Pakket bezorger vervalst handtekening

donderdag 7 maart 2019 om 17:18
Gisteren verwachtten wij een pakketje waarvoor getekend moest worden. Aangezien mijn bevalling dinsdagavond begon waren we niet thuis. Omdat er voor getekend moest worden, verwachtte ik de melding in de app dat ze nogmaals terug zouden komen of dat het bij PostNL punt was afgeleverd. Tot mijn verbazing zag ik echter dat pakket bij mijn buren is bezorgd en in de app zie ik een handtekening die op mijne lijkt maar dus niet de mijne is. Mijn buurvrouw kent mijn handtekening niet naar pakketbezorger ziet me wel vaker tekenen.
Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
Man vindt dat we een klacht moeten indienen. Wat zouden jullie doen? Het pakket was niet echt waardevol maar op deze manier zegt het niks dus dat er getekend moet worden voor ontvangst. Man vindt het een principekwestie.
Edit: Man heeft buurvrouw gesproken en die heeft inderdaad niet getekend en zou het pakket niet hebben aangenomen als ze ervoor moest tekenen. Wat wij al dachten.
anoniem_370071 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 18:01
10.23% gewijzigd

donderdag 7 maart 2019 om 18:44
Natuurlijk. Maar tussen de hele tijd met je baby en je druk maken om een bezorgd pakketje van niet al teveel waarde zit een scale van mogelijkhedenwatdachtjehiervan schreef: ↑07-03-2019 18:28Als je bevallen bent dat kun je toch echt wel met andere dingen bezig zijn dan de hele tijd met je baby.

donderdag 7 maart 2019 om 18:50
Ik heb vorige maand hetzelfde meegemaakt, de handtekening leek ook op mijn naam. Ik heb het gemeld via de website, het is tenslotte niet voor niks dat je ervoor moet tekenen. Zo leren ze iig dat dit niet wordt gewaardeerd. Melding maken kostte misschien twee minuten.
Reactie die ik kreeg:
We hebben uw melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. De bezorger is naar aanleiding van uw melding hierop aangesproken. We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet.
Reactie die ik kreeg:
We hebben uw melding doorgestuurd naar de verantwoordelijke afdeling. De bezorger is naar aanleiding van uw melding hierop aangesproken. We gaan er vanuit dat de situatie zich nu niet meer voordoet.

donderdag 7 maart 2019 om 18:51
Niet melden. Heeft totaal geen zin. Ik had laatst een tablet besteld en die zou door PostNL hier in Belgie geleverd worden.
Toen ik het pakketje aannam was de bezorger alweer bijna weg. Op mijn vraag of ik niet moest tekenen antwoordde hij "oh dat heb ik alvast gedaan" en weg was hij.
Melding gedaan bij PostNL en kreeg een nietszeggend mailtje terug in de trant van "ja het is een drukke tijd voor onze bezorgers. Stuurt u maar de track en trace en de barcode en dan zullen we hem erop aanspreken."
Ik heb het maar gelaten.
Toen ik het pakketje aannam was de bezorger alweer bijna weg. Op mijn vraag of ik niet moest tekenen antwoordde hij "oh dat heb ik alvast gedaan" en weg was hij.
Melding gedaan bij PostNL en kreeg een nietszeggend mailtje terug in de trant van "ja het is een drukke tijd voor onze bezorgers. Stuurt u maar de track en trace en de barcode en dan zullen we hem erop aanspreken."
Ik heb het maar gelaten.
anoniem_36795 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 23:18
0.19% gewijzigd

donderdag 7 maart 2019 om 18:52
Haha we zaten tegelijk te tikken. Maar dit dus.kittyfantastico schreef: ↑07-03-2019 18:50Ik heb vorige maand hetzelfde meegemaakt, de handtekening leek ook op mijn naam. Ik heb het gemeld via de website, het is tenslotte niet voor niks dat je ervoor moet tekenen. Zo leren ze iig dat dit niet wordt gewaardeerd. Melding maken kostte misschien twee minuten.
Reactie die ik kreeg:
donderdag 7 maart 2019 om 19:03
Precies dit!
Wees blij dat er nog mensen zo gek zijn dat ze tegen een magere betaling pakketjes willen bezorgen.En misschien had bezorger zelf ook wel door dat pakket niet zo belangrijk was.

donderdag 7 maart 2019 om 19:15
Ik laat nog maar zelden pakketten bezorgen.
Merkte op een gegeven moment dat de bezorger mijn pakketjes bij voorbaat al afleverde bij een afhaalpunt, terwijl er überhaupt nog geen bezorgpoging was gedaan.
Idd ook bezorgen bij de buren terwijl er een handtekening vereist is, je zal maar net een dildo of iets van waarde besteld hebben waar zo slordig mee om wordt gesprongen.
Af en toe bellen ze nog aan of ik een pakje wil aannemen voor de buren.
Ik zeg steevast nee.
Ik weet dat die lui zich ter pletter werken voor een hongerloontje hoor maar ik ga mijn shit dan wel zelf ophalen in de winkel als het zo moet. En val mij niet lastig aub of ik een pakket kan aannemen terwijl ik zelf niks besteld heb! Soms op de vroege morgen staan ze op mn deur te kloppen en bonken.
Misdadig gewoon.
Merkte op een gegeven moment dat de bezorger mijn pakketjes bij voorbaat al afleverde bij een afhaalpunt, terwijl er überhaupt nog geen bezorgpoging was gedaan.
Idd ook bezorgen bij de buren terwijl er een handtekening vereist is, je zal maar net een dildo of iets van waarde besteld hebben waar zo slordig mee om wordt gesprongen.
Af en toe bellen ze nog aan of ik een pakje wil aannemen voor de buren.
Ik zeg steevast nee.
Ik weet dat die lui zich ter pletter werken voor een hongerloontje hoor maar ik ga mijn shit dan wel zelf ophalen in de winkel als het zo moet. En val mij niet lastig aub of ik een pakket kan aannemen terwijl ik zelf niks besteld heb! Soms op de vroege morgen staan ze op mn deur te kloppen en bonken.
Misdadig gewoon.
anoniem_371728 wijzigde dit bericht op 07-03-2019 19:18
1.21% gewijzigd

donderdag 7 maart 2019 om 20:00
Ik maak me hier verder niet druk om hoor. Stel gewoon een vraag wat anderen zouden doen omdat ik er toevallig weer aan dacht.

donderdag 7 maart 2019 om 20:29
Hetvrijewoord schreef: ↑07-03-2019 20:22Nee, mag niet.
Ja, gebeurt toch met enige regelmaat.
Nee, melding maken heeft 0,0 zin.
Dat is wel een goede samenvatting eigenlijk.
donderdag 7 maart 2019 om 21:23
Bij ons het volgende.
We wisten dat er een pakket afgegeven zou worden waar voor getekend moest worden. Bezorger zou komen tussen 16.00 en 18.00 uur. Wij moetsen weg maar gewacht tot 18.30 uur en bezorger was nog steeds niet geweest. We zitten in restaurant te eten en ik krijg een bericht dat het pakket bezorgd is. Apart dacht ik nog maar zal wel bij de buren afgegeven zijn.
Rond 21.00 uur komen we thuis en tot onze verbazing staat het pakket voor voordeur. Pakketbezorger heeft zelf getekend en heeft het bij de voordeur gezet.
Waarde circa € 1.000, - .
Ik heb de afzender van het pakket gemailed en deze heeft een klacht ingediend bij post.nl.
We wisten dat er een pakket afgegeven zou worden waar voor getekend moest worden. Bezorger zou komen tussen 16.00 en 18.00 uur. Wij moetsen weg maar gewacht tot 18.30 uur en bezorger was nog steeds niet geweest. We zitten in restaurant te eten en ik krijg een bericht dat het pakket bezorgd is. Apart dacht ik nog maar zal wel bij de buren afgegeven zijn.
Rond 21.00 uur komen we thuis en tot onze verbazing staat het pakket voor voordeur. Pakketbezorger heeft zelf getekend en heeft het bij de voordeur gezet.
Waarde circa € 1.000, - .
Ik heb de afzender van het pakket gemailed en deze heeft een klacht ingediend bij post.nl.
donderdag 7 maart 2019 om 22:08
Eh... Nergens. Ik had de edit van de OP verkeerd gelezen.
In dat geval: geniet van de kleine en spreek de bezorger de volgende keer even aan. Misschien wil hij de volgende keer niet alleen je handtekening maar ook je bevalling over nemen

donderdag 7 maart 2019 om 22:17
`
Waar slaat dat nou weer op
donderdag 7 maart 2019 om 22:46
zaterdag 9 maart 2019 om 10:10
Ik wou dat postnl altijd zo daadkrachtig was... Een pakketje van mij is verdwenen, nu voor de derde keer moeten bellen erover en dan hebben ze weer nul gegevens van mijn vorige melding. Maar oh oh wat zijn ze de zaak hard aan het onderzoeken!Trotter schreef: ↑07-03-2019 18:01Ik ontving vorig jaar een vrij duur pakket. Pas toen het was afgeleverd en de bezorger weer weg was vroeg ik me af of ik er niet voor had hoeven tekenen. Toen ik in de app keek zag ik dat er 'getekend' was met mijn voornaam (die in de adressering stond). Dat had de bezorger dus zelf gedaan. Superstorm van hem, want hij had zo geen enkel bewijs dat hij het pakket bij mij had afgeleverd. Iemand die kwaad wil kan dus zo een pakje achterover drukken.
Ik heb hierover een vraag gesteld aan post.nl. Dit werd blijkbaar zo hoog opgenomen dat ze er intern een klacht van hebben gemaakt en de bezorger erop hebben aangesproken. Die stond de volgende dag kwaad bij mij voor de deur: waarom ik een klacht had ingediend. Uit wraak heeft hij toen maandenlang geen enkel pakketje voor ons meer bij de buren afgegeven, want dat was volgens hem ook niet volgens de regels. Gelukkig is hij er inmiddels achter dat hij daar zelf de meeste last van heeft, omdat hij dan ook niet betaald krijgt voor zo'n pakje, maar ik geloof niet dat het ooit nog goed komt tussen ons.

zaterdag 9 maart 2019 om 10:15
Toch ernstig trouwens. Van alle klachten die ik hier lees ligt denk ik voor 95% de oorzaak bij postnl zelf. Ik heb wel eens gehoord dat de werkdruk absurd hoog is. Ik maak ook regelmatig mee dat pakketjes te laat komen of inderdaad zonder waarschuwing bij een ophaalpunt worden gedropt. Volgens mij komt dat voornamelijk bij bezuinigingen van postnl.

zaterdag 9 maart 2019 om 11:13
Ja dit. Ik zou er geen moeite meer in steken.Hetvrijewoord schreef: ↑07-03-2019 20:22Nee, mag niet.
Ja, gebeurt toch met enige regelmaat.
Nee, melding maken heeft 0,0 zin.
zaterdag 9 maart 2019 om 17:21
Dan zou ik dit stuk even lezen. Ik denk namelijk wel dat bezorger handtekening heeft onthouden. En ik vind het terecht, schandalig hoe bezorgers betaald worden.
https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... w-aandacht
Als je bij mensen zelf of hun buren bezorgt krijg je 100 procent van het bedrag. Als mensen niet thuis zijn en je het pakket weer mee terug moet nemen, krijg je maar 50 procent.
Maar ze vindt het ook wel zwaar. "Ik moet een uur van tevoren aanwezig zijn om mijn pakjes in te scannen, en voor die tijd krijg ik niet betaald. En niet iedereen heeft respect voor de bezorger, mensen weten niet dat de lonen laag liggen. We krijgen 70 cent per pakketje, en voor kleine pakketjes minder."
zaterdag 9 maart 2019 om 19:58
SjaanRoeispaan schreef: ↑09-03-2019 17:21Dan zou ik dit stuk even lezen. Ik denk namelijk wel dat bezorger handtekening heeft onthouden. En ik vind het terecht, schandalig hoe bezorgers betaald worden.
https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/a ... w-aandacht
Als je bij mensen zelf of hun buren bezorgt krijg je 100 procent van het bedrag. Als mensen niet thuis zijn en je het pakket weer mee terug moet nemen, krijg je maar 50 procent.
Maar ze vindt het ook wel zwaar. "Ik moet een uur van tevoren aanwezig zijn om mijn pakjes in te scannen, en voor die tijd krijg ik niet betaald. En niet iedereen heeft respect voor de bezorger, mensen weten niet dat de lonen laag liggen. We krijgen 70 cent per pakketje, en voor kleine pakketjes minder."
Ja, dat is heel triest maar toch niet iets waar de klant veantwoordelijk voor is?? Ik heb zelf ook een paar maanden geleden een pakket twv 150,- euro vol in het zicht op de oprit aangetroffen.
Dat ze niet genoeg betaald krijgen is de verantwoordelijkheid van hun vakbond en de politiek. De politiek is ergens toch ook verantwoordelijk voor postbezorging in Nederland? Zie https://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/2019-01-01, de postwet.
Maar ja, de VVD controleert toch niet op marktpartijen, die bemoeien zich liefst zo min mogelijk met de ‘vrije markt’.