Geld & Recht alle pijlers

Pakket bezorger vervalst handtekening

07-03-2019 17:18 87 berichten
Gisteren verwachtten wij een pakketje waarvoor getekend moest worden. Aangezien mijn bevalling dinsdagavond begon waren we niet thuis. Omdat er voor getekend moest worden, verwachtte ik de melding in de app dat ze nogmaals terug zouden komen of dat het bij PostNL punt was afgeleverd. Tot mijn verbazing zag ik echter dat pakket bij mijn buren is bezorgd en in de app zie ik een handtekening die op mijne lijkt maar dus niet de mijne is. Mijn buurvrouw kent mijn handtekening niet naar pakketbezorger ziet me wel vaker tekenen.

Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:01
10.23% gewijzigd
Als ik moet tekenen dan moet ik met mijn vinger een krabbel zetten op zo'n apparaatje. No way dat die krabbel op mijn echte handtekening lijkt. Heel vreemd dat die krabbel dan zo op jouw echte handtekening lijkt.
Maar......heb je de buurvrouw al gevraagd of zij een krabbel heeft gezet? Voordat je een bezorger beschuldigt van fraude lijkt me dat toch wel goed om na te vragen.
Alle reacties Link kopieren
Stel de pakketbezorger heeft zelf getekend, dan is dat natuurlijk niet ok. Maar jee zeg, laat het gaan. Je bent net bevallen, je hebt het pakket (toch? want lag bij je buurvrouw?). Volgende keer beter.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
poldervrouw schreef:
07-03-2019 17:42
klagen, iemand anders dan jij of je man heeft getekend dus pakketje mag niet worden bezorgd
Misschien een stomme vraag maar hoe zit dat als maar één van beide namen op het pakketje staat?
Mag de ander er dan wel voor tekenen omdat die op hetzelfde adres woont?
poldervrouw schreef:
07-03-2019 17:42
klagen, iemand anders dan jij of je man heeft getekend dus pakketje mag niet worden bezorgd

Dat is volgens mij niet waar. Een pakket waarvoor getekend moet worden mag ook bij de buren of een huisgenoot o.i.d. bezorgd worden. Tenzij er staat dat een persoonlijke handtekening vereist is, zoals bij een bankpas.

Die handtekening betekent voor de ontvanger helemaal niets, het is puur voor de verzender een bewijs dat het pakket bezorgd is.
ririanneke schreef:
07-03-2019 17:24
Het is afgegeven bij de buren dus hebben zij er voor getekend? Waarom zou postbezorger tekenen als hij het bij hen heeft afgeleverd?
Omdat de handtekening op de mijne lijkt. Lijkt me dat als ze het bij buren mogen afgeven, buurvrouw ook gewoon haar handtekening mag zetten.
1-Aapje schreef:
07-03-2019 17:50
Omdat de handtekening op de mijne lijkt. Lijkt me dat als ze het bij buren mogen afgeven, buurvrouw ook gewoon haar handtekening mag zetten.
Nogmaals, heb je gevraagd aan de buurvrouw of zij getekend heeft?
Rosalind schreef:
07-03-2019 17:51
Nogmaals, heb je gevraagd aan de buurvrouw of zij getekend heeft?
Ik lig nog in het ziekenhuis dus nee. Maar dan nog vraag ik me überhaupt af of ze het bij buren mogen afgeven als ervoor getekend moet worden. Dan heeft aangetekend verzenden toch ook geen nut.
Jufjoke schreef:
07-03-2019 17:33
Oh, en, ook niet onbelangrijk : je bent bevallen dus? Is alles goed gegaan?
Ja met een keizersnede is ons zoontje gisterochtend vroeg geboren :-). Niet als gepland maar met ons allebei gaat het prima.
1-Aapje schreef:
07-03-2019 17:52
Ik lig nog in het ziekenhuis dus nee. Maar dan nog vraag ik me überhaupt af of ze het bij buren mogen afgeven als ervoor getekend moet worden. Dan heeft aangetekend verzenden toch ook geen nut.
RikM zegt hierboven iets anders erover. Maar ik weet niet of dat waar is.
Misschien is het handig als jij en je man niet zoveel aannames doen. Vraag eerst gewoon eens na hoe het zit aan de buren, voordat je hier gaat roepen dat de bezorger je handtekening vervalst.
1-Aapje schreef:
07-03-2019 17:54
Ja met een keizersnede is ons zoontje gisterochtend vroeg geboren :-). Niet als gepland maar met ons allebei gaat het prima.
Gefeliciteerd! :cheer2:

Ik zou lekker gaan cocoonen als ik jou was en dit voorval voor nu vergeten.
heb ik ook gehad. pakketje foetsie. Ik moest het doen met een 'we hebben het gemeld bij de bezorger' van Post NL. zelfs nadat ik aangetekend een klachtbrief had opgestuurd. Dat mijn pakket weg was moest ik maar oplossen met de verzender.
1-Aapje schreef:
07-03-2019 17:52

Aangetekend mag alleen worden getekend door de geadresseerde of een volwassen huisgenoot,niet door de buren.
There's nothing fair in this world,there's nothing sure in this world,there is nothing pure,so you better look for something left in this world.
had het echt exact hetzelfde, handtekening leek heel erg op de mijne. En ik was niet thuis, ik was op mijn werk.
Ik ontving vorig jaar een vrij duur pakket. Pas toen het was afgeleverd en de bezorger weer weg was vroeg ik me af of ik er niet voor had hoeven tekenen. Toen ik in de app keek zag ik dat er 'getekend' was met mijn voornaam (die in de adressering stond). Dat had de bezorger dus zelf gedaan. Superstorm van hem, want hij had zo geen enkel bewijs dat hij het pakket bij mij had afgeleverd. Iemand die kwaad wil kan dus zo een pakje achterover drukken.
Ik heb hierover een vraag gesteld aan post.nl. Dit werd blijkbaar zo hoog opgenomen dat ze er intern een klacht van hebben gemaakt en de bezorger erop hebben aangesproken. Die stond de volgende dag kwaad bij mij voor de deur: waarom ik een klacht had ingediend. Uit wraak heeft hij toen maandenlang geen enkel pakketje voor ons meer bij de buren afgegeven, want dat was volgens hem ook niet volgens de regels. Gelukkig is hij er inmiddels achter dat hij daar zelf de meeste last van heeft, omdat hij dan ook niet betaald krijgt voor zo'n pakje, maar ik geloof niet dat het ooit nog goed komt tussen ons.
trotter wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:02
0.19% gewijzigd
Jawlensky schreef:
07-03-2019 17:55
Misschien is het handig als jij en je man niet zoveel aannames doen. Vraag eerst gewoon eens na hoe het zit aan de buren, voordat je hier gaat roepen dat de bezorger je handtekening vervalst.
Buurvrouw heeft niet getekend zoals wij al verwacht hadden. Is namelijk iemand die strikt van de regels is.
Rosalind schreef:
07-03-2019 17:55
Gefeliciteerd! :cheer2:

Ik zou lekker gaan cocoonen als ik jou was en dit voorval voor nu vergeten.
Dankje! Ach baby slaapt en ik lig te Netflixen tot volgende bezoek komt ;)
Net je edit gelezen. Ik zou hier wel melding van maken bij post.nl.
Rosalind schreef:
07-03-2019 17:54
RikM zegt hierboven iets anders erover. Maar ik weet niet of dat waar is.

Ik weet het ook niet, hoor. Als het niet zo is dan zijn er maar weinig bezorgers die zich daaraan houden. Hoe vaak ik niet getekend heb voor een pakketje van de buren... :sigh:
Het is niet eens bezorgd dus, dan zeker een klacht indienen.
Ondanks alles toch fijne kraamweken gewenst!
thistle wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:07
Reden: Toch niet bezorgd....
77.40% gewijzigd
Lastig, ik had in mijn vorige woning, 1 hoog met intercom, de deur opengebuzzed en gezegd dat ik eraan kwam, maar dat het 1 moment zou duren (ik had geen broek aan). Dus hoor ik van beneden "Oh dan zet ik 'm zelf wel even". hij heeft het pakket binnen gezet en de deur weer dichtgedaan voor ik eigenlijk kon reageren.

Ik heb daar geen halszaak van gemaakt destijds, maar de situatie hoe jij het beschrijft kan echt niet. Sowieso een pakket waarvoor getekend moet worden afgeven bij de buren is al fout.
thistle schreef:
07-03-2019 18:05
Ondanks alles toch fijne kraamweken gewenst!

Ik lees niet dat het pakket niet bezorgd is.
thistle schreef:
07-03-2019 18:05

Hoezo niet bezorgd, waar lees je dat?
In ieder geval gefeliciteerd! Geniet er van, en een voorspoedig herstel. :cheer2:
Ik heb dat ook een keer gehad met een duur pakket.
Bezorger had getekend, pakket lag bij de buren.
Klacht ingediend bij postnl: Ik kreeg letterlijk te horen dat ik niet moest zeuren, want ik had het pakket toch.........Dat dat meer aan de buren dan aan hun te danken was (want ook geen briefje in de brievenbus dat het bij de buren lag), daar mocht ik ook niets over zeggen.
Als postnl zou met klachten omgaat, is het zonde van je tijd en energie.

Geniet vooral van je kleine, TO! En voor jezelf een goed herstel toegewenst!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven