Werk & Studie alle pijlers

BBL Tandarts assistente

24-03-2009 14:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag in september willen beginnen met een BBL Tandartsassistente.

Ik ben nu 33 jaar en heb een zoontje die dan 2 is. wel aanpoten maar beter voor mijn toekomst dacht ik zelf.

Zijn er mensen die dit al aan het doen zijn want ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

En misschien zijn er ook mensen die mij een salaris indicatie kunnen geven voor startende assistentes.

Dankan ik daar alvast rekening mee houden.

Het zal wel geen vetpot zijn denk ik zo.
leuk dat je de opleiding gaat doen. Ik ben ook tandartsassistente maar ik heb de fulltime opleiding gedaan. Deze duurde 2 jaar en was helemaal niet zwaar!.Denk dat de BBL opleiding ook wel mee valt.

Uhh beginnend salaris. Bruto ontvang je met 0 jaar ervaring 1506,40. Dit is dus je beginnende salaris. Of je moet bij een aardige tandarts gaan werken.

Kijk op het NMT voor de salarissen.

Succes met je studie!
Potverdikkie zeg!

Wat een enthousiasme! Jij moet bijna wel met plezier naar je werk gaan!

!
Hahahaha ja propje, het klink hartstikke goed he wat olifantje verteld.

Ik heb hierdoor nog meer zin gekregen.

Bedankt Olifantje voor je reactie enuhhh dat salaris had ik ook wel verwacht maar goed het is een start en dat is natuurlijk nooit heel hoog.
Wat had je dan nog meer willen weten?
Hier een oude rot in het vak

Ben nu 35 en al zo'n 15 assistente

Ben nu het vak een beetje uit en doe nu P&O voor onze 10 praktijken

Roept u maar, wat had je willen weten?

Het is het leukste vak wat er bestaat.

Ik deed en doe het nog steeds met heel veel plezier...

Spring nu nog zo af en toe in.

Zou niets anders willen...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Hier een oude indicatie voor salarissen

Salaris tandartsassistente
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
En ja ik ga met heel veel plezier naar mijn werk. Er word toch niet gevraagd wat ik verder van de baan vind? Er word gevraagd naar ervaringen met het BBL en dat weet ik verder niet omdat ik dat niet heb gedaan.

En er word naar het salaris gevraagd dus daar geef ik ook even antwoord op.

Ik wil best gaan vertellen hoe leuk ik de baan vind maar denk dat voor iedereen de keuze voor zichzelf is. Het ligt er ook zo erg aan hoe je tandarts is.Ik werk namelijk erg veel zelfstandig.
!!!!!???

Zo! Dat zijn veel uitroeptekens!

Nooit van een punt gehoord! ?

...

(propje doelde op je uitroeptekens)
Ik ga eerst bij mijn eigen tandarts een ochtend mee lopen om te kijken wat de assistente allemaal doet en of ik dat voor mijzelf zie zitten.

Het is denk ik wel een drukke baan, misschien kunnen jullie iets over de inhoud van de baan vertellen.

En ik denk ook dat het heel erg mee speelt hoe de tandarts zelf is, of het dan ook leuk is.

Ik vind het heel erg leuk om te lezen dat de mensen die het doen er ook heel veel plezier aan beleven want dat is toch ook erg belangrijk in je baan.
Kijk eens goed op vacature-sites. Er zijn veel tandartsen die mensen aannemen zonder ervaring. De tandartsen kunnen op deze manier hun assistentes opleiden op 'hun' manier.

Bij de praktijk van m'n vriend werkt sinds kort ook een stagiaire. Zij doet de opleiding via de LOI en zit in het laatste deel van haar stage. Ze heeft voor de LOI gekozen omdat ze een gezin heeft en niet de tijd heeft om én te werken én met een opleiding bezig te zijn.

Salaris is per tandartspraktijk verschillend, dit omdat er geen CAO bestaat. Er bestaan wel richtlijnen van het NMT. Er zijn genoeg tandartspraktijk die ook kijken naar leeftijd en ervaring, hier word je salaris dan op gebaseerd.

Heel veel succes!
Het belangrijkste is dat je de rechterhand bent van de tandarts. Je haalt vaak de patienten binnen, steld ze gerust en helpt bij de behandeling van de tandarts. Ook doe je vaak een deel administratie, afspraken maken, telefoon beantwoorden en rekeningen.

Mijn baas zegt altijd, jij bent het visitekaartje van de praktijk en het eerste aanspreekpunt van de patient.

Weet niet in wat voor praktijk je wilt gaan werken, is het een grote praktijk met meerder tandartsen of werk je met 1 tandarts samen. Daar zit al een hoop verschil in.

En druk, ja het kan heel druk zijn maar je hebt ook tijden dat het wat rustiger is, of als er een patient niet op komt dagen, dan kan het maar zo zijn dat je een uur wat minder te doen heb! Wel moet je vaak veel tegelijk kunnen, zeker in een praktijk waar je alleen met 1 tandarts werkt. Vaak moet je dan en de tandarts assisteren en ook nog de telefoon beantwoorden.

Ik zou zeggen ga een dagje meekijken en kijk of je het wat vind.
Leuk die reacties, ik weet natuurlijk nog niet in wat voor praktijk ik terecht kom.

Ik moet maar even afwachten wat er voor werk is.

Ik wil juist wel de BBL doen want dan ga je 1 dag in de week naar school en wil ik graag 3 dagen gaan werken zodat ik 1 dag echt een beetje samen met mij zoontje ben.

Het is dan wel 2 jaar even heel druk maar dat zijn we wel gewend, en mijn toekomst is veel beter dan nu.

Ik moet nog een weekje wachten en dan mag ik die ochtend meelopen, ik ben erg benieuwd!!!
Zal wel even druk zijn maar als je iets wilt dan lukt het ook he.

Mijn opleiding viel wel erg mee, ik ging wel 5 dagen in de week naar school, maar kreeg ook andere vakken, gezondheidszorg, engels en nederlandse taal. Denk dat het bij jou echt meer tandheelkunde is. En aangzien je dan al werkt, leer je natuurlijk een hoop in de praktijk. denk dat het wel te doen is hoor.

Ben benieuwd wat je ervan vind, laat je het wel even weten?

succes volgende week en als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Hee, da's ook toevallig! Tandartsassistente lijkt mij ook een leuk beroep, en zodoende ben ik vanmiddag een middagje mee wezen lopen bij een praktijk hier in de buurt. Het was erg gaaf, moet ik zeggen, ik heb zóveel gezien! Ik mocht ook heel dichtbij zitten, en alles werd me steeds uitgelegd. Ik vond het echt interessant, om alles nu eens van de andere kant te bekijken. Binnenkort ga ik nog een keertje een middag, want de tijd vloog voorbij.

@ mi ta stima bo: jij ook veel plezier tijdens je ochtend meelopen!
Dank je lotte, morgen is het zover, ik ben benieuwd.

Leuk dat jij ook hebt meegelopen zo zie je ook eens in het echt hoe het is he.
Nou, hoe vond je het?
Ja, ik ben ook erg benieuwd!
Ik ben ook erg benieuwd!!
Wat laat je ons lang in spanning zeg. Hoe was het nou??
Of was het er zo leuk dat je maar meteen full-time aan het werk bent gegaan?

Joehoeeeeeeeeeeeeeeeeee, waar ben je nou?
Jeeeeeee sorry mensen ik schaam me diep dat ik niet even een bericht heb gegeven!!!!

Ben ondertussen erg ziek geweest, sorry dames!

Het was erg leuk om te zien wat de assistente de hele ochtend deed. Ik was gewoon in de behandel kamer en heb verschillende patienten gezien.

Gewone controles en een wortelkanaal behandeling, en gaatjes vullen ook bij 2 kinderen.

Ik vond het erg interessant en het lijkt me nog steeds erg leuk om te gaan doen.

Mijn tandarts heeft verschillende assistentes 1 voor hem zelf en 1 voor de telefoon en administratie.

Dus wel erg luxe denk ik zo.

Het zal ook wel per praktijk verschillen wat je als assistente moet gaan doen.

Ik hoop echt dat ik het voor elkaar ga krijgen dat ik de opleiding kan gaan doen, het UWV en CWI zijn ook voor mij aan het kijken wat de mogelijkheden zijn maar ik weet 1 ding zeker als ik dat ga doen heb ik tenminste toekomst anders wordt het erg moeilijk voor mij om nog weer een leuke baan te vinden.
Dus je bent ziek geweest. In dat geval is het je natuurlijk vergeven, dat het zo lang duurde !

Maar leuk joh, dat het zo goed bevallen is! Het lijkt mij ook echt een interessant beroep. Ik ga over drie weken nog een keertje een middag meelopen, om te kijken of ik het dan ook weer zo leuk vind.

Maar over die opleiding. Weet jij toevallig hoeveel dagen per week je minimaal moet werken, bovenop de dag dat je naar school gaat? Ik heb een beetje gezocht op internet, maar kom er nog niet helemaal uit. Voorwaarde voor mij is, dat ik parttime kan werken, en ik hoop dan ook dat dat mogelijk is. Ik neem aan dat jij ook parttime zult willen werken, aangezien je ook nog een zoontje hebt?
Volgens mij moet je 3 dagen er bij gaan werken, dat is wel wat je er bij nodig hebt zoals ik heb begrepen.

Tja, het is voor je toekomst en het is even veel maar dan heb je natuurlijk ook wat!

Ik wil ook niet te veel werken maar de keuze is wel snel gemaakt voor mij als ik iets voor mijn toekomst wil dan zal ik dit wel moeten gaan doen.

Mijn zoontje is nu toch al gewend aan de creche en hij heeft het er erg naar zijn zin dus daar ligt het gelukkig niet aan.

Leuk hoor dat je nog een keer gaat mee lopen, ik ben erg benieuwd naar jou verhaal.
krijg je dat wel betaald dan, die 3 dagen werken/stage bij je tandarts? het is ze niet verplicht he?

en bij wie ga je de opleiding doen? klinkt goed in elk geval, succes!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven