Werk & Studie alle pijlers

Schadevergoeding

11-03-2019 17:07 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mensen. Ik heb een vraag. Als je letselschade hebt en je krijgt een bod van de tegenpartij. Hoeveel % is het eerste bod wat ze uiteindelijk uit kunnen keren. En of mogen uitkeren? Je gaat natuurlijk altijd voor het meeste natuurlijk en ze beginnen altijd met een mager bod lijkt me. Dus ben erg benieuwd hoe en wat! Moet ik dan denken aan 5% van het totale bedrag wat ik kan krijgen of een ander percentage?
laat maar; TO is niet vatbaar voor onderbouwde info uit eigen ervaring dus ik haal mijn privé verhaal weg.
anoniem_327275 wijzigde dit bericht op 12-03-2019 19:53
92.38% gewijzigd
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 21:17
Ja dat is smartengeld. Dat is meestal maar een klein fooitje haha. Daar heb je niks aan. Maar wel ‘leuk meegenomen’ dat wel.....
Die studie, was dat hbo? En waarom stopte je met ce?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een kennis van mij is al jaren aan het touwtrekken. Nogal heftig letsel, waardoor hij zijn studie heeft moeten afbreken. Hij had net de bachelor cum laude gehaald, maar volgens de tegenpartij is dat nog geen garantie voor de toekomst (studie met behoorlijk arbeidsperspectief). Hij noemt nooit bedragen, maar ik heb wel het idee dat het over tonnen gaat.
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 21:35
Ja precies ik snap je. Het voor naja nadeel is wel dat ik nog jong ben. ben begin 20 dusja. Al met al moet je nog lang mee dusja denk wel dat ze dat allemaal meerekenen!!! Heb er wel goede vertrouwen in! Heb er wel een goed persoon op zitten dus dat moet goedkomen! Maar die 1,8 miljoen is het bedrag wat een GEMIDDELD MENS VERDIENT!!! Nou stel je wordt afgekeurd en moet het doen met uitkering a 1000€ per maand dat is laten we zeggen je zou nog 40 jaar full tjje moeten werken dat is 40 x 12000 per jaar js een kleine 5 ton. Haal die 5 ton van die 1,8 miljoen af dan heb je MINSTENS al 1,3 MILJOEN INKOMENSDERVING!!!!!!!! Dusja dan gaat het snel. En laat ik nou HBO GAAN Doen, dan kom je nog wel op een wat hoger bedrag. Neem maar 1,5x modaal aan dusja. Reken zo maar uit! En je MOET ER JE HELE LEVEN MEE HE!!! Incl pensioenperiode etc etc dusja ruim een half miljoen moet op zn minst makkelijk mogelijk zijn. Maar ook dat is nog lang niet terecht dusja..... nee laat mij de berekeningen maar doen..........
En ga jij maar eens hard maken dat je die opleiding sowieso had weten af te ronden èn een bijpassende baan met salaris had gevonden. En voor veertig jaar had behouden.

Ik weet niet welk letsel jij het opgelopen maar je komt niet bepaald over als iemand met een hbo denkniveau. Dus voor jezelf, laat het over aan de expert. Je maakt jezelf nu helemaal gek met fantasieën.
Cuddlingftw schreef:
Ja precies ik snap je. Het voor naja nadeel is wel dat ik nog jong ben. ben begin 20 dusja. Al met al moet je nog lang mee dusja denk wel dat ze dat allemaal meerekenen!!! Heb er wel goede vertrouwen in! Heb er wel een goed persoon op zitten dus dat moet goedkomen! Maar die 1,8 miljoen is het bedrag wat een GEMIDDELD MENS VERDIENT!!! Nou stel je wordt afgekeurd en moet het doen met uitkering a 1000€ per maand dat is laten we zeggen je zou nog 40 jaar full tjje moeten werken dat is 40 x 12000 per jaar js een kleine 5 ton. Haal die 5 ton van die 1,8 miljoen af dan heb je MINSTENS al 1,3 MILJOEN INKOMENSDERVING!!!!!!!! Dusja dan gaat het snel. En laat ik nou HBO GAAN Doen, dan kom je nog wel op een wat hoger bedrag. Neem maar 1,5x modaal aan dusja. Reken zo maar uit! En je MOET ER JE HELE LEVEN MEE HE!!! Incl pensioenperiode etc etc dusja ruim een half miljoen moet op zn minst makkelijk mogelijk zijn. Maar ook dat is nog lang niet terecht dusja..... nee laat mij de berekeningen maar doen..........
:facepalm:

Niemand zal deze fantastische berekening kunnen bewijzen voor jou.
Het enige bewijs dat je hebt is dat je een HBO opleiding volgde waar je mee ging stoppen (en voornemens was een andere te gaan volgens, maar wie zegt dat je die wél af zou maken, en daarna een baan zou vinden).

Dat gemiddelde is er overigens omdat er ook mensen leven van een uitkering. Bijvoorbeeld mensen die arbeidsongeschikt zijn geraakt wegens een ongeval. Er zijn mensen die meer, en mensen die minder te besteden hebben. Jij wordt door gebeurtenissen en omstandigheden, als je inderdaad nooit meer kunt studeren en werken, iemand die minder te besteden heeft.

En schreeuw niet zo. Ik hoop voor je dat je in het echt sympathieker overkomt.

Verder wil ik je op het hart drukken je voor jezelf te richten op wat je allemaal wel kunt en nog gaat kunnen in plaats van wat je allemaal misloopt. Anders wordt het een heel lang, ongelukkig en bitter leven voor je.
Cuddlingftw schreef:
...dan heb je MINSTENS al 1,3 MILJOEN INKOMENSDERVING!!!!!!!! Dusja dan gaat het snel. En laat ik nou HBO GAAN Doen, dan kom je nog wel op een wat hoger bedrag. Neem maar 1,5x modaal aan dusja. Reken zo maar uit! En je MOET ER JE HELE LEVEN MEE HE!!! Incl pensioenperiode etc etc dusja ruim een half miljoen moet op zn minst makkelijk mogelijk zijn. Maar ook dat is nog lang niet terecht dusja..... nee laat mij de berekeningen maar doen..........
Gelukkig heeft je letsel geen invloed op de dollartekens in je ogen :facepalm:
Je gaat geen vergoeding krijgen voor iets wat je van plan was te gaan doen. Je kan geen enkele garantie geven dat je die opleiding succesvol zou hebben afgerond en dat je werk van een dergelijk niveau had kunnen vinden.
Je kraamt echt de grootste onzin uit met dit soort berekeningen. Stop met jezelf belachelijk te maken.
Cuddling, jij gaat van een hele koude kermis thuiskomen!

Net wat anderen zeggen, niks zegt dat je die HBO opleiding ook zou gaan afronden en ook op HBO niveau een baan zou kunnen vinden.

Vergeet niet dat je als slachtoffer ALLES moet bewijzen, zelfs zaken die je niet kunt bewijzen omdat het in de toekomst ligt. Je raadt het al, de tegenpartij zal dit zeker gebruiken, zo werkt het in de letselschadewereld (helaas). Ze gaan niet uit van wat een gemiddeld mens verdiend tot pensioen, maar wat jouw eventueel toekomstbeeld geweest zou kunnen zijn. Dat is dus niet gebaseerd op een HBO papiertje, want dat héb je niet.
Mocht je al afgekeurd worden, dan kijken ze eerst naar het percentage. Dat is nog niet bekend zeg je, want dan zal er eerst een medische expertise plaats moeten vinden (bij eindsituatie). Wellicht krijg je een maandelijkse aanvulling of een kleine schadevergoeding, daarnaast nog een bedrag aan smartengeld, maar dat is het wel.

Je rekent je rijk, maar je zit er echt gigantisch naast. Ik mag hopen dat je een goeie letselschadeadvocaat hebt en geen rechtsbijstandsjurist?
Droom maar fijn verder TO.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Cuddlingftw schreef:
Succes TO, je wil alleen bevestigd krijgen wat je jezelf toebedeeld in je hoofd. Wij zeggen allemaal dat je jezelf rijk rekent, maar als jij het beter weet dan wens ik je succes!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
MinkeDeWit schreef:
11-03-2019 21:46
Een kennis van mij is al jaren aan het touwtrekken. Nogal heftig letsel, waardoor hij zijn studie heeft moeten afbreken. Hij had net de bachelor cum laude gehaald, maar volgens de tegenpartij is dat nog geen garantie voor de toekomst (studie met behoorlijk arbeidsperspectief). Hij noemt nooit bedragen, maar ik heb wel het idee dat het over tonnen gaat.
Dat touwtrekken is dat een positief gezegde? Want dat zegt me niks haha ben niet zo van de gezegdes. En ja het kan zeker over tonnen gaan. Dat zeker. De een is de andere niet natuurlijk en iedere situatie is anders natuurlijk. En 5 ton lijkt voor de GEZONDE MENS ERG VEEL.... maar uiteindelijk is het niks. Want je moet er je HELE LEVEN MEE DOEN!! Dusja dat zegt al genoeg lijkt me...... dusja zoveel is dat niet. Okay als je het goed aanpakt man je nog wel een beetje fatsoenlijk leven met een beetje geluk maar toch... t houdt niet op..:.... wel weet ik dat dergelijke bedragen gelukkig zeker voorkomen. En heeft ook met de leeftijd te maken natuurlijk!!! Als je 30 bent bv moet je sws nog 35 jaar werken mocht je gezond geweest zijn en moet je pak m beet nog 50 jaar mee met je leven. Dusja. In verhouding krijg je hoe jonger je bent des te meer centen wat logisch is ofcourse!!!
lemoos2 schreef:
11-03-2019 21:47
En ga jij maar eens hard maken dat je die opleiding sowieso had weten af te ronden èn een bijpassende baan met salaris had gevonden. En voor veertig jaar had behouden.

Ik weet niet welk letsel jij het opgelopen maar je komt niet bepaald over als iemand met een hbo denkniveau. Dus voor jezelf, laat het over aan de expert. Je maakt jezelf nu helemaal gek met fantasieën.
Nou zelf wil ik niet zeggen dat ik als een WO-niveau iemand overkom. Maar toch ik vat het op als een complimentje😉 ik denk voor de rest een stuk verder na etc etc. Bedoel je moet je hele leven mee he met die paar kut centen. Dat is t m juist. 4-5 ton klinkt veel. Maar als je daarnaast niet kan werken is het zo op hoor😉 dat vergeten de meeste mensen! Zie als ze nou wat tactischer zouden gaan denken is dat mooi meegenomen natuurlijk en voorkom je verwarringen etc etc
Nou, we lezen het tzt wel in de Noorse Gazet.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
himalaya schreef:
11-03-2019 22:42
Nou, we lezen het tzt wel in de Noorse Gazet.
Denk het ook.
loisnvt schreef:
11-03-2019 22:13
Cuddling, jij gaat van een hele koude kermis thuiskomen!

Net wat anderen zeggen, niks zegt dat je die HBO opleiding ook zou gaan afronden en ook op HBO niveau een baan zou kunnen vinden.

Vergeet niet dat je als slachtoffer ALLES moet bewijzen, zelfs zaken die je niet kunt bewijzen omdat het in de toekomst ligt. Je raadt het al, de tegenpartij zal dit zeker gebruiken, zo werkt het in de letselschadewereld (helaas). Ze gaan niet uit van wat een gemiddeld mens verdiend tot pensioen, maar wat jouw eventueel toekomstbeeld geweest zou kunnen zijn. Dat is dus niet gebaseerd op een HBO papiertje, want dat héb je niet.
Mocht je al afgekeurd worden, dan kijken ze eerst naar het percentage. Dat is nog niet bekend zeg je, want dan zal er eerst een medische expertise plaats moeten vinden (bij eindsituatie). Wellicht krijg je een maandelijkse aanvulling of een kleine schadevergoeding, daarnaast nog een bedrag aan smartengeld, maar dat is het wel.

Je rekent je rijk, maar je zit er echt gigantisch naast. Ik mag hopen dat je een goeie letselschadeadvocaat hebt en geen rechtsbijstandsjurist?
True als slachtoffer moet je alles bewijzen ja. Gelukkig heb ik in de economische sector een mbo 4 papiertje dus dat is sws wat. En hbo tuurlijk ga je daarvoor en als je dat eenmaal hebt heb je zeker wel een positief toekomstperspectief!!! Genoeg vacatures in die sectoren dusja zegt al genoeg. En die 1,8 miljoen is een GEMIDDELD INKOMEN IN NEDERLAND!!! Oftewel een MODAAL INKOMEN!! Dat zegt al genoeg lijkt me. Dat zal je al met al op zn minst hebben als je gewoon een opleiding gevolgd hebt en een baan hebt gekregen. Ookal was je kapper geworden ofzo. Tuurlijk dan heb je misschien een paar centen minder dan modaal maar toch!!!!!! Er zit zeker wel geld in hoor!! Ik laat me niet zomaar kisten haha. Ik ga voor het uiterste! Komt allemaal wel goed. Heb een goede advocaat in dienst dus daar heb ik zeker vertrouwen in. En mensen het gaat om je HELE LEVEN HE!!! Dus wat nou 7-8 ton is focking veel???? Nee dat is niet FOCKING VEEEL DAT JS EERDER FOCKING WEINIG!! Damn mensen. Wat is het niveau hiero.
Waarom zou jij nooit meer kunnen werken? Kun je dat onderbouwen behalve met ‘door mijn letsel’?
TO, heeft de tegenpartij al verantwoordelijkheid erkend? Is door een arts van het UWV al vastgesteld of je 100% arbeidsongeschikt bent?

Het bedrag dat jij noemt zal het zeker niet worden. Toch is het niet waar dat TO's Hbo ambities pertinent niet mee worden genomen. Wat waarschijnlijk gebeurd is dat (de verzekering van) de tegenpartij arbeidsverlies zal willen berekenen aan de hand van de opleiding die ze tot nu toe heeft afgerond. Haar eigen advocaat zal zeggen dat TO nog jong is, dat de kans groot is dat ze Hbo zou hebben afgerond en zal inzetten op een Hbo salaris. Uiteindelijk zullen ze waarschijnlijk ergens in het midden uitkomen. TO, hou er rekening mee dat ze ook meenemen welke inkomsten je wel krijgt. Stel dat je Wajong krijgt, dan nemen ze dat mee en gaat het om het verschil tussen dat bedrag en jouw potentiële loon zonder jouw beperking.

Tot slot: ik hoop voor je dat je wat perspectief hebt en dat je aandoening de potentie heeft je in de toekomst minder te beperken. Mijn advocate zei toentertijd dat het geld wat ik kreeg een zetje kon zijn om mijn leven weer op te pakken.

Dat bleek zo te zijn. Door de schadevergoeding konden we zonder stress ons huis blijven betalen en een gewoon leven leiden tot ik weer meer kon. Ik heb het geld naast aan dagelijkse uitgaven uiteindelijk o.a. gebruikt om een Hbo opleiding te kunnen afronden. Het is geen gratis geld, je zult er niet je hele leven mee kunnen doen. Denk er goed over na en zet het zo in dat het je kan helpen om je toekomst vorm te geven.
essentialbliss wijzigde dit bericht op 11-03-2019 23:01
0.39% gewijzigd
I choose happy!
Hou op met die hoofdletters en hou op met jezelf belachelijk te maken met dit onnozele geraaskal.
Maar je hebt helemaal geen HBO papiertje! Was basel je nou. Leer eerst eens begrijpend lezen ipv zo te schreeuwen met hoofdletters en uitroeptekens. Praat je zo ook tegen je advocaat of jurist?

Ben je aan het revalideren of is er al een eindsituatie?
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 22:41
Nou zelf wil ik niet zeggen dat ik als een WO-niveau iemand overkom. Maar toch ik vat het op als een complimentje😉 ik denk voor de rest een stuk verder na etc etc. Bedoel je moet je hele leven mee he met die paar kut centen. Dat is t m juist. 4-5 ton klinkt veel. Maar als je daarnaast niet kan werken is het zo op hoor😉 dat vergeten de meeste mensen! Zie als ze nou wat tactischer zouden gaan denken is dat mooi meegenomen natuurlijk en voorkom je verwarringen etc etc
WO-niveau? Misschien mis ik iets, maar volgens mij wordt in het bericht dat je zelf quote, gesproken van hbo-niveau, niet van universitair niveau. Bovendien lees ik in die quote dat de schrijver twijfelt of je dat niveau haalt. Net als ik trouwens.
Zoek voor je advocaat trouwens alvast dat getekende arbeidscontract op, waarmee je tot je pensioengerechtigde leeftijd (wat al even een beetje boven de 65 jaar ligt) dat salaris gaat verdienen. En de verklaring dat je je hbo-diploma op zeker haalt, dus alleen nog een eindgesprek moet doen of zo. Bewijzen, daar gaat het om, harde bewijzen. Geen verzinsels of zelfoverschattende verklaringen.
loisnvt schreef:
11-03-2019 22:50
Waarom zou jij nooit meer kunnen werken? Kun je dat onderbouwen behalve met ‘door mijn letsel’?
Zeker. Aangezien ik ernstig NAH heb, (zoek afkorting maar op) ben ik dag in dag uit vermoeid. Alle prikkels die op me afkomen worden dankzij mijn afgestorven hersendelen niet meer gefiltered en het gezonde gedeelte wil het juist overnemen en dat kost enorm veel energie. Oftewel kort voorbeeld: stel een gezond mens gaat naar de supermarkt. Diegene zal dat dan rechtstreeks doen. In mijn geval gaat alles via een omweg dus je zal zeggen ik ga eerst naar de blokker dan kruidvat dan pas naar de supermarkt. Oftewel zo werken de hersenen. Geen idee of je dat snapt maar al dat gefilter van die prikkels werken dus niet meer op de juiste manier dusja dat zegt sl genoeg. Plus mijn concentratie en geheugen is daardoor ook nog eens slechter geworden dusja ga zo maar door!!!!! En ja als je dag in dag uit vermoeid bent. Zoek de term neurofatigue maar eens op dan werkt het gewoon niet!! Of je nou 7 of 15 uur slaapt maakt helaas geen fuck uit dusja dat zegt al genoeg lijkt me!
loisnvt schreef:
11-03-2019 22:50
Zeker. Aangezien ik ernstig NAH heb, (zoek afkorting maar op) ben ik dag in dag uit vermoeid. Alle prikkels die op me afkomen worden dankzij mijn afgestorven hersendelen niet meer gefiltered en het gezonde gedeelte wil het juist overnemen en dat kost enorm veel energie. Oftewel kort voorbeeld: stel een gezond mens gaat naar de supermarkt. Diegene zal dat dan rechtstreeks doen. In mijn geval gaat alles via een omweg dus je zal zeggen ik ga eerst naar de blokker dan kruidvat dan pas naar de supermarkt. Oftewel zo werken de hersenen. Geen idee of je dat snapt maar al dat gefilter van die prikkels werken dus niet meer op de juiste manier dusja dat zegt sl genoeg. Plus mijn concentratie en geheugen is daardoor ook nog eens slechter geworden dusja ga zo maar door!!!!! En ja als je dag in dag uit vermoeid bent. Zoek de term neurofatigue maar eens op dan werkt het gewoon niet!! Of je nou 7 of 15 uur slaapt maakt helaas geen fuck uit dusja dat zegt al genoeg lijkt me!
loisnvt schreef:
11-03-2019 22:54
Maar je hebt helemaal geen HBO papiertje! Was basel je nou. Leer eerst eens begrijpend lezen ipv zo te schreeuwen met hoofdletters en uitroeptekens. Praat je zo ook tegen je advocaat of jurist?

Ben je aan het revalideren of is er al een eindsituatie?
Ik typ met hoofdletters om jullie bepaalde dingen duidelijk te maken!! Want jullie snappen er niet veel van merk ik wel weer! Dusja dan moet je wel zo typen! En nee heb geen hbo papiertje nee. Maar daar was ik wel voor aan het strijden dusja!! En mbo niv 4 is wel in tha pocket dusja!! Ga zo maar door! Naja revaliderende kan je het niet noemen. Nu kijken we meer naar mijn belastbaarheid dmv vrijwilligerswerk etc etc. En af en toe een gesprek met medische personeel thats it. Medisch eindpunt is er praktisch nooit als je NAH hebt....
Irma3110 schreef:
11-03-2019 22:59
WO-niveau? Misschien mis ik iets, maar volgens mij wordt in het bericht dat je zelf quote, gesproken van hbo-niveau, niet van universitair niveau. Bovendien lees ik in die quote dat de schrijver twijfelt of je dat niveau haalt. Net als ik trouwens.
Zoek voor je advocaat trouwens alvast dat getekende arbeidscontract op, waarmee je tot je pensioengerechtigde leeftijd (wat al even een beetje boven de 65 jaar ligt) dat salaris gaat verdienen. En de verklaring dat je je hbo-diploma op zeker haalt, dus alleen nog een eindgesprek moet doen of zo. Bewijzen, daar gaat het om, harde bewijzen. Geen verzinsels of zelfoverschattende verklaringen.

Dat wo niveau was puur om de ‘ ik zie niet dat je hbo niveau hebt tegen te gaan haha. Oftewel ik verdedigde mezelf haha. Bedoel wat is dat voor onzin wat die koekenbakker zegt. Bedoel gaat nergens over toch??!? Je moet juist naar het hele PLAATJE kijken!! En niet nee een klein deeltje van het leven. En dat doet iedereen hier juist... zo van woow 3 ton reken daar maar niet op..... nou dat is misschien 15 jaar inkomstenverlies erg ruim gemeten dusja ga zo maar door!!
Cuddling, ik heb geen verstand van jouw aandoening, maar zou deze door therapie/behandeling kunnen verbeteren of zou je er beter mee kunnen leven? Richt je daarop. En ga nadenken, evt. met een specialist over wat je nog wel kan. Je kunt je advocaat vragen of het mogelijk is de kosten voor die specialist op de tegenpartij te verhalen. Je zult verder moeten in dit leven, hoe wil je dat?

Geld is leuk, maar het is geen levensdoel.
I choose happy!
Cuddlingftw schreef:
11-03-2019 23:13
Ik typ met hoofdletters om jullie bepaalde dingen duidelijk te maken!! Want jullie snappen er niet veel van merk ik wel weer! Dusja dan moet je wel zo typen! En nee heb geen hbo papiertje nee. Maar daar was ik wel voor aan het strijden dusja!! En mbo niv 4 is wel in tha pocket dusja!! Ga zo maar door! Naja revaliderende kan je het niet noemen. Nu kijken we meer naar mijn belastbaarheid dmv vrijwilligerswerk etc etc. En af en toe een gesprek met medische personeel thats it. Medisch eindpunt is er praktisch nooit als je NAH hebt....
Nieuwflits: de meeste forumleden snappen kleine letters ook, hoofdletters roepen bij veel mensen irritatie op, geen extra duidelijkheid.
En voor iemand die nog revalideert met NAH maar wel al het vooruitzicht heeft van levenslang niet kunnen werken, kan je je al urenlang vrijwel continu concentreren op dit onderwerp, chapeau!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven