Zwanger worden na miskraam
zondag 3 maart 2019 om 08:20
woensdag 6 maart 2019 om 10:43
@ June, wat een irritante mensen zeg! Als was je zwanger, alsof je het op die manier wil aankondigen. Pfff... maar herken het wel hoor. Aan ons wordt ook al 10 jaar (als niet langer is) gevraagd... zo raar, alsof je er dan WEL bijhoort.
@Caatje, wat naar dat zonlang duurt. Hoeveel pillen heb je gekregen? Ik hoop dat alles weg is voor je! Dan kun je hopelijk verder....
@aspeaking, spannende tijd weer! Ja iets voelen is elke keer weer anders en zegt niets. Eerste zwschap had ik ook geen test nodig en daarna echt wel. Heb nu ook geen klassieke verschijnselen. Niet misselijk, borsren alleen beetje pijnlijk, als ik aanraak, maar verder niet.
@Cloe, hoop dat straks alles goed is en dat jullie verder kunnen. Ik had ook zeer veel weefsel, cyste en myoom en toch zwanger. Het duurt alleen veel langer dan waarbje op hoopt en doe onzekerheid is verschrikkelijk. Maar hopelijk wordt het straks beloond!
@Caatje, wat naar dat zonlang duurt. Hoeveel pillen heb je gekregen? Ik hoop dat alles weg is voor je! Dan kun je hopelijk verder....
@aspeaking, spannende tijd weer! Ja iets voelen is elke keer weer anders en zegt niets. Eerste zwschap had ik ook geen test nodig en daarna echt wel. Heb nu ook geen klassieke verschijnselen. Niet misselijk, borsren alleen beetje pijnlijk, als ik aanraak, maar verder niet.
@Cloe, hoop dat straks alles goed is en dat jullie verder kunnen. Ik had ook zeer veel weefsel, cyste en myoom en toch zwanger. Het duurt alleen veel langer dan waarbje op hoopt en doe onzekerheid is verschrikkelijk. Maar hopelijk wordt het straks beloond!
woensdag 6 maart 2019 om 12:26
@june123 ja dat herken ik. De ronde na mijn mk was ik er heel erg mee bezig en ook echt wel teleurgesteld toen ik ongesteld werd. Vond ik echt wel even moeilijk. Deze ronde sta ik er wat rustiger in gelukkig, maar nog steeds erge testdrang haha.
@miamora precies, dus ik wacht gewoon maar af en ga het wel zien. Anders blijf ik mezelf ook maar gek maken!
Hier wordt het ook wel eens gevraagd of ik al zwanger ben, maar gelukkig niet vaak.
@miamora precies, dus ik wacht gewoon maar af en ga het wel zien. Anders blijf ik mezelf ook maar gek maken!
Hier wordt het ook wel eens gevraagd of ik al zwanger ben, maar gelukkig niet vaak.
donderdag 7 maart 2019 om 19:23
Pfff ik ben zo symptomen aan het zoeken! Word gek van mezelf!
Heb hoofdpijn
Steken in mn buik en lies
Steken in mn borsten
Witte afscheiding, en vrij veel
Het zegt allemaal helemaal niks maar wil blijkbaar zo graag dat het iets zegt! Nog 9 dagen tot ik ga testen! Als ik niet al eerder ongesteld ben!
Heb hoofdpijn
Steken in mn buik en lies
Steken in mn borsten
Witte afscheiding, en vrij veel
Het zegt allemaal helemaal niks maar wil blijkbaar zo graag dat het iets zegt! Nog 9 dagen tot ik ga testen! Als ik niet al eerder ongesteld ben!
donderdag 7 maart 2019 om 22:29
donderdag 7 maart 2019 om 22:32
vrijdag 8 maart 2019 om 10:57
Heel herkenbaar inderdaad. Voor de eerste zwangerschap stond ik er heel relaxt in, maar na de miskraam was ik er ook bijna obsessief mee bezig. Vond dat zelf vrij irritant (ook voor mijn vriend), dus ben toen heel bewust afleiding gaan zoeken. In mijn geval was dat dingetjes in huis opknappen/veranderen. Dat werkt nu ook nog wel aardig trouwens. Ben nu 5 weken onderweg en zie best wel op tegen de komende 7 weken. De tijd kruipt...
Mijn belangrijkste aanwijzing dat het dit keer raak was, was trouwens dat ik heel huilerig was. Verder niks. Ik heb toen 2 dagen voor ik ongesteld moest worden getest (omdat mijn vriend een paar dagen weg zou gaan) en toen was de (Kruidvat-)test al positief.
Mijn belangrijkste aanwijzing dat het dit keer raak was, was trouwens dat ik heel huilerig was. Verder niks. Ik heb toen 2 dagen voor ik ongesteld moest worden getest (omdat mijn vriend een paar dagen weg zou gaan) en toen was de (Kruidvat-)test al positief.
vrijdag 8 maart 2019 om 11:03
Ik ga er niet vanuit hoor! Ben bang dat ik dan toch weer veel te teleurgesteld ben. Verder heb ik echt nergens last van, en die misselijk etc. is ook alweer weg!
Nou.. ik zei precies hetzelfde gister. Ik wilde helemaal niet zo zijn.. :o
Vind het dan wel weer fijn dat ik het hier een beetje van me af kan schrijven, dat helpt wel!
Nou.. ik zei precies hetzelfde gister. Ik wilde helemaal niet zo zijn.. :o
Vind het dan wel weer fijn dat ik het hier een beetje van me af kan schrijven, dat helpt wel!
vrijdag 8 maart 2019 om 11:10
@zand82 precies. Ik heb het ook vele malen erger na de miskraam!
Daar kan ik me goed in vinden. Ik geloof dat het zoveel spannender en onzekerder is wanneer je dan weer zwanger bent.
Wanneer mag je voor je eerste echo?
@CaatjeBlabla ja dat hoor ik dus heel vaak.. dat mensen niets voelen en dat het dan dus wel raak is!
Daar kan ik me goed in vinden. Ik geloof dat het zoveel spannender en onzekerder is wanneer je dan weer zwanger bent.
Wanneer mag je voor je eerste echo?
@CaatjeBlabla ja dat hoor ik dus heel vaak.. dat mensen niets voelen en dat het dan dus wel raak is!
vrijdag 8 maart 2019 om 12:01
Jaaa ik ga ook nergens vanuit en geloof er ook niks van. Maar toch heb ik elke keer dat stemmetje: jawel je bent wel zwanger. Ik ga volgende week zaterdag pas testen als ik dan nog niet ongesteld ben. Dan zit ik op een cyclus van 30 dagen en 14 dagen na eisprong. Dat was altijd 12 dagen. Dus wie weet ben ik gewoon donderdag al hartstikke ongesteld en valt er niks te testen!
vrijdag 8 maart 2019 om 12:06
@caatje, had dit ook. Zat bij de HA ivm longontsteking en toen schreef ze me iets met codeine voor, ze weet van zwangerschapswens, ik zei ben ongesteld dus geen probleem. Ik heb van die goedkope dipsticks en de volgende dag zetten ongesteldheid niet heel erg door, dacht, nou even checken. Was zo verbaasd! Had er echt niet op gerekend. Heb nog steeds weinig klachten. Daar maak ik me san klein beetje zorgen over. Heb nog steeds menstruatiekrampen, soms best heftig in de nacht en dinsdag klein beetje roze bloed verlies. Daarna niets meer.
@Zand, tijd gaat idd zo langzaam. Naar is dat he. Heb je al een afspraak staan? Je bent gelukkig al 5 weken en elke week is er weer 1
@aspeaking, ik begrijp heel goed dat je super teleurgesteld bent als je geen positieve test hebt. Fijn dat je even van je af kan schrijven en dat kan hier gewoon
@Zand, tijd gaat idd zo langzaam. Naar is dat he. Heb je al een afspraak staan? Je bent gelukkig al 5 weken en elke week is er weer 1
@aspeaking, ik begrijp heel goed dat je super teleurgesteld bent als je geen positieve test hebt. Fijn dat je even van je af kan schrijven en dat kan hier gewoon
vrijdag 8 maart 2019 om 14:02
@miamora, kan me je zorgen wel voorstellen, maar zal vast allemaal meevallen. Zolang er nog geen bloedband is, kan die codeine er volgens mij niet bijkomen. En een beetje bloedverlies schijnt ook vaak voor te komen.
Ik heb nog niet gebeld voor een afspraak. Houd mezelf een beetje in de ontkenningsfase, omdat ik bang ben om te veel te hopen dat het deze keer wél goed gaat. Vanochtend wel nog een tweede test gedaan (die ik nog had liggen) en toen was de teststreep dikker dan de controlestreep... Ik bel ergens volgende week denk ik, als alles goed blijft gaan.
Tijdens de vorige zwangerschap had ik de eerste echo in de negende week en bleek het vruchtje met zes/zeven weken te zijn gestopt met groeien. Ze zeiden dat ik een volgende keer al in de zevende week mocht komen, maar ben bang dat het er dan nog goed uit zal zien en later toch foute boel blijkt te zijn.
Ik heb nog niet gebeld voor een afspraak. Houd mezelf een beetje in de ontkenningsfase, omdat ik bang ben om te veel te hopen dat het deze keer wél goed gaat. Vanochtend wel nog een tweede test gedaan (die ik nog had liggen) en toen was de teststreep dikker dan de controlestreep... Ik bel ergens volgende week denk ik, als alles goed blijft gaan.
Tijdens de vorige zwangerschap had ik de eerste echo in de negende week en bleek het vruchtje met zes/zeven weken te zijn gestopt met groeien. Ze zeiden dat ik een volgende keer al in de zevende week mocht komen, maar ben bang dat het er dan nog goed uit zal zien en later toch foute boel blijkt te zijn.
vrijdag 8 maart 2019 om 14:51
@zand de verloskundige zei tegen mij dat ik al vroeg mag komen als ik wil, maar dat het aan mij is. Mijn vriend zei toen we gaan zo vroeg als kan. Maar ik ga liever wat later. Ik wil niet hebben dat we komen en er geen hartje te zien is en we dan in onzekerheid zitten of het wel of niet goed is. Dat het kan zijn dat we te vroeg zijn. Dus ik snap je heel goed! Wel een fijn en goed teken dat je test zo duidelijk is!
Is het trouwens handig als ik een tabel maak? Dan hebben we misschien een beetje overzicht? Wat zouden jullie daar in willen hebben?
Is het trouwens handig als ik een tabel maak? Dan hebben we misschien een beetje overzicht? Wat zouden jullie daar in willen hebben?
vrijdag 8 maart 2019 om 16:50
zondag 10 maart 2019 om 23:16
Wel leuk en handig vind ik hoor!
Misschien hoeveel rondes bezig, wanneer miskraam gehad, hoe vaak miskraam, leeftijd(?), hoeveelste kind, zwanger of nog niet.. zoiets?
maandag 11 maart 2019 om 08:10
@Zand, wat heftig als je dan hoort dat het al veel eerder is gestopt met ontwikkelen, wij hadden dat ook. Wij hadden een vroege echo met hartslag en bij de tweede was het mis, ook al vroeg gestopt. Ga nu voor echo rond 8,5/9 wk. Maak me geen zorgen, die codeine heb ik nooit genomen, maar bedoelde meer dat ik echt geen teken(s) van zwangerschap had. Was tenslotte gewoon ongesteld. Enige zorg zijn die heftige krampen. Denk dan wel als ik nu naar wc ga, moet ik wel bloeden.... voor de rest ontken ik ook
dan kan het alleen maar meevallen...
dinsdag 12 maart 2019 om 10:08
@Miamore, vind je het niet vreselijk lastig om af te wachten tot de 8,5/9e week? Ik begin het nu steeds moeilijker te vinden. Aan de ene kant wil ik die eerste echo het liefst zo snel mogelijk, zodat ik niet weer al weken rond blijk te lopen met 'niets'. Maar aan de andere kant wil ik liever wachten totdat die echo ook echt iets meer geruststelling kan bieden. Nu denk ik aan laatste week maart, dan ben ik bijna 8 weken.
Afgelopen week kwamen meerdere vrouwen die twee of meer miskramen hebben gehad me hun verhaal vertellen en me een hart onder de riem steken. Heel lief, maar ik word er vooral bang van. Vind 1 miskraam eigenlijk wel meer dan genoeg... Ze wisten natuurlijk niet dat ik weer zwanger ben, maar zo schommel ik de hele tijd tussen vertrouwen en de overtuiging dat het toch weer fout zit. Ik probeer me maar op mijn werk te storten, ter afleiding.
Afgelopen week kwamen meerdere vrouwen die twee of meer miskramen hebben gehad me hun verhaal vertellen en me een hart onder de riem steken. Heel lief, maar ik word er vooral bang van. Vind 1 miskraam eigenlijk wel meer dan genoeg... Ze wisten natuurlijk niet dat ik weer zwanger ben, maar zo schommel ik de hele tijd tussen vertrouwen en de overtuiging dat het toch weer fout zit. Ik probeer me maar op mijn werk te storten, ter afleiding.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:57
@Zand, als het voor jou toch beter voelt vast een echo te doen, gewoon doen! Bij mij was de eerste echo een hartje en de tweede moesten ze zoeken en vroeg de gyn (andere dan eigen) of ik ooit wel zwanger was. Zag er ook heel raar uit. Ik weet dat statistieken niets zegt, want wie zegt aan welke kant de statistiek valt, alleen ik wil niet eerst blij en dan denken het zit goed (moest nl nog overgeven voor ik de kamer gyn binnen liep) en dan ineens niet meer. Maar ja, de hele zwangerschap en daarna natuurlijk blijft er een onzekerheid. Wat voor de een fijn is, is voor de ander niet fijn. Luister naar je gevoel en doe wat op dit moment goed voelt. Ik heb altijd controle willen hebben over alles en nu merk ik dat ik los laat. Misschien had ik die ervaring wel nodig, of heeft het me in ieder geval toch iets positiefs opgeleverd. Sterkte met de beslissing en er is toch geen goed of fout...
@june, ik wil wel miskraam en MA aangeven, wellicht kan ook zwanger erin? Tenzij het meer een tabel voor NOD tot zwangerschap is... is ook prima hoor
@june, ik wil wel miskraam en MA aangeven, wellicht kan ook zwanger erin? Tenzij het meer een tabel voor NOD tot zwangerschap is... is ook prima hoor
dinsdag 12 maart 2019 om 16:17
@June123, spannend, ik ga voor je duimen!
Ik ga eind van de week maar eens bellen en kijken wat zij adviseren qua eerste echo.
Voor in de tabel:
Uitgerekende datum: 10 nov
Jongen/meisje: weet niet wat je daarmee bedoelt. Heb in ieder geval nog geen kinderen.
NOD was 3 maart.
Missed abortion in dec '18.
Toen in 1e ronde gelijk zwanger, nu 2e ronde (na de miskraam).
Ik ga eind van de week maar eens bellen en kijken wat zij adviseren qua eerste echo.
Voor in de tabel:
Uitgerekende datum: 10 nov
Jongen/meisje: weet niet wat je daarmee bedoelt. Heb in ieder geval nog geen kinderen.
NOD was 3 maart.
Missed abortion in dec '18.
Toen in 1e ronde gelijk zwanger, nu 2e ronde (na de miskraam).