 14 maart 2019 om 08:36
EensMarvelousMrsMaisel schreef: ↑14-03-2019 00:38Djiezus.
Mj fans. Seriously. Hou toch eens op om je in duizend onzinnige feitjes en zogenaamde onjuistheden en gedraginkjes vast te bijten en kijk eens naar the bigger picture.
Zeker de mensen die zich zogenaamd voordoen als neutraal maar stiekem, zo naar gelang t topic blijkt, ook gewoon fans zijn.
Geloof lekker je eigen naïeve dingen maar hou eens op met opkomen voor een duidelijke pedofiel en je victim bashing en wat al niet meer. Schandalig.
donderdag 14 maart 2019 om 09:09
De reactie van dochter Paris vond ik tenenkrommend.
"Do you really think that it's possible to tear his name down?
Do you truly believe they stand a change? Relax"
Vreselijk dit, dat uitdragen dat The King of pop onaantastbaar is en ook altijd zal blijven.
Net als al die Priesters destijds.. zo hoog in aanzien, het maakte ze onschendbaar.
"Do you really think that it's possible to tear his name down?
Do you truly believe they stand a change? Relax"
Vreselijk dit, dat uitdragen dat The King of pop onaantastbaar is en ook altijd zal blijven.
Net als al die Priesters destijds.. zo hoog in aanzien, het maakte ze onschendbaar.
donderdag 14 maart 2019 om 09:29
Hoezo, het staat een station vrij om van beleid of mening te veranderen. Voorschreidend inzicht, veranderende tijden, angst voor minder luisteraars. Doe nou niet alsof een boycot praktisch of moreel ineens 'niet zou mogen'. Het staat jou dan toch ook vrij dat station te boycotten als je het er niet mee eens bent?Hetvrijewoord schreef: ↑13-03-2019 22:30Dat boycotten wat sommige radiostations doen is van de zotte, er is nu niet 'ineens' bewijs gevonden sinds de twee rechtszaken.
Als je vanwege vermoedens iemands muziek niet meer wil laten horen had je het tòen moeten doen.
Mensen zijn verder prima in staat door te zappen als ze iets niet willen horen of zien. Blijft sowieso niet veel over zo.
Het management van het station bepaalt. En er zijn duizenden artiesten die nog draaibaar zijn met miljarden uren muziek. We gaan echt niet zonder zitten of met een gat in de prgrammering als we geen Jackson en R Kelly meer horen. En dan kun je altijd zelf nog een CD-tje opzetten of het streamen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 14 maart 2019 om 09:33
boebezoebe schreef: ↑14-03-2019 09:29Hoezo, het staat een station vrij om van beleid of mening te veranderen. Voorschreidend inzicht, veranderende tijden, angst voor minder luisteraars. Doe nou niet alsof een boycot praktisch of moreel ineens 'niet zou mogen'. Het staat jou dan toch ook vrij dat station te boycotten als je het er niet mee eens bent?
Het management van het station bepaalt. En er zijn duizenden artiesten die nog draaibaar zijn met miljarden uren muziek. We gaan echt niet zonder zitten of met een gat in de prgrammering als we geen Jackson en R Kelly meer horen. En dan kun je altijd zelf nog een CD-tje opzetten of het streamen.
Ze mogen van alles hoor. Het is echter zo hypocriet als de neten natuurlijk en de logica is ver te zoeken.
donderdag 14 maart 2019 om 09:35
Hoezo is van mening of inzicht veranderen hypocriet? Jij veranderd nooit van inzicht of mening?Hetvrijewoord schreef: ↑14-03-2019 09:33Ze mogen van alles hoor. Het is echter zo hypocriet als de neten natuurlijk en de logica is ver te zoeken.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
donderdag 14 maart 2019 om 09:37
Eens, ik snap dat ook niet. En al dagenlang hier continu posten. Hoe houd je het vol? Ik vind het wel vreemd.MarvelousMrsMaisel schreef: ↑14-03-2019 00:38Djiezus.
donderdag 14 maart 2019 om 09:38
Voor iemand met de username 'het vrije woord' (neem aan dat je die niet voor niets hebt) ben je nogal veroordelend over de vrijheid van een station om te draaien wat ze willen, ipv dat je je verheugd over die vrijheid of dnkt 'leven en laten leven. Nee, het is allemaal superhypocriet om van beleid of inzicht te veranderen. Dat frappeert me.
donderdag 14 maart 2019 om 09:41
hypocriet waarom? Die muziek was al slecht en nu heb je er ook nog nare associaties bij. Als je jezelf serieus neems als radiomaker zet je een ander plaatje op. Het is pas hypocriet om MJ te draaien alsof er niks aan de hand is en dan te roepen: ach er zijn wel ergere dingen dan kindermisbruik (giel beelen).Hetvrijewoord schreef: ↑14-03-2019 09:33Ze mogen van alles hoor. Het is echter zo hypocriet als de neten natuurlijk en de logica is ver te zoeken.
donderdag 14 maart 2019 om 09:46
Maar dan moet je ook de muziek verbannen van iedereen die dingen heeft gedaan die niet kunnen. Ik noem (maar weer eens) Andrè Hazes sj. Een asociale man, die zijn vrouw sloeg en met een 13 jarig meisje ging toen hij zelf in de 30 was. Maar nee, die man kreeg zelfs een standbeeld! En zo zijn er nog veel meer voorbeelden.S-Meds schreef: ↑14-03-2019 09:41hypocriet waarom? Die muziek was al slecht en nu heb je er ook nog nare associaties bij. Als je jezelf serieus neems als radiomaker zet je een ander plaatje op. Het is pas hypocriet om MJ te draaien alsof er niks aan de hand is en dan te roepen: ach er zijn wel ergere dingen dan kindermisbruik (giel beelen).