Werk & Studie alle pijlers

BBL Tandarts assistente

24-03-2009 14:29 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zou graag in september willen beginnen met een BBL Tandartsassistente.

Ik ben nu 33 jaar en heb een zoontje die dan 2 is. wel aanpoten maar beter voor mijn toekomst dacht ik zelf.

Zijn er mensen die dit al aan het doen zijn want ik ben erg benieuwd naar ervaringen.

En misschien zijn er ook mensen die mij een salaris indicatie kunnen geven voor startende assistentes.

Dankan ik daar alvast rekening mee houden.

Het zal wel geen vetpot zijn denk ik zo.
het is werken en leren dus dat betekent dat je vaak begint met het minimum loon omdat je nog geen ervaring en scholing hebt zeg maar.

Maar het is zeker geen stage.

Ik wil de opleiding bij het noorderpoort college gaan doen die zit hier in groningen. Is gewoon een ROC opleiding die zitten in het hele land.
hoi vertel..ben reuze benieuwd. mijn dochter begint in september met de opleiding ( bbl). ze heeft intussen een uitnodiging voor een gesprek bij een tandarts.

waar moet ze op letten?? ze is 16, en wat kan ze voor vergoeding/ salaris verwachten?
NMT richtlijn salarissen tandartsassistenten 2009
Gisteren heb ik nogmaals een middag meegelopen. De vorige keer vond ik het al leuk, maar nu was het pas écht gaaf, want ik heb bij een behandeling geassisteerd! Ik mocht de afzuiger vasthouden, en schijnen met de blauwe lamp. Super zeg! Ben nu twee keer een middag geweest, met als doel mezelf een beeld te vormen van het werk, en te kijken of dit eventueel iets voor mij is. Ik moet zeggen dat ik erg enthousiast ben, en mezelf dit werk wel zie doen!
Hoi allemaal,

Ik ga ook beginnen met de opleiding tandartsassistente via nha, wie kan mij helpen aan een BBL plek? Zo kan ik namelijk werken en leren (heb ook een kindje)

groetjes adelheid
Ik heb de opleiding via aspd punt nl gedaan.. errug leuk vak!! Misschien heb je wat aan de site, heb dat toen via uwv gedaan, opleiding wordt dan door het uwv betaald. Nouja, mss heb je er wat aan?

Succes!
Hoi allemaal,

Ik ben Indira ik kom uit Bosnie en Herzegovine en woon in Nederland al twee jaar. Ik ben 29 jaar oud. Ben ook moeder van twee kinderen zoontje van 10 en dochtertje van 21 maanden. Ik heb me vandaag voor mbo opleiding via LOI tot tandartsassistente ingeschreven. Mijn vraag is: Is het moelijk of niet. Mijn Nederlands is niet zo goed maar ik doe mijn best om mijn Nederlands te verbeteren. Ik zal hier wonen mijn hele leven en ik moet iets doen. In mijn eigen land werkte ik als administratuer nu wil ik iets anders daarom heb ik die kueze gemaakt tot tandartsassistente. En nog een vraagje is het moelijk een stage te vinden, want ik spreek Nederlands niet zo uitstekend? Heeft iemand dit opleiding via LOI gedaan ?

Groetjes
Indy_29: mijn complimenten voor je Nederlands! Voor iemand die pas twee jaar in Nederland is, schrijf je echt heel goed.

Ik werk zelf sinds ruim twee jaar als tandartsassistente. Ik heb de opleiding bij de NHA gedaan, die was erg simpel. De LOI is veel uitgebreider, maar dat is alleen maar goed. Een collega van mij doet momenteel de opleiding bij de LOI, en volgens mij vindt zij het niet echt moeilijk.

Een stageplek zal niet moeilijk te vinden zijn, al ligt het er wel aan in welke regio je woont. Zelf woon ik in de Randstad, en wij hebben in onze praktijk altijd wel een paar stagiaires.

Veel succes met alles!
Danke wel lottie

Ik twijfelde ook of via LOI of via NHA. En ik heb LOI gekozen omdat ik verder wil gaan als mondhygenist, maar na die MBO. Ik denk daarom is via LOI beter om te doen. Ik heb nu op twee vacatures gesolliciteerd , ze zoeken naar tandartsassistente zonder ervaring. Maar ik was eerlijk en zei ik in mailtje dat ik Nederlands niet goed kan spreken. Ik kijk maar alleen Nederlandse programma n als ik engelse film kijken ,kijk ik meestal nederlandse ondertitel. Misschien dat helpt me wel heel veel voor mijn nederlandse taal. ik woon in Zaandam.
Je zult zien dat je het Nederlands snel oppikt, als je tussen Nederlandse mensen werkt. Goed dat je eerlijk bent geweest in je sollicitatie, daar kom je uiteindelijk het verst mee.

Tip: Bel of mail een praktijk, en vraag of je eens een middagje mee mag lopen. Niet meteen een stageplek vragen, maar gewoon zeggen dat je wilt kijken wat het werk inhoudt. Op die manier kun je jezelf laten zien, en zullen ze snel genoeg opmerken dat je heel erg gemotiveerd bent.

Als zo'n middag dan goed verloopt, kun je vragen of ze aan jou willen denken, als ze een stageplaats hebben.

Zelf ben ik ook zo begonnen. Nu heb ik alweer een paar jaar een leuke baan, en ben in opleiding voor orthodontie-assistente (beugels enzo).
Dankje lottie voor de tip. Je hebt gelijk ik zal dat doen. Ik wil niet thuis zitten ik wil met mensen communicieren. Ik weet als ik met echte nederlanders communicatie heb, zou ik heel snel nederlands leren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven