De koek is op

13-03-2019 08:01 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
De koek is plotseling op.
Misschien had ik het achteraf aan moeten zien komen maar dit heb ik niet gedaan.

Naast verdriet en boosheid heb ik ook een soort berusting, ga dan maar weg en liefst zsm.
De harde woorden die nu vallen snap ik niet goed, we hadden het toch fijn en goed.

Naast het feit dat ik weet dat het goed komt met mij maak ik mij toch zorgen.
Kan ik nu die leuke bijna FT baan wel aanhouden,
Hoe moet het nu met ons kind, ik wil niet dat er continu van huis gewisseld moet worden, ze verdiend een stabiele basis.
Zit een tweede kind er nog wel in voor mij.

Financieel ben ik onafhankelijk, dat geeft veel rust.

Ik ben boos, en hij snapt mijn boosheid niet. Vindt dat hij het goed aangepakt heeft omdat hij tenslotte eerlijk is geweest. Iemand voor de gek houden voor weet ik hoe lang doet er schijnbaar niet toe.
Nou, sterkte dan maar
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Zei hij ineens dat de koek op was? Jij vond alles lekker gaan?

Wat bedoel je met voor de gek houden?
To do list:

- knietje geven (naaldhakken dragen, je weet niet of je deze nog bij nader inzien in zijn voet wil rammen)
- goedkope vuilniszakken kopen
- nieuwe sloten kopen
- chocolade kopen
- spullen van ex in goedkope vuilniszakken doen en deze buiten zetten
- sloten vervangen

Volgorde zelf nader te bepalen.

Er is serieus niks dat een knietje, een naaldhak en chocolade niet oplossen.

Sterkte en succes TO!
I told you walking was idiotic.
Helaas komt het vaak voor, die ander is er dan al veel langer klaar mee, en jij hoort het pas veel later, als die persoon mentaal al is uitgecheckt.
Sterkte!
Sorry voor de beknopte samenvatting .

We hebben een keer eerder een moeilijke periode gehad jaren geleden.
Naar mijn idee ging het goed, we gaven elkaar meer vrijheid en deden ook meer samen.
Hij deed ook veel lieve dingen voor me, lekker koken, zeggen hoeveel hij van mij en ons gezin houdt, we hadden leuke vakanties en familie uitjes ook nog recent. We waren aan het oriënteren op een nieuw huis en mogelijk een tweede kind.

Ik weet eigenlijk niet goed of ik iets heb gemist, of ik misschien te graag wilde dat dit werkte. Misschien ben ik nu nog te in de war.
ReginaMills schreef:
13-03-2019 08:14
To do list:

- knietje geven (naaldhakken dragen, je weet niet of je deze nog bij nader inzien in zijn voet wil rammen)
- goedkope vuilniszakken kopen
- nieuwe sloten kopen
- chocolade kopen
- spullen van ex in goedkope vuilniszakken doen en deze buiten zetten
- sloten vervangen

Volgorde zelf nader te bepalen.

Er is serieus niks dat een knietje, een naaldhak en chocolade niet oplossen.

Sterkte en succes TO!

Leuk als je 20 bent en eindelijk met je voortgezet onderwijs liefje breekt.
Je vergeet in dit geval 'kind inlichten', 'kind troosten', 'alles dubbel aanschaffen voor kind' en ' ouderschapsplan opstellen'.
Hoe moeten we dit sowieso aan onze nog peuter vertellen.
Hetismogelijk schreef:
13-03-2019 08:21
Je vergeet in dit geval 'kind inlichten', 'kind troosten', 'alles dubbel aanschaffen voor kind' en ' ouderschapsplan opstellen'.

Je moet het vooral heel serieus nemen, hahaha.
Jammer. Als jullie elkaar de vrijheid gunnen en toch toekomstplannen maken, snap ik niet waar het dan verkeerd loopt. Daar weet hij het antwoord op. Kwam zijn aankondiging als een donderslag bij heldere hemel?

Sterkte, je redt het wel. Na de praktische beslommeringen lonkt het avontuur. Wel heel erg voor jullie kind. In dat opzicht vind ik zijn keuze egoïstisch. Praten en eventueel therapie zou hier prioritair moeten zijn.
ReginaMills schreef:
13-03-2019 08:24
Je moet het vooral heel serieus nemen, hahaha.
Ja hahaha. Want voor TO is het één grote grap inderdaad.
SallySpectra* schreef:
13-03-2019 08:34
Ja hahaha. Want voor TO is het één grote grap inderdaad.

Soms is het fijn om te bedenken wat je allemaal zou kunnen doen, om door je ergste woede heen te komen. Kan je daarna weer praktisch denken.
Avian schreef:
13-03-2019 08:23
Hoe moeten we dit sowieso aan onze nog peuter vertellen.
Ik zou het aan een peuter pas vertellen zodra er op korte termijn grote veranderingen zijn en jij precies weet waar je aan toe bent. Nu heb je toch nog geen antwoord op eventuele vragen.
Hetismogelijk schreef:
13-03-2019 08:21
Kind aan papa's nieuwe vriendin voorstellen
Ongeveer een week voor de aankondiging voelde ik dat er iets mis was.
Hem voor het blok gezet wat er was en toen kwam het verhaal van mogelijk scheiden. Dat hij even apart wilde wonen om na te denken. Omdat dit feitelijk de tweede keer was heb ik besloten dat dat geen optie was. Therapie was voor hem geen optie. Dus toen was het klaar.... nu klinkt het wel erg makkelijk maar dat was het uiteraard niet.
Echte antwoorden krijg ik nu niet, vooral kwetsende opmerkingen.

Ik hoop dat de mediator de communicatie wat beter kan stroomlijnen.

Gisteren vroeg hij nog doodleuk of ik hem ergens heen kon rijden.
Denk je dat hij een ander heeft?
lilalinda schreef:
13-03-2019 08:37
Kind aan papa's nieuwe vriendin voorstellen
Hier ben ik bang voor, hij ontkent in alle toonaarden.
Hopelijk is hij verstandig genoeg om dit niet te doen. Al herken ik hem nu nauwelijks en zal niks mij verbazen.
Die kwetsende opmerkingen kunnen komen omdat hij wellicht iets te rechtvaardigen heeft voor zichzelf.
Zou kunnen lineola, hij wil graag de bevestiging dat hij goed bezig is.
Avian schreef:
13-03-2019 08:46
Hier ben ik bang voor, hij ontkent in alle toonaarden.
Hopelijk is hij verstandig genoeg om dit niet te doen. Al herken ik hem nu nauwelijks en zal niks mij verbazen.
ben er ook bang voor, de statistieken zijn wat dat betreft duidelijk: de Kans dat hij een ander heeft is groot
Wat een loser, geen therapie willen. Sneu voor jou en jullie kind. Veel kracht gewenst :rose: .
lilalinda schreef:
13-03-2019 08:57
ben er ook bang voor, de statistieken zijn wat dat betreft duidelijk: de Kans dat hij een ander heeft is groot
Hoop het niet. Afgezien dat hij dan een nog grotere eikel is vind ik iemand die voor een getrouwde man met gezin gaat behoorlijk sneu . Pffff.
Sterkte!

Voor mij helaas een totaal herkenbaar verhaal, alleen dan zonder een eerdere slechte periode.
Ik hoop voor jou dat er geen ander is. Die was er hier wel..

Neem je tijd ook als hij zaken sneller wil en kap hem af zodra hij kwetsende opmerkingen gaat maken (dat had ik achteraf veel sneller moeten gaan doen). Het is zelfs nu na 2 jaar voor hem nog steeds de manier om zijn handelen voor zichzelf te rechtvaardigen. Maar het is zo schadelijk voor jezelf, bescherm jezelf daar zoveel mogelijk tegen.
Avian schreef:
13-03-2019 09:12
Hoop het niet. Afgezien dat hij dan een nog grotere eikel is vind ik iemand die voor een getrouwde man met gezin gaat behoorlijk sneu . Pffff.
tja, je weet niet, wat voor leugens hij haar verkocht heeft dan he? In haar ogen, was jullie huwelijk vast op sterven na dood.

Maar goed, we gaan nu wel erg diep de aannames in

Hoop dat jullie voor jullie kind, het mooi oplossen.
Bedankt alvast voor de adviezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven