Geld & Recht alle pijlers

Pakket bezorger vervalst handtekening

07-03-2019 17:18 87 berichten
Gisteren verwachtten wij een pakketje waarvoor getekend moest worden. Aangezien mijn bevalling dinsdagavond begon waren we niet thuis. Omdat er voor getekend moest worden, verwachtte ik de melding in de app dat ze nogmaals terug zouden komen of dat het bij PostNL punt was afgeleverd. Tot mijn verbazing zag ik echter dat pakket bij mijn buren is bezorgd en in de app zie ik een handtekening die op mijne lijkt maar dus niet de mijne is. Mijn buurvrouw kent mijn handtekening niet naar pakketbezorger ziet me wel vaker tekenen.

Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:01
10.23% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Dat jullie je hier druk om maken... postbode hier weet waar hij pakketjes kan neerzetten, en dat hij zelf mag tekenen van me. Het gaat om een krabbel. Hij zijn levering, ik mijn pakketje.
Nileda schreef:
10-03-2019 00:02
Hij zijn levering, ik mijn pakketje.

Tot iemand anders er met je pakketje vandoor gaat, dan hebben jullie beiden geen poot om op te staan.
Zeker klacht indienen, ik heb 2x op een paar weken tijd iets gelijkaardigs gehad met bpost. Pakje uit China, die zenden altijd aangetekend dus er moet een handtekening gezet worden. Zit gewoon tussen de klep van de brievenbus. 1) Iedereen kan het meenemen. 2) Valsheid in geschrifte want ze hebben in onze plaats getekend. Kun je zeggen maak je er niet druk om, wees blij dat je niet naar de post moet lopen, maar wat als iemand anders het meeneemt? Bij bpost moet je niet klagen, enkel de afzender kan dat doen. Ze gaan zich bezighouden daar in China. Nu, bpost is sowieso om te huilen hier, altijd iets. Dat ze een hoge werkdruk hebben heb ik alle begrip voor, maar wij moeten ook ons werk niet in de handen van onze klanten duwen om tijd te besparen.
Ik ben het levende bewijs dat je niet moet drinken om onnozel te doen.
Ik krijg vaak zat pakketjes uit China waarvoor ik niet hoef te tekenen hoor.
Ik heb zelfs nog nooit hoeven tekenen voor pakjes uit China. Maar aquake heeft het over bpost, terwijl het topic over postnl gaat.
Klacht indienen helpt niet. Ik heb flinke ruzie gehad met onze bezorger maar kon met mijn klachten niks bereiken, hij wordt erop aangesproken maar zitten verder geen consequenties aan. Ik kreeg te horen dat een klacht kan leiden tot waarschuwing/ontslag als drie verschillende mensen een klacht indienen, wat ik ook wel begrijp.

Maar wat doe je met een bezorger die na vier klachten nog steeds je pakketjes voor de voordeur laat liggen?
Het wordt tijd voor Kassa als ik jullie zo lees.
Zat ff te denken maar ik hoef eigenlijk nooit ergens voor te tekenen. Maar ik krijg alles keurig bezorgd dus maak me dan ook geen zorgen.
Ik ben ook meestal de lul om pakjes van anderen aan te nemen omdat niemand thuis is.
Wat ik niet snap, vaak kan je zelf een bepaalde dag of tijd instellen wanneer je het pakje bezorgd wil hebben, maar het gros is gewoon niet thuis.
Verwachten al dat iemand anders het wel aanneemt.
Tegenwoordig doe ik de deur al niet eens meer open omdat het toch wel weer een pakje van de buren is.
Oh en nog erger, ze komen het soms niet eens ophalen en dan ligt het hier een paar dagen.Moet ik er zelf nog achteraan ook.
Dus ook de schuld een beetje bij jezelf leggen kan geen kwaad mensen.
Joanjett schreef:
28-03-2019 01:41
Zat ff te denken maar ik hoef eigenlijk nooit ergens voor te tekenen. Maar ik krijg alles keurig bezorgd dus maak me dan ook geen zorgen.
Ik ben ook meestal de lul om pakjes van anderen aan te nemen omdat niemand thuis is.
Wat ik niet snap, vaak kan je zelf een bepaalde dag of tijd instellen wanneer je het pakje bezorgd wil hebben, maar het gros is gewoon niet thuis.
Tegenwoordig doe ik de deur al niet eens meer open omdat het toch wel weer een pakje van de buren is.

Ik ben daar ook mee gestopt. Voelde me op gegeven moment net een postkantoor. Buren wisten dat het toch wel bij mij kon en ook de bezorger had in de gaten dat ik vaak thuis ben dus die dumpte pakketjes voor de hele straat bij mij.
Ik doe dat niet meer. Als je iets bestelt dan zorg je maar dat je thuis bent om het aan te nemen of je laat het op een afhaalpunt bezorgen.
Joanjett schreef:
28-03-2019 01:41
Vaak kun je ook niet van te voren al een dag of tijd instellen, of ik bestel bij de verkeerde winkels misschien, of pas na de eerste bezorgpoging. Een briefje ingooien dat het bij de buren is afgeleverd gebeurt ook niet altijd helaas. En dan moet de bezorger zich ook nog aan de afspraak houden, ik had vroeger bijv. veel problemen met Wehkamp, dan gaf ik aan dat ik het 's avonds wilde hebben en dan stond de bezorger als 's morgens al bij de buren met een pakje.

Ik probeer wel om pakjes zo veel mogelijk te laten komen als ik er wel ben of bij een afhaalpunt te laten bezorgen, ik vind het vervelend als het altijd maar bij de buren wordt bezorgd, maar het kan/lukt gewoon niet altijd.
Na aanleiding van de klachten bij postnl is er een artikel geschreven over 3 postbezorger waar klanten heel tevreden over waren. Daar stond onze postbezorger ook bij. Hier legt hij ook pakketjes onder de overkapping. Maar als hij ziet dat het een waardevol pakketje is, dan brengt hij het zelfs op mijn werk (in hetzelfde dorp).

Wij hebben dus meestal dezelfde bezorger. Als er zich een situatie voor zou doen als hierboven en ik zou het vervelend vinden zou ik de postbezorger er de keer erna even op aanspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven